Seksklets, deel 60

zaterdag 3 juni 2017 om 21:38
De pil is alleen beschikbaar voor 376 mannen die meedoen aan een proefproject, AMPrEP, ook bij de GGD Amsterdam. Aidsfonds dringt er bij de minister van VWS al langer op aan om deze PrEP-pil snel aan te bieden aan iedereen die verhoogd risico loopt op hiv.
Bron: https://aidsfonds.nl/nieuws/onderzoek-n ... -amsterdam
Maar goed, voor 500 per jaar geloof ik niet dat ik dat zou gaan nemen nee.
Bron: https://aidsfonds.nl/nieuws/onderzoek-n ... -amsterdam
Maar goed, voor 500 per jaar geloof ik niet dat ik dat zou gaan nemen nee.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
zaterdag 3 juni 2017 om 21:39
Het is nogal een geld zeg, maar ja je bent wel beschermt tegen hivMarco_32 schreef: ↑03-06-2017 21:35Elke huisarts kan het voorschrijven in Nederland voor wie dat wil. Wordt alleen niet vergoed misschien bedoel je dat met niet vrij verkrijgbaar. Is ook duur € 500,- voor 30 pillen. In Engeland zijn proeven gedaan en in bepaalde gebieden was een sterke afname van nieuwe besmettingen.
zaterdag 3 juni 2017 om 21:42
Maar je neukt toch veilig ivm al die andere soa's. Ik denk dat als je echt zo bang bent voor Hiv, je niet rond gaat neuken of in ieder geval alle risico's uit zal sluiten. (geen onveilige orale seks, nooit zaad in je mond, altijd correct condoomgebruik)
zaterdag 3 juni 2017 om 21:44
Ja precies, dit is ook wat ik doe, ik heb al een hele tijd geen seks gehad.
zondag 4 juni 2017 om 10:09
In de Linda l'homo staat ook een artikel over prep, mensen die die middel krijgen beginnen allemaal met nog onveiligere seks dan dat ze al hadden, vooral veel anaal, en kunnen geen HiIV oplopen maar wel andere gslachtsziekten, dus zitten daardoor nog vaak aan de medicatie.
Het is beter om zelf na te denken wat je wel/ niet doet en welk risico je wilt lopen en helemaal alles uitsluiten kun je toch niet.
Het is beter om zelf na te denken wat je wel/ niet doet en welk risico je wilt lopen en helemaal alles uitsluiten kun je toch niet.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.

zondag 4 juni 2017 om 11:55
Preventieve geneesmiddelen zou je volgens mij alleen moeten slikken als je een verhoogd risico hebt. Niet om maar gewoon aan de veilige kant te zitten of om vervolgens extra risico op te zoeken. Volgens mij ben je dan de zaak aan het omdraaien.
Klinkt toch een beetje alsof je in anti-malaria gaat slikken als je naar België gaat (want daar komen ook best nog veel mensen uit de Congo) of je muskietennet maar thuis laat op je reis naar Congo omdat je anti-malaria geslikt hebt.
Volgens mij is het zinvoller om je bewust te zijn van de risico's en die proberen met normale middelen en normaal risico-vermijdend-gedrag tot een aanvaardbaar niveau te beperken.
Klinkt toch een beetje alsof je in anti-malaria gaat slikken als je naar België gaat (want daar komen ook best nog veel mensen uit de Congo) of je muskietennet maar thuis laat op je reis naar Congo omdat je anti-malaria geslikt hebt.
Volgens mij is het zinvoller om je bewust te zijn van de risico's en die proberen met normale middelen en normaal risico-vermijdend-gedrag tot een aanvaardbaar niveau te beperken.
zondag 4 juni 2017 om 11:57
zondag 4 juni 2017 om 12:36
zondag 4 juni 2017 om 12:41

zondag 4 juni 2017 om 13:26
Marco_32 schreef: ↑04-06-2017 12:36Mensen maken nu eenmaal fouten en denken vaak rationeel. Echter niemand verdiend het om aan de gevolgen van een vrijpartij uiteindelijk te overlijden. Als de wereld een verschrikkelijke ziekte minder heeft waar al miljarden mensen aan zijn overleden dan juich ik dit toe.
Het was ook geen argument tegen de ontwikkeling of het gebruik van een preventief middel. Niemand verdient het om aan een ziekte te overlijden. Dus dat mensen die een verhoogd risico lopen daar preventief een middel voor nemen is prima. Maar je moet gewoon de zaken niet omdraaien en wel preventieve geneesmiddelen nemen (die ook een risico met zich mee dragen) als je geen verhoogd risico hebt. En je moet ook niet preventieve geneesmiddelen nemen om vervolgens de risico's onnodig te gaan vergroten.
Ik ga toch ook niet naar de dokter om een tetanus prik te halen zodat ik dan zonder kniebeschermers kan skaten?
zondag 4 juni 2017 om 14:33
Nou, als je veel neukt loop je een verhoogd risico. Want ik ken inderdaad niemand die oraal met condoom/beflapje doet. Condooms kunnen knappen of afglijden. Maar 500 euro per jaar, plus je regelmatig laten testen, dat wordt een dure grap. Daarbij zijn de bijwerkingen van Prep volgens mij ook nog niet duidelijk. Dus nee, ik zou het niet zomaar gaan nemen, zeker niet zonder vergoeding.

zondag 4 juni 2017 om 19:44
Toch werkt het wel zo; sinds we ABS en airbags hebben gaan we alleen maar harder rijden in de regen. De enige relevante vraag is feitelijk wie dit gaat betalen.shifty schreef: ↑04-06-2017 13:26Het was ook geen argument tegen de ontwikkeling of het gebruik van een preventief middel. Niemand verdient het om aan een ziekte te overlijden. Dus dat mensen die een verhoogd risico lopen daar preventief een middel voor nemen is prima. Maar je moet gewoon de zaken niet omdraaien en wel preventieve geneesmiddelen nemen (die ook een risico met zich mee dragen) als je geen verhoogd risico hebt. En je moet ook niet preventieve geneesmiddelen nemen om vervolgens de risico's onnodig te gaan vergroten.
Ik ga toch ook niet naar de dokter om een tetanus prik te halen zodat ik dan zonder kniebeschermers kan skaten?
zondag 4 juni 2017 om 23:05
Ja ik welLeefvandaag schreef: ↑04-06-2017 21:27Zouden jullie meer van seks genieten als je geen SOA's kon oplopen?

zondag 4 juni 2017 om 23:25
Nou, ik heb nog wel eens wat wilde feestjes... Ik check regelmatig of er een condoom om zit als ik op mijn knietjes zit. Bij zaad in mijn mond sta ik er wel eens bij stil. Bij een ongelukje met een condoom. Ik ben er voorzichtig mee, ga vrij snel voor de zekerheid testen. Ik denk dat je met een vaste partner niet zo snel aan soa's denkt, maar ik heb soms meerdere mannen op een avond. Er niet aan denken zou naïef zijn...
maandag 5 juni 2017 om 09:53
Zeker waar Vlammetje, goed dat je er stil bij staatVlammetje schreef: ↑04-06-2017 23:25Nou, ik heb nog wel eens wat wilde feestjes... Ik check regelmatig of er een condoom om zit als ik op mijn knietjes zit. Bij zaad in mijn mond sta ik er wel eens bij stil. Bij een ongelukje met een condoom. Ik ben er voorzichtig mee, ga vrij snel voor de zekerheid testen. Ik denk dat je met een vaste partner niet zo snel aan soa's denkt, maar ik heb soms meerdere mannen op een avond. Er niet aan denken zou naïef zijn...

maandag 5 juni 2017 om 13:26
Nee hoor, we gaan niet harder rijden van het besef dat we airbags of abs in de auto hebben. Daarnaast zijn dat fysieke uitwendige veiligheidsmaatregelen (zoals een condoom of kniebeschermers) die iets heel anders doen dan preventieve geneesmiddelen (met de bijbehorende bijwerkingen en risico's). Kosten wegen bij mij ook niet mee in die afweging. Ook als een preventief geneesmiddel prima betaalbaar zou zijn zou ik meer een afweging maken op baten t.o.v. risico's dan t.o.v. Kosten.
Uiteindelijk kan je natuurlijk alles afzetten tegenover kosten/baten maar dat geldt dan inderdaad ook voor alles wat je doet (sporten/skiën/reizen/autorijden/neuken/drinken/roken/eten/enz.)

maandag 5 juni 2017 om 13:29
Leefvandaag schreef: ↑04-06-2017 21:27Zouden jullie meer van seks genieten als je geen SOA's kon oplopen?
Ja, want alhoewel ik er tussen mij oren niet veel aandacht voor is als er tussen mijn benen aandacht gevraagd wordt, vind ik het gefrummel met condooms wel vervelend.
maandag 5 juni 2017 om 14:46
Condooms vind ik echt libido verlagend, maar aangezien prep alleen een middel tegen hiv is, blijft condoom nodig voorlopig.
En ja, oraal doe ik ook zonder. We moeten wel blijven genieten toch? Was ik iig wel van plan. Al ben ik ondertussen al een paar weken monogaam. Ben benieuwd hoe lang ik/we dat volhouden
En ja, oraal doe ik ook zonder. We moeten wel blijven genieten toch? Was ik iig wel van plan. Al ben ik ondertussen al een paar weken monogaam. Ben benieuwd hoe lang ik/we dat volhouden

Wees meester en vormgever van jezelf