Geboorte kaartje

06-06-2017 15:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Ik ben op dit moment 25 weken zwanger, en helaas vanaf de 5de week heb ik te maken met psychische klachten en ben hier ook voor onder behandeling.
Nou ga ik waarschijnlijk direct na de bevalling aan de medicatie, waardoor we willen wachten met kraambezoek in de eerste weken.
We hebben iemand gevonden die ons geboortekaartje gaat ontwerpen ( ik weet het erg vroeg met 25 weken haha, maar zij heeft veel opdrachten liggen ) maar ik wil er dus iets op zetten om te laten weten dat we met kraambezoek even willen wachten.
Ik zelf dacht er gewoon letterlijk op te zetten dat we kraambezoek de eerste weken liever niet hebben, maar manlief wil het iets subtieler.
heb internet al afgezocht op teksten maar behalve de gebruikelijke eerste even bellen teksten kan ik weinig vinden.
Iemand tips of ideeën?
just_sabina wijzigde dit bericht op 06-06-2017 15:41
0.06% gewijzigd
Je kunt ook een kraamborrel geven een paar weken na de bevalling. Dan heb je in het begin alleen directe familie op bezoek waarschijnlijk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou de geboortekaartjes (één woord) gewoon wat later versturen.
Hechte familie kun je een appje sturen of bellen, en die zijn sowieso op de hoogte van de problemen en wensen omtrent het kraambezoek neem ik aan.
Ik heb wel eens iets gelezen in de trant van: wij houden eerst een paar weekjes rust, maar kom daarna gerust.
later sturen of heel selectief (kaartjes sturen hoeft natuurlijk niet)
Overigens lijkt het mij nogal saai, ik neem aan dat je man weer aan het werk gaat. Dan zit je dus hele dagen alleen thuis met een baby. Ik was blij als er af en toe eens iemand op bezoek kwam of ik even bij iemand langs kon gaan.
Vrienden van mij hebben dit ook gehad. (de moeder is daar zelfs direct na de bevallen opgenomen in een instelling voor enige tijd). Zij hadden een inlegvel in het geboortekaartje gestopt. Dan hoef je het geboortekaartje er niet mee te 'verpesten' (sorry kan even geen goed woord bedenken) maar is het geboortekaartje écht gewoon alleen het geboortekaartje.
het is wat het is
Elifantje schreef:
06-06-2017 15:40
Ik heb wel eens iets gelezen in de trant van: wij houden eerst een paar weekjes rust, maar kom daarna gerust.
Dit idd. Wij hebben bezoek ook best afgehouden, we wilden het rustig aan doen. Zeker aangezien baby te vroeg geboren was en we echt even bij wilden komen na het ziekenhuis etc.

Of idd een babyborrel. Heeft mijn nicht ook gedaan, was erg leuk. Gelijk alle meuk in 1 dag gehad, zij allemaal blij want eten en drinken. Een dag vermoeiend, maar dan ben je in 1 keer klaar. En dan hoef je zelf ook geen flikker op te ruimen als je het ergens leuk regelt.
Belle73 schreef:
06-06-2017 15:42
Overigens lijkt het mij nogal saai, ik neem aan dat je man weer aan het werk gaat. Dan zit je dus hele dagen alleen thuis met een baby. Ik was blij als er af en toe eens iemand op bezoek kwam of ik even bij iemand langs kon gaan.
Man heeft zorgverlof na de geboorte. Tevens zit hij daarna als militair doordeweeks intern dus die eerste weken willen wij ons voornamelijk focussen op mijn herstel/aanslaan van de medicatie, en dat hij ook wat tijd heeft omdat hij daarna weer veel weg is.
ruiva schreef:
06-06-2017 15:43
Vrienden van mij hebben dit ook gehad. (de moeder is daar zelfs direct na de bevallen opgenomen in een instelling voor enige tijd). Zij hadden een inlegvel in het geboortekaartje gestopt. Dan hoef je het geboortekaartje er niet mee te 'verpesten' (sorry kan even geen goed woord bedenken) maar is het geboortekaartje écht gewoon alleen het geboortekaartje.
Wat een goed idee dat inlegvel!!! dankjewel!!
Kraamborrel is ook een goed idee!
Ik zou inderdaad ook een kraamfeest geven in jou geval, en iedereen middels het geboortekaartje daarvoor uitnodigen.

Of iets van: Zodra de gezondheid van just-sabina het toelaat ontvangen wij graag bezoek.
Wij verwachten u na 20 september weer te kunnen ontvangen.

Word je erg ziek van de medicatie denk je?
Hier een kraamfeest gedaan, dat stond op een inlegvel. Op het geboortekaartje hebben we geen adres of telefoonnummer gezet en ook geen zinnetjes als dat je van tevoren moet bellen als je langs wil komen. Het geboortekaartje nodigt op geen enkele manier uit om langs te komen en alleen aan de mensen die we langs wilden hebben, hebben we het inlegvel meegestuurd en deden we dus een kraamfeest.

Iedereen die contact zocht om eerder langs te komen hebben we verwezen naar het kraamfeest en gezegd dat we de eerste periode eerst met zijn drietjes wilden doorbrengen. Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat daar mis aan zou zijn...is toch jullie eigen keus :)

En saai, Belle73? Pfff....je hebt net een baby gehad en bent daar echt hele dagen mee bezig. Hoe is dat nou saai :mrgreen: En mijn ervaring is dat als ze zelf op zoekt bent naar gezelschap dat er altijd wel iemand langs kan komen, als je ze zelf uitnodigt.
poeziewoezie schreef:
06-06-2017 15:47
Ik zou inderdaad ook een kraamfeest geven in jou geval, en iedereen middels het geboortekaartje daarvoor uitnodigen.

Of iets van: Zodra de gezondheid van just-sabina het toelaat ontvangen wij graag bezoek.

dat is nog een beetje de vraag. Voornamelijk misselijkheid.
poeziewoezie schreef:
06-06-2017 15:47

Dat zou ik dan weer niet zo snel schrijven, want dan maak je mensen misschien onnodig aan het schrikken. Ik zou dan denken dat ze een hele zware bevalling heeft gehad en het kantje boord is geweest. Door een inlegvel en een kraamborrel is het wat luchtiger allemaal. Of TO kan het feit dat haar man na het zorgverlof intern gaat gebruiken, dat ze in het begin vooral samen van de baby willen genieten.
Dat inlegvel ga ik zeker mee nemen! super goede tip! daarin vermeld ik dan denk ik maar subtiel dat we met kraambezoek liever even willen wachten.
Thuis eens bespreken om misschien toch maar een kraamborrel te doen!
Dankjewel voor het meedenken!
Je kan ook al je kaartjes wel meteen laten komen (en rustig enveloppen schrijven bijvoorbeeld). Na de geboorte stuur je bijvoorbeeld alleen de kaartjes naar je directe familie en vrienden die wel mogen komen of die weten dat ze even moeten wachten. En na een week of 2 of wanneer je er klaar voor bent stuur je pas de andere kaarten, al dan niet met inlegvel.
padme84 schreef:
06-06-2017 15:50
Hier een kraamfeest gedaan, dat stond op een inlegvel. Op het geboortekaartje hebben we geen adres of telefoonnummer gezet en ook geen zinnetjes als dat je van tevoren moet bellen als je langs wil komen. Het geboortekaartje nodigt op geen enkele manier uit om langs te komen en alleen aan de mensen die we langs wilden hebben, hebben we het inlegvel meegestuurd en deden we dus een kraamfeest.

Iedereen die contact zocht om eerder langs te komen hebben we verwezen naar het kraamfeest en gezegd dat we de eerste periode eerst met zijn drietjes wilden doorbrengen. Ik snap ook eerlijk gezegd niet wat daar mis aan zou zijn...is toch jullie eigen keus :)

En saai, Belle73? Pfff....je hebt net een baby gehad en bent daar echt hele dagen mee bezig. Hoe is dat nou saai :mrgreen: En mijn ervaring is dat als ze zelf op zoekt bent naar gezelschap dat er altijd wel iemand langs kan komen, als je ze zelf uitnodigt.
Nou hier kan er niemand doordeweeks hoor. Al die carrièretijgers kunnen alleen maar in de avonden of de weekenden.
En zo druk heb ik het niet met de baby, maar goed mijn kind is wel makkelijk. Ik sliep in de kraamweek alweer 7 uur totaal per nacht en heb nog geen doorwaakte meegemaakt (don't hate me :A: ).

@TO: ik zou gewoon de kaartjes pas versturen als je aan bezoek toe bent. Ik kreeg van 't jaar ook een kaartje van iemand wiens baby al 6 weken oud was tegen die tijd. Prima toch?
lux. schreef:
07-06-2017 00:14
Nou hier kan er niemand doordeweeks hoor. Al die carrièretijgers kunnen alleen maar in de avonden of de weekenden.
En zo druk heb ik het niet met de baby, maar goed mijn kind is wel makkelijk. Ik sliep in de kraamweek alweer 7 uur totaal per nacht en heb nog geen doorwaakte meegemaakt (don't hate me :A: ).
Okay, ik heb ook wat stay-at-home-moms in mijn vriendenkring. En ik zat/zit in wat 'clubjes' (baby-yoga, een baby cursus etc.), dus ook daar kan ik altijd contact zoeken als ik dat zou willen.

Hier gelukkig ook geen nachtbraker, maar ik was overdag toch echt wel druk met extra wassen draaien, opruimen, dingen op internet opzoeken etc...maar misschien was ik ook gewoon in mijn hoofd heel druk hoor. Ik vond het nog al een omschakeling :mrgreen:
Belle73 schreef:
06-06-2017 15:42
Dit is wel een ander geval. Ze gaat starten met medicijnen ivm psychische problemen... helaas ook meegemaakt na de geboorte van mijn kind. Ik kon eerste twee/drie weken amper voor mijn baby zorgen omdat ik zo beroerd was. En dat werd langzaam minder. Ik zat dus alleen op hulp te wachten en zéker geen bezoek.
To ik hoop voor je dat het meevalt! Want dat kan ook..
padme84 schreef:
07-06-2017 07:09
Okay, ik heb ook wat stay-at-home-moms in mijn vriendenkring. En ik zat/zit in wat 'clubjes' (baby-yoga, een baby cursus etc.), dus ook daar kan ik altijd contact zoeken als ik dat zou willen.

Hier gelukkig ook geen nachtbraker, maar ik was overdag toch echt wel druk met extra wassen draaien, opruimen, dingen op internet opzoeken etc...maar misschien was ik ook gewoon in mijn hoofd heel druk hoor. Ik vond het nog al een omschakeling :mrgreen:
Haha ik heb geen idee. Ik heb wel veel was idd maar dat stop ik in de machine en klaar. Verder netflix ik wat af :-P ik heb een beetje het gevoel alsof ik met vakantie ben :$ :proud:
Choccolientje schreef:
07-06-2017 07:17
Dit is wel een ander geval. Ze gaat starten met medicijnen ivm psychische problemen... helaas ook meegemaakt na de geboorte van mijn kind. Ik kon eerste twee/drie weken amper voor mijn baby zorgen omdat ik zo beroerd was. En dat werd langzaam minder. Ik zat dus alleen op hulp te wachten en zéker geen bezoek.
To ik hoop voor je dat het meevalt! Want dat kan ook..
Lief van je! Ik hoop het ook.

Besloten om idd een inlegvel in het kaartje te doen!

Thanks dat iedereen mee gedacht heeft!
Ik zou wel duidelijk zijn. Anders ben je nog de hele tijd mensen aan het uitleggen dat bezoek nog niet kan.

Het kaartje pas een aantal weken na de geboorte sturen kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven