e-tickets
zondag 8 februari 2009 om 18:26
We hebben van de week tickets geboekt voor een reis naar Los Angeles via eBookers.nl. Nadat we betaald hadden kregen we gelijk de tickets via de mail. Maar dit was gewoon tekst in een mailtje. Nu vroeg ik me af of dit wel goed is. Vorig jaar kregen we ook e-tickets, maar dan in een pdf met een barcode erop. Nu dus niet. Volgens mij kan iedereen met dezelfde naam met deze tickets vliegen. Ik maak me dus een beetje zorgen hier over. Heeft iemand ervaring met eBookers? Kan je gewoon met deze 'tekst' amerika in, en ook weer uit?
zondag 8 februari 2009 om 19:12
Ja, viel me vorig jaar reuze mee. Je ontmoet op zich best wel veel mensen overdag. En 's avonds vind ik het heerlijk om in mijn hotelkamer mijn reisblog te schrijven, lekker te lezen, even het centrum in.... Heerlijk alles in eigen tempo.
Vorig jaar was ik ook midden in NY in een parkje in slaap gevallen 's middags. Was zo heet!
Maar dat kan zomaar in je eigen tempo!
Vorig jaar was ik ook midden in NY in een parkje in slaap gevallen 's middags. Was zo heet!
Maar dat kan zomaar in je eigen tempo!
zondag 8 februari 2009 om 21:35
quote:Pucker schreef op 08 februari 2009 @ 19:08:
We gaan in grote lijnen naar LA, grand canyon, brice canyon, Las Vegas, Yosemite, SFO en dan via de kustroute terug naar LA rijden.Hopenlijk vergeet je Zion niet wat op een uurtje rijden van Bryce afligt. Denk ook eens aan Death Valley als je van Las Vegas weer omhoog richting Yosemite rijdt, het is echt de moeite waard.
We gaan in grote lijnen naar LA, grand canyon, brice canyon, Las Vegas, Yosemite, SFO en dan via de kustroute terug naar LA rijden.Hopenlijk vergeet je Zion niet wat op een uurtje rijden van Bryce afligt. Denk ook eens aan Death Valley als je van Las Vegas weer omhoog richting Yosemite rijdt, het is echt de moeite waard.
maandag 9 februari 2009 om 00:13
Even een vraagje tussendoor voor Vinyl, je schreef over het online inchecken en esta....ik heb een electronische ticket van e-bookers naar Managua (nicaragua) via Atlanta over 2 weken. Ik dacht dat ik met de uitgeprinte ticket gewoon kon inchecken op schiphol, maar moet ik thuis dus ook al online inchecken? of is dat een vervanging van wat je op schiphol doet, in de zin van het 2 uur voor de vlucht aanwezig zijn op schiphol. En moet ik dat esta formulier ook invullen als ik alleen maar voor de doorreis in de US ben?
maandag 9 februari 2009 om 20:42
@Kevertje: idd het online inchecken is een vervanging van het inchecken op Schiphol. Voordeel van online inchecken is dat je alvast stoelnummers kan reserveren. (voor zover het reisbureau dat al niet voor je gedaan heeft)
Volgens mij moet je ook voor overstappen dat formulier invullen, maar check de site van Esta even of mail anders naar visumdienst.nl
@Pucker: nog even een reactie op jouw oproep: niemand kan op jouw reservering reizen. Vroeger had je paper tickets, tegenwoordig e-tickets. Eigenlijk heb je helemaal geen e-ticket nodig, het gaat alleen om je ticketnummer.
Happy travels!
Volgens mij moet je ook voor overstappen dat formulier invullen, maar check de site van Esta even of mail anders naar visumdienst.nl
@Pucker: nog even een reactie op jouw oproep: niemand kan op jouw reservering reizen. Vroeger had je paper tickets, tegenwoordig e-tickets. Eigenlijk heb je helemaal geen e-ticket nodig, het gaat alleen om je ticketnummer.
Happy travels!
maandag 9 februari 2009 om 22:12
dinsdag 10 februari 2009 om 19:34
Ga naar de incheckbalie op de luchthaven als u uw instapkaart bent vergeten
Als u uw instapkaart niet hebt geprint of als u deze bent vergeten mee te nemen, ga dan naar de incheckbalie op de luchthaven. Dit is mogelijk tot 40 minuten voor vertrek voor Europese vluchten en tot 60 minuten voor vertrek voor intercontinentale vluchten.
Als u uw instapkaart niet hebt geprint of als u deze bent vergeten mee te nemen, ga dan naar de incheckbalie op de luchthaven. Dit is mogelijk tot 40 minuten voor vertrek voor Europese vluchten en tot 60 minuten voor vertrek voor intercontinentale vluchten.
maandag 22 maart 2010 om 22:00
ik haal even dit topic naar boven, heb namelijk een vraag over ebookers en geen zin om een heel nieuw topic te openen. Net dus de reis geboekt. ten eerste ben ik gewend dat je altijd een persoonsnummer of paspoortnummer moet meegeven, en iig je geboortedatum. geen van beiden is het geval. EN, de hoofdboeker heeft mijn voornaam verkeerd gespeld. Probleem? zo ja, wat doe ik eraan?
dinsdag 23 maart 2010 om 14:37
ik heb ze dus vanochtend gebeld, en ze zeggen dat er een notitie van zal zijn bij de check-in, maar of het dan goed gaat kunnen ze niet verzekeren(zo niet: annuleren en opnieuw boeken, gaat dus een flinke duit geld kosten) is toch eigenlijk best stom dat ze dat niet even gewoon kunnen regelen? vooral aangezien we pas over 6 weken gaan, het is niet alsof ik de avond voor vertrek nog even kom melden dat mijn naam niet klopt.
dinsdag 23 maart 2010 om 14:52
Irritant ja Nazife, alhoewel het wel ligt aan met welke maatschappij je vliegt hoe moeilijk ze erover doen.
Het voordeel van online inchecken is toch eigenlijk alleen dat je een goede plek kan kiezen als je er snel bij bent? Want verder moet je nog gewoon in de rij staat om je tas in te laten checken.
Het voordeel van online inchecken is toch eigenlijk alleen dat je een goede plek kan kiezen als je er snel bij bent? Want verder moet je nog gewoon in de rij staat om je tas in te laten checken.
dinsdag 23 maart 2010 om 15:07
we vliegen met turkish airlines. en wat nou als ik hun direct bel ipv ebookers? want ben er toch niet helemaal gerust op. en ja, in de rij sta je zowiezo wel(behalve als je alleen handbagage hebt). het enige voordeel is dus dat je thuis kunt boeken en niet 5 reisbureaus langsmoet om de goedkoopste optie te vinden. maar via reisbureau geeft me toch nog steeds een zekerder gevoel(wellicht onterecht)