Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd

zaterdag 10 juni 2017 om 08:06
boulu oo jeetje er is iedergeval iets gaande. mijn teste knalde pas na mn nod. ik goop dat ze gaan oplopen en daar ga ik hard voor duimen! klachten kreeg ik pas na 6 / 7 weken. ik weet juist dat ik zwanger ben doordat ik dan nergens last van heb. en als ik ongi moet worden zere borsten en buik
heb je een foto?
heb je een foto?

anoniem_280565 wijzigde dit bericht op 10-06-2017 08:43
32.50% gewijzigd
zaterdag 10 juni 2017 om 08:26
Oud schrijfster hier en stille meelezer ondertussen maar wilde hier even op reageren. Ik heb ook op 13dpo getest en had een hele lichte streep. De dag erna nog een keer getest en streep was niet veel donkerder. Daarna niet meer getest, ja alleen voor mvm en toen een knaltest maar was ook 2 weken later ofzo. Ik heb nooit iets gevoeld van een zwangerschap, geen klachten zoals velen die beschrijven. De eerste weken echt niks en na enkele weken wat sneller moe, maar verder echt helemaal niks. Dus Boulu, een lichte steep en niks merken zeg helemaal niks. Het waar staat dat een streep met dit termijn donkerder had moeten zijn, volgens mij nergens! Iedere vrouw maar haar eigen hcg level aan en bij sommige is dat wat minder waardoor de test lichter is.boulu schreef: ↑10-06-2017 00:02
Hier een slechte, verdrietige week gehad, alles was teveel. Gelukkig weer weekend en veel afleiding. Zojuist getest (13 dpo) en er is een heel licht streepje te zien. Had ik totaal niet verwacht, was ook niet echt zenuwachtig. Maar ik ga er dus vanuit dat het weer mis gaat, want ik heb geen klachten en een te licht streepje voor deze termijn. Ik ben wel blij dat er iets gebeurt, aan de andere kant baal ik er een beetje van want ik wil voor woensdag ongesteld worden ivm de hormonen die ik moet laten testen (bloed prikken op cd 1, 2 of 3). En daarna gaan we een paar dagen weg en kan het dus niet, zul je zien dat ik daar ongesteld word!! Dan wordt het dus weer heel lang wachten grr...
Ik ga morgenochtend of zondagochtend weer testen.
Fijn weekend meiden!
Je bent zwanger meid! Probeer het maar te gaan geloven! En we duimen dat het goed blijft gaan!!
zaterdag 10 juni 2017 om 08:30
Safka: Welkom hier! Wat een ingewikkelde maar goed uitgedachte constructie hebben jullie bedacht en wat fijn dat je vriend ook open staat voor jouw wens. Heb je goed contact met zijn kinderen? Hier ook een samengesteld gezin: man heeft 3 kinderen uit zijn eerste huwelijk. Deze zijn overigens al volwassen: twee daarvan wonen nog bij hun moeder en de oudste op zichzelf met haar vriend (en heeft zelf ook een dochter van bijna 9 maanden). En nu is er bij ons dus een meisje op komst na 4 dubbele terug plaatsingen (en 2 VMK's). Ik snap je wens voor een "eigen" kind heel goed en hoop dat wat met inseminatie en IUI niet lukte, met IVF wel gaat lukken!
Fruity: Kan idd het vruchtje zijn of anders de zgn. Ducidial cast. Voor het laatste moet je even de google images aan zetten (bij voorkeur nadat je ontbeten hebt). Ik was er de eerste keer ook van overtuigd dat ik het vruchtje was verloren, al was dat "ding" eigenlijk te groot voor de termijn (ik schat 4 x 5 cm). Als je progesterone hebt gebruikt dan wordt dat dus aangemaakt. Ik had ook echt contractions om het eruit te krijgen. Ik hoop wel dat een curretage je bespaard blijft. Dit is zo rot!
Doces: Wat fijn dat je nog in de race zit! En ik hoop dat je lever zich ondertussen blijft gedragen!
Duuf: twee afwijkende bevruchtingen als in: die zouden toch niet kunnen nestelen in je baarmoeder? En is dan het ei de oorzaak of het zaad of een combinatie? Je hebt idd alle scenarios de revue al zien passeren. Zullen we de volgende keer "afspreken" dat er een redelijke bevruchting is zonder afwijkingen? Hoe loopt het met de verkoop van het huis?
Hosta: En heb jij al een afspraak met DD gemaakt na de domper deze week?
Boulu: een streep!! Ik snap dat je niet juichend de tent doorgaat en toch zou het zo maar kunnen dat 'ie gaat oplopen! Ik hoop het ontzettend. Er is iig wel iets gaande: of je bent even zwanger geweest of het is nog in ontwikkeling. Heb je een CB met display in huis?
Ik heb me nog totaal niet verdiept in alles dat je daadwerkelijk nodig hebt met een baby. Tot nu toe heb ik me beperkt tot het interieur en kleding. De echt leuke dingen zeg maar. Man is meer van de wagen en de autostoeltjes. Ik heb donderdag as weer een afspraak met het ziekenhuis voor een Doppler studie (daar maak ik me geen zorgen over: mijn inmiddels overleden Oma had trombose en mijn vader heeft naast andere klachten ook hart problemen dus vandaar de check - al hoor ik niet bij een risico groep). Verder zullen we even praten over de keizersnede. De arts heeft als het goed is advies ingewonnen bij de urologen. Op basis wat mijn eigen vriendinnetje (zelf in de opleiding tot gyn) al vertelde en de wetenschappelijke artikelen denk ik dat ik het risico op blijvende schade voor mij te groot vind. We gaan zien wat ze te zeggen heeft. Ik vind het wel goed dat er zo goed naar gekeken wordt.
Chevrolet: hoe is het bij jou? Ging jij nou binnenkort trouwen? Is alles er uit?
Flipje: Maandag is het natuurlijk al weer een jaar geleden dat F. ter wereld kwam. Ben je vrij? Neem je de dag even voor jezelf en Flipman? Heel veel sterkte...
Bedacht me net dat het maandag voor jou ook precies een halfjaar geleden is Duufje. Voor jullie beiden een
en een
Ik zal er maandag vast wel even bij stilstaan: denk aan jullie!!
Fruity: Kan idd het vruchtje zijn of anders de zgn. Ducidial cast. Voor het laatste moet je even de google images aan zetten (bij voorkeur nadat je ontbeten hebt). Ik was er de eerste keer ook van overtuigd dat ik het vruchtje was verloren, al was dat "ding" eigenlijk te groot voor de termijn (ik schat 4 x 5 cm). Als je progesterone hebt gebruikt dan wordt dat dus aangemaakt. Ik had ook echt contractions om het eruit te krijgen. Ik hoop wel dat een curretage je bespaard blijft. Dit is zo rot!
Doces: Wat fijn dat je nog in de race zit! En ik hoop dat je lever zich ondertussen blijft gedragen!
Duuf: twee afwijkende bevruchtingen als in: die zouden toch niet kunnen nestelen in je baarmoeder? En is dan het ei de oorzaak of het zaad of een combinatie? Je hebt idd alle scenarios de revue al zien passeren. Zullen we de volgende keer "afspreken" dat er een redelijke bevruchting is zonder afwijkingen? Hoe loopt het met de verkoop van het huis?
Hosta: En heb jij al een afspraak met DD gemaakt na de domper deze week?
Boulu: een streep!! Ik snap dat je niet juichend de tent doorgaat en toch zou het zo maar kunnen dat 'ie gaat oplopen! Ik hoop het ontzettend. Er is iig wel iets gaande: of je bent even zwanger geweest of het is nog in ontwikkeling. Heb je een CB met display in huis?
Ik heb me nog totaal niet verdiept in alles dat je daadwerkelijk nodig hebt met een baby. Tot nu toe heb ik me beperkt tot het interieur en kleding. De echt leuke dingen zeg maar. Man is meer van de wagen en de autostoeltjes. Ik heb donderdag as weer een afspraak met het ziekenhuis voor een Doppler studie (daar maak ik me geen zorgen over: mijn inmiddels overleden Oma had trombose en mijn vader heeft naast andere klachten ook hart problemen dus vandaar de check - al hoor ik niet bij een risico groep). Verder zullen we even praten over de keizersnede. De arts heeft als het goed is advies ingewonnen bij de urologen. Op basis wat mijn eigen vriendinnetje (zelf in de opleiding tot gyn) al vertelde en de wetenschappelijke artikelen denk ik dat ik het risico op blijvende schade voor mij te groot vind. We gaan zien wat ze te zeggen heeft. Ik vind het wel goed dat er zo goed naar gekeken wordt.
Chevrolet: hoe is het bij jou? Ging jij nou binnenkort trouwen? Is alles er uit?
Flipje: Maandag is het natuurlijk al weer een jaar geleden dat F. ter wereld kwam. Ben je vrij? Neem je de dag even voor jezelf en Flipman? Heel veel sterkte...
Bedacht me net dat het maandag voor jou ook precies een halfjaar geleden is Duufje. Voor jullie beiden een

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 10 juni 2017 om 09:13
Aah meiden, dankjewel voor jullie reacties!! Ook superlief 'Zwangerworden2014' dat jij even reageert!
Geeft me wel goede hoop.
Al ga ik er inderdaad nog steeds vanuit dat het nog mis gaat, kan me niet voorstellen dat het echt wat gaat worden. De streep vanochtend is niet veel donkerder, terwijl mijn urine geconcentreerder is. Ik zal een foto proberen te plaatsen! Ik zit nu op 14 dpo.
Nogmaals meiden: nog niet feliciteren hoor haha, want zo voel ik me nog helemaal niet! Ik ben blij dat er iets is gebeurd maar we moeten ook realistisch blijven (of inderdaad lekkere zelfbescherming
).

Al ga ik er inderdaad nog steeds vanuit dat het nog mis gaat, kan me niet voorstellen dat het echt wat gaat worden. De streep vanochtend is niet veel donkerder, terwijl mijn urine geconcentreerder is. Ik zal een foto proberen te plaatsen! Ik zit nu op 14 dpo.
Nogmaals meiden: nog niet feliciteren hoor haha, want zo voel ik me nog helemaal niet! Ik ben blij dat er iets is gebeurd maar we moeten ook realistisch blijven (of inderdaad lekkere zelfbescherming

boulu wijzigde dit bericht op 10-06-2017 09:24
2.21% gewijzigd
zaterdag 10 juni 2017 om 09:19
Boulu: Ik ga je nog niet feliciteren omdat je dat niet wil, maar stiekem heb ik wel een rondedansje gedaan want volgens mij loopt de streep op... hij is iig donkerder. De smileys hou je te goed wanneer het van jou mag

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
zaterdag 10 juni 2017 om 09:21
Boulu, volgens mij was mijn test nog lichter en dat was 16 dg dpo. Ik vind hem eigenlijk wel duidelijk hoor!!! En die van vandaag is op de foto wel donkerder dan die van gisteren. Natuurlijk geeft sterk geconcentreerde urine een duidelijkere streep, maar het HCG is nu nog zo laag, dat je echt niet een dikke knaller kan krijgen. Dat duurt nog even. Ik ga heel hard voor je duimen en die dit heel positief in!!

zaterdag 10 juni 2017 om 10:29
Ik breek ook kort in voor Boulu, want dit is echt te gek!! Hoe gereserveerd je ook nog bent. Ik weet nog dat, toen ik hier meelas tijdens mijn IVF, we tegelijkertijd met een positieve test stonden in december, alleen pakte dat voor jou dramatisch uit.
Ik heb even teruggezocht in mijn foto's en je test is echt niet veel lichter dan die van mij met 16dpo! Hoop zó dat dit positief blijft!
Ik heb even teruggezocht in mijn foto's en je test is echt niet veel lichter dan die van mij met 16dpo! Hoop zó dat dit positief blijft!
zaterdag 10 juni 2017 om 11:17
Animal: Begrijp ik het goed dat jij twee maal een neusspray gebruikt bij je behandeling ? Ik las dat je synarel neusspray en suprefact neusspray gebruikt? Klopt dat? Volgens mij schrijven ze dit in België ook sneller voor. Vandaar dat ik het even vraag. Ben allerlei info aan het verzamelen voor het intake gesprek.
Safka: Welkom! ook al even onderweg, mbt de IUI. Respect voor je/ jullie beslissing om het op die manier te doen. Hopelijk is IVF de oplossing!
Boulu: WOW, dat zou fantastisch zijn!! (Ik heb zelf geen ervaring met "lichte streepjes" testen)
Safka: Welkom! ook al even onderweg, mbt de IUI. Respect voor je/ jullie beslissing om het op die manier te doen. Hopelijk is IVF de oplossing!
Boulu: WOW, dat zou fantastisch zijn!! (Ik heb zelf geen ervaring met "lichte streepjes" testen)

zaterdag 10 juni 2017 om 11:36
Ik vind het wel een mooi streepje Boulu.....
mijn test op dag 13 po was misschien zelfs nog ietsje lichter...
ik moest m'n zusje vragen om mee te beoordelen of het nou echt een streepje was. Deze is (zeker voor een foto) volgens mij prima...
Snap dat het nog even zeer spannend blijft.. maar hoop je binnenkort echt te mogen feliciteren hier
mijn test op dag 13 po was misschien zelfs nog ietsje lichter...
ik moest m'n zusje vragen om mee te beoordelen of het nou echt een streepje was. Deze is (zeker voor een foto) volgens mij prima...
Snap dat het nog even zeer spannend blijft.. maar hoop je binnenkort echt te mogen feliciteren hier

zaterdag 10 juni 2017 om 11:38
Dames ik heb een vraagje: Ik kan waarschijnlijk een hysteroscopie (kijken in de baarmoeder, zonder scratch) laten doen in mijn huidige ziekenhuis voordat het intakegesprek in Gent plaats vindt. Denken jullie dat dit zinvol is??? Het is bij mij nog niet eerder uitgevoerd. Het is best een pijnlijke ingreep. En waarschijnlijk krijg ik de hysteroscopie in combinatie met scratch tijdens de behandeling in Gent.
Maar waar het omgaat is, als ik binnenkort de hysteroscopie laat doen, dat ik wel weer informatie krijg over mijn lichaam die ik tijdens het intake gesprek in Gent gelijk kan bespreken.
Alleen de arts gaf aan, dat er meestal "niets" uitkomt tijdens de hysteroscopie. De 2e reden dat ik het eerder wil laten uitvoeren, is dat ik graag gerustgesteld wil worden of mijn baarmoeder "OK" is. Wij krijgen maar te horen dat we onverklaarbaar onvruchtbaar zijn, er is geen reden is waarom het niet zou lukken. Na 6x IUI en 6x TP, geloof ik gewoon niet dat er geen reden is. We zijn bij de laatste vergoede IVF poging aangekomen. En dan ga je toch op zoek om alles onderzocht en uitgesloten te hebben.
Wat denken jullie, hysteroscopie alvast laten doen??
Maar waar het omgaat is, als ik binnenkort de hysteroscopie laat doen, dat ik wel weer informatie krijg over mijn lichaam die ik tijdens het intake gesprek in Gent gelijk kan bespreken.
Alleen de arts gaf aan, dat er meestal "niets" uitkomt tijdens de hysteroscopie. De 2e reden dat ik het eerder wil laten uitvoeren, is dat ik graag gerustgesteld wil worden of mijn baarmoeder "OK" is. Wij krijgen maar te horen dat we onverklaarbaar onvruchtbaar zijn, er is geen reden is waarom het niet zou lukken. Na 6x IUI en 6x TP, geloof ik gewoon niet dat er geen reden is. We zijn bij de laatste vergoede IVF poging aangekomen. En dan ga je toch op zoek om alles onderzocht en uitgesloten te hebben.
Wat denken jullie, hysteroscopie alvast laten doen??
zaterdag 10 juni 2017 om 11:53
Boulou, ik ga je ook nog niet feliciteren, ik snap je terughoudendheid. Ik hoop dat het streepje verder oploopt! En ook ik doe mee aan het dansje van Baggal!
Ik heb zelf nog nooit een streepje gezien, dus ik heb geen idee wat normaal is, maar als ik de anderen zo hoor is dit positief nieuws.
Safka welkom! Iedereen hier heeft zijn verhaal. Jij hebt ook al het een en ander achter de rug. Ik vind het erg fijn om hier te delen wat irl niet zo gemakkelijk met anderen te delen valt. Ook de ervaringen van anderen helpen mij verder.
Baggal, een doppler-test? Ik ken het niet. Fijn dat je je geen zorgen maakt daarover. Ik ben benieuwd hoe het gesprek over de keizersnede gaat.
Over mijn achtergrond: ik heb strafrecht gestudeerd er ben daarin werkzaam. De details gooi ik ivm privacy liever niet op het forum. Ik heb een erg leuke, maar zeer drukke baan. Love my job!
Dazzle, wannee ga jij naar Gent? Ik heb het misschien wel gelezen hoor, maar ben het kwijt. Hoop dat je daar verder komt.
Doces zo fijn dat je dosis verhoogd is. Nu hopen dat de follikels verder groeien!

Ik heb zelf nog nooit een streepje gezien, dus ik heb geen idee wat normaal is, maar als ik de anderen zo hoor is dit positief nieuws.
Safka welkom! Iedereen hier heeft zijn verhaal. Jij hebt ook al het een en ander achter de rug. Ik vind het erg fijn om hier te delen wat irl niet zo gemakkelijk met anderen te delen valt. Ook de ervaringen van anderen helpen mij verder.
Baggal, een doppler-test? Ik ken het niet. Fijn dat je je geen zorgen maakt daarover. Ik ben benieuwd hoe het gesprek over de keizersnede gaat.
Over mijn achtergrond: ik heb strafrecht gestudeerd er ben daarin werkzaam. De details gooi ik ivm privacy liever niet op het forum. Ik heb een erg leuke, maar zeer drukke baan. Love my job!
Dazzle, wannee ga jij naar Gent? Ik heb het misschien wel gelezen hoor, maar ben het kwijt. Hoop dat je daar verder komt.
Doces zo fijn dat je dosis verhoogd is. Nu hopen dat de follikels verder groeien!
zaterdag 10 juni 2017 om 12:09
Dazzle ik had nog niet vernieuwd, dus je bericht gemist.
Persoonlijk zou ik wel nieuwsgierig zijn of er wat mis is. Bij ons is ook de diagnose onverklaarbare onvruchtbaarheid. Eerlijk gezegd geloof ik bij ons ook niet dat er geen reden is en twijfel ik erg aan mijn lichaam. Ik zou dus graag een hysteroscopie willen om meer duidelijkheid te krijgen over de diagnose. Wie weet blijkt het iets te zijn waardoor ivf of icsi nooit zou kunnen. Tsja dan is dat wel direct duidelijk. Of dat het opgelost kan worden met een operatie of andere behandeling. Ik zou het dus denk ik wel doen. Maar dat is mij. Mening vanuit mijn perspectief, dus ik snap het ook als je het toch niet doet.
Persoonlijk zou ik wel nieuwsgierig zijn of er wat mis is. Bij ons is ook de diagnose onverklaarbare onvruchtbaarheid. Eerlijk gezegd geloof ik bij ons ook niet dat er geen reden is en twijfel ik erg aan mijn lichaam. Ik zou dus graag een hysteroscopie willen om meer duidelijkheid te krijgen over de diagnose. Wie weet blijkt het iets te zijn waardoor ivf of icsi nooit zou kunnen. Tsja dan is dat wel direct duidelijk. Of dat het opgelost kan worden met een operatie of andere behandeling. Ik zou het dus denk ik wel doen. Maar dat is mij. Mening vanuit mijn perspectief, dus ik snap het ook als je het toch niet doet.

zaterdag 10 juni 2017 om 14:06
@ dazzle, ik vond de hysteriscopie helemaal niet pijnlijk. Herinner het me niet eens meer, behalve dat mijn man naast me zat en we samen naar het beestje (xo noemde man de poliep) zaten te kijken op de scherm. Ik zou het doen. Misschien dat het inbrengen van de camera etc iets pijnlijk is, maar daarna gaat het weer.
@ boulu, ik ben gewoon positief voor jou! Je zit pas 14 dpo, je testen lopen op. Wat wil je nog meer Haha.
@ Lily ik heb dinsdag tp.
Vind heel moeilijk om hoop te hebben, juist vooral omdat er geen oorzaak is gevonden. Ik ga proberen positief te blijven.
@ fruity, duufje en chevrolet ik denk aan jullie
@ doces, wel fijn iig dat het opgehoogd mag worden. Al had ik voor je gehoopt dat het vrijdag al goed was.
@ boulu, ik ben gewoon positief voor jou! Je zit pas 14 dpo, je testen lopen op. Wat wil je nog meer Haha.
@ Lily ik heb dinsdag tp.
Vind heel moeilijk om hoop te hebben, juist vooral omdat er geen oorzaak is gevonden. Ik ga proberen positief te blijven.
@ fruity, duufje en chevrolet ik denk aan jullie

@ doces, wel fijn iig dat het opgehoogd mag worden. Al had ik voor je gehoopt dat het vrijdag al goed was.
zaterdag 10 juni 2017 om 14:32
Oh wat is er weer veel geschreven! Wat ongelooflijk lief hoe iedereen met elkaar begaan is, mee denkt en steunt. Wat fijn dat dit er is!!

(Aanstaande woensdag ben ik de hele dag in het AMC voor allerlei dingen voor de lever. Dat staat al heel lang gepland. Dan wordt ook weer bloed geprikt, we zullen zien of de lever zich onder de Gonal-F ook nog goed houdt!!)

(Aanstaande woensdag ben ik de hele dag in het AMC voor allerlei dingen voor de lever. Dat staat al heel lang gepland. Dan wordt ook weer bloed geprikt, we zullen zien of de lever zich onder de Gonal-F ook nog goed houdt!!)
zaterdag 10 juni 2017 om 14:54
Dazzle, ja ik heb synarel neuspspray als eisprongremmer. In DD geven ze aan dat de orgulatran en de cetrotide die ik gehad heb, best wel krachtige remmers zijn en dat zij die minder geschikt vinden bij vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn. Decapeptyl is nog veel krachtiger en is helemaal uitgesloten bij mij. De suprefact is al ondersteuning in de luteale fase. Dus die hoef ik nog niet.
Over de hysterioscopie. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb al wel een paar keer gelezen dan sommige vrouwen er al 1 gehad hadden en pas bij de 2e (bij de SO kliniek) ze toch een afwijking vonden. Ook enkele keren gelezen dat dat afwijkingen waren waar je moeilijk mee zwanger zou kunnen worden. Als je dit mee wilt laten spelen in jouw beslissing, dan is natuurlijk ook de vraag: hoe goed is jouw ziekenhuis in het uitvoeren en interpreteren van een hysterioscopie?
Wij hebben er voor gekozen om in de wachtmaand (mochten we een cryo hebben natuurlijk) om hem dan uit te laten voeren, tesamen met een scratch en NK-cellen onderzoek. Ik geloof dat DD erg fan is van het NK-cellen onderzoek. Enig idee van Gent? Ik kan me ook voorstellen dat de afstand om te rijden een rol zou spelen om hem nu toch al uit te voeren of in Gent. Wanneer kun je naar Gent?
Doces, ik hoop zo voor je dat het allemaal goed gaat lopen!
Ik wil einde van de middag of vanavond even kijken of ik de tabel aan kan passen. Is er al weer ontzettend veel veranderd.
Als ik wat aan moet passen, zou je het dan even in vetgedrukte letters aan willen geven? Ik hoop dat ik een deel uit mijn hoofd kan doen. Het zou moeten lukken, aangezien ik hier veel ben
Over de hysterioscopie. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb al wel een paar keer gelezen dan sommige vrouwen er al 1 gehad hadden en pas bij de 2e (bij de SO kliniek) ze toch een afwijking vonden. Ook enkele keren gelezen dat dat afwijkingen waren waar je moeilijk mee zwanger zou kunnen worden. Als je dit mee wilt laten spelen in jouw beslissing, dan is natuurlijk ook de vraag: hoe goed is jouw ziekenhuis in het uitvoeren en interpreteren van een hysterioscopie?
Wij hebben er voor gekozen om in de wachtmaand (mochten we een cryo hebben natuurlijk) om hem dan uit te laten voeren, tesamen met een scratch en NK-cellen onderzoek. Ik geloof dat DD erg fan is van het NK-cellen onderzoek. Enig idee van Gent? Ik kan me ook voorstellen dat de afstand om te rijden een rol zou spelen om hem nu toch al uit te voeren of in Gent. Wanneer kun je naar Gent?
Doces, ik hoop zo voor je dat het allemaal goed gaat lopen!
Ik wil einde van de middag of vanavond even kijken of ik de tabel aan kan passen. Is er al weer ontzettend veel veranderd.
Als ik wat aan moet passen, zou je het dan even in vetgedrukte letters aan willen geven? Ik hoop dat ik een deel uit mijn hoofd kan doen. Het zou moeten lukken, aangezien ik hier veel ben

zaterdag 10 juni 2017 om 16:14
Dankjulliewel allemaal voor het welkom!
Fruity: heftig waar je doorheen gaat, hoop dat je dit snel 'achter je kan laten' en verder kan gaan
Weija: joepie! Nog een BAMmer
Ik heb een donor via de kliniek, en jij?
Boulu: Ik doe ook een dansje voor je mee
De brullende felicitatiekreet bewaar ik dan nog even voor je
Mijn vriend zal geen deel uitmaken van de opvoeding, net zoals ik zijn kinderen niet opvoed. Ik ben er voor de leuke dingen en de opvoedkundige taken zijn voor hem. En zo zal het (hopelijk) bij mij en mijn kind ook zo gaan.
Baggal: Het is minder ingewikkeld dan dat het klinkt
We hebben gelukkig goed onze eigen invulling kunnen geven aan wat wij met onze relatie en toekomst willen. Ik heb gelukkig ook goed contact met zijn kinderen, zij zien mij niet als stiefmoeder maar als de vriendin van papa. We doen regelmatig wat samen, gaan samen op vakantie etc, maar zij hebben ook hun tijd met alleen hun vader en ik mijn tijd waarin ik kan doen wat ik wil. Het werkt voor ons allemaal heel goed, kunnen fijn ons eigen gang gaan en een kinderwens hoeft het niet in de weg te staan.
Jij hebt ook al een hele tijd gewacht op je dochter, wat fijn dat jullie haar binnenkort eindelijk ontmoeten!
Dazzle: Ik begrijp dat je overstapt van ziekenhuis? Dan ga ik er vanuit dat je meer vertrouwen hebt in Gent? Stel nou dat je de hysteroscopie laat doen in je huidige kliniek en daar komt niks uit, vertrouw je daar dan op?
Ik zag er zo tegenop om de draad van het traject weer op te pakken..maar nu ik een planning heb en alles weer in gang gezet is heb ik er gewoon een beetje zin in. Gek is dat he? Zal ook maar van korte duur zijn waarschijnlijk, zodra die eerste injectie erin gaat kom ik er wel op terug
Fruity: heftig waar je doorheen gaat, hoop dat je dit snel 'achter je kan laten' en verder kan gaan
Weija: joepie! Nog een BAMmer

Boulu: Ik doe ook een dansje voor je mee

Mijn vriend zal geen deel uitmaken van de opvoeding, net zoals ik zijn kinderen niet opvoed. Ik ben er voor de leuke dingen en de opvoedkundige taken zijn voor hem. En zo zal het (hopelijk) bij mij en mijn kind ook zo gaan.
Baggal: Het is minder ingewikkeld dan dat het klinkt

Jij hebt ook al een hele tijd gewacht op je dochter, wat fijn dat jullie haar binnenkort eindelijk ontmoeten!
Dazzle: Ik begrijp dat je overstapt van ziekenhuis? Dan ga ik er vanuit dat je meer vertrouwen hebt in Gent? Stel nou dat je de hysteroscopie laat doen in je huidige kliniek en daar komt niks uit, vertrouw je daar dan op?
Ik zag er zo tegenop om de draad van het traject weer op te pakken..maar nu ik een planning heb en alles weer in gang gezet is heb ik er gewoon een beetje zin in. Gek is dat he? Zal ook maar van korte duur zijn waarschijnlijk, zodra die eerste injectie erin gaat kom ik er wel op terug

Jappeta jappeta jippie ja jee, joepeti joepeti jep jep jahoe