Tips gevraagd, lang weekend naar de zon

11-06-2017 00:13 47 berichten
Heeft iemand leuke tips voor een (lang) weekend weg naar een zonnige bestemming? Ik zou graag er even tussenuit willen met mijn man, als verrassing, de oppas heb ik al geregeld. Maar nu de bestemming nog, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is leuk en een beetje betaalbaar? Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
anoniem_348503 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 00:35
1.56% gewijzigd
Ibiza of Mallorca. 2,5 uur vliegen en lekker weer nu.

Of vliegen op Pisa, minder dan 2 uur en dan naar Cinque Terra.
En voor budgettips raad ik je aan op www.mondygo.nl te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Er vanuit gaande dat je je man niet in de as wilt leggen en dat dat een typfoutje was, kan ik Malaga van harte aanraden. Maar Porto is ook erg leuk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Misschien kun je jullie opgeven voor Temptation Island?
patsy--stone schreef:
11-06-2017 00:29
Er vanuit gaande dat je je man niet in de as wilt leggen en dat dat een typfoutje was, kan ik Malaga van harte aanraden. Maar Porto is ook erg leuk.
Oei, foutje!
O, maar een weekendje, nee dan zou ik TI niet doen. :facepalm:
-Puss-in-Bootz- schreef:
11-06-2017 00:27
En voor budgettips raad ik je aan op www.mondygo.nl te kijken.
Dank je!
Zonnen? Of city-trip?

In dat laatste geval: Lissabon!

Momenteel overdag 28 à 30 graden en zon.

(En stad beu? Dan ga je een dagje met de trein richting 't strand van Cascais.)
TinyBel schreef:
11-06-2017 00:46
Zonnen? Of city-trip?

In dat laatste geval: Lissabon!

Momenteel overdag 28 à 30 graden en zon.

(En stad beu? Dan ga je een dagje met de trein richting 't strand van Cascais.)

Lissabon? Wat een leuk idee, ik ga gelijk even googlen (en op die eerder genoemde site kijken :) )
reesy schreef:
11-06-2017 00:51
Lissabon? Wat een leuk idee, ik ga gelijk even googlen (en op die eerder genoemde site kijken :) )
Oh en Porto vond je niet leuk? :-(
patsy--stone schreef:
11-06-2017 01:04
Oh en Porto vond je niet leuk? :-(
Super leuk! ik ben al druk aan het googlen, bedankt voor de tip!
Persoonlijk vind ik Lissabon véél leuker dan Porto trouwens, gewoon even een ervaring van iemand die op beide plaatsen is geweest
Internagelaktisch
Ik ben ook in zowel Lissabon als Porto geweest, allebei heel leuk. Porto is een kwartiertje fietsen van het strand.

Malaga heeft een strand op loopafstand van het centrum.
Maaique schreef:
11-06-2017 01:31
Persoonlijk vind ik Lissabon véél leuker dan Porto trouwens, gewoon even een ervaring van iemand die op beide plaatsen is geweest
Waarom?
reesy schreef:
11-06-2017 02:33
Waarom?
Gevoel vooral, ik vond Porto een beetje.. saai? Weet niet. Lissabon trekt mij veel meer
Internagelaktisch
Ik heb even op een site, waarvan ik niet weet of ik die hier mag noemen, gecheckt. Prachtige foto's. En leuke restaurants! Bij beide trouwens.
ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heel slecht voor het milieu hè, die vliegtochtjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik doe graag lange weekends, leuke plaatsen vond ik Rome en Valencia. Rome als je een dag of 4 hebt, voor Valencia is 3 dagen ook voldoende.
Ik vond Lissabon ook veel leuker en levendiger dan Porto. Maar in Porto zat ik een halve week vast door de aswolk die het europese vliegverkeer had stilgelegd, dus dat heeft mijn mening waarschijnlijk wel wat gekleurd.

Verder: Malaga is inderdaad echt een verrassing, Perugia fantastisch, Florence, Nice... Ik zou gewoon kijken met Skyscanner wat er goedkoop is in het weekend dat je wil gaan. (van: NL naar: Overal)
Ik ben veel meer een Porto-fan, omdat het kleiner en compacter is. En minder toeristen dan in Lissabon.

Maar beiden zijn prachtig hoor, prima voor een lang weekend mooi weer. En best voordelig als je een goedkoop ticket kunt vinden.

Nice vind ik ook een leuke stad voor een weekendje. Of Dubrovnik! Florence, Ook heerlijk voor een weekendje. Zoveel opties!
Malaga, ben er vannacht van teruggekomen 😊

Lissabon ook een aanrader, Porto vond ik minder.

Barcelona, ook aan het strand
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Valencia! Vanuit het centrum ben je binnen 20 minuten/half uur op het strand.
Verder veel bezienswaardigheden/musea.
Veel is goed met de metro (bonometro kopen, is een 10 rittenkaart voor 7/8 euro) te doen en anders is de taxi ook niet heel duur.
Málaga idd! Mooie, gezellige stad aan het strand (loopafstand van het centrum).
Misschien vond ik Porto zo leuk omdat een paar locals me verwezen naar / meenamen naar minder bekende barretjes bv. op een dak enzo, ik kan er wel een paar doorgeven als je daarheen gaat (en als die nog bestaan). En ik was er 8 dagen dus ik had de tijd om te relaxen. Ik had best langer willen blijven en zou best nog een keer willen.
Verder gewoon een heerlijke stad om door de mooie steile straatjes te dwalen, om de haverklap kwam ik leuke plentjes met terrasjes of vlooienmarktjes tegen; er zijn ook een paar leuke normale markten; het treinstation is supermooi van binnen; er zijn allerlei kunstgalerietjes; het uitzicht vanaf die hoge brug is fantastisch en er is een kasteel; de zonsondergang kijken vanaf de kade is mooi en gezellig; er is een goed fotomuseum in de oude gevangenis (twee vliegen in een klap), die gekke trappen in de Lello-boekenwinkel zijn wel grappig om te zien; en het eten en drinken (port €1, espresso €0,50!) kost geen drol als je de meest toeristische cafeetjes mijdt. En met een kwartier fietsen of tram zit je dus aan het strand met veel heerlijke strandtenten. En ik hou er wel van als een stad niet té opgepoetst is.

Maar goed Lissabon is ook leuk hoor. In mijn herinnering alleen wel verder van strand gelegen.

En kijk vooral even naar de kosten voor de vliegtickets, Portugal is vaak duurder om op te vliegen dan Spanje. Zorg sowieso dat je een rechtstreekse vlucht kiest, waar je ook heen gaat. Anders verlies je teveel tijd van je weekend.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven