Uitgerekend eind januari 2018 (deel 2)
donderdag 1 juni 2017 om 19:31
Hier is deel 2 (als vervolg op ons oude topic: zwanger/eind-januari-2018-uitgerekend/l ... #p27149399) Nu met tabel!
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven
= kloppend hartje
= goede 20-weken echo!
.
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
Iedereen die zwanger is en eind januari is uitgerekend, kan hier meeschrijven
| Naam (leeftijd v/m) |
Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Bijzonderheden |
| stellarules (32/26) |
Tweede | 28 januari | Meisje! | |
| Januari-2018 (22/27) |
Eerste | 25 januari | Jongen! | |
| Sophie (26/32) |
Eerste | 23 januari | Meisje! | |
| Die-ene (29/31) |
Eerste | 29 januari | Meisje! | |
| wahaki (33/34) |
Tweede | 21 januari | Jongen! | |
| Duikmuis87 (30/33) |
Eerste | 23 januari | Jongen! | |
| Huismussie (33/35) |
Tweede | 23 januari | Jongen! | |
| flower29 (33/39) |
Tweede | 22 januari | Jongen! | |
| Bibi30 (?/?) |
Eerste | 29 januari | Meisje! | |
| Phlee87 (27/30) |
Eerste | 17 januari | Jongen! | |
| sammie81 (36/33) |
Eerste | 31 januari | Meisje! |
Jufjenn, Masjeel, Adaline, Rowiee_17. Bouvrie. Noor1807. Lin1402, Baby-nummer3, Fannetje, Knorretje2 & Viva-vida: jullie zijn zo stil dat we jullie uit de tabel hebben gehaald. Mochten jullie nog meelezen/-schrijven kunnen jullie jezelf altijd weer toevoegen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:28
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
92.61% gewijzigd
zondag 4 juni 2017 om 13:27
Stellarules: Om eerlijk te zijn weet ik dit niet precies. Ik weet dat de combinatietest vergoed wordt, maar omdat de NIPT pas sinds april aangeboden weet ik niet precies hoe die vergoeding zit. Daar wil ik nog achteraan bellen. België is sowieso geen optie voor ons ivm reisafstand. Maar zelfs al zouden we het zelf moeten betalen willen we graag de NIPT, omdat het veel preciezer is dan de combinatietest. Het lijkt me verschrikkelijk om in de stress te zitten voor een kans van 1 op 200 oid. Nu het nog in de onderzoeksfase zit is het qua prijs ook nog te doen.
zondag 4 juni 2017 om 14:27
Hoi,
Volgens mij wordt de combinatietest alleen vergoed bij vrouwen boven 35, (ik heb er een paar jaar geleden zelf voor betaald) en de NIPT alleen bij een indicatie via de combinatietest. Dus als je voor NIPT gaat zonder combitest mag je zelf betalen. Dacht ik hoor..
En volgens mij wordt NIPT eigenlijk altijd in Belgie uitgevoerd, want daar zit het bedrijf wat dit doet maar je buisje bloed wordt gewoon opgestuurd, dus je hoeft zelf niet naar Belgie.
Maar goed het risico bij vrouwen onder de 35 wordt dus zoiezo vrij laag ingeschat.
https://www.zorgverzekeringen2017.nl/ve ... screening/
"Basisverzekering 2017 de basisverzekering vergoed de kosten van de 20 werken echo en eventuele counseling. Een NIPT-test wordt slechts vergoed door de basisverzekering als er uit de combinatietest blijkt dat er een verhoogd risico is op complicaties of aangeboren afwijkingen."
maar misschien wel met aanvullende verzekering.
Volgens mij wordt de combinatietest alleen vergoed bij vrouwen boven 35, (ik heb er een paar jaar geleden zelf voor betaald) en de NIPT alleen bij een indicatie via de combinatietest. Dus als je voor NIPT gaat zonder combitest mag je zelf betalen. Dacht ik hoor..
En volgens mij wordt NIPT eigenlijk altijd in Belgie uitgevoerd, want daar zit het bedrijf wat dit doet maar je buisje bloed wordt gewoon opgestuurd, dus je hoeft zelf niet naar Belgie.
