Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Anna2017 schreef:
07-06-2017 22:31
Ja ik bedoel inderdaad kik.
Hij is wakker en zelf naar me toe gekomen, hij zegt steeds dat hij niet weet wat die moet zeggen.
Het verhaal van kik probeerd die zich uit te lullen.... hij zegt dat het voor een spel clash of clans was..
en dat het geen foto van zijn nichtje was.

Ik heb inmiddels zijn bankrekening in mogen kijken, daar was niks raars te zien wat betreft rare uitgaven voor gokken enzo... wel heeft hij gelogen over hoeveel hij verdiend en bepaalde uitgaven zijn duurder dan die heeft gezegd. Bijvoorbeeld een fiets die hij vorig jaar heeft gekocht. Ik zei die was toch 300? Hier staat 500 euro. Zijn reactie: oh 500? Ik dacht 300...

Ik zei vanaf het moment dat je de fiets kocht zei je al 300... en nog doet die alsof hij het vergeten is????
Verdient hij meer of minder dan hij heeft gezegd?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
gelderka schreef:
07-06-2017 22:57
Even de technieken opsommen...

- glashard ontkennen.
- zwijgen totdat jij het opgeeft
- keihard vechten om elk detail.

Met die details zuigt hij jou een mini-discussie in. 300/500 - who cares.
Hij leidt af van het totaalbeeld.

Het totaal is: Telefoon afgesloten. Internet afgesloten. Deurwaarder voor de deur voor 1000,- euro.

Dan ben je dus al vele aanmaningen verder. En een deurwaarder betekent dat er een rechter bij is geweest.

Mijnheer heeft een gigantisch probleem, en hij doet er alles aan om geen inzicht te geven.

Als je trouwt, is zijn probleem ook jouw probleem. En het grootste probleem is dat hij er niet over wil praten. Hij vertrouwt je niet.
Wat een onzin.

Hij is zelf niet te vertrouwen, daarom wil hij niet praten. Alles wat hij kan zeggen zijn leugens, de waarheid is niet om aan te horen.
De man deed zich voor als 14 jarig meisje in een chatprogramma. Alleen dat is al reden genoeg om heel hard weg te rennen.

O nee wacht, zijn telefoon had zelf die app gedownload, waarna een hacker een account voor hem aanmaakte en hij dus eigenlijk het grootste slachtoffer was.. tsja, als je zulke enorme bullshit verhalen bereid bent te geloven omdat ie het anders uit maakt, dan moet je maar met hem trouwen ook.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 22:31
Ja ik bedoel inderdaad kik.
Hij is wakker en zelf naar me toe gekomen, hij zegt steeds dat hij niet weet wat die moet zeggen.
Het verhaal van kik probeerd die zich uit te lullen.... hij zegt dat het voor een spel clash of clans was..
en dat het geen foto van zijn nichtje was.

Ik heb inmiddels zijn bankrekening in mogen kijken, daar was niks raars te zien wat betreft rare uitgaven voor gokken enzo... wel heeft hij gelogen over hoeveel hij verdiend en bepaalde uitgaven zijn duurder dan die heeft gezegd. Bijvoorbeeld een fiets die hij vorig jaar heeft gekocht. Ik zei die was toch 300? Hier staat 500 euro. Zijn reactie: oh 500? Ik dacht 300...

Ik zei vanaf het moment dat je de fiets kocht zei je al 300... en nog doet die alsof hij het vergeten is????
Je gaat binnenkort trouwen, maar je weet niet eens hoe veel hij verdient?!

Ik hoop dat je niet nog een keer in zijn manipulaties trapt.

Verder: heb je 'in real life' iemand bij wie je terecht kan? Gewoon even uitjanken bij iemand die jou ook gewoon een real life knuffel kan geven. Edit: en ga dan alsjeblieft een paar dagen thuis weg om na te denken. Paar dagen geen contact, zodat je niet in al zijn manipulaties trapt. En laat hem zelf maar moeite doen en met een goed verhaal komen hoe het vertrouwen te herstellen.

En onthoud: je bent niet stom, je hoeft je niet te schamen... Liefde maakt blind. Maar nu zijn je ogen geopend....
anoniem_72754 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 23:31
8.75% gewijzigd
gelderka schreef:
07-06-2017 23:11
Hij verbergt zijn schulden. Als ze er op in wil gaan krijgt ze ontkenning, de zwijgmuur of gaat hij in op details.
Maar nooit het hele plaatje over waarom er deurwaarder-brieven komen.

Jij zegt: Leugens.
Ik speculeer: Leugens komen voort uit angst.

Verder bedankt voor je opbouwende feedback.
Jij doet net alsof zij voor hem niet te vertrouwen is, terwijl het andersom is.
julius schreef:
07-06-2017 23:15
De man deed zich voor als 14 jarig meisje in een chatprogramma. Alleen dat is al reden genoeg om heel hard weg te rennen.

O nee wacht, zijn telefoon had zelf die app gedownload, waarna een hacker een account voor hem aanmaakte en hij dus eigenlijk het grootste slachtoffer was.. tsja, als je zulke enorme bullshit verhalen bereid bent te geloven omdat ie het anders uit maakt, dan moet je maar met hem trouwen ook.
Sterker nog, het is strafbaar om je als 14-jarig meisje voor te doen om zo contact te leggen met andere meisjes van die leeftijd.

Het valt me ook op dat TO ondanks de vele update's geen antwoord geeft als ik vertel dat je niet over kunt stappen van de ene naar de andere energie-leverancier voor je je rekening betaald hebt bij de vorige.
Als het zo makkelijk was zouden heel, héél veel mensen wachten tot ze afgesloten dreigen te worden en dan overstappen. Maar dat is flauw van me, vragen stellen waar je geen antwoord op hebt; ik snap! :puh:
Maan86 schreef:
07-06-2017 23:24
Je gaat binnenkort trouwen, maar je weet niet eens hoe veel hij verdient?!

Ik hoop dat je niet nog een keer in zijn manipulaties trapt.

Verder: heb je 'in real life' iemand bij wie je terecht kan? Gewoon even uitjanken bij iemand die jou ook gewoon een real life knuffel kan geven.

En onthoud: je bent niet stom, je hoeft je niet te schamen... Liefde maakt blind. Maar nu zijn je ogen geopend....
Dit is toch geen liefde.
Hoe lager de eigenwaarde hoe meer onzin men van de partner accepteert. Het is juist een gebrek aan liefde wat je hier ziet.
tampontouwtje schreef:
07-06-2017 23:30
Dit is toch geen liefde.
Hoe lager de eigenwaarde hoe meer onzin men van de partner accepteert. Het is juist een gebrek aan liefde wat je hier ziet.
Dat is vanaf de zijlijn makkelijk praten. Ik verklaar mezelf achteraf ook voor gek wat ik allemaal heb gepikt van m'n ex. En wat ik zeg: Anna lijkt zich nu bewust van hoe fout de relatie is. Nu aan haar om daarnaar te handelen.
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:02
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden,
Niemand heeft toch zo'n totaal gebrek aan eigenwaarde om een liegende partner zomaar terug te nemen als hij terugkomt uit Noorwegen Scandinavië :facepalm:
Maan86 schreef:
07-06-2017 23:34
Dat is vanaf de zijlijn makkelijk praten. Ik verklaar mezelf achteraf ook voor gek wat ik allemaal heb gepikt van m'n ex. En wat ik zeg: Anna lijkt zich nu bewust van hoe fout de relatie is. Nu aan haar om daarnaar te handelen.
Het is heel eenvoudig, dit maak je niet mee in een liefdevolle relatie.
Slim; bruiloft afzeggen.

Minder slim; Huwelijkse voorwaarden.

Helemaal niet slim; Hem vertrouwen.

Een beetje dom; Hopen dat het vanzelf overwaait.

Erg dom; Toch trouwen in gemeenschap van goederen.

Het allerstomste wat je doen kunt; Zwanger raken.

En wat je tegen je gasten zegt?? Heel eenvoudig. We hebben een probleem dat niet op tijd geregeld kan worden. Verder niet teveel uitleg geven, want het gaat niemand echt iets aan. En hey, je kunt gewoon blijven samenwonen als je het nog wilt proberen. Ik zou alleen (voorlopig) niet trouwen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Erizon schreef:
07-06-2017 23:40
Niemand heeft toch zo'n totaal gebrek aan eigenwaarde om een liegende partner zomaar terug te nemen als hij terugkomt uit Noorwegen Scandinavië :facepalm:
Het gros van de mensen die hier reageren vinden het een heel geloofwaardige situatie, juist door die verwijzing naar Scandinavië als je het mij vraagt. Ik denk dat dat wel waar is trouwens, en sluit Noorwegen op zich niet uit het is tenslotte een Scandinavisch land, zie Wikipedia hier alvast een fragmentje voor het gemak:

"Scandinavië is de naam waarmee een gebied in het noorden van Europa wordt aangeduid. De term Scandinavië wordt op drie verschillende manieren gedefinieerd:

Puur geografisch gezien is Scandinavië het gebied dat overeenkomt met het Scandinavisch Schiereiland, dat voor het grootste deel bestaat uit het Scandinavisch Hoogland. Dit betreft de landen Noorwegen en Zweden en delen van Noord-Finland.
Politiek gezien bestaat Scandinavië uit Denemarken, Noorwegen en Zweden. Dit is de definitie die in Scandinavië zelf wordt gehanteerd en men kan aan de hand van deze definitie stellen dat Scandinavië een deel van "Norden" is (zie derde definitie).
Historisch en cultureel gezien bestaat Scandinavië uit de lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden. In het Deens, Noors en Zweeds wordt dit aangeduid als "Norden" en in het Fins als "Pohjoismaat"."
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat Scandinavië is zonder 3 wikipedia pagina's neer te plempen |-)
Erizon schreef:
07-06-2017 23:40

Oh, nou...... kweet niet hoor. Misschien moet je hier eens wat oude topics doorspitten. Kan best een Foktopic zijn hoor, daar niet van. Maar er zijn echt wel genoeg mensen die denken dat ze de enige ware prins-op-het-witte-paard hebben gevonden en dat hun leven niks meer waard is zonder de bewuste prins. Of prinses natuurlijk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
julius schreef:
07-06-2017 23:15

:) inderdaad wat een mens verder vraag ik mij af of dit echt is want anders is er weer een nieuw diepte punt qua domheid bereikt.
Lucylucille schreef:
07-06-2017 23:53
Ik denk dat de meeste mensen wel weten wat Scandinavië is zonder 3 wikipedia pagina's neer te plempen |-)
Ik betwijfel dat ten zeerste.. overigens zijn het geen 3 pagina's maar 3 definities -nog geen derde blz. uit Wikipedia.
Als je alles wil weten moet je zelf even Googelen! Ik ga geen hele pagina's kopieren. Leek me ruim voldoende voor degenen die niet weten dat Scandinavië geen land is.

Trouwens, daar geeft TO ook geen antwoord op: waarom naar een Scandinavisch land vluchten als hij een lastige vraag krijgt van zijn a.s.?
Vragen, vragen, vragen en antwoorden: niet echt hé?
JulienClerc schreef:
07-06-2017 21:55
Wat is dit nu weer voor rare reactie?
dit is juist een prachtige en treffende reactie.
Hallozeg schreef:
08-06-2017 00:11
dit is juist een prachtige en treffende reactie.
Dankjewel! :high5:
Lariba schreef:
07-06-2017 21:59
Flauwe reactie, Bestaardig.

Maar TO, hij toont zich nu wel een ongelooflijke eikel, sorry. Jij loopt je op te vreten en je helemaal voor te bereiden op een confrontatie en daarna - hopelijk - een goed gesprek, en hij gaat gewoon liggen slápen?!?
Ik zou er echt helemaal klaar mee zijn.
Hoezo Lariba? Ik weet niet waar je op doelt.

Wel flauw om hem zo af te branden omdat hij moe is en even een tukkie wil doen na een dag hard werken. Ze had hem al geconfronteerd door de telefoon waarop hij met trillende stem reageerde; hij heeft vast een gevoelige inborst en overal een verklaring voor.
Bestaardigopzich schreef:
08-06-2017 00:01
Ik betwijfel dat ten zeerste..
Geloof mij maar, het is zeer wel mogelijk dat ik Scandinavië beter ken dan jij ;-)
Erizon schreef:
08-06-2017 00:39
Geloof mij maar, het is zeer wel mogelijk dat ik Scandinavië beter ken dan jij ;-)
Jij wel, dat geloof ik direct!! :-]
Omg.. RENNEN MAFKEES!

TO is echt het typje dat na 30 jaar omkijken verbaasd is als haar man 'sochtends van zijn bed wordt gelicht door de politie. Oh, heeft hij vroeger onze kinderen misbruikt? Wist ik niet...

Praten is om iets op te lossen. Wat verwacht je nou dat hij zegt?

RENNEN mafkees!!!
vrij-zinloos schreef:
08-06-2017 00:51
Omg.. RENNEN [...]!

TO is echt het typje dat na 30 jaar omkijken verbaasd is als haar man 'sochtends van zijn bed wordt gelicht door de politie. Oh, heeft hij vroeger onze kinderen misbruikt? Wist ik niet...

Praten is om iets op te lossen. Wat verwacht je nou dat hij zegt?

RENNEN [...]!!!
En dit kon je niet zeggen zonder krachttermen? :wtf:
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
-Kia-Ora- schreef:
08-06-2017 00:59
En dit kon je niet zeggen zonder krachttermen? :wtf:
Wat maakt het uit. Als het maar bij TO aankomt.
Heb je nog de kans gekregen met hem te praten, of je spaargeld veilig te stellen en je spullen te pakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven