Geld & Recht alle pijlers

Schoonmaakkosten Alg. Ruimten

05-06-2017 17:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forumbezoekers,

Ik zit al een tijdje in de clinch met de woningbouw vanwege het plaatsen van een CV en ben aan het wachten op antwoord van de rechter. Nu kreeg ik een brief dat mijn servicekosten omhoog zijn gegaan . Volgens hen zijn per abuis in 2015 de schoonmaakkosten niet juist doorberekend aan de bewoners en volgens deze adm. fout heeft de woningbouw in de voorgaande jaren een gedeelte van de schoonmaakkosten op eigen rekening genomen. Deze verhoging komt plotseling en dat vind ik verdacht.

Nou is het zo dat ik niet echt tevreden ben met de schoonmaak van onze trappenhuis en daarover heb ik al een aantal klachtbrieven verstuurd. Eigenlijk wil helemaal af van deze schoonmaakkosten, aangezien ik dit geld niet kwijt ben. Ik zit namelijk in de bijstand, daarbij komt dat de bewoners die hun appartement hebben gekocht geen schoonmaakkosten, enkel de bewoners die nog aan het huren zijn.

Mijn vraag is, is het mogelijk om van deze schoonmaakkosten af te komen?
Waarom zou je dat willen?
Ik betaal 6 euro in de maand en daarvoor wordt elke week alles schoongemaakt en ben er alleen maar blij mee. Zo'n kapitaal bedrag is dat toch niet.
Koopappartementen betalen ook servicekosten
Dit bedrag wordt tot € 12 p/m gewoon meegenomen in de huurtoeslag waar je in de bijstand recht op hebt ( mits geen medebewoners met inkomen)
He ja en dan wordt het nog duurder voor de rest.
Het lijkt me heel sterk dat de koopappartementen geen servicekosten betalen voor de algemene ruimten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En nu ga jezelf het portiek schoonmaken?
Het is het meest ondankbare werk wat er is Het is vaak door de bewoners zelf weer snel vies.
De koopappartementen dragen bij door middel van hun VVE bijdrage. Onmogelijk dat zij niet hoeven te betalen voor de kosten van het schoonmaken.

Ben wel benieuwd om hoeveel euro dit geschil daadwerkelijk gaat. Is het de moeite waard?
Natuurlijk betalen de eigenaren van de koopappartementen wel servicekosten. Zou wat zijn zeg.
Nee natuurlijk kun je niet onder die schoonmaakkosten uit. Dat hoort gewoon bij de servicekosten en je huur.

Bij mij valt de schoonmaak onder servicekosten en valt die 6 euro dus niet onder de subsidiabele huur. Pech, maar geen onoverkomelijk probleem lijkt me.
stippensokken schreef:
05-06-2017 18:38
Nee natuurlijk kun je niet onder die schoonmaakkosten uit. Dat hoort gewoon bij de servicekosten en je huur.

Bij mij valt de schoonmaak onder servicekosten en valt die 6 euro dus niet onder de subsidiabele huur. Pech, maar geen onoverkomelijk probleem lijkt me.
Tot 12€ krijg je dus gewoon huurtoeslag over bepaalde servicekosten, i.a de schoonmaak algemene ruimtes.
gizzmo-returns schreef:
05-06-2017 19:13
Tot 12€ krijg je dus gewoon huurtoeslag over bepaalde servicekosten, i.a de schoonmaak algemene ruimtes.
Echt? Daar ga ik dan nog eens naar kijken bij de Belastingdienst, want mijn huurtoeslag is niet omhoog gegaan toen de huur wel omhoog ging met die extra schoonmaakkosten.
In welk opzicht ben je niet tevreden? En hoeveel geld betaal je per maand?

Hier ook service kosten 1,50 per maand en krijg daar vaak nog van terug. Word elke week het trappenhuis gedaan.
stippensokken schreef:
05-06-2017 19:15
Echt? Daar ga ik dan nog eens naar kijken bij de Belastingdienst, want mijn huurtoeslag is niet omhoog gegaan toen de huur wel omhoog ging met die extra schoonmaakkosten.
Maar heb je deze bedragen dan wel aangepast?
gizzmo-returns schreef:
05-06-2017 19:18
Maar heb je deze bedragen dan wel aangepast?
Ik huur van een woningstichting, de aanpassing naar de Belastingdienst gaat automatisch.
stippensokken schreef:
05-06-2017 19:19
Ik huur van een woningstichting, de aanpassing naar de Belastingdienst gaat automatisch.
Dat gebeurt al lang niet meer!!
Log maar snel in en pas de bedragen snel aan!
gizzmo-returns schreef:
05-06-2017 19:21
Dat gebeurt al lang niet meer!!
Log maar snel in en pas de bedragen snel aan!
Je maakte me aan het schrikken @( dus ik ben snel ingelogd, maar er is niks aan de hand. De huur is gewoon netjes aangepast doorgegeven zonder mijn tussenkomst.

Laten we maar niet verder off-topic gaan.
stippensokken schreef:
05-06-2017 19:39
Je maakte me aan het schrikken @( dus ik ben snel ingelogd, maar er is niks aan de hand. De huur is gewoon netjes aangepast doorgegeven zonder mijn tussenkomst.

Laten we maar niet verder off-topic gaan.
Ik heb ook gekeken en ik moest mij huur vanaf juli aanpassen en nu gaat de toeslag omhoog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven