Zou het in de auto passen?
maandag 5 juni 2017 om 20:10
Ik heb twee kinderen (baby en peuter). En een man. En een auto, formaat grote station (geen mpv/suv).
En we willen dit jaar kamperen. Maar man denkt dat het niet in de auto gaat passen. Ik twijfel, ik denk dan nemen we maar minder mee
We hebben geen trekhaak dus een karretje is niet echt een optie.
We kunnen op zich best met weinig spullen op pad, maar een aantal dingen lijken me wel noodzakelijk/wenselijk, zoals campingbedje voor baby, stoelen, tafel, tent, luchtbedden en slaapspul voor ons en peuter, kooktoestel, kook en eetgerei, kleding, beetje speelgoed...
Buggy oid nemen we al niet mee.
Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
En we willen dit jaar kamperen. Maar man denkt dat het niet in de auto gaat passen. Ik twijfel, ik denk dan nemen we maar minder mee
We hebben geen trekhaak dus een karretje is niet echt een optie.
We kunnen op zich best met weinig spullen op pad, maar een aantal dingen lijken me wel noodzakelijk/wenselijk, zoals campingbedje voor baby, stoelen, tafel, tent, luchtbedden en slaapspul voor ons en peuter, kooktoestel, kook en eetgerei, kleding, beetje speelgoed...
Buggy oid nemen we al niet mee.
Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
maandag 5 juni 2017 om 21:37
Dat is wel heel gevaarlijk mocht je een ongeluk krijgen...Captain_Obvious schreef: ↑05-06-2017 20:20Dat denk ik ook. Auto is ook daar vrij ruim dus daar past nog best wat.
Huur een ingerichte tent/caravan/huisje, of huur een busje...
probeer het binnenkort dan weet je het zeker. en dan weet je ook hoeveel ruimte je nog moet maken ergens (dakkoffer is een goed idee).
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 5 juni 2017 om 21:39
Oja, en qua kleding neem ik weinig mee en we doen ook altijd in een vacuumzak (de stofzuiger lenen we van de camping of mensen met een caravan). Ik boek alleen campings met een wasserette tegenwoordig en was een paar keer. Vroeger waste ik netjes alles met de hand, maar ik ben een luxepaard geworden
.
maandag 5 juni 2017 om 21:49
pff moet er niet aan denken, stoelen en tafels meesjouwen!
Wij gaan dus nooit kamperen, maar wel vaak op reis met de auto en dat past allemaal prima. Mijn man wil de auto nooit helemaal volstouwen dus we blijven altijd netjes achter de achterbank met het 'afdekzeil' van de kofferbak gewoon dicht. En dan hebben we campingbed, buggy, ikea kinderstoel, kinderslaapzakken in alle warmtegradaties, kleding etc. De meeste andere gezinnen zie ik rijden met bagage tot aan het plafond en/of een dakkoffer. Die gaan dan waarschijnlijk kamperen
Ik merk wel een groot verschil tussen reizen in de winter/noord Europa in het tussenseizoen waarbij je gewoon niet goed weet wat voor weer het gaat zijn en dus maar vanalles meeneemt van zwembroeken tot regenjassen. Skispul neemt ook superveel plek in. Ga je echter naar het zuiden en hoef je alleen zomerkleding mee te nemen dan zou het echt wel moeten lukken, ook met kampeerspul.
Wij gaan dus nooit kamperen, maar wel vaak op reis met de auto en dat past allemaal prima. Mijn man wil de auto nooit helemaal volstouwen dus we blijven altijd netjes achter de achterbank met het 'afdekzeil' van de kofferbak gewoon dicht. En dan hebben we campingbed, buggy, ikea kinderstoel, kinderslaapzakken in alle warmtegradaties, kleding etc. De meeste andere gezinnen zie ik rijden met bagage tot aan het plafond en/of een dakkoffer. Die gaan dan waarschijnlijk kamperen
Ik merk wel een groot verschil tussen reizen in de winter/noord Europa in het tussenseizoen waarbij je gewoon niet goed weet wat voor weer het gaat zijn en dus maar vanalles meeneemt van zwembroeken tot regenjassen. Skispul neemt ook superveel plek in. Ga je echter naar het zuiden en hoef je alleen zomerkleding mee te nemen dan zou het echt wel moeten lukken, ook met kampeerspul.
maandag 5 juni 2017 om 21:54
Haha nee geen boot (en autostoelen voor de kinderen hoor)TinyBel schreef: ↑05-06-2017 21:26Dat op de hoofdkussens zitten zou ik nu niet aanraden met een peuter en een baby.
Die zou ik toch écht in een kinderstoel vastzetten.
Toevallig geen boot om mee te slepen?
Wij namen naar Spanje altijd een grote rubber-boot (met afdekzeil) mee.
Kon je behoorlijk veel in stockeren.
maandag 5 juni 2017 om 21:56
Wat is gevaarlijk?daenerys79 schreef: ↑05-06-2017 21:37Dat is wel heel gevaarlijk mocht je een ongeluk krijgen...
Huur een ingerichte tent/caravan/huisje, of huur een busje...
probeer het binnenkort dan weet je het zeker. en dan weet je ook hoeveel ruimte je nog moet maken ergens (dakkoffer is een goed idee).
maandag 5 juni 2017 om 21:58
Toen wij met z'n tweeen gingen, deden we dat ook, kamperen met een klein autootje en weinig spullen. En toen kwamen er kinderen en een grotere auto, en die grotere auto zit zelfs als we een stacaravan huren helemaal vol.lunaleeflang schreef: ↑05-06-2017 20:14Ik denk dat dat wel moet lukken, maar ik weet niet hoeveel spullen je meeneemt voor de kinderen.
Als wij met zijn tweetjes gaan kamperen nemen we een polo mee. De achterbak zit dan helemaal vol, net zoals de achterbank. Maar in een stationwagen past natuurlijk meer, maar goed jullie zijn ook met meer. En wellicht beter in handig inpakken.
Wij hadden overigens geen tafel en weinig kookgerei mee. Wel twee kleine campingstoeltjes.
maandag 5 juni 2017 om 22:03
Wij gaan met zijn 2 kamperen, leggen de zetels van onze Renault Kangoo plat en die auto steekt toch écht elke keer stampvol.
Ik zou echt niet weten waar of hoe ik daar nog 2 kinderen en autostoelen bijgestouwd zou krijgen.
Om over babykleren, babybedjes, speelgoed, een kinderstoel, ... maar te zwijgen.
Ooit halverwege de auto nog mogen verbouwen om achteraan 1 plaats vrij te maken om een lifter 150 km mee te nemen ...
That was fun
.
(Jep, mijn man is zo'n gek die met plezier lifters meepakt.)
Ik zou echt niet weten waar of hoe ik daar nog 2 kinderen en autostoelen bijgestouwd zou krijgen.
Om over babykleren, babybedjes, speelgoed, een kinderstoel, ... maar te zwijgen.
Ooit halverwege de auto nog mogen verbouwen om achteraan 1 plaats vrij te maken om een lifter 150 km mee te nemen ...
That was fun
(Jep, mijn man is zo'n gek die met plezier lifters meepakt.)
maandag 5 juni 2017 om 22:04
Met een baby en een peuter mee is de kans dat je man aan surfen toekomt ongeveer -10. En anders ben jij er na 1 x wel klaar mee, om alleen met twee kleintjes achter te blijven op een strandje en in je eentje te zorgen dat ze allebei niets gevaarlijks ondernemen.
Met dat in gedachten zou mijn oplossing zijn, geen surfspullen mee, wel een dakkoffer.
Met dat in gedachten zou mijn oplossing zijn, geen surfspullen mee, wel een dakkoffer.
maandag 5 juni 2017 om 22:05
idd!
Wij lagen gewoon plat in de achterbak zonder gordels te slapen vroeger als we naar frankrijk reden 's nachts. En niemand die dat raar vond
En hoe mijn ouders alles mee kregen verbaas ik me nu soms over als ik zie wat er bij ons mee gaat
maandag 5 juni 2017 om 22:05
Dat is toch onvergelijkbaar, kamperen met een tent die met alle zooi in de auto moet passen of met een vouwwagen waar je nog heel veel in kwijt kunt?anky schreef: ↑05-06-2017 21:31Wij hebben er 4, waarvan twee richting puber gaan, dus twee voelt voor mij als heerlijk weinig (sorry).
Qua stoelen geen tips helaas. We hebben vreselijk stoelen qua opvouwen door een soort beugel bij de zitting, die uitsteekt. Onze redding is dat we ze boven op de vouwwagen kunnen leggen.
Er zijn er vast wel die platter opvouwen.
maandag 5 juni 2017 om 22:06
Gewoon? Haha ik heb hem nooit gemist. De meeste campings hebben tafels staan bij de bbq of we eten met het bord op schoot. Maar meestal gewoon op het kleed.
Met kinderen lijkt een tafel me wel heel praktisch.
maandag 5 juni 2017 om 22:07
Daar maak ik me geen zorgen over, doen we vaker. Hij kan wel surfen (en ik ook).made@kate schreef: ↑05-06-2017 22:04Met een baby en een peuter mee is de kans dat je man aan surfen toekomt ongeveer -10. En anders ben jij er na 1 x wel klaar mee, om alleen met twee kleintjes achter te blijven op een strandje en in je eentje te zorgen dat ze allebei niets gevaarlijks ondernemen.
maandag 5 juni 2017 om 22:15
Wij hebben een kampeertafel die je helemaal kan inklappen en opbergen tot het formaat van een bankje.
De poten en het bankje worden er letterlijk in opgeborgen en de tafel kan dan in 2 geklapt worden.

Zoiets ongeveer, maar dan rechthoekiger, tafel als ie uitstaat iets breder en zonder dat net eronder.
Met 2 bankjes die er ook inpassen.
Officieel voor 4 personen.
Wij gebruiken het voor 2, maar er passen ook nog wel 2 kinderen bij.
De poten en het bankje worden er letterlijk in opgeborgen en de tafel kan dan in 2 geklapt worden.

Zoiets ongeveer, maar dan rechthoekiger, tafel als ie uitstaat iets breder en zonder dat net eronder.
Met 2 bankjes die er ook inpassen.
Officieel voor 4 personen.
Wij gebruiken het voor 2, maar er passen ook nog wel 2 kinderen bij.
maandag 5 juni 2017 om 22:17
Wij zijn vooral meer mee gaan nemen door de kinderen, niet door de grotere autoCaptain_Obvious schreef: ↑05-06-2017 22:01Ik denk ook wel dat je meer meeneemt naarmate je een grotere auto hebt. Dus daarom denk ik dat het moet passen. Maar ja...
Met peuter en baby is kunnen staan in je tent toch wel erg fijn, en je eigen bord op schoot en dat van je kind er nog bij (en ondertussen je baby voeren) omdat je geen tafel hebt is ook niet heel fijn. Een beetje speelgoed is ook wel fijn als je kinderen bij je hebt, en een babybed neemt echt meer ruimte in dan een zelfopblazend matje. En dan heb je sowieso van veel dingen twee keer zoveel bij je als wanneer je met z'n tweeen gaat kamperen (kinderbeddengoed is wel kleiner, maar omdat ze ook meer ongelukken hebben, neem je waarschijnlijk ook meer mee, extra handdoeken, bekers, borden, kleren...)
Ik ben benieuwd of het lukt. Dat je de ruimte bij de voeten van je kinderen nog kunt gebruiken scheelt waarschijnlijk wel.
maandag 5 juni 2017 om 22:55
Wij gebruiken de badlakens van decathlon. Die zijn al droog als je er naar kijkt en superklein op te vouwen. https://contents.mediadecathlon.com/p30 ... ?f=550x550
maandag 5 juni 2017 om 23:56
Wij gaan ook graag kamperen en het voelt elk jaar weer als een volksverhuizing. We nemen wel een aanhanger mee maar meer omdat we de auto niet tot de nok toe vol willen hebben. Het idee dat je een ongeval krijgt en de campingstoelen je om de oren vliegen staat me niet zo aan
Aanhanger mee dus maar dan krijg je weer dat hoe meer ruimte je hebt hoe meer spullen er mee gaan. Bij ons dan tenminste.
Aanhanger mee dus maar dan krijg je weer dat hoe meer ruimte je hebt hoe meer spullen er mee gaan. Bij ons dan tenminste.
dinsdag 6 juni 2017 om 07:06
Er kan veel in een auto en dakkoffer. 2 jaar terug kampeerden wij met een best grote tent, 3 kinderen en een Mégane station. Het ging net en we hebben op 5 campings gestaan dus meerdere keren ingepakt. Incl 5 stoelen, tafel, luchtbedden, koelbox, bbq, kookpitje, speelgoed (allemaal 1 rugzak) en loopfiets. Onze jongste was toen 2 en sliep in een Deryan peuterbed. Vooral tegen het weglopen haha.
De dakkoffer was wel onmisbaar.
In de dakkoffer dat het beddengoed en snorkelspullen en zo. Wat weinig weegt en veel ruimte inneemt. Daarnaast was nog ruimte op het dak voor de loopfiets dus misschien past er ook nog wel een surfplank naast als je niet een al te brede dakkoffer neemt.
De dakkoffer was wel onmisbaar.
In de dakkoffer dat het beddengoed en snorkelspullen en zo. Wat weinig weegt en veel ruimte inneemt. Daarnaast was nog ruimte op het dak voor de loopfiets dus misschien past er ook nog wel een surfplank naast als je niet een al te brede dakkoffer neemt.
..