Verloofde liegt over schulden

07-06-2017 15:51 870 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.

Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.

Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc

Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.

Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!

Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......

Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.

Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is alles al een keer gezegd, maar ik doe het ook nog een keer tegen je: je kan echt beter de bruiloft uitstellen. Als jullie daarna alles op orde hebben (echt op orde dus, geen leugens en achtergehouden schulden dus) kan je later alsnog gasn trouwen. Want wees eens eerlijk: als er zoveel aan je knaagt dat je een topic opent op het vivaforum, dan kan je over 3 maanden toch niet echt genieten van je trouwdag?

Oh, en weet je waar anna de afkorting van is?
Altijd navragen, nooit aannemen.
Misschien moet je iets meer naar je eigen naam gaan leven.

Sterkte ermee, want het zijn geen gemakkelijke beslissingen die je nu moet maken.
AnnA
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Huwelijkse voorwaarden is volgens mij maar deels de oplossing. Naast dat je in je huwelijk vast vaak aardig bent hem uit de brand te helpen, zal hij ook het ene gat gaan vullen met het andere. Zo worden oude schulden afgelost en NIEUWE schulden gemaakt. Die nieuwe schulden ontstaan TIJDENS je huwelijk en dan klopt de bank gewoon bij jou aan.

De beste tip is al 100+ keer gegeven: NU NIET TROUWEN
Anna2017 schreef:
07-06-2017 16:02
Zo had niet verwacht dat er zo snel reacties zouden komen, dankjewel.

Ik ben in het verleden twee keer erg boos geweest, een keer met gevolg dat ik uit mijn werk kwam en hij weg was gegaan, zijn telefoon thuis gelaten dus kon hem niet bereiken.
Hij dacht dat ik al bij hem weg was gegaan zeg maar en had een tasje gepakt en was richting Scandinavië betrokken met het plan niemand wat te laten weten en nooit meer terug te keren....
uiteindelijk is die wel weer terug gekomen, maar hier ben ik zo van geschrokken dat ik niet meer boos durf te worden.

En de bruiloft, alles is in gang gezet, kaarten al verstuurd, locatie geregeld etc. Hoe moet ik dit zeggen tegen alle gasten?

Ik zit nu thuis op de bank en over twee uurtjes is hij vrij van zijn werk,
Ik snap niet dat iedereen hier serieus op in gaat. Dit is toch nep, mag ik hopen, dit hele verhaal? Of kunnen mensen echt zo stom zijn?
Je mag in een topic niet zeggen dat het nep is Pipootje. Dat is niet fijn als het toch echt is.

Maar ik geef inderdaad ook geen advies, hoe dan ook paarlen voor de zwijnen
Ik ben wel erg benieuwd hoe het er voor staat nu.
pipootje schreef:
09-06-2017 09:30
Ik snap niet dat iedereen hier serieus op in gaat. Dit is toch nep, mag ik hopen, dit hele verhaal?
Ach, er zijn hele volksstammen die zelfs blijven bij een man die hen slaat en verkracht, want 'hij is toch zo'n lieve man' of woorden van soortgelijke strekking. Dus waarom zou dit niet kunnen? En paarlen voor de zwijnen is het nooit, want iedereen kan veranderen. Altijd. Dus is het altijd de moeite waard ieders visie te geven. Ze mag er dan zelf mee doen wat ze wil. En helpt ze zichzelf de vernieling in, dan is dat haar keuze. Ieder mens heeft de vrije keuze.
Videre schreef:
09-06-2017 09:18
Huwelijkse voorwaarden is volgens mij maar deels de oplossing. Naast dat je in je huwelijk vast vaak aardig bent hem uit de brand te helpen, zal hij ook het ene gat gaan vullen met het andere. Zo worden oude schulden afgelost en NIEUWE schulden gemaakt. Die nieuwe schulden ontstaan TIJDENS je huwelijk en dan klopt de bank gewoon bij jou aan.

De beste tip is al 100+ keer gegeven: NU NIET TROUWEN
Dat is niet helemaal waar: bij koude uitsluiting blijven je financiële zaken ook tijdens het huwelijk gescheiden. Is ook simpel te regelen, hoeft hij zijn zaakjes niet eens voor op orde te hebben. 10 minuten naar de notaris, melden dat je koude uitsluiting wil, daarna nog een keer 5 min naar de notaris om te tekenen en klaar.
Vraag is of je het moet willen, want dat betekent wel dat hij nooit wat heeft, Anna het huis, vaste lasten en alles moet verzorgen en betalen.
Ik zou het in deze niet doen, maar moeilijk te regelen? Welnee!
(afgelopen januari zelf zo geregeld,)
pipootje schreef:
09-06-2017 09:30
Ik snap niet dat iedereen hier serieus op in gaat. Dit is toch nep, mag ik hopen, dit hele verhaal? Of kunnen mensen echt zo stom zijn?
ik had het toen ik dit las :ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden! Ik dacht dit is info die niet belangrijk is maar vermeld het toch. Te veel details. (maar dat is geheel mijn mening)
you go girl
Is TO al terug geweest hier?
Saz schreef:
09-06-2017 19:56
Is TO al terug geweest hier?
Vandaag dacht ik niet
Hoi allemaal,

Ik heb gisteren geen tijd gehad om te reageren, drukke dag gehad.
Ik heb gisteren ook niet echt met mijn vriend kunnen praten (wisselende werktijden) en vandaag ook niet.
Morgen is hij vrij en ik ga morgenavond verder met hem in gesprek.

Ik heb de foto's gegoogled maar daar kwam niks uit.
Ik heb opgezocht over de BKR check, die kun je online opvragen en dat ga ik ook morgen doen. Mijn vriend weet nog niet dat ik dat van plan ben, maar dat vertel ik hem dus ook morgen.
Verder ben ik goed aan het uitzoeken hoe het gaat als je onder huwelijkse voorwaarden trouwt, natuurlijk heb ik me hier wel eerder in verdiept maar niet genoeg omdat we in gemeenschap van goederen zouden trouwen.
Als we het nu in gang zetten zou het nog moeten lukken om dat voor de trouwdatum te regelen,
sinds gisterochtend liggen er twee ongeopende brieven op de mat, een van de zorgverzekering en een van de eon, hij heeft ze wel gezien maar ik wacht tot hij ze zelf open maakt, en anders doe ik dat morgenavond.
Hij heeft nu wel een abbo opgezegd van een weekblad van autoweek( heb dit zelf gezien)
Ik begrijp gewoon niet hoe dit kan gebeuren, we hebben alletwee een vaste baan en hebben het financieel niet slecht, hoe kun je dan dingen niet betalen als er geen rare uitgaven zijn? Er is geen sprake van een verslaving dat weet ik zeker, ook heb ik geen rare dingen gezien op zijn bankrekening.
Ik heb hem gevraagd over zijn vakantie twee jaar geleden( toen is die alleen weg geweest) hij zou de laatste nacht van die vakantie bij een ex collega slapen die naar het buienland verhuisd was, het blijkt dat hij daar helemaal niet geweest is! Hij had zijn laatste nacht op het vliegveld doorgebracht (hij is toen eerder thuis gekomen dan de planning was, op mijn verjaardag kwam die thuis) nu vraag ik me natuurlijk wel af waarom hij daar over zou liegen?????? Waarom zou die dat doen? Welk land hij is heen geweest zeg ik liever niet omdat ik liever anoniem blijf. Hij heeft iniedergeval gelopen door de bergen en het was noodweer toen daardoor is het tentje ook stuk gegaan( de tent heb ik gezien en is ook echt kapot) toch klopt er iets niet en ik pieker me suf wat het was.

Over het overstappen van de eon naar de Nuon is wel mogelijk(las hier ergens een vraag over) ik heb de brieven namelijk gelezen.

ik weet dat ik nog niet op alle vragen heb gereageerd, maar tot zover even een update
Goed dat je alles uitzoekt. Stel dat gesprek niet uit. Je hebt nog vele vragen en weet niet of je zijn antwoorden kunt vertrouwen.

En nogmaals, stel je huwelijk uit. Trouw (nog) niet!! Huwelijkse voorwaarden moet je de tijd voor nemen en niet onder druk opstellen.
Dat je serieus nog overweegt om met zo'n bedreven leugenaar te gaan trouwen. :nope:
Wat een dommigheid dit, onvoorstelbaar.
Het klinkt bijna alsof jouw vriend een psychische aandoening wat betreft liegen heeft. Zeker als hij al liegt over dingen die nergens over gaan. Ik zou echt de bruiloft uitstellen en eerst orde op zaken stellen. Zowel financieel als psychisch. Laat hem verplicht in therapie gaan bij iemand die ook echt verstand (en ervaring) heeft van dit soort zaken, geen huppeltje van ggz die net begonnen is.

Ik begrijp dat je je heel erg vastklampt aan het willen trouwen maar ik vind dat echt dom nu. Kijk verder dan dat, gebruik je verstand. Trouwen is niet iets romantisch, het is vooral een zakelijke verbintenis welke zelfs met huwelijkse voorwaarden heel lelijk kan uitpakken. Dus nogmaals, gebruik je verstand.
Wat ik ook erg lastig vind, als ik hem vragen stel over het liegen en waarom etc dat het antwoord 9 van de 10 keer: ik weet het niet. Is
Ik zei als je het niet weet dan gebeurd het dus zo weer en dan zegt die niks meer.

Wat heb ik nou aan zulke antwoorden?
Hij heeft wel aangegeven dat hij wil dat ik trots op hem ben, en daardoor de schulden verborgen heeft gehouden, en daarom heeft gezegd dat hij meer verdiend dan eigenlijk zo is.
Maar ik ben totaal geen type wat waarde hecht aan iemand zijn loon of auto etc.

Maar die ik weet het niet antwoorden ben ik inmiddels helemaal beu!
Duik er ook eens dieper in. Waar komt dit gedrag vandaan? Waar is hij bang voor? Zn salaris hoger vertellen dan het is, een fiets kopen en dan liegen over de prijs. Rekeningen "vergeten" te betalen. Hoe ging dat vroeger bij hem thuis? Werd hij erg strak gehouden met geld, of waren zn ouders te makkelijk? Is hij bang voor gezichtsverlies als hij verteld dat zn salaris niet zo hoog is?
Pluisi schreef:
10-06-2017 13:24
Duik er ook eens dieper in. Waar komt dit gedrag vandaan? Waar is hij bang voor? Zn salaris hoger vertellen dan het is, een fiets kopen en dan liegen over de prijs. Rekeningen "vergeten" te betalen. Hoe ging dat vroeger bij hem thuis? Werd hij erg strak gehouden met geld, of waren zn ouders te makkelijk? Is hij bang voor gezichtsverlies als hij verteld dat zn salaris niet zo hoog is?
Ja dat probeer ik ook te doen, hij is opgegroeid bij zijn moeder en stiefvader(echte vader geen contact mee) samengesteld gezin met vijf kinderen.
Gevoelens delen/ uitspreken kennen ze niet, deden ze nooit en doen ze nog steeds niet. Terwijl ik juist uit een familie kom waar dat wel altijd is gedaan en nog.
GinnyJones schreef:
10-06-2017 13:18
Het klinkt bijna alsof jouw vriend een psychische aandoening wat betreft liegen heeft. Zeker als hij al liegt over dingen die nergens over gaan. Ik zou echt de bruiloft uitstellen en eerst orde op zaken stellen. Zowel financieel als psychisch. Laat hem verplicht in therapie gaan bij iemand die ook echt verstand (en ervaring) heeft van dit soort zaken, geen huppeltje van ggz die net begonnen is.

Ik begrijp dat je je heel erg vastklampt aan het willen trouwen maar ik vind dat echt dom nu. Kijk verder dan dat, gebruik je verstand. Trouwen is niet iets romantisch, het is vooral een zakelijke verbintenis welke zelfs met huwelijkse voorwaarden heel lelijk kan uitpakken. Dus nogmaals, gebruik je verstand.

De term pathologische leugenaar heb ik ook al aan gedacht...
TO,

Als je de BKR uitdraai binnen hebt (als hij meewerkt), post het hier dan. Ik heb er ervaring mee.
Om je vast eea toe te lichten, er staat codes op en een getal.

Bv. RK 1000: doorlopend krediet, waarbij je 1000 euro rood mag staan. Geen A erachter, niets aan de hand. Wel een A, dan alarmbellen. En een A met een cijfer erbij? Hoe hoger het cijfer, hoe groter de problemen.
TC: telefoonabonnement. Ook geen probleem
HY en SK codes zijn per definitie foute boel.

Als je zoiets tegenkomt en je trouwt dan nog in GVG, dan (dit klinkt hard) pleeg je financieel zelfmoord. Zit je de komende jaren ineens goed in de shit.

En trouwen met zo weinig vertrouwen in het geheel, zou mijn ding sowieso niet zijn.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Ga jij serieus nog door met die bruiloft? Je bent echt niet slim bezig. Blaas de boel af en laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij ook eerlijk kan zijn (wat ik niet geloof). Door wel te trouwen, stort je jezelf echt in het ongeluk.
Stel die bruiloft uit, en ga eerst samen naar een psycholoog. Ja samen, niet hij alleen. Hij heeft ergens een probleem/stoornis.
Dat niet kunnen praten herken ik wel. Ik kom zelf uit zo'n gezin. Mijn man zegt nu nog steeds, na 30 jaar huwelijk, praat erover! Al vertel je het mij 100x, het boeit me niet.
Vroeger schreven we elkaar brieven, dat was voor mij wat makkelijker, kon ik er eerst over nadenken, en kon de ander niet gelijk met antwoorden of verwijten komen. Ik zei ook snel, ik weet het niet, dan was ik er iig weer vanaf.
Inmiddels heb ik wel het vertrouwen dat ik hem alles kan zeggen zonder dat hij boos wordt. Maar nog steeds betrap ik mezelf dat ik soms denk: ach, ik zeg maar niks, waarom zou ik hem ermee lastig vallen?
Dat praten, gevoelens delen, zal hij echt moeten leren, en je zal er altijd tegen aan blijven lopen.
Wat heb je aan iemand die liegt?
TO, er komen steeds meer leugens boven water.
Heb jij nog enig vertrouwen in hem?
Ik kan het me bijna niet voorstellen. Wil jij werkelijk, echt, serieus, je leven nog steeds aan dat van hem verbinden?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ga niet trouwen! Mijn oom was ook zo handig met zijn verhalen en mijn tante is er toen flink
Ingestonken en heeft ook onder huwelijksvoorwaarden flink in de problemen gezeten.

Het beschermt je ook niet tegen alles!
Wie weet wat voor een schulden hij bij mensen persoonlijk maakt. Die sturen geen herinnering, die staan op de stoep.

Belast je toekomstige kinderen niet met deze vader.
Waarom stel je het trouwen voorlopig niet gewoon uit?
Alleen maar omdat je het niet aan anderen wilt vertellen...?
Denk aan jezelf, trouw (nog) niet!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven