Game Over
zondag 4 juni 2017 om 18:32
Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd of er mensen zich herkennen in mijn situatie. En of dat een enkeling is of misschien wel een heleboel?
Het gaat over een gevoel, wat ik het Game Over gevoel ben gaan noemen.
Ik ben nu bijna 2,5 jaar vrijgezel. Vanaf m'n 15e heb ik eigenlijk altijd een relatie gehad. Eerst een verkering van 3 jaar, daarna 10 jaar met de vader van mijn zoon, en daarna nog twee keer de mist in gegaan met de verkeerde.
Anyway, ik ben nu in de 40, en het gaat hartstikke goed met me.
Ik schrijf al een tijd mee in het "alleen zijn en gelukkig zijn" topic, en dat ben ik inmiddels echt, kan ik eerlijk zeggen; gelukkig.
Wat ik vreemd vind, is dat ik echt een compleet "voor mij hoeft het niet meer" gevoel heb qua relaties en de romantische liefde.
Ik heb ook niet gedate, en dus ook geen avontuurtjes gehad. Terwijl ik altijd zeer actief was op dat gebied. Ik heb er geen zin meer in.
En ik mis het niet, verlang niets, het boeit me niet meer.
Er is dus eigenlijk niks aan de hand, maar ik vraag me af, is dit wel gezond?
Is het de leeftijd, maar ik ben pas 40?
Ik ben benieuwd of er mensen zich herkennen in mijn situatie. En of dat een enkeling is of misschien wel een heleboel?
Het gaat over een gevoel, wat ik het Game Over gevoel ben gaan noemen.
Ik ben nu bijna 2,5 jaar vrijgezel. Vanaf m'n 15e heb ik eigenlijk altijd een relatie gehad. Eerst een verkering van 3 jaar, daarna 10 jaar met de vader van mijn zoon, en daarna nog twee keer de mist in gegaan met de verkeerde.
Anyway, ik ben nu in de 40, en het gaat hartstikke goed met me.
Ik schrijf al een tijd mee in het "alleen zijn en gelukkig zijn" topic, en dat ben ik inmiddels echt, kan ik eerlijk zeggen; gelukkig.
Wat ik vreemd vind, is dat ik echt een compleet "voor mij hoeft het niet meer" gevoel heb qua relaties en de romantische liefde.
Ik heb ook niet gedate, en dus ook geen avontuurtjes gehad. Terwijl ik altijd zeer actief was op dat gebied. Ik heb er geen zin meer in.
En ik mis het niet, verlang niets, het boeit me niet meer.
Er is dus eigenlijk niks aan de hand, maar ik vraag me af, is dit wel gezond?
Is het de leeftijd, maar ik ben pas 40?
anoniem_259983 wijzigde dit bericht op 04-06-2017 22:14
0.09% gewijzigd
"When it rains, look for rainbows. When it's dark, look for stars.."
zondag 4 juni 2017 om 18:41
zondag 4 juni 2017 om 18:42
Ja zo kun je het ook zien. Het is ook een kwestie van wennen denk ik. Omdat ik altijd zo met relaties bezig was, een groot deel van m'n leven. Dat is over nu. Voelt goed maar ook vreemd af en toe, onwennig.MoirenPhae schreef: ↑04-06-2017 18:35Waarom zou daten wel gezond zijn?
Ik ben graag alleen en had geen enkele behoefte aan een relatie en dus jaren niet gedate. Ik zou niet weten waarom dat ongezond zou zijn.
zondag 4 juni 2017 om 18:43
Nou jouw mening is wel zeker belangrijk hoor badmeester
Vind ik dus
zondag 4 juni 2017 om 18:44
zondag 4 juni 2017 om 18:44
zondag 4 juni 2017 om 18:53
Nou de vraag is vooral die waar ik mee begin, of hier mensen zijn die dit kennen/ook zo hebben meegemaakt.badmeester schreef: ↑04-06-2017 18:46Oh wat leuk!
Wat ik mij vooral afvraag is waarom je deze vraag stelt. Welk onderhuids gevoel leidt daartoe? Alleen maatschappelijke druk of?
Ik weet er wel een paar hier, ik weet dat ik niet de enige ben.
Het is voor mij dus nieuw, en het bevalt zo goed (waar dus niks mis mee is) maar de standaard is dan toch wel een beetje dat "een mens niet gemaakt is om alleen te zijn" haha dat zegt m'n vader altijd.
zondag 4 juni 2017 om 18:57
zondag 4 juni 2017 om 19:02
Kan het ook zijn dat je gewoon geen zin meer hebt in een mislukking?
Je hebt een kind, je hebt relaties gehad die telkens stranden, ... en je bent blijkbaar ook gelukkig zonder partner.
Waarom je dan nogmaals in iets storten als het goed kan zijn dat het na 5 jaar ofzo weer stopt.
Ik ben wel meer mensen tegengekomen die daar geen zin meer in hadden.
En niemand die kan garanderen dat de volgende man "forever" is.
Als je ooit toch terug "zin" zou hebben, kan je nog altijd op zoek naar - eventueel korte - avontuurtjes
.
Je hebt een kind, je hebt relaties gehad die telkens stranden, ... en je bent blijkbaar ook gelukkig zonder partner.
Waarom je dan nogmaals in iets storten als het goed kan zijn dat het na 5 jaar ofzo weer stopt.
Als je ooit toch terug "zin" zou hebben, kan je nog altijd op zoek naar - eventueel korte - avontuurtjes
zondag 4 juni 2017 om 19:02
Wat goed valentinamariavalentinamaria schreef: ↑04-06-2017 18:44ik heb dit jaar ook nog niet gedate, soms heb ik zo,n jaar...
ben trouwens al bijna 10 jaar vrijgezel, heel bewust, en ik vind het heerlijk.
een avontuurtje op z,n tijd is hartstikke leuk, maar soms tref je er geen geschikte man voor.
Nou waarschijnlijk haal ik dat ook wel, de 10 jaar
Ik kom maar heel zelden een geschikte man tegen..
En datingsites vind ik echt 6x niks
zondag 4 juni 2017 om 19:06
Klopt ook ja, daar heb ik zeker geen zin meer in.TinyBel schreef: ↑04-06-2017 19:02Kan het ook zijn dat je gewoon geen zin meer hebt in een mislukking?
Als je ooit toch terug "zin" zou hebben, kan je nog altijd op zoek naar - eventueel korte - avontuurtjes.
Het kost ook zoveel energie, zo'n relatiebreuk.
Of een vriendin van mij, al lang zeer happy met haar lief, toen overleed hij plotseling
Wat een verdriet, pijn en gemis..
zondag 4 juni 2017 om 19:06
zondag 4 juni 2017 om 19:07
Klopt ik voel me verre van alleenTinyBel schreef: ↑04-06-2017 19:06En "een mens is niet gemaakt om alleen te zijn" ...
Maar wie zegt dat jij alleen bent?
Je hebt je vader, je hebt je zoon, je hebt waarschijnlijk wel vriendinnen, ...
Je bent dus niet "alleen".
Kan best zijn dat je vader niet zonder een partner kan.
Maar dat zegt niets over anderen.
En "together alone" zijn, das pas erg.. zoals zoveel mensen zijn
zondag 4 juni 2017 om 19:08
je weet het nooit, the game is ook nooit over, zolang je ademt, denk ik.
voor hetzelfde geld word ik vanavond hevig verliefd op de buurman van een vriend van mij ofzo.
wij slapen nooit.
zondag 4 juni 2017 om 19:20
Zeker ja, als je daarmee gelukkig bent. Ik vond het vreselijk.
Ik ben liever vrijgezel dan "together alone"
zondag 4 juni 2017 om 19:23
zondag 4 juni 2017 om 20:33
Als je alleen tussen deze twee kunt kiezen is dat wel zo javalentinamaria schreef: ↑04-06-2017 19:23dit klinkt meer als kiezen tussen 2 kwaden dan je lekker voelen als vrijgezel en niks anders willen.
Gelukkig zijn er nog veel meer mogelijkheden
zondag 4 juni 2017 om 22:21
Je bent niet de enige hoor. Ik heb ook een lange relatie gehad van 14 jaar, kinderen gekregen..na die relatie even los gegaan en ook de mist in gegaan met iemand. Daarna wel wat gedate, maar ik krijg geen gevoel meer bij iemand.
Voor de vorm ga ik zo nu en dan op tinder, app ik een beetje maar zodra iemand wil afspreken haak ik af. Ik raak gewoon van niemand enthousiast en ik heb er totaal geen zin in.
Er zijn momenten dat ik me wel alleen voel, maar dat is vaak snel weer over.
Nu 5 jaar single. De 10 ga ik wel halen.
Voor de vorm ga ik zo nu en dan op tinder, app ik een beetje maar zodra iemand wil afspreken haak ik af. Ik raak gewoon van niemand enthousiast en ik heb er totaal geen zin in.
Er zijn momenten dat ik me wel alleen voel, maar dat is vaak snel weer over.
Nu 5 jaar single. De 10 ga ik wel halen.