Maar goed het risico bij vrouwen onder de 35 wordt dus zoiezo vrij laag ingeschat.
https://www.zorgverzekeringen2017.nl/ve ... screening/
"Basisverzekering 2017 de basisverzekering vergoed de kosten van de 20 werken echo en eventuele counseling. Een NIPT-test wordt slechts vergoed door de basisverzekering als er uit de combinatietest blijkt dat er een verhoogd risico is op complicaties of aangeboren afwijkingen."
maar misschien wel met aanvullende verzekering.
zondag 4 juni 2017 om 19:07
Bedankt! Ik vind het ook niet erg om ervoor te betalen (het is geen reden om het daarom niet te doen). Maar ik ben nogal praktisch aangelegd en weet graag waar ik aan toe ben. Mijn gyn is in België dus vandaar ook mijn vraag. Zij wist niet precies hoe het zat met het Nederlandse verzekeringspakket. Ik wacht het antwoord van de verzekering ook even af. Combinatietest wordt daar in ieder geval standaard uitgevoerd of je moet aangeven het niet te willen.
maandag 5 juni 2017 om 08:51
Ik ga wel uitgebreid testen. Ben aanvullend verzekerd en wordt vergoed. Vorige 2x niet gedaan en ook geen behoefte gehad om te doen, maar nu wil ik toch een beetje meer zekerheid.
Hier gaat alles goed beetje te goed naar mijn zin haha. Bij de eerste was ik nu al zo moe dat ik 24 uur kon slapen, bij de 2e al een paar x flink misselijk geweest. Nu nog helemaal niks... Beetje hongerig, beetje moe. Maar verder nergens laat van. Ben dus wel blij dat ik donderdag al vroege echo krijg. Even turen of er echt wat zit
Hier gaat alles goed beetje te goed naar mijn zin haha. Bij de eerste was ik nu al zo moe dat ik 24 uur kon slapen, bij de 2e al een paar x flink misselijk geweest. Nu nog helemaal niks... Beetje hongerig, beetje moe. Maar verder nergens laat van. Ben dus wel blij dat ik donderdag al vroege echo krijg. Even turen of er echt wat zit
maandag 5 juni 2017 om 09:15
Bedankt voor het aanvullen van de tabel!
Morgen ga ik voor de eerste echo en ik moet dan ook aangeven of ik de NIPT test wil doen en/of de combinatietest. Klinkt misschien heel gek, maar zelf voel ik er niet veel voor om de testen te doen. Mijn vriend, mijn moeder en een vriendin van me vinden wel dat ik gewoon de NIPT moet doen. Ik ben niet overtuigd. Wat als je idd een hoge kans hebt? Laat je het dan weghalen? Pfff ik vind het allemaal nogal wat..
Hoe staan jullie er in?
Morgen ga ik voor de eerste echo en ik moet dan ook aangeven of ik de NIPT test wil doen en/of de combinatietest. Klinkt misschien heel gek, maar zelf voel ik er niet veel voor om de testen te doen. Mijn vriend, mijn moeder en een vriendin van me vinden wel dat ik gewoon de NIPT moet doen. Ik ben niet overtuigd. Wat als je idd een hoge kans hebt? Laat je het dan weghalen? Pfff ik vind het allemaal nogal wat..
Hoe staan jullie er in?
maandag 5 juni 2017 om 09:48
Dat zou inderdaad een moeilijke keuze worden Noor, want je moet inderdaad al bedenken wat je met een negatieve uitslag zou willen. En daarvoor moet je inderdaad ook met je vriend op 1 lijn zitten.
Vriend en ik hebben het er een paar keer over gehad, en wij waren het gelukkig vrij snel eens, dat maakt de keuze een stuk makkelijker.
Merken jullie ook dat je meer 'kwaaltjes' krijgt naarmate je langer zwanger bent? Merk dat ik inmiddels bij vlagen flink misselijk ben en de halve dag kan slapen. Komt even niet zo goed uit omdat ik de studie die ik voor mijn werk doe deze maand af moet ronden. Hopelijk gaat dat nog wel lukken.
Nena: geniet ervan dat het zo lekker gaat!
Vriend en ik hebben het er een paar keer over gehad, en wij waren het gelukkig vrij snel eens, dat maakt de keuze een stuk makkelijker.
Merken jullie ook dat je meer 'kwaaltjes' krijgt naarmate je langer zwanger bent? Merk dat ik inmiddels bij vlagen flink misselijk ben en de halve dag kan slapen. Komt even niet zo goed uit omdat ik de studie die ik voor mijn werk doe deze maand af moet ronden. Hopelijk gaat dat nog wel lukken.
Nena: geniet ervan dat het zo lekker gaat!
maandag 5 juni 2017 om 12:47
Wij gaan de Nipt doen, vorige keer de combinatietest gedaan. Toen werd het niet vergoed, neem aan nu ook niet.
Over de uitslag, bij sommige uitslagen heb je eigenlijk geen keus helaas, met bijv trisomie 18 heeft je kindje geen enkele kans op leven. Dat wil ik dan wel graag zsm weten. Mocht down uit de uitslag komen, dan weten wij nog niet wat we ermee gaan doen, maar kunnen we ons iig voorbereiden erop.
Ik ben flink misselijk sinds een paar dagen, zelfs al aan de emesafene ervoor.. blehh zo belabberd! En dan nog een actieve kleuter om me heen
hopelijk gauw verbetering.
Over de uitslag, bij sommige uitslagen heb je eigenlijk geen keus helaas, met bijv trisomie 18 heeft je kindje geen enkele kans op leven. Dat wil ik dan wel graag zsm weten. Mocht down uit de uitslag komen, dan weten wij nog niet wat we ermee gaan doen, maar kunnen we ons iig voorbereiden erop.
Ik ben flink misselijk sinds een paar dagen, zelfs al aan de emesafene ervoor.. blehh zo belabberd! En dan nog een actieve kleuter om me heen
maandag 5 juni 2017 om 15:23
Wat vervelend voor je huismussie dat je zo misselijk bent.. ik heb met vlagen een misselijk gevoel. Maar ben vooral erg moe. Ga zo dan ook maar lekker even een tukkie doen
Ik ben trouwens aan een leuk boek begonnen over zwangerschap: Hoe meer chocola, hoe zoeter je baby?
Net in begonnen dus ben benieuwd.
Hebben jullie nog een aanrader voor leuke boeken over zwanger zijn?
Ik ben trouwens aan een leuk boek begonnen over zwangerschap: Hoe meer chocola, hoe zoeter je baby?
Net in begonnen dus ben benieuwd.
Hebben jullie nog een aanrader voor leuke boeken over zwanger zijn?
maandag 5 juni 2017 om 15:29
Heerlijk Nena! Snap dat het je wat onzeker kan maken, maar geen zwangerschap is hetzelfde denk ik. Heb je trek in bepaalde dingen? Of meer honger over het algemeen?
Noor dat is zo persoonlijk. Ligt er ook aan wat je met de uitslag wil.
Behalve 's avonds vroeg moe en pijnlijk opgezwollen borsten mag ik niet klagen. Eens een vlaag van misselijkheid, maar niet standaard gelukkig. Oh ja, en mn reukvermogen is idioot goed. Niet altijd een voordeel
Noor dat is zo persoonlijk. Ligt er ook aan wat je met de uitslag wil.
Behalve 's avonds vroeg moe en pijnlijk opgezwollen borsten mag ik niet klagen. Eens een vlaag van misselijkheid, maar niet standaard gelukkig. Oh ja, en mn reukvermogen is idioot goed. Niet altijd een voordeel
maandag 5 juni 2017 om 22:12
Dat verbeterde reukvermogen vind ik vooralsnog ook geen groot succes, ik vind de meeste dingen vooral misselijkmakend ruiken. Mijn arme man moet nu steeds aan de andere kant van de woonkamer gaan zitten als hij wil
eten
Wahaki en (ik dacht) Noor mogen morgen voor de echo! Spannend, ik duim voor mooi kloppende hartjes!
eten
Wahaki en (ik dacht) Noor mogen morgen voor de echo! Spannend, ik duim voor mooi kloppende hartjes!
dinsdag 6 juni 2017 om 06:51
Ik duim voor mooie echo's! Succes!
Te vroeg gejuicht voor wat betreft misselijkheid. OMG. Ik voel me sinds gisteren zo beroerd en hou niks binnen. Hopelijk verdwijnt het net zo snel als dat het is gekomen.
Herkenbaar Adaline. Ik heb het idee dat ik sommige dingen door de verpakking heen ruik - wat natuurlijk niet kan. Haha je arme man!
Te vroeg gejuicht voor wat betreft misselijkheid. OMG. Ik voel me sinds gisteren zo beroerd en hou niks binnen. Hopelijk verdwijnt het net zo snel als dat het is gekomen.
Herkenbaar Adaline. Ik heb het idee dat ik sommige dingen door de verpakking heen ruik - wat natuurlijk niet kan. Haha je arme man!
dinsdag 6 juni 2017 om 07:08
dinsdag 6 juni 2017 om 13:42
Hoi allemaal,
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb 2 kinderen en ik ben nu zwanger van mijn derde.
In januari heb ik een miskraam gehad. Ik was nu ook in de volste overtuiging dat het weer fout was gegaan, aangezien ik dezelfde symptonen had als in januari. Daarom heb ik vorige week al een echo gehad. Nog geen kloppen hartje te zien, maar het zag er goed uit. Nu kijk ik erg uit naar de 8 weken echo.
In mijn vorige zwangerschappen was ik erg misselijk, maar nu gelukkig nog niet. Wel een stel pijnlijke borsten
Zou iemand mij willen toevoegen aan de tabel:
Leeftijd: 37/37
Kindje: derde
Uitgerekend: 24 januari
Echo: 16/6
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik heb 2 kinderen en ik ben nu zwanger van mijn derde.
In januari heb ik een miskraam gehad. Ik was nu ook in de volste overtuiging dat het weer fout was gegaan, aangezien ik dezelfde symptonen had als in januari. Daarom heb ik vorige week al een echo gehad. Nog geen kloppen hartje te zien, maar het zag er goed uit. Nu kijk ik erg uit naar de 8 weken echo.
In mijn vorige zwangerschappen was ik erg misselijk, maar nu gelukkig nog niet. Wel een stel pijnlijke borsten
Zou iemand mij willen toevoegen aan de tabel:
Leeftijd: 37/37
Kindje: derde
Uitgerekend: 24 januari
Echo: 16/6
anoniem_234565 wijzigde dit bericht op 06-06-2017 14:14
0.55% gewijzigd
dinsdag 6 juni 2017 om 13:46
Bouvrie, hoe oud is je andere kindje?
Ik heb een zoon van 7 en een dochter van 3. Ik ben van plan om de oudste mbv het internet te laten zien hoe het kindje groeit in mijn buik. De jongste is daar nog te jong voor.
Ik wil ze beide betrekken bij de inrichting van de slaapkamer en het kopen van de benodigde spulletjes.
dinsdag 6 juni 2017 om 16:07
dinsdag 6 juni 2017 om 17:43
Gefeliciteerd Wahaki! Mooi om te zien he!
Jij ook gefeliciteerd en welkom Amber!
Bouvrie hoe oud is je oudste? Ik heb een kleuter. Gaat het je om het mededelen op zich of om het betrekken gedurende de zwangerschap? Mijn kind vertel ik het pas als we het onze ouders en broers/zussen vertellen. Ik wacht in ieder geval de volgende echo af.
Jij ook gefeliciteerd en welkom Amber!
Bouvrie hoe oud is je oudste? Ik heb een kleuter. Gaat het je om het mededelen op zich of om het betrekken gedurende de zwangerschap? Mijn kind vertel ik het pas als we het onze ouders en broers/zussen vertellen. Ik wacht in ieder geval de volgende echo af.