Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve dames, ik vind het erg verdrietig dat Duufje en Fruity zich hier niet meer thuis voelen.

Vooropgesteld: volgens mij valt niemand iets te verwijten.
Ik kan me heel goed voorstellen - en dat geldt natuurlijk ook voor Flipje - dat het het moeilijk is om op dit topic te blijven schrijven, terwijl je de een na de ander ziet komen en gaan. Ik heb zelf soms dat gevoel al, en dan ben ik nog maar bij icsi 2 en schrijf ik nog maar enkele maanden mee op dit topic en ben dus ook vrij nieuw.
Desondanks merk ik dat ik het fijn vindt om te lezen dat er ook mensen zijn die zwanger worden bij ivf1 en daardoor maar kort hier schrijven. Dat geeft ook hoop dat er mogelijkheden zijn.
Hoe fijn het ook is om hier mee te schrijven, niemand wil lang op fit topic blijven. We dromen allemaal van een zwangerschap.
Voor mij zit de kracht van dit topic juist in de combinatie van nieuw en oud. Zo kunnen we elkaar helpen, steunen en tips geven. Sommige nieuwkomers worden uiteindelijk ook oudgedienden (liever niet natuurlijk). Ik hoop ook echt dat hier nieuwe mensen blijven komen.
Door de drukte van de laatste maanden was het lastig om ieder zijn persoonlijke verhaal te onthouden. Dat is jammer, want ook dat helpt bij het steunen en meeleven. Aan de andere kant is dat een tijdelijke situatie aangezien er ook positieve testen zijn. En ik blijf het persoonlijk van grote waarde vinden dat iedereen zijn verhaal hier kwijt kan.
Dat mensen zich niet meer thuisvoelen heeft denk ik deels te maken met iets wat in het dagelijks leven buiten dit forum ook gebeurt: zwangerschapsaankondigingen. Die horen er hier natuurlijk bij. Daarvoor leven we zo met elkaar mee. Maar ik snap heel goed dat het soms de druppel kan zijn. Ondanks dat je het anderen gunt, gun je het jezelf ook. Juist na zoveel mislukkingen! De teleurstelling en het gevoel van leegte wordt dan steeds erger.

Lieve Fruity en Duufje, ik hoop echt dat jullie alsnog snel een goede en gezonde zwangerschap mogen doorlopen. Het is aan jullie of jullie hier een en ander willen delen. Hele dikke knuffel en heel veel liefs van mij! :redrose: :hug: :lips:

Lieve Flip, fijn dat jij het nieuwe topic wilt aanpakken. Hoop zo voor je dat dit voor het laatst is en dat je tp een plakker is waardoor jij ook dit topic niet meer nodig hebt. :lips: :rose:
knuffel lieve flip :hug:
als schrijfster van het eerste uur (en eerste die hier goed nieuws heeft kunnen melden) lees ik na al die tijd vooral nog mee in de hoop op goed nieuws voor jou. ik vind dat het vijfde topic nu echt maar eens jouw allerlaatste moet worden hoor!!! (en natuurlijk ook dat van alle anderen! zwaai, en knuffel voor iedereen die dat nodig heeft!)
Ik snap heel goed dat men soms veel behoefte heeft aan forumtherapie en soms minder. Hoort bij de ups en downs van de medische rollercoaster vermoed ik. Ik vind in elk geval de mix van ervaren en minder ervaren lotgenoten heel goed. En de vrijheid om te delen wat je wil of om het voor je te houden idem voor het wel of niet reageren op berichten. Fijn dat we er voor elkaar zijn.

Hier net de 1e decapeptyl uit de koelkast gehaald. Ik mag weer! Maandag de scratch.

Testers succes
Sef gefeliciteerd (rucio en selin had jullue al gefeliciteerd toch?)
Wachters en meelezers en zwangeren en iedereen eigenlijk dus..... zet m op en hopen dat de positieve resultaten doorzetten.
Geniet iig van t weekend!
Ik kan me zo voorstellen dat het moeilijk is voor jullie Fruity, Duuf en Flip. Ik leef heel erg met jullie mee, ook met Dazzle en Weija. Hoop echt dat degene die afstand nemen van het forum nog eens komen "buurten " want ik wil zo graag weten hoe het jullie vergaat. Ik wil zo graag voor jullie dat het allemaal goedkomt.
flipje2 schreef:
25-08-2017 19:05
Dit wordt ook niet gezegd smurff. Maar ik vermoed dat het voor jou ook wel eens moeilijk is als je de zoveelste zwangerschapsaankondiging krijgt, toch?
Tuurlijk flip, helemaal gelijk. Dat steekt zeker weleens. Misschien las ik het verkeerd uit de opmerkingen van anderen of overreageerde ik. Heb ook niet zo'n beste middag gehad. De piekerknop staat aan en heb er even zo'n slecht gevoel over!
Nog ff volhouden smurff....!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Flipje, heb je 2 pb's gestuurd. Weet niet of ze aangekomen zijn
Ohh yesssss, ik heb gewoon een positieve test in mijn handen!!!!! :cheer:
Labgeek!! Wauw!! Gefeliciteerd! :yes:
De 4e op rij! Er was iemand (windmolen?) die zei een goed voorgevoel te hebben voor deze maand... goede voorspeller :fortune:
Gefeliciteerd Labgeek!!! :bigkiss: :cheer2:
Gefeliciteerd Labgeek en Sef. WoW wat een goede maand dit. :yes: :high5: :yes:
Labgeek!!! YES! Gefeliciteerd :cheer2: :yes: :cheer2:
Abusu ik ben heel hard voor je aan het duimen en hopen. Ik hoop dat het geluk ook aan jouw zijde staat. Het is je zo gegund.

Fruity ik begrijp je besluit en kan me je gevoel tav van dit topic ook indenken. Ik wens je alle goeds voor de toekomst en blijf hopen dat je liefste wens mag uitkomen.

Het is al zo'n zwaar traject. Dan is het onwijs rot en verdrietig als je ook door mensen hier telkens voorbij gestoken wordt en zelf min of meer met lege handen blijft staan. Ik vind het echt zo naar voor degenen hier bij wie het tot op heden maar niet wil lukken.
Oh Labgeek! Wat enorm fijn voor je meid!

:cheer: :cheer2: :sun: :hello:

Het is heel fijn dat jullie zo' n voorspoedig traject hebben dames. Echt geweldig als de 1e of 2e TP leidt tot een zwangerschap! Van harte gegund. Ik hoop op mooie echos binnen niet afzienbare tijd.

Abusu: Ik duim enorm hard dat jij de volgende bent. Te meer omdat het zo'n erop of er onder poging is! :there:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Labgeek jij ook al een positieve test! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! :sun: :jump: :cheer2:

Abusu hoe gaat het met jou? Kun je de spanning nog aan? Ik hoop dat jij ook positief test :lips: :
@labgeek gefeliciteerd!! :yes:

@abusu ik denk aan je. Ik hoop zó dat het nu eens raak is...

@fruity ik heb er in elk geval 1, ik heb geantwoord
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Labgeek wat een fijn nieuws!! Ik schreef gisteren nog dat augustus zo'n vruchtbare maand is ;) nu hopen voor Abusu, de volgende in rij!!
't Gaat hier echt met golfbewegingen - heel random. Zo heeft iedereen pech een aantal rondes en dan opeens een paar op een rij! ;-)

Ik hoop op een golf aan positieve berichten vanaf heden. Abusu: Ik hoop het zo!

Smurf: Succes met de laatste dagen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nice lagbeek.

Ik hoop wel dat deze golf zich voortzet en dat ik mee kan doen. Ipv elke mindere ronde mee te pakken :facepalm: :bonk:
Ik denk aan je abusu!
Ik hoop hetzelfde Miekje, ben nu bezig met het 'opstarten' van een kunstmatige cyclus voor een cryo terugplaatsing... Zou jammer zijn als de positieve golf binnenkort voorbij is... :facepalm:

Geduld is een schone zaak... :whistle:
Labgeek Wow wat een prachtig nieuws! :yes: :jump: Gefeliciteerd! Laat deze positieve flow maar lekker doorlopen naar de volgende maand!
Lieve Duufje en Fruity wat jammer, maar ik snap het wel. Wens jullie heel veel succes en hoop dat jullie kinderwens hoe dan ook vervult kan worden in de toekomst. :heart: :hug: Uiteraard ben ik ook erg benieuwd hoe het bij jullie zal gaan verlopen dus wie weet krijgen jullie toch weer de behoefte om mee te schrijven. Voor nu heel veel sterkte en succes :bigkiss:

Ik heb soms ook wel moeite met het feit dat je op straat/social media ook zoveel zwangeren ziet en dan heb je weer een momentje van waarom zij wel en ik niet? Gelukkig duren die momentjes niet lang, maar het blijft gewoon lastig.
Had vd week een gesprek met vrienden van ons erover die ook in de MM hebben gezet en bij isci1 zwanger waren. Er werd gezegd dat je je ook moet voorbereiden op het feit dat het mssn niet gaat lukken en hoe ga je dan verder? Kan je zoiets überhaupt bij je neerleggen? Vind het allemaal maar lastig, maar ik ga er nu nog niet over nadenken, want zover is het nog niet..
Shine bright like a diamond
Op naar een vers nieuw topic!

zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... ges/389416

:byee:
Slotje!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven