Halve dates

13-05-2017 16:31 105 berichten
Als ik terugkijk op de dates die ik de afgelopen twintig jaar heb gehad, denk ik achteraf van sommige dates: Waarom ben ik niet na een kwartier (of eerder) opgestapt? Ik heb de dates vrijwel altijd voltooid. Nu ben ik benieuwd: hebben jullie weleens een date vroegtijdig gestopt, in die zin van echt direct of binnen een kwartier opstappen? En hoe reageerde de ander dan?
Alle reacties Link kopieren
Perzina schreef:
22-05-2017 17:17
Zo zie ik een sollicitatie ook hoor. Die zijn ook op zoek naar een match, een aanvulling.
Dus jij gaat een sollicitatie gesprek ontspannen aan?
ooitverlegen schreef:
22-05-2017 17:23
Dus jij gaat een sollicitatie gesprek ontspannen aan?
Ja, 100%
Perzina schreef:
22-05-2017 17:16
Onzin. Ik weet in 1 minuut of ik seks met iemand kan hebben, of niet. En dat heeft niet alles met uiterlijk te maken.
Het is de combinatie van uiterlijk, uitstraling, houding, manier van doen en praten en geur.

En dat weet je binnen een paar tellen.

Als dat er niet inzit, verandert een nadere kennismaking er niet aan. Echt niet.
Kan. Maar zelfs dán kan je nog de beleefdheid hebben om gewoon een kwartiertje met iemand een drankje te drinken, en vervolgens te zeggen op een nette manier dat je een verdere kennismaking niet ziet zitten. Meteen opstaan zodra je de dat binnen ziet komen en verdwijnen vind ik onbeschoft.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
En je kunt iemand er echt mee kwetsen. Het is mij eenmaal overkomen dat iemand vrijwel meteen opstapte. Dat was niet om mijn uiterlijk, maar omdat ik niet binnen een halve minuut van mijn verlegenheid ontdooide. :nut:
Achteraf gezien had ik aan zo iemand natuurlijk niets verloren, maar op dat moment heel pijnlijk, en nu nog als ik dat moment terughaal in mijn gedachten voel ik de hardheid van die afwijzing.
Dina80 schreef:
22-05-2017 19:40
En je kunt iemand er echt mee kwetsen. Het is mij eenmaal overkomen dat iemand vrijwel meteen opstapte. Dat was niet om mijn uiterlijk, maar omdat ik niet binnen een halve minuut van mijn verlegenheid ontdooide. :nut:
Achteraf gezien had ik aan zo iemand natuurlijk niets verloren, maar op dat moment heel pijnlijk, en nu nog als ik dat moment terughaal in mijn gedachten voel ik de hardheid van die afwijzing.
Wat vind ik dit ongelooflijk bot! Heeft ze nog wel het lef gehad om fatsoenlijk uit te leggen waarom ze het zo snel afbreekt?
Dina80 schreef:
22-05-2017 19:40
Daar heb je zeker niets aan verloren. Pijnlijk, ja snap ik.
Onbehouwen.
Ik zou dat nooit doen. Zegt helemaal niks over jou.
Ik maak er een gezellige dag of avond van. Zo een date gaat altijd snel voorbij omdat ik me wel vermaak. Heb me niet voor niets aangejurkt. Ben op stap dan.
Ik ben niet wanhopige op zoek.
En verlegenheid heeft ook zijn charmes juist!
Als je die gedachte terughaalt lach er dan maar om en probeer die hardheid niet te voelen. :bigkiss:
Anders heeft hij nog macht.
Geen seconde meer! ;-)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
ooitverlegen schreef:
22-05-2017 20:58
Wat vind ik dit ongelooflijk bot! Heeft ze nog wel het lef gehad om fatsoenlijk uit te leggen waarom ze het zo snel afbreekt?
Fatsoenlijk uitgelegd niet, maar in haar handelen lag in feite de 'uitleg'.
De exacte 'dialoog' weet ik niet meer, maar het ging ongeveer zo: Ze kwam binnen, ik zat al, en ze kwam tegenover me zitten. Ze begon te praten, en ik zei iets terug, maar een beetje aarzelend, verlegen. En toen stond ze op en liep weg.
Eslarealidad schreef:
22-05-2017 21:56
Daar heb je zeker niets aan verloren. Pijnlijk, ja snap ik.
Onbehouwen.
Ik zou dat nooit doen. Zegt helemaal niks over jou.
Ik maak er een gezellige dag of avond van. Zo een date gaat altijd snel voorbij omdat ik me wel vermaak. Heb me niet voor niets aangejurkt. Ben op stap dan.
Ik ben niet wanhopige op zoek.
En verlegenheid heeft ook zijn charmes juist!
Als je die gedachte terughaalt lach er dan maar om en probeer die hardheid niet te voelen. :bigkiss:
Anders heeft hij nog macht.
Geen seconde meer! ;-)
Tegenwoordig lukt het me gelukkig steeds beter om van mijn verlegenheid, wat door veel mensen als zwakte/onaangename eigenschap wordt gezien, mijn sterkte te maken. Ik noem het tegenwoordig ook vaker liever ingetogen of rustig, omdat ik verlegen niet echt het goede woord vind voor wat ik ben.
Ik denk dat rustig zijn, en niet elke seconde willen vullen met praten, helemaal niet altijd verkeerd hoeft te zijn.
Er is een tijd voor praten, en er is een tijd voor stilte.
Natuurlijk is het wel de bedoeling om op een date te praten, elkaar te leren kennen, maar ik praat ook heus wel, alleen moet ik wel even de kans krijgen, haha.
pejeka schreef:
22-05-2017 19:24
Kan. Maar zelfs dán kan je nog de beleefdheid hebben om gewoon een kwartiertje met iemand een drankje te drinken, en vervolgens te zeggen op een nette manier dat je een verdere kennismaking niet ziet zitten. Meteen opstaan zodra je de dat binnen ziet komen en verdwijnen vind ik onbeschoft.

Eens hoor.

Maar daar reageerde ik niet op. Ik reageerde op dat jij vindt dat indien je binnen een paar minuten weet dat het er simpelweg niet inzit, er dan sprake is van een oppervlakkige vleeskeuring en daar ben ik het niet mee eens.
Dina80 schreef:
23-05-2017 11:52
Tegenwoordig lukt het me gelukkig steeds beter om van mijn verlegenheid, wat door veel mensen als zwakte/onaangename eigenschap wordt gezien, mijn sterkte te maken. Ik noem het tegenwoordig ook vaker liever ingetogen of rustig, omdat ik verlegen niet echt het goede woord vind voor wat ik ben.
Ik denk dat rustig zijn, en niet elke seconde willen vullen met praten, helemaal niet altijd verkeerd hoeft te zijn.
Er is een tijd voor praten, en er is een tijd voor stilte.
Natuurlijk is het wel de bedoeling om op een date te praten, elkaar te leren kennen, maar ik praat ook heus wel, alleen moet ik wel even de kans krijgen, haha.
Haha ja soms kom je er niet tussen. Het is ook fijn dat er stiltes kunnen vallen in een relatie.
Al ben je wat rustig of wat drukker met praten.
Daarom is daten ook goed om te kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Ik vind het ook wel leuk een beetje verlegen man met humor. Of ingetogen. En mannelijk. :yes:
Ik lul toch wel. Juist dan om iemand op zijn gemak te stellen.
Rare date had jij hoor. :lol:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ja, zeker raar!
Het maakte me wel heel onzeker, zelfs zo dat ik bij een date met een andere vrouw, in de periode daarna, dit overdreven compenseerde.
We hadden eerst redelijk lang gechat. Ze stond in de stationshal te wachten, en ik kwam op de roltrap omhoog. Zodra ik haar zag stapte (bijna rennen) ik heel kordaat op haar af en riep (bijna schreeuwde) enthousiast: 'HEE!!! WAT LEUK OM JE NU EINDELIJK TE ZIEN!!!!'
Ze schrok zich wezenloos en deinsde zelfs een beetje achteruit, haha. Vooral ook omdat ik in die chats extra goed had benadrukt dat ik in het begin verlegen kan zijn, om een nieuwe teleurstelling te voorkomen, had ze zo'n begroeting natuurlijk helemaal niet verwacht.
Uiteindelijk 'normaliseerde' ik, en het werd een leuke date. Ze accepteerde me gewoon zoals ik was, waardoor het praten samen gelijk ook beter ging. Helaas bleef de date om andere redenen eenmalig, maar het is wel een mooie herinnering.
Dina80 schreef:
31-05-2017 09:24
Ja, zeker raar!
Het maakte me wel heel onzeker, zelfs zo dat ik bij een date met een andere vrouw, in de periode daarna, dit overdreven compenseerde.
We hadden eerst redelijk lang gechat. Ze stond in de stationshal te wachten, en ik kwam op de roltrap omhoog. Zodra ik haar zag stapte (bijna rennen) ik heel kordaat op haar af en riep (bijna schreeuwde) enthousiast: 'HEE!!! WAT LEUK OM JE NU EINDELIJK TE ZIEN!!!!'
Ze schrok zich wezenloos en deinsde zelfs een beetje achteruit, haha. Vooral ook omdat ik in die chats extra goed had benadrukt dat ik in het begin verlegen kan zijn, om een nieuwe teleurstelling te voorkomen, had ze zo'n begroeting natuurlijk helemaal niet verwacht.
Uiteindelijk 'normaliseerde' ik, en het werd een leuke date. Ze accepteerde me gewoon zoals ik was, waardoor het praten samen gelijk ook beter ging. Helaas bleef de date om andere redenen eenmalig, maar het is wel een mooie herinnering.
Hahaha ja van het ene uiterste in het andere uiterste. ;-))
Leuke herinnering inderdaad, die heb ik ook en ook niet voor meer.
Ik heb leuke date ervaringen over het algemeen. Alleen die ene 'klik' voel ik dan niet.
De tijd gaat dan altijd snel voorbij. Omdat het gezellig op stap gaan is. Vind ik dan. :-D
Perzina schreef:
23-05-2017 19:56
Eens hoor.

Maar daar reageerde ik niet op. Ik reageerde op dat jij vindt dat indien je binnen een paar minuten weet dat het er simpelweg niet inzit, er dan sprake is van een oppervlakkige vleeskeuring en daar ben ik het niet mee eens.
Kan je het niet mee eens zijn, maar dat is gewoon wél zo. Want binnen twee minuten kan jij absoluut niet weten of iemand leuke humor heeft, of een hobby/belangstelling die je deelt, of hoe hij/zij in het leven staat, welke denkbeelden en principes hij/zij heeft, en in hoeverre dat overeenkomt met je eigen ideeën.

Dus als je iemand binnen 2 minuten al afserveert, komt dat wel degelijk neer op een "vleeskeuring" en niet meer. Je gaat af op uiterlijk en dat is het dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wie voor en - en gaat: Als het uiterlijk/ uitstraling onvoldoende scoort heeft het weinig zin te gaan kijken of iemand een leuk karakter heeft. En aangezien de beoordeling van het uiterlijk supersnel gaat is die volgorde zinvol.

Dat staat los van een discussie of super aantrekkelijk belangrijk is, of dat gewoon leuk om te zien genoeg is.
ooitverlegen schreef:
02-06-2017 20:35
Wie voor en - en gaat: Als het uiterlijk/ uitstraling onvoldoende scoort heeft het weinig zin te gaan kijken of iemand een leuk karakter heeft. En aangezien de beoordeling van het uiterlijk supersnel gaat is die volgorde zinvol.
Soms ga je iemand knap vinden juist door het innerlijk.
Jempo schreef:
13-05-2017 18:16
Zie het al voor me :proud: "ahhh dus hier woont die vriendin van jou!"
Hihihi :lol:
Dina80 schreef:
03-06-2017 08:56
Soms ga je iemand knap vinden juist door het innerlijk.
Je hebt helemaal gelijk dat je perceptie verandert als je iemand echt leert kennen. Nu ben ik een beetje theoretisch aangelegd en dan redeneer ik dat dit zeker gebeurt voor een belangrijk deel. Maar iemand moet fysiek toch wel voldoende initiële aantrekkingskracht uitoefenen. Als je iemand onaantrekkelijk vindt draait dit niet bij tot halsoverkop verliefd....denk ik toch?
ooitverlegen schreef:
04-06-2017 12:15
Je hebt helemaal gelijk dat je perceptie verandert als je iemand echt leert kennen. Nu ben ik een beetje theoretisch aangelegd en dan redeneer ik dat dit zeker gebeurt voor een belangrijk deel. Maar iemand moet fysiek toch wel voldoende initiële aantrekkingskracht uitoefenen. Als je iemand onaantrekkelijk vindt draait dit niet bij tot halsoverkop verliefd....denk ik toch?
Ik moet wel denken: er zou iets in kunnen zitten. Voor ik eraan begin. En dan word ik verliefd en 'hij' wordt steeds knapper door mijn verliefde staat van doen.
De mooiste!
Eslarealidad schreef:
04-06-2017 16:28
Ik moet wel denken: er zou iets in kunnen zitten. Voor ik eraan begin. En dan word ik verliefd en 'hij' wordt steeds knapper door mijn verliefde staat van doen.
De mooiste!
Zo is het, jij hebt ervaring!
ooitverlegen schreef:
04-06-2017 16:38
Zo is het, jij hebt ervaring!
:-D
Iemand zei mij eens maar je ziet toch ook dat een ander er goed uit ziet. Ik zei: ja, dat zie ik wel maar mijn vriend is de knapste.
Vond hij maar vreemd hihihihi
ooitverlegen schreef:
04-06-2017 12:15
Als je iemand onaantrekkelijk vindt draait dit niet bij tot halsoverkop verliefd....denk ik toch?
Nee, niet halsoverkop, maar als je die ander leert kennen kan die alsnog aantrekkelijk voor je worden door wie hij of zij is.
En daardoor verandert je mening over de knapheid van diegene.
Dina80 schreef:
04-06-2017 19:23
Nee, niet halsoverkop, maar als je die ander leert kennen kan die alsnog aantrekkelijk voor je worden door wie hij of zij is.
En daardoor verandert je mening over de knapheid van diegene.
Dus iemand die jij op het eerste gezicht onaantrekkelijk vind kan na het leren kennen dus volledig omturnen tot zodanig aantrekkelijk dat je er een relatie mee voor kunt stellen?
Ja.
Dina80 schreef:
04-06-2017 19:34
Ja.
Dat is een mooi antwoord dat inzicht geeft! Ik had al langer de indruk dat mensen hierin verschillend zijn maar dit maakt het in ieder geval voor jou gemakkelijker. Nu ben ik heel eerlijk dat ik 100% bandbreedte niet haal, misschien zo'n 25%? Mannen zullen in het algemeen wat meer naar uiterlijk kijken maar gelukkig heb ik geen fotomodellen smaak.
Wat bedoel je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven