Werk & Studie alle pijlers

Uurloon uitzendbureau

08-06-2017 18:28 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf. Hier doen we met een aantal mensen precies het zelfde. Nu kwam ik er vandaag achter gekomen dat en van mijn collega's via een ander uitzendbureau 70 cent per uur meer verdient. Nu weet ik dat ik via het uitzendbureau het zelfde zou moeten verdienen als een vaste medewerker. Maar zou je via elk uitzendbureau het zelfde moeten verdienen?
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Nee. Misschien heeft diegene beter onderhandelt, meer ervaring, andere opleiding. Een uurloon hoeft dus niet per se voor iedereen gelijk te zijn.
00suus00 schreef:
08-06-2017 18:28
Ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf. Hier doen we met een aantal mensen precies het zelfde. Nu kwam ik er vandaag achter gekomen dat en van mijn collega's via een ander uitzendbureau 70 cent per uur meer verdient. Nu weet ik dat ik via het uitzendbureau het zelfde zou moeten verdienen als een vaste medewerker. Maar zou je via elk uitzendbureau het zelfde moeten verdienen?
Nee. Dat hangt maar net af van het contract dat de inlener met het uitzendbureau heeft afgesloten. Meestal is het verschil wel kleiner dan 70 cent per uur trouwens. Maar misschien zit die collega inmiddels in fase B, dat scheelt een boel.
Alle reacties Link kopieren
Fase B maakt geen verschil meer sinds de lonen voor vast en flex gelijk zijn getrokken.
Meer werkervaring? Andere taken? Weet ik het....
Je collega werkt via een ander uitzendbureau. Waarom denk je dat het uitzendbureau waar jij werkt jouw salaris moet verhogen?
Beijtje schreef:
08-06-2017 18:53
Fase B maakt geen verschil meer sinds de lonen voor vast en flex gelijk zijn getrokken.
In de praktijk maakt het wel degelijk uit. Mijn uitzendcollega's gaan zelfs binnen fase A elke keer een paar dubbeltjes omhoog bij een nieuw contract.
Alle reacties Link kopieren
Was jij ook niet degene die over van alles mokte, werktechnisch gezien? Welke dag je het beste je PT dag kon hebben om er zo gunstig mogelijk uit te komen, je loonbelastingverklaring die je verkeerd had ingevuld enzo?

Maar je hebt pech, qua salaris. Het hoeft helemaal niet gelijk te zijn. Beter onderhandelen, meer ervaring, al langer werkzaam bij het UZB.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn afspraken die het uitzendbureau met de werkgever maakt.

Ik weet dat bij ons mensen die via Randstad werken een betere reiskostenvergoeding krijgen dan mensen die via Unique werken.
Alleen jammer dat men dat niet van te voren weet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het me alleen af. We zijn alle bij dinsdag begonnen en hebben de zelfde ervaring. Hij is 19 en ik 28. Het enige echte verschil is dat we voor een ander uitzend bureau werken.

@himalaya, ik denk dat je iemand anders bedoeld. Ik kan me niet herinneren ooit een ander topic over mijn salaris te hebben gehad.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Alle reacties Link kopieren
https://www.uitzendbureau.nl/info/loon- ... rsbeloning

"Sinds maart 2015 is een uitzendonderneming verplicht om je uit te betalen volgens de beloning die bij de inlener gangbaar is. Uitzendkrachten hebben dus dezelfde arbeidsvoorwaarden als de werknemers die in vaste dienst zijn bij het inlenende bedrijf."
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-06-2017 22:03
Dat zijn afspraken die het uitzendbureau met de werkgever maakt.

Ik weet dat bij ons mensen die via Randstad werken een betere reiskostenvergoeding krijgen dan mensen die via Unique werken.
Alleen jammer dat men dat niet van te voren weet ;-)
Dit zou niet mogen. Sinds enige tijd is men verplicht de BRO te hanteren (= beloningsregeling opdrachtgever) waarin is afgesproken dat oa salarisschalen en reiskosten hetzelfde gehanteerd moeten worden als voor vaste medewerkers van het bedrijf. Houdt dus in dat de reiskosten regeling via beide uitzendbureaus hetzelfde moet zijn.

Dat een collega meer salaris krijgt kan alleen als hij/zij binnen die betreffende salarisschaal beter onderhandeld heeft
Alle reacties Link kopieren
Fase a of fase b moet niks uitmaken overigens, behalve dan dat mensen in fase b waarschijnlijk langer werkzaam zijn voor het uitzendbureau, derhalve meer ervaringsjaren hebben en daarmee een hoger loon hebben opgebouwd
Alle reacties Link kopieren
Lady_Voldemort schreef:
08-06-2017 19:16
In de praktijk maakt het wel degelijk uit. Mijn uitzendcollega's gaan zelfs binnen fase A elke keer een paar dubbeltjes omhoog bij een nieuw contract.

Precies. En dat staat los van a of b.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven