Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Zo Dreamer. Wat heftig joh! Hopelijk krijg je goede begeleiding enzo vanuit het ZH oid!
Schrijf gerust af en toe een update en altijd welkom.
Voor nu nogmaals veel sterkte! :there:
Hai allemaal, weer even bijgelezen.

Foods: wat rottig, is dit iets wat nog op te lossen is? Of is het dusdanig crisis dat je naar een eind toe werkt.

Dreamer: goed dat je even pauze houdt. Ik wil hier zeker geen discussie starten over het wel of niet bestaan van ziekten, maar ik had het even opgezocht en vind het persoonlijk behoorlijk twijfelachtig. Ik ben geen arts (wel onderzoeker) en ik zie geen enkel artikel waarin dit correct onderzocht is. In elk geval: neem lekker je pauze want ergens down van worden is nooit goed.

Twilight: heb jij nu al duidelijkheid?

Zonnebloem: de druk is hoog: alle hoop op jou!

Hier nog steeds niet hoe ik het wel, wel WOD op de dag dat het zo ongeveer zou kloppen, maar het loopt niet door, alleen paar druppels bruin, dus weet nog steeds niet hoe mijn cyclus in elkaar zit. Frustreert me danig, maar ik zet het maar gewoon van me af. (om de een of andere reden lijk ik daar heel goed in te zijn). Ik wacht dit nog een maand af en als het dan nog steeds zo'n chaos is ga ik naar de huisarts.
Hoi Allemaal,

Zou ik ook mogen meeschrijven? Ik zit inmiddels in ronde 11 (met een onregelmatige, lange cyclus van gemiddeld 35 dagen) en het is nog niet gelukt. Ik heb heel lang geroepen dat ik me er vooral niet door wou laten beïnvloeden. Maar nu de buren een baby hebben die ik veel hoor, een vriendin zwanger is van de tweede en twee andere vriendinnen net (in de laatste twee weken) zijn bevallen en het bij mij maar niet lijkt te lukken begin ik er stiekem wel van te balen dat het maar nog niet is gelukt.
Ha hebrides, je hebt gevonden, welkom!
Hier inmiddels duidelijkheid, gewoon ongesteld geworden wat ik ook wel verwacht had.
Morgen gyn bellen om afspraak voor HSG te maken.
Vriendlief moet donderdag nog weer sperma inleveren.
Vorige keer was er iets verhoogde viscositeit (te plakkerig/stevig ofzo), dus we hopen dat dat nu beter is! Spannend.

Welkom Hebrides

Rosalie voor de tabel: 7 juli NOD. Ik ben nu maar uitgegaan van 33 dagen. Zou ook 3 dagen eerder kunnen zijn...
Dreamer, wat een heftig nieuws! Ik kan me voorstellen dat je (jullie) hier eerst wat meer duidelijkheid over willen hebben voordat je verder gaat. Is er een behandeling voor mogelijk?

Foods, dat klinkt wel steeds heftiger. Ik weet niet wat ik moet zeggen, behalve heel veel sterkte.

Welkom Hebrides!

Balen Twilight! Spannend, hopen dat het deze keer wel goed is en dat het vorige keer aan de omstandigheden lag. Heeft je vriend nog dingen moeten doen/laten om de kwaliteit te verbeteren?

Hier lees ik de laatste weken wel mee, maar heb ik het ook heel druk met solliciteren. Het voelt daarom ook een beetje dubbel om bezig te zijn met zwanger worden, omdat ik het eigenlijk niet zo aardig vind tegenover mijn nieuwe werkgever. Mijn man is daar een stuk gemakkelijker in, maar ik maak me er stiekem toch een beetje druk om. Het voordeel van zo druk zijn (niet van me druk maken), is dat ik er wel even wat minder mee bezig ben, en dat voelt een beetje al een maandje pauze. We hebben gewoon seks gehad en we zien het wel... mijn NOD is rond deze dagen (gisteren geloof ik), dus nog even afwachten.
camomilla,

Wat betreft je nieuwe werkgever: ik zou me daar niet druk over maken, dat moet je rationeel bekijken. Dat bedrijf of organisatie kiest ervoor om arbeid in te zetten (ze hadden ook in een bedrijf in een andere branche kunnen beginnen waarbinnen geen personeel nodig was). Als je de voordelen van menselijk personeel wil (creativiteit, innovativiteit, flexibiliteit, loyaliteit) moet je ook kunnen omgaan met de nadelen (mensen worden ziek, of zwanger, mensen zijn soms ontevreden en mensen doen onverwachte dingen) dat is gewoon het risico van het vak. Meeste werkgevers zijn daar gewoon voor verzekerd, net zoals ze verzekerd zijn voor machines die op een onhandig moment stuk gaan.
Wij wachten af over nieuws over je NOD!
Nee mijn vriend hoefde verder niets te doen of laten. Dus ik ben benieuwd!

Camomilla ik zou me ook proberen daar niet druk om te maken. Mijn werkgever heeft ook net een paar uur extra voor mij geregeld. Nu heel blij mee, maar mocht ik zwanger worden en later bevallen, dan wil ik wel weer iets minder gaan werken.
Hebrides, als je in de tabel wilt moet je even alle info geven en die in een berichtje zetten waarin je de naam "rosalie' even dikgedrukt maakt. (rosalie is de beheerder van de tabel)
Fijn dat ik mee mag schrijven. Ik heb inmiddels een flink aantal pagina's terug gelezen. Wat een verhalen van iedereen. Het valt me op dat er "in het echt" zo weinig wordt gesproken over de moeite bij zwanger worden (althans in mijn omgeving) terwijl er zo veel verhalen zijn. Stiekem vind ik het fijn dat er zo'n grote groep is. Nu ik in zo'n "vruchtbare omgeving" zit voelde ik me de laatste tijd soms best eenzaam
Wat balen twilight :-( elke dag dat je niet ongesteld wordt krijg je weer meer hoop, dat heb ik tenminste tot nu toe steeds gehad. Misschien waren we op hetzelfde festival ;-) ik hoop op een Pinkpop baby, maar met al dat bier dit weekend zijn de kansen nihil :-p zou wel een goed verhaal zijn. Ik moet zeggen dat ik er wel ontzettend van genoten heb dit weekend, heerlijk dat dit nu nog kan zonder buik en lekker met z'n tweetjes.

Welkom Hebrides! Heel herkenbaar wat je zegt. Ook dit weekend werd mij en mn vriend nog door volslagen vreemden gevraagd of we kinderen wilden. Toen ik deed alsof we daar nog niet mee bezig waren en duidelijk liet merken dat ik het er niet over wilde hebben, zeiden ze nog dat we daar wel een keer over na zouden moeten denken. Dit onderwerp zou wat meer besproken moeten worden vind ik, hopelijk beseffen meer mensen zich dan wat ze zeggen.. meestal zeg ik daarom ook de waarheid als mensen zulke idiote dingen aan me vragen, maar dit weekend had ik daar even geen zin in.

Foods wat verdrietig om te lezen, en dat na al zo lang samen zijn. Heb je het idee dat het door dit hele zwanger worden traject komt? Of spelen er ook andere dingen mee? Veel sterkte gewenst, ik hoop dat jullie hier samen sterker uit komen :hug:

Dreamer, ik sluit me aan bij florence.

Camomila wat jou betreft ook trouwens, ik snap dat het rot voelt, maar je kunt ook ergens vanaf vallen en een half jaar uit de running zijn..

Florence wat vervelend van dat onduidelijke bloedverlies :-( lijkt me erg irritant.
Hoi hebredis! Goed dat je hier een plekje vindt om er wel over te vertellen, maar inderdaad het is zo raar dat men er in het dagelijkse leven niet over praat.

AV1992 ik denk dat het kinderwens ding wel een stress verhogende factor is, maar er speelt nog een boel meer. Chronische ziekte/moeheid, overspannenheid, verhuizingen ed.
Meiden.. ik ben in shock... ik test positief net...
Haha iets meer bekomen. Maar was het nog steeds niet dus dacht nou nog maar keer testen en die slaat positief uit..
Zo maar ff clear blue kopen voor zekerheid..
Yes Yinthe!! Wat een geweldig goed nieuws, gefeliciteerd!!

(op de rest probeer ik snel te reageren, lees wel mee, maar weinig tijd, sorry!)
Wauw Yinthe, fantastisch!! :cheer2: gefeliciteerd!!!
Jaaaaa yinthe!!!!
Whaaaa Yinthe gefeliciteerd!!! :cheer2:
Ahhhh wat een geweldig nieuws Yinthe! Gefeliciteerd! :cheer2:

Hier ben ik helaas net van het wachtbankje gestapt, maar jouw nieuws maakt dat een stuk minder vervelend! Iedereen bedankt voor de relativerende woorden, wat AV zegt klopt natuurlijk ook: er kan zo veel gebeuren in een mensenleven. (En stiekem weet ik het ook wel, maar het voelt wat.. dubbel. Maar dat neemt niet weg dat als ik een zwanger zou raken, ik heel blij zou zijn en dat een baan ook maar een baan is).
jammer camomila
Foods, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar mijn man en ik zaten een paar jaar geleden in een soortgelijke situatie. Ook al heel lang bij elkaar, en wel de wens om dat te blijven maar het liep niet. Ook net uit een stressvolle periode (man overspannen, verhuizing + enorme verbouwing achter de rug, schoonmoeder ernstig ziek)

Wat wij toen hebben gedaan (relatief onorthodox) maar het werkte wel: Een avond alles uitgepraat, met de regel dat we niet in zouden gaan op voorbeelden (want dan ga je discussie voeren op details) maar dus echt op hoofdlijnen, bijna zakelijk: wat gaat er mis en welke acties gaan we daarop ondernemen. En vervolgens hebben we besloten dat al het gedoe van de maanden daarvoor achter ons te laten. In het kader van: we hebben het er nooit meer over, we vergeven elkaar en we beginnen met schone lei. Voelde een beetje kunstmatig maar werkte perfect. Dit voorkwam dat we elkaar bleven nadragen wat er geweest was, maar dat we (via het actie plan) wel zouden zorgen dat we het niet meer zouden doen.

Ik snap dat mensen dit wellicht een vreemd plan vinden, want iedereen gelooft tegenwoordig dat relaties om communicatie draaien, voor ons werkte dit geweldig want wij hadden net het idee dat problemen groter werden door het er constant over te hebben.
Jaa bedankt.
Balen dat wachtbankje voorbij is, is toch altijd weer hoopvol.

Ik ben zo van slag. Ben wel gewoon gaan werken. Maar zo onwerkelijk. Maar heb best wel kramp zo nu en dan. Dus maak me wel zorgen. Heb ook geen idee wanneer ik verloskundige ofzo moet bellen of gynocoloog ofzo, daar loop ik al. Heeft iemand hier ervaring ofzo daarin?
Ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent en dat het heel spannend is. Krampen in je onderbuik zijn in de eerste periode heel normaal, dat komt door het groeien van je baarmoeder.

Qua bellen: als je al bij de gyn loopt kun je hen in eerste instantie bellen. Afhankelijk van de reden waarvoor je bij de gyn loopt kunnen zij dan aangeven of je bij hun onder controle moet blijven (en tot wanneer) of dat je naar de verloskundige kan. Ik zou ze deze week of volgende week even bellen, dan is er nog wat meer ruimte om een afspraak in te plannen.
Mocht je overstappen naar de verloskundige, dan kun je gewoon een praktijk in de omgeving bellen om een afspraak te maken, daar heb je geen verwijzing voor nodig (als er meerdere praktijken zijn kun je ook op de sites kijken om te vergelijken).
Wauw Yinthe, gefeliciteerd!!! Wat fijn om weer eens goed nieuws te horen in dit forum, dat geeft mij ook elke keer weer hoop. Kan me helemaal voorstellen dat het nog onwerkelijk is, zou ik denk ik ook hebben.

Hier nog steeds op het wachtbankje! Dus wie weet...
Dankje voor de uitleg meiden..,en er is dus echt zeker hoop. Zonder ovulatie testen en iets ben ik met onregelmatige cyclus gewoon dus zwanger.

@Zonnebloem, spannend zeg! Wanneer was jouw NOD?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven