Getrouwd en dan?...... kinderen??

07-02-2009 19:34 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. je bent getrouwd en dan gelijk kinderen?

Ik wil graag jullie mening er over horen.

Waarom?

Nou het zit zo....

Ben al weer zo'n 8 maand getrouwd, en waar ik zelf ongeloofelijk moe van word en E L K E keer moet zeggen.

als het zo gaat van: "hoe bevalt het getrouwde leven? wanneer komen de kids? "

Echt Forummers ik word er zoooo moe van.

Is het zooooo gek dat je nog ff van de "vrijheid" wil genieten?

Begrijp me niet verkeerd ben dol koters en wil ze ook heel graag, maar soms hoor ik nog net niet een krekelgeluid of ja maar waarom niet o.i.d., als ik dus uitleg dat ik mijn vrijheid heeeeeeeerlijk vind!

We hebben net een heerlijk huis gekocht, we genieten allebei van ons werk, maar we zijn het samen redelijk er over eens dat in iedergeval voor ons eerste huwelijks jaar al helemaal niet nog geen kleine komt. Eerst onze eerste zomer in ons nieuwe huisje!

Dus lang verhaal kort

Lekker eerst nog genieten van de vrijheid ( ben tenslotte 24 hij 26) toch?

En hoe hebben jullie het gedaan newly weds?? en hebben jullie het zelfde etc. etc.

Ben benieuwd....

Getrouwd en dan

Totaal aantal stemmen: 31

1. gelijk aan de koters (23%)
2. lekker genieten van de vrijheid en elkaar. koters kan nog (42%)
3. heb hetzelfde maar laat ze gewoon lekker lullen en leg he (10%)
4. ik ga niet trouwen en wil ook geen kinderen (26%)
5. niet getrouwd, maar wel een kind
Ow vreeeeeeslijk al die bemoeizuchtige types die dat maar blijven vragen!!!

Ten eerste: Het is niemands zaak behalve die van jullie, dus ze moeten stoppen het zo liefelijk door jullie strot te stouwen

Ten tweede: Misschien waren jullie al maanden bezig en lukte het maar niet; kinderen bestel je niet even meteen naar je huwelijk

Ten derde: Jullie zijn inderdaad nog jong, is helemaal niet vreemd als jullie nog even willen wachten!!

Tip: lach maar lekker om die waarschijnlijk goedbedoelde vragen en geniet nog even lekker van elkaar en jullie nieuwe huis!!
DIe miste ik ook Nuska... wij zijn inmiddels ook getrouwd, maar Kruimel was er daarvoor al ...

En verder inderdaad gewoon lekker laten lullen en je niets van aantrekken. Zolang jij en je man het maar eens zijn heeft de rest er niets mee te maken.
och je zou kunnen zeggen dat t "voorlopig nog niet bevalt" en dan kijken wat de reacties zijn, hoe lang t duurt voor het muntje valt

en ja de laatste jaren wordt er vaak pas getrouwd als er aan kinderen gedacht wordt, dus zo vreemd zijn de reacties niet (Niet dat die wetenschap t leuker maak)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zelf ben ik afgelopen september getrouwd... Nou ben ik 21 qua lijf, maar door levenservaring een stuk ouder in mijn hoofd.

Ik studeer nog en mijn man werk al vele jaren en is dan ook 13 jaar ouder dan ik zelf, wij en anderen om eens heen merken het leeftijdsverschil niet.

Kinderen is altijd een hot item geweest in onze omgeving tenslotte hij is bijna 35... Dit legt een druk op mij, maar de eeuwige student in mij heeft daar nog geen trek in... Wij genieten van het leven en die kinderen komen nog wel eens... Als ons dat is gegund.

Trouwe lijkt op een maatschappelijke vrijkaart voor kinderen, stiekem zijn we dan denk ik nog een beetje ouderwets.
Wij hadden besloten dat we graag kinderen wilden, zijn 3 kwart jaar erna getrouwd (juli) en in september (na onze huwelijksreis) was ik gestopt met de pil.
Ik ben zwanger getrouwd, dus heb de vraag nooit gehad.
Ik heb dit voorkomen door pas te trouwen toen ik 3 maanden zwanger was......gepland. Als ik niet zwanger was geweest was ik niet eens getrouwd. (was misschien zowieso beter geweest
Misschien tegen iedereen die het vraagt zeggen dat je nóóit kinderen wil en je man ook niet? Dan houden ze op een gegeven moment vast wel op met vragen...

Jeetje, jullie zijn nog zó jong! Doe lekker rustig aan!
Ik ben eerst getrouwd en anderhalf jaar later kwam onze dochter.

Wij hebben die vraag nooit gehad eigenlijk...

Dat kan ook komen doordat we erg snel getrouwd zijn. Precies een jaar nadat mijn man en ik iets kregen stonden we voor het altaar..ik was toen 23.

Maar goed, als jullie het wel best vinden zo zonder kinderen op dit moment.. dat is JULLIE keuze en daar heeft verder niemand wat mee te maken. Maar ik snap heel goed dat het rete-irritant kan zijn. Alsof het allemaal zo ' hoort'.
2

Ik vind het eigenlijk wel raar dat mensen zo reageren, maar misschien proberen ze gewoon een praatje te maken en komt het er automatisch uit?
6 pas trouwen als je al zwanger bent :D (maar zie nu dat er meerdere dat antwoorden.... :| )
Eerst een eigen huisje, toen onze dochter, 2,5 jaar later onze zoon en toen hij 8 weekjes oud was zijn we getrouwd.

Dus ook eerst kinders en toen trouwen..
Wij hebben die vraag nooit gehad, maar we hebben er ook nooit een geheim van gemaakt dat we graag kinderen wilden. Wel gewacht -traditioneel misschien- tot na het huwelijk (met kinderen dan he, oefenen deden we wel ), maar daarna was het algemeen bekend dat we 'eraan werkten' en na een mislukte poging is anderhalf jaar na ons huwelijk onze dochter geboren.
eerst zwanger dan trouwen kon ook, had je het niet. maar

inderdaad het is verdomde rete irritant. Zeg elke keer als het zover is horen jullie het wel.

en alsnog.... we are young!

Thanks for the respond

Keep on posting !
Ik was 10 weken zwanger toen we trouwden. Dat we kinderen wilden was voor ons ook de voornaamste reden om te trouwen (en het leuke feestje natuurlijk), anders waren we waarschijnlijk niet getrouwd.

Op de huwelijksdag hebben we tegen iedereen verteld dat ik zwanger was, dus hebben wij die vraag ook niet gehad. Ik was wel bijna 31, dus een hele andere leeftijd. Maar ik snap je wel een beetje, want als je een kind hebt van 1,5 komt ieder week de vraag wanneer nu de tweede komt .

Ik snap ook niet waar de mensen zich mee bemoeien.
ik ben 8,5 jaar met mn vriend en mensen vragen het ook geregeld. ik ben 28, hij 30. maar ik zeg dat ik t leuk vind, maar niet nu omdat ik graag reis, veel werk en verbouw in huis en dat gaat allemaal niet zo makkelijk met kids.
.
Oh, hier kwam die vraag ook regelmatig hoor. Er was door bepaalde mensen zelfs een weddenschap op afgesloten!

Ik ben inderdaad redelijk kort na het trouwen zwanger geraakt (niet helemaal gepland maar meer dan welkom) maar heb een miskraam gehad. Zelfs nu vragen mensen het regelmatig, misschien zelfs nog wel vaker. Ik ben hier wel eens heel erg boos over geworden. Het lijkt me nu toch wel duidelijk dat een zwangerschap (en het beloop ervan) niet te plannen is!

Toch blijft iedereen denken dat we vast al wel weer héél hard bezig zijn met zwanger worden (Zijn we stiekem ook, maar dat gaat de rest van de wereld geen bal aan! ) en dat is blijkbaar een vrijbrief om wekelijks te informeren wat de stand van zaken is...
4 Niet getrouwd en wil geen kinderen en wel heel vaak de vraag krijgen wanneer de kinderen komen. Zelfs opmerkingen dat er wel kinderen mogen komen onderhand.
Gelukkig krijg ik die vraag nooooit! moeten ze bij niet proberen
Och ja ....als de 1e koter er is dan krijg je na 6 maanden ook weer telkens de vraag "en nog geen 2e op komst?" Dus je voorlopig blijf je dat "gezeur" gewoon houden.
er is nog nooit iemand geweest die me deze vraag heeft gesteld.

ik vind het ook nogal een burgerlijke manier van denken en waarschijnlijk is dat van mijn gezicht af te lezen :-)

wat ook een goed antwoord is: we kunnen ze niet bij de wehkamp bestellen.....

dan duurt het even voor het kwartje valt en dan voelen ze zich lullig omdat ze zich niet gerealiseerd hadden dat kinderen krijgen niet altijd vanzelf gaat.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven