Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Lilith75 schreef:
07-06-2017 20:56
Ben ik de enige die geen idee heeft wat Kick is?
Nee.
...
jeansjacket schreef:
07-06-2017 20:41
vind echt erg dat je een paar dagen met 3g heb rondgelopen deed het erg zeer?
Moet ik hier serieus op in gaan? Je snapt toch zelf ook wel dat het niet letterlijk daar om ging... ik zit met Mn handen in het haar en vraag hier om hulp... hou je mond als je niks zinnigs te zeggen hebt. Ik dacht dat mensen op dit forum aardig wat respect voor elkaar hadden, Maar dat valt me hier tegen in sommige Posts. Je kunt toch wel een beetje normaal reageren of niet?
Afbeelding

Al eeuwen trouwen mannen met vrouwen met geld om uit de schulden te komen, hele koningshuizen zijn op deze theorie gebaseerd:)
Je denkt mijn vaccinatiestatus te weten herleiden uit mijn mening
Anna2017 schreef:
07-06-2017 20:58
Moet ik hier serieus op in gaan? Je snapt toch zelf ook wel dat het niet letterlijk daar om ging... ik zit met Mn handen in het haar en vraag hier om hulp... hou je mond als je niks zinnigs te zeggen hebt. Ik dacht dat mensen op dit forum aardig wat respect voor elkaar hadden, Maar dat valt me hier tegen in sommige Posts. Je kunt toch wel een beetje normaal reageren of niet?
Kijk je kan best voor jezelf op komen zo te zien, doe dat dan ook naar je vriend
Ikkuz schreef:
07-06-2017 20:02
Phatalogische leugenaar kwam ook in me op. TO lees je erover in! Ze liegen vaak al jaren en geloven dat het echt de waarheid is.

Mijn vriend is er 1. En we hebben veel, heeel veel ruzie en ellende hierdoor gehad. Hij zit nu in een afkickkliniek, leert omgaan met het liegen en veel gesprekken met een psycholoog. Na het afkicken gaat hij hier verder hulp in zoeken.
Deed hij dit niet, dan was het klaar. Het is een hel. Ik kwam er pas na een jaar achter. En ik ben hierdoor erg achterdochtig geworden en woest,kwaad,verdrietig,etc. Ze kunnen heel goed emotioneel chanteren en draaien de rollen zo om dat jij de boosdoener bent. En wil je dit duidelijk maken?! Ho maar! Dan gaat meteen die muur omhoog en praten..laat dat maar zitten.

Hij moet het zelf gaan inzien. Ik beheer nu de pas van mijn vriend, ik los (totdat hij uit de kliniek is) zijn schulden af (daarna gaat hij in de schuldsanering of budgetcoaching, ligt aan de schulden). En hij is nu bezig met onderzoeken WAAROM hij liegt.
Ik weet het deels al; angst. Het is er met de paplepel ingegoten; moeders die emotioneel chanteerde, dus hij kon maar beter liegen. En angst dat mensen boos op hem worden/hem afkeuren en nog zoveel meer.

Ik wilde eigenlijk dit niet neerzetten,omdat het heel persoonlijk is en de meeste zouden zeggen; pft ga zelf weg bij je vriend..

Het is keihard knokken,maar vooral voor hem. Hij wilt 100% voor ons gaan. En dat zie ik nu (eindelijk). Ook mijn vriend is een schat van een kerel, een hele bijzondere jongen zelfs. MAAR! hij heeft een verschrikkelijke ego...en die kant was echt hels. Daar werkt hij nu volledig aan. Dus ik ken die kant wel. Zo boos worden, chanteren en stoer doen en geen respect.
Ik trok hem niet voor niks aan, dus ik ben in de tussentijd ook heel hard aan mezelf gaan werken. Ook voor hem. Ik was ook niet de makkelijkste. Maar als ik de enige was die eraan zou werken, was het 'trekken aan een dood paard'.

Ik hoop echt dat hij door zijn angst durft heen te gaan en je durft te vertrouwen.

Ik kwam er ook zo achter bij mijn vriend. En hij heeft uiteindelijk heel erg veel gehuild en gigantische paniekaanvallen..daarom gaf ik hem nog een kans. Aan angsten kan je werken, maar zijn pinpas blijft voorlopig in mijn handen totdat hij de juiste hulp krijgt.
Bedankt voor je moeite voor je uitgebreide reactie, knap van je dat je er zo voor hebt geknokt.
Op dit moment zegt hij helemaal niks meer tegen me, iets wat ik wel van hem gewend ben. Ik ben altijd degene die weer het gesprek begint maar daar ben ik nu weleens klaar mee. Weet alleen niet hoe ik deze situatie nu aan moet pakken... hij zwijgt en doet helemaal niks en reageerd helemaal nergens op.
Zoiets beschrijf jij ook in je post dat de muur omhoog gaat, erg moeilijk vind ik dat
En wat heb je nu besloten dat je gaat doen dan? Je laat alles nogal over je heen komen. Wat wil jij?
Boek het geld op je eigen rekening pak je spullen en ga, denk dat je dat moet doen.
Hij negeert je omdat dit eerder heeft gewerkt met succes geef hem geen lengte meer.
Wees niet zo wanhopig hij teert daarop en maakt daar gebruik van en met succes het heeft eerder gewerkt.
Komop, neem het heft in eigen handen.

Boek het geld terug op je eigen rekening, zoek woonruimte en ga zo snel mogelijk bij hem weg
flipje2 schreef:
07-06-2017 16:32
Ga met je ouders praten.
Ze is 28 jaar.... haar grote liefde 34. Beetje belachelijk om dan aan je moeder te moeten vragen of dit ok is.

Het viel me al eerder op dat volwassen vrouwen, vaak met kinderen, voor ieder dingetje of bij twijfel naar hun ouders worden gestuurd.

Ik had ook verteld dat ik sinds mijn 16e geen familie meer heb dus ben sowieso gewend mijn eigen boontjes te doppen maar heb inmiddels een zoon van begin 20. Woont ook op zichzelf; als hij elke keer bij me uit kwam huilen en vragen wat hij nou moest met een meisje, of problemen op het werk, met vrienden zou ik echt denken: allemachtig wat heb IK dat kind slecht opgevoed.. kan helemaal niks maar dan ook niks zelf bedenken en zou dan ook het standaard-advies hebben om te doen wat hij zelf denkt dat het beste is.

Het gaat hier om volwassen mensen! Ik heb nog nooit iemand ouder dan 12 jaar huilend naar moeder zien rennen met MAMMAAAA mijn vriendje doet zo gemeen, zeg JIJ er nou eens wat van verdomme!!

Dus waarom moet ze met haar ouders gaan praten? Stel dat dit waar is allemaal, waarom die mensen opzadelen met haar shit?
Ze hebben het al moeilijk genoeg gehad, laat ze nu maar genieten van een fijne ouwe dag denk ik dan.

Waarom stuur je haar naar haar ouders ipv haar de politie te laten bellen met de mededeling dat ze ontdekt heeft dat een volwassen vent zich met foto van nichtje (leuk als vader van nichtje dat weet, haar ouders kunnen er weinig mee) als 14-jarige voordoet op internet op een kleine meisjesforum.
Als moeder zou ik -om andermans kinderen te beschermen- mijn dochter dwingen direct politie te bellen, wie weet is het iemand die ze al een poosje zoeken. Doet dochter dat niet zou ik het doen én uiteraard nichtje en haar ouders inlichten.

Ik hoop echt dat je eens uit wil leggen waarom iemand van 28 niks beters kan verzinnen dan naar pa & moe te rennen voor een gesprekje; ik snap het gewoon niet, echt niet!!
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:02
Zo had niet verwacht dat er zo snel reacties zouden komen, dankjewel.

Ik ben in het verleden twee keer erg boos geweest, een keer met gevolg dat ik uit mijn werk kwam en hij weg was gegaan, zijn telefoon thuis gelaten dus kon hem niet bereiken.
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.

En de bruiloft, alles is in gang gezet, kaarten al verstuurd, locatie geregeld etc. Hoe moet ik dit zeggen tegen alle gasten?

Ik zit nu thuis op de bank en over twee uurtjes is hij vrij van zijn werk,
Lekker manipulatief hoor, drama maken omdat jij het zogenaamd uit hebt gemaakt. Dit is dus een man bij wie je je leven lang op je tenen gaat lopen voor het geval je hem anders "beschadigt" en hij met de noorderzon vertrekt. En dat vind je nu al erg... Laat staan wanneer er kinderen in het spel zijn. Je speelt echt met vuur. Voor de ijsschots die je hebt ontdekt ligt er een ijsBERG onder het oppervlak.

Doe een leuke ceremonie, geef elkaar ringen, maar doe alsof je de handtekening al in het gemeentehuis hebt gezet en trouw niet/pas wanneer je zijn volledige financiele situatie in kaart hebt.. Desnoods met financieel adviseur.

*Leest nu verder dan de OP lang is *
anoniem_321063 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 21:13
1.31% gewijzigd
lolly-pop schreef:
07-06-2017 21:06
En wat heb je nu besloten dat je gaat doen dan? Je laat alles nogal over je heen komen. Wat wil jij?
Ik snap dat wel hoor. Hier op het forum wordt altijd verwacht dat je binnen een half uur een radicale beslissing hebt genomen. Het is nogal wat wat er opeens over je heen komt op zo n moment, dat is echt even een emotionele wervelwind.
Mevrouw75 schreef:
07-06-2017 21:12
Ik snap dat wel hoor. Hier op het forum wordt altijd verwacht dat je binnen een half uur een radicale beslissing hebt genomen. Het is nogal wat wat er opeens over je heen komt op zo n moment, dat is echt even een emotionele wervelwind.
Ze hoeft ook niet op stel en sprong allerlei zaken te veranderen, maar bedenken wat ze zelf wil is natuurlijk stap 1 om uit deze situatie te komen.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 21:04
Bedankt voor je moeite voor je uitgebreide reactie, knap van je dat je er zo voor hebt geknokt.
Op dit moment zegt hij helemaal niks meer tegen me, iets wat ik wel van hem gewend ben. Ik ben altijd degene die weer het gesprek begint maar daar ben ik nu weleens klaar mee. Weet alleen niet hoe ik deze situatie nu aan moet pakken... hij zwijgt en doet helemaal niks en reageerd helemaal nergens op.
Zoiets beschrijf jij ook in je post dat de muur omhoog gaat, erg moeilijk vind ik dat
Klopt. Hoe meer je probeert erover te praten, hoe meer hij vlucht. Heb je mijn pb ontvangen?
Anna2017 schreef:
Weet alleen niet hoe ik deze situatie nu aan moet pakken...
Jouw deel + schuld van jullie gezamenlijk rekening naar jouw eigen rekening overboeken. Daarna wat belangrijke spullen pakken en bij een vriendin gaan logeren. Misschien dat hij dan snapt dat het je menens is en dan wel wil praten. Wil hij dan uiteindelijk niet praten dan zou ik er echt klaar mee zijn.
julius schreef:
07-06-2017 21:17
Ze hoeft ook niet op stel en sprong allerlei zaken te veranderen, maar bedenken wat ze zelf wil is natuurlijk stap 1 om uit deze situatie te komen.
Ja, dat doet ze toch? Of moet ze meteen een stappenplan neerleggen of anders zijn we niet tevreden?
.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 21:28
Reden: dubbel
99.38% gewijzigd
Ikkuz schreef:
07-06-2017 21:19
Klopt. Hoe meer je probeert erover te praten, hoe meer hij vlucht. Heb je mijn pb ontvangen?
Ja die heb ik ontvangen Dankje.

Wat ik wil? Ik ben nu heel goed aan het nadenken... hier in huis word geen woord meer gesproken hij zei niks meer en is nu op de bank in slaap gevallen, moet ik hem wakker maken? Of laten slapen?
Ja ik moet stappen ondernemen daar ben ik me bewust van, maar ik moet alles even op een rijtje zetten... voel me een emotioneel wrak op dit moment, mijn gedachten gaan alle kanten op
Wat verwacht je dan als hij wakker is?
Anna2017 schreef:
Heeft hij nog wel een hartslag? Als je een spiegeltje voor zijn mond houdt beslaat dat dan?
Mss moet je een ambulance bellen, zwijgen, niets doen en nergens op reageren kan wijzen op een ernstige situatie zoals een hartstilstand.

Zou ik wel kunnen begrijpen, je hebt die arme man doodsbang en overstuur gemaakt. Na dat trillende stemmetje aan de telefoon had je hem beter een voetmassage kunnen geven ipv een preek.
Trouw niet met hem, hij kan wel wat beters krijgen dan zo'n viswijf. Sorry dat ik het zeg maar ik heb met hem te doen!!
Dat onverschillige gedrag.. nee, beweegt niet meer, geen reactie en dan nog niet eens checken of meneer nog leeft? :nope:
[quote=Valentina_ post_id=27172047 time=1496861132 user_id=346916]
Je hoort de klok luiden, maar je weet overduidelijk niet waar de klepel hangt....
[/quote

cynisme ik hou er van
you go girl
Ik heb alleen de OP gelezen, maar daar ga je toch niet serieus mee trouwen?!
Anna2017 schreef:
07-06-2017 20:58
Een beetje zelfspot zou je veel meer goed doen dan met een verloofde gaan trouwen die zich gedraagt als een kleuter . Afblazen die hap of gewoon lekker er mee doorgaan en over een paar maanden de scheiding inzetten. Maar het is jou leven jou wereld .
you go girl
O jeetje TO.. net het hele topic doorgelezen, en het lijkt erop dat je wel een knuffel kunt gebruiken, al is het een virtuele :hug:

De andere forummers zijn misschien wat hard voor je, maar als vandaag de deurwaarder op de stoep stond voor duizend euro, dan is het wel nodig. Op zo'n manier wil je niet nog jaren leven.

Ik herken het wel bij mezelf hoor, dat iemand waarvan ik wil dat hij in 'mijn plaatje' past mij veel te gemakkelijk kan overtuigen dat iets zo of zo zit. En dat anderen mij heel goed het gevoel kunnen geven dat het aan mij ligt, dat ík fout zit en niet zij. Daar ben je echt de enige niet in. Ik bespreek daarom geregeld m'n twijfels met een vriendin die me even goed duidelijk vertelt welke 'stemmetjes' in m'n hoofd het luidste recht van spreken hebben en dat ik heus niet altijd degene ben die fout zit, dat is soms nodig ;)

Dus ga jezelf niet nu voor je hoofd slaan, maar zet alle tips op een rijtje (hoe je de bruiloft het best kunt uitstellen, dat je informatie moet vragen over die gemeenschappelijke rekening, dat je ook nog niet 'safe' zit met huwelijkse voorwaarden en hoe dat dan zit etc.), en zoek je sociale vangnet op.

Ik wens je toe dat je ooit in je leven een mooie sprookjesbruiloft hebt, zonder financiële zorgen in je achterhoofd. Als ik je stukjes zo lees, lijkt het me dat hij je niet heeft verdiend. Jij hebt je zaken goed voor elkaar, met een vaste baan en vrienden en familie, hij niet. Jij lijkt me niet de loser in dit verhaal hoor, zolang je je niet mee laat slepen in zijn problemen nu het nog kan.
anoniem_328521 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 22:50
1.06% gewijzigd
Nou, jeansjacket, eerlijk gezegd snapte ik je reactie ook niet. Mss volgende keer ies helderder zijn met je bedoeling. Zo lijkt het toch echt alsof je vindt dat ze geen echt probleem heeft.
Bestaardigopzich schreef:
07-06-2017 21:38
Heeft hij nog wel een hartslag? Als je een spiegeltje voor zijn mond houdt beslaat dat dan?
Mss moet je een ambulance bellen, zwijgen, niets doen en nergens op reageren kan wijzen op een ernstige situatie zoals een hartstilstand.

Zou ik wel kunnen begrijpen, je hebt die arme man doodsbang en overstuur gemaakt. Na dat trillende stemmetje aan de telefoon had je hem beter een voetmassage kunnen geven ipv een preek.
Trouw niet met hem, hij kan wel wat beters krijgen dan zo'n viswijf. Sorry dat ik het zeg maar ik heb met hem te doen!!
Dat onverschillige gedrag.. nee, beweegt niet meer, geen reactie en dan nog niet eens checken of meneer nog leeft? :nope:
Wat is dit nu weer voor rare reactie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven