Gezondheid alle pijlers

Geloven?

03-06-2017 17:03 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag allemaal!

Ik ben een meisje van 23 jaar. Laatst ben ik bij de huisarts geweest voor inwendige onderzoek.
Ik gaf aan dat ik 4 maanden ( niet achter elkaar ) na mijn idee rond mijn eisprong een beetje bruineafscheiding had met een heeel klein beetje bloed. Ze vond dat een normaal geval en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Ze vroeg aan mij of ik wel eens een uitstrijkje had gedaan waarop mijn antwoord nee was. Ik. vroeg of dat noodzakelijk was. Ze zei tegen mij dat ze toch naar mijn baarmoedermond gaat kijken en als het toch nodig was dat ze toch een uitstrijkje gaat doen. Ik natuurlijk in paniek maar ze vond het helemaal niet nodig en dat ik een mooie baarmoedermond heb. Ook heeft zij mijn baarmoedermond gevoeld door twee vingers in mijn vagina te steken en met de ander hand drukte zij op mijn buik. Ze vond dat ik mij helemaal geen zorgen hoef te maken over HPV. Maar op internet lees ik hele andere verhalen.
Moet ik mijn huisarts hierop vertrouwen of kan ze dat niet eens zien met haar blote oog?

Alvast bedankt groetjes !

Wat is jullie advies en mening?
Moet ik de huisarts geloven dat er echt niets is? Ik ben bang aangezien er geen klachten zijn.
Maar de huisarts zei dat ik echt niet niet hoef te zijn. Z vond dat ik een hele mooie baarmoedermond had.
Alvast bedankt !
Ik zou mijn huisarts eerder geloven dan wat "ze" zeggen op het internet.
Maar als je je echt zoveel zorgen maakt gewoon terug gaan hoor dan kan je alsnog een uitstrijkje laten maken.
Geloof je huisarts nou maar. Als die zegt dat alles goed is, is dat vaak ook zo.
Op internet vind je altijd horrorverhalen. Dat is internet.
Ik probeer het los te laten. Maar het lukt mij echt niet:(( Ben zo bang dat ik dat virus toch heb..

Is dit Virus gevaarlijk ? aangezien ik er eigenlijk
nooit over gehoord heb.
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:12
Ik probeer het los te laten. Maar het lukt mij echt niet:(( Ben zo bang dat ik dat virus toch heb..

Is dit Virus gevaarlijk ? aangezien ik er eigenlijk
nooit over gehoord heb.
Er zijn tientallen varianten die ongevaarlijk zijn. En anders laat je een uitstrijkje doen. Weet je meteen hoe het ervoor staat.

Het lijkt me sterk dat je er als 23 jarige vrouw nog nooit van gehoord hebt.
Zal ongetwijfeld niets zijn maar ook ik had een 'mooie baarmoedermond' en wat bruinige afscheiding. Toch een uitstrijkje laten maken en je raadt het al: uitslag HPV positief.

Met andere woorden: vraag om een uitstrijkje!
Jaa ik weet pas wat het is sinds vorige week. Ik denk dat meedere er niet van weten van jonge leeftijd.. anders zou iedereen in paniek schieten en geen seks meer hebben. Aangezien et zo makkelijk te krijgen is.

Ik heb ook een deskundige gesproken en mijn verhaal gedaan maar hij vond het ook echt echt niet nodig om mij zorgen te maken. Hij zei als de huisarts niets bijzonders aan je baarmoedermond heeft gezien is er niets aan de hand.

Dus moet ik het loslaten? hebben zei gelijk?
sorry
Bemby: Hoelang had jij deze bruine afscheiding ? Had je ook andere klachten ?
Is je baarmoedermond ook aangestipt met 1 of ander goedje? Die 'detecteert' vreemde plekjes/cellen. Wanneer die niet zijn opgelicht, is er naar alle waarschijnlijkheid echt niets gaande.
Nee de huisarts heeft alleen gekeken en gevoeld meer niet
Maar hoelang had jij deze afscheiding en kwam het regelmatig voor ?
Mbt de afscheiding is niet te zeggen of dat door het virus kwam. Heb het nu nog wel eens rond mijn eisprong. Kan ook iets hormonaals zijn. Ben wat ouder dan jij en heb een kind.

Houd wel rekening dat de kosten van je eigen risico af worden gehaald.
Ik heb het echt een ongeveer een half jaar niet meer gehad.
Maar ik denk dat bijna iedereen dit virus heeft. Vandaar dat niemand zich druk maakt
De huisarts wou geen uitstrijkje doen omdat het echt niet nodig was volgens haar.

Bemby; heb je de kwaadaardige type? Geen voorstadium bhk?
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:30
Maar ik denk dat bijna iedereen dit virus heeft. Vandaar dat niemand zich druk maakt

Heb je al gegoogeld naar het HPV-virus? Zo ja, dan weet je dat 80 van de 100 vrouwen dit virus ooit bij zich heeft gedragen en dat maar 1% van die 80 vrouwen baarmoederhalskanker krijgt.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bevolk ... kanker/HPV
Dus ik hoef mij eigenlijk geen zorgen te maken? Meestal gaat dit virus toch van zelf weg?
Geloof je huisarts en noem jezelf vrouw.
Dankjewel Star.

Maar omdat meedere mensen dat bruine afscheiding hebben maak ik mij meer zorgen. Ben pas 23 dus lijkt eigenlijk onwaarschijnlijk
adem in en adem uit. geloof je huisarts.

het virus is een seksueel overdraagbare virus. ben je seksueel actief? zo ja, gebruik je dan condooms?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Pff, To, je zou ook langs de huisarts kunnen gaan omdat je zo niet realistisch heel erg bang bent. Je nick zegt genoeg. Niemand hier en ook de huisarts niet kan jouw baarmoeder op celniveau bekijken, niet door een computerscherm en ook niet met het blote oog, nee. Maar zul je echt gerustgesteld zijn als je een uitstrijkje krijgt en de uitslag is negatief, vraag ik me af. Je opent er meerdere topics over en er is al meerdere keren gezegd dat je je wel erg druk maakt en toch helpt het niet. Vertel eens over je angstklachten aan je huisarts. Sterkte.
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:39
Dankjewel Star.

Maar omdat meedere mensen dat bruine afscheiding hebben maak ik mij meer zorgen. Ben pas 23 dus lijkt eigenlijk onwaarschijnlijk

Kijk:

http://www.ovulatie-berekenen.com/ovulatiebloeding/
Hallo hamerhaai.

Heb ongeveer een half jaar geen seks meer gehad. Daarvoor was ik best wel actief. Mijn eerste keer was toen ik 19 jaar was. Meestal deed ik het zonder condoom.
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:39
Dankjewel Star.

Ik heb ook bruine afscheiding tijdens de ovulatie. Op een uitstrijkje was niets te zien. Ik ben 27 jaar dus ook nog "jong"
heeelergbang schreef:
03-06-2017 17:43
Hallo hamerhaai.

Heb ongeveer een half jaar geen seks meer gehad. Daarvoor was ik best wel actief. Mijn eerste keer was toen ik 19 jaar was. Meestal deed ik het zonder condoom.
Heb je je wel eens laten testen op SOA's?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven