Getrouwd en dan?...... kinderen??

07-02-2009 19:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. je bent getrouwd en dan gelijk kinderen?

Ik wil graag jullie mening er over horen.

Waarom?

Nou het zit zo....

Ben al weer zo'n 8 maand getrouwd, en waar ik zelf ongeloofelijk moe van word en E L K E keer moet zeggen.

als het zo gaat van: "hoe bevalt het getrouwde leven? wanneer komen de kids? "

Echt Forummers ik word er zoooo moe van.

Is het zooooo gek dat je nog ff van de "vrijheid" wil genieten?

Begrijp me niet verkeerd ben dol koters en wil ze ook heel graag, maar soms hoor ik nog net niet een krekelgeluid of ja maar waarom niet o.i.d., als ik dus uitleg dat ik mijn vrijheid heeeeeeeerlijk vind!

We hebben net een heerlijk huis gekocht, we genieten allebei van ons werk, maar we zijn het samen redelijk er over eens dat in iedergeval voor ons eerste huwelijks jaar al helemaal niet nog geen kleine komt. Eerst onze eerste zomer in ons nieuwe huisje!

Dus lang verhaal kort

Lekker eerst nog genieten van de vrijheid ( ben tenslotte 24 hij 26) toch?

En hoe hebben jullie het gedaan newly weds?? en hebben jullie het zelfde etc. etc.

Ben benieuwd....

Getrouwd en dan

Totaal aantal stemmen: 31

1. gelijk aan de koters (23%)
2. lekker genieten van de vrijheid en elkaar. koters kan nog (42%)
3. heb hetzelfde maar laat ze gewoon lekker lullen en leg he (10%)
4. ik ga niet trouwen en wil ook geen kinderen (26%)
Ik neem aan dat je dat voor jezelf wel weet, toch? Als jullie er nog niet aan toe zijn, doe je het niet.
Gewoon zeggen dat je moordneigingen krijgt als je zo'n jankblaag ziet en dat je ze gewoon niet moet omdat je je geld veel liever uitgeeft aan * reizen, auto's, vrijstaand huis, hightech spullen (* aankruisen wat van toepassing is). Hoe groffer hoe beter het aankomt.
Ik ben ook zwanger getrouwd.

Wel heel bemoeizuchtig dat mensen wanneer de kinderen komen! Verwachten ze dan dat je precies verteld op welke dag je al dan niet met de pil bent gestopt?

Wij kregen trouwens voortdurend de vraag of het gepland was of een ongelukje zowel bij de eerste en de tweede zwangerschap.
@ sientje : ja die kun je ook nog weer krijgen dan als je zwanger trouwt. Zucht! En die wehkamp opmerking... hulde echt geweldig opmerking! zal hem onthouden. die van el ninjoo trouwens ook :D
Ik ben ook met dikke buik getrouwd, en toen waren de opmerkingen weer

: oh het was zeker een MOETJE ........

Grr tis ook nooit goed hé
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Gewoon niet trouwen, heb je dit hele gezeur van de omgeving ook niet .
Ik was meer dan 5 jaar getrouwd voor ik zwanger werd... Helaas was ik ook al 5 jaar aan het proberen zwanger worden, maar dat wilde niet zo lukken. Niet iedereen wist dat. Middenin zware IVF-behandelingen kon ik de mensen die hardnekkig bleven vragen 'wanneer we nu eindelijk eens kinderen zouden "nemen"' wel een mep geven, ja

Mijn ervaring: vragen over 'wanneer de kinderen komen' zijn zowieso erg persoonlijk en stel je eigenlijk beter niet... Het kan zo maar eens heel gevoelig liggen en zelfs als dat niet zo is, gaat het de ander nog helemaal niets aan (zoals in jouw situatie). Probeer het zoveel mogelijk naast je te leggen en doe waar jij zin in hebt! Je kan altijd na zo'n vraag zeggen 'ow... nu je 't zegt... ja, laat ons er dan maar meteen NU aan beginnen, ik zoek even m'n man en trek meteen z'n broek uit...' Eens zien hoe vaak ze er dan nog naar vragen :-)

Groetjes!
Ach, ik kreeg commentaar dat ik véél te jong trouwde, en nooit de vraag 'wanneer komen de kinderen' toen ik na bijna een jaar huwelijk (ongepland) zwanger was kreeg ik vooral commentaar.

En bij de tweede zwangerschap kreeg ik eigenlijk vooral te horen 'was zeker een ongelukje?' omdat dat naar de smaak van de meeste mensen te snel was na de eerste.

En zo hebben mensen altijd wat te zeuren.
Wij zijn ook jong getrouwd (ik 23, hij 26). Ik studeerde nog en wilde na m'n afstuderen iets met m'n studie doen/werkervaring opdoen. En we hebben een heerlijke tijd met z'n tweeën gehad . Ik werd zwanger van de eerste toen we bijna 5 jaar getrouwd waren. Ik kan me niet herinneren of mensen naar onze kinderwens vroegen, of ik heb me er niet aan gestoord.

De meeste opmerkingen kwamen toen de oudste ongeveer 2 jaar was: wanneer komt de tweede??? Terwijl we daar toen nog niet uit waren of we dat wilden. Inmiddels is er een tweede, met vier jaar leeftijdsverschil met de eerste. Levert ook weer stof tot leuke opmerkingen trouwens.....

Moraal van het verhaal: lekker genieten en doen wat JULLIE willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven