Geloven?
zaterdag 3 juni 2017 om 17:03
Goedendag allemaal!
Ik ben een meisje van 23 jaar. Laatst ben ik bij de huisarts geweest voor inwendige onderzoek.
Ik gaf aan dat ik 4 maanden ( niet achter elkaar ) na mijn idee rond mijn eisprong een beetje bruineafscheiding had met een heeel klein beetje bloed. Ze vond dat een normaal geval en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Ze vroeg aan mij of ik wel eens een uitstrijkje had gedaan waarop mijn antwoord nee was. Ik. vroeg of dat noodzakelijk was. Ze zei tegen mij dat ze toch naar mijn baarmoedermond gaat kijken en als het toch nodig was dat ze toch een uitstrijkje gaat doen. Ik natuurlijk in paniek maar ze vond het helemaal niet nodig en dat ik een mooie baarmoedermond heb. Ook heeft zij mijn baarmoedermond gevoeld door twee vingers in mijn vagina te steken en met de ander hand drukte zij op mijn buik. Ze vond dat ik mij helemaal geen zorgen hoef te maken over HPV. Maar op internet lees ik hele andere verhalen.
Moet ik mijn huisarts hierop vertrouwen of kan ze dat niet eens zien met haar blote oog?
Alvast bedankt groetjes !
Wat is jullie advies en mening?
Moet ik de huisarts geloven dat er echt niets is? Ik ben bang aangezien er geen klachten zijn.
Maar de huisarts zei dat ik echt niet niet hoef te zijn. Z vond dat ik een hele mooie baarmoedermond had.
Alvast bedankt !
Ik ben een meisje van 23 jaar. Laatst ben ik bij de huisarts geweest voor inwendige onderzoek.
Ik gaf aan dat ik 4 maanden ( niet achter elkaar ) na mijn idee rond mijn eisprong een beetje bruineafscheiding had met een heeel klein beetje bloed. Ze vond dat een normaal geval en ik hoefde mij geen zorgen te maken. Ze vroeg aan mij of ik wel eens een uitstrijkje had gedaan waarop mijn antwoord nee was. Ik. vroeg of dat noodzakelijk was. Ze zei tegen mij dat ze toch naar mijn baarmoedermond gaat kijken en als het toch nodig was dat ze toch een uitstrijkje gaat doen. Ik natuurlijk in paniek maar ze vond het helemaal niet nodig en dat ik een mooie baarmoedermond heb. Ook heeft zij mijn baarmoedermond gevoeld door twee vingers in mijn vagina te steken en met de ander hand drukte zij op mijn buik. Ze vond dat ik mij helemaal geen zorgen hoef te maken over HPV. Maar op internet lees ik hele andere verhalen.
Moet ik mijn huisarts hierop vertrouwen of kan ze dat niet eens zien met haar blote oog?
Alvast bedankt groetjes !
Wat is jullie advies en mening?
Moet ik de huisarts geloven dat er echt niets is? Ik ben bang aangezien er geen klachten zijn.
Maar de huisarts zei dat ik echt niet niet hoef te zijn. Z vond dat ik een hele mooie baarmoedermond had.
Alvast bedankt !
zaterdag 3 juni 2017 om 19:39
Als je mijn bovenste linkje aanklikt, dan lees je dat je niets van HPV merkt en dus óók geen klachten kunt hebben die HPV gerelateerd zijn.heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 19:34sorry jullie hebben gelijk(
mag ik alleen weten wat de klachten zijn?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 3 juni 2017 om 19:42
Als je wat vier keer hebt gehad?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
zaterdag 3 juni 2017 om 19:45
zaterdag 3 juni 2017 om 19:47
Bij mij wel. Al jaren.heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 19:44Nou jullie nemen me gewoon niet serieus
Als ik alleen 4 maanden heb gebloed. Of dat normaal is..
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 3 juni 2017 om 19:48
Oh? Hoezo neem ik je niet serieus? Er wordt gewoon antwoord gegeven.heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 19:44Nou jullie nemen me gewoon niet serieus
Je moet echt met deze vragen bij je ha zijn. Wij mogen geen antwoord geven op vragen of die "symptomen" normaal zijn...
zaterdag 3 juni 2017 om 19:49
Je krijgt hier tal van goede adviezen, maar je blijft maar zeuren of het wel normaal is en wat de klachten zijn en dat je zo ongerust bent. Wat verwacht je dan? Dat we blijven doorgaan met het posten van advies? Dat heb je al tig keer gekregen. Maar blijkbaar wil je alleen maar horen dat je doodziek en terminaal bent.heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 19:44Nou jullie nemen me gewoon niet serieus
zaterdag 3 juni 2017 om 20:00
Ik vind inderdaad dat je hierin je arts moet vertrouwen. En als je ernstige twijfels hebt aan haar kundigheid kun je een second opinion vragen bij een andere arts. Maar ik vrees, gezien je manier van reageren hier, dat een andere arts je ook niet kan geruststellen. Ik denk dat een afspraak met een psycholoog je ook goed zou kunnen doen. Het leven is écht fijner zonder de stress die je nu ervaart door zoiets "kleins".heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 19:52Nee dat wil ik niet horen.
dus jullie vinden gewoon dat ik mijn ha moet geloven. En dat er wss helemaal niets is?
laatste vraag sorry
zaterdag 3 juni 2017 om 20:34
Ja, waarom heeft een huisarts anders zo lang ervoor gestudeerd?heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 20:29Dat is helemaal waar wordt er helemaal gek van!
Zouden jullie de ha ook geloven zonder twijfel?
zaterdag 3 juni 2017 om 20:39
heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 19:52dus jullie vinden gewoon dat ik mijn ha moet geloven. En dat er wss helemaal niets is?
laatste vraag sorry
zaterdag 3 juni 2017 om 20:43
Ja, ik geloof dat een arts het beste met mij voorheeft en mij binnen zijn of haar mogelijkheden het beste advies geeft. Dat betekent niet dat ik klakkeloos alles aanneem, maar wel dat ik het advies van een arts serieuzer neem dan een innerlijk paniekstemmetje.
Je kwekt wartaal TO. Als je al panisch wordt van het idee van HPV en een uitstrijkje dan krijg je het nog zwaar. Nu op je 23e ben je nog gezond, maar wacht maar tot je ouder wordt. Dan vallen ze met bosjes om je heen neer.
Leef vandaag, houd rekening met morgen, maar ga niet stressen om een toekomst waar je geen controle over hebt.
zaterdag 3 juni 2017 om 20:54
Ja, ik zou mijn huisarts hierin gewoon geloven. De beste man heeft er jaren voor gestudeerd en nog meer jaren ervaring in de praktijk opgedaan.heeelergbang schreef: ↑03-06-2017 20:29Dat is helemaal waar wordt er helemaal gek van!
Zouden jullie de ha ook geloven zonder twijfel?