Verloofde liegt over schulden

woensdag 7 juni 2017 om 15:51
Hallo allemaal,
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
Ik heb al veel mee gelezen op dit forum, maar nog nooit iets geplaatst dus dit is mijn eerste bericht hier.
Ik woon samen met mijn vriend, over 3 maanden gaan we trouwen! Heel leuk natuurlijk allemaal, maar er knagen wat dingen aan me en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mijn vriend verbergt en liegt over schulden, al een hele tijd geleden kwam er een aangetekende brief van de ING, ik vroeg wat het was en hij zei dat het ging over rood staan bij de bank, een informatieve brief.. niks bijzonders, scheurde het in stukjes en hij heeft het weg gegooid.
Dit vond ik vreemd en ik heb een dag later de brief uit de container gehaald en als puzzelstukjes weer in elkaar gelegd en wat ik al dacht, een schuld bij de hypotheek...
even later weer een brief, ik hem ermee geconfronteerd en toen zei die dat het een schuld van een paar jaar terug was???? Hij zou het betalen zei die.
Op de computer hebben we de nieuwste Windows en staat ingelogd mijn zijn mail, af en toe zie ik dus ook rechts onder in het scherm dat er een mailtje binnenkomt, ik heb al mail gezien van de eon(we zouden al afgesloten worden!) en dat heeft die niet gezegd maar meneer had snel geregeld dat we over gingen naar de Nuon, waar ik ook zelf achter moest komen en hem ook mee geconfronteerd. Hij wou mij er niet mee lastig vallen zei die en zou niet weer liegen en verder waren er geen schulden zei die etc etc
Laatst deed de WiFi en de tv het niet, stond er op mijn telefoon in beeld dat we waten afgesloten en er pas weer verbinding was als het werd betaald, ik heb een paar dagen met 4g rond gelopen thuis omdat we geen internet hadden en ik nieuwschierig was als hij er ook wat over zou zeggen.... nee hoor helemaal niks.
Ik kan nog wel een heel lang verhaal schrijven want dit soort dingen zijn dus vaker gebeurd, steeds zegt hij dat hij eerlijk zal zijn en steeds blijkt hij weer te liegen over dit soort dingen!
Vandaag kwam er dus een brief van de deurwaarder, ik heb het geopend. Weer een schuld van de hypotheek....
Die staat nu nog op zijn naam, gaat ook van zijn rekening, maar als we straks gaan trouwen......
Weet even niet wat ik moet, niks zeggen, boos worden?
Ik heb altijd alles op orde financieel, zorg ook dat we geld op de spaarrekening hebben enzo, en ik heb nog nooit een woord tegen hem gelogen.
Bedankt voor het lezen en ben erg benieuwd naar de reacties!
zondag 11 juni 2017 om 06:21

zondag 11 juni 2017 om 06:42
+1000Lilith75 schreef: ↑11-06-2017 06:21Wauw Je bent zelf ook van het uitstellen, ik zou die brieven op tafel hebben gelegd nee op zijn bord.
Niks wachten tot zondagavond open maken die handel.
En dan zijn antwoorden " ik weet het niet " hét antwoord van iemand die de waarheid niet wenst te vertellen.
Ben je nou echt zo dom?
Dit dus! De tijd van afwachten tot hij met een verklaring komt is écht voorbij!
zondag 11 juni 2017 om 10:17
Ze zal komen vertellen dat hij gedeeltelijk kon verklaren dat hij achterstand heeft bij zijn zorgverzekeraar (rekening kwijtgeraakt etc.) en een misverstand met eon (wat hij echt gewoon kan oplossen).
Verder duikt er dan weer iets vaags op, maar daar moet ze op een verklaring wachten, omdat de jongen recht op praajvesie heeft en hij het niet fijn vindt als iedereen zijn as vrouw in zijn zaakjes neust.
zondag 11 juni 2017 om 10:52
Vervolgens raakt ze in blijde verwachting want deze man is zó ontzettend lief en goed! Vervolgens bijt ze op een houtje want man had nog een schuld bij de belastingdienst. Oohh, dat was ie inderdaad vergeten te vertellen. Sorry schat dat gebeurt nooooooooit meer neeeee echt niet. Tja die deurwaarder van gisteren nam nogal veel spullen mee, maar we hebben elkaar! Zeg, dat kind kost nogal wat, kunnen we daarop bezuinigen? Anders kan man niet meer liegen en bedriegen. Weet je niet wat dat kost?
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
zondag 11 juni 2017 om 10:58
O ja, de belastingen. En dat is uiteraard de fout van die stomme instantie die alles verkeerd heeft gedaan.
En als er dan twee kinderen zijn en de derde op komst, opent ze een topic hoe ze onder haar aandeel in de schulden uit kan komen, omdat ze geen uitweg meer ziet en ze nu toch echt haar eigen verstandige leven wil oppakken. Want eigenlijk kan zij er niks aan doen dat er zoveel schulden zijn.
En als er dan twee kinderen zijn en de derde op komst, opent ze een topic hoe ze onder haar aandeel in de schulden uit kan komen, omdat ze geen uitweg meer ziet en ze nu toch echt haar eigen verstandige leven wil oppakken. Want eigenlijk kan zij er niks aan doen dat er zoveel schulden zijn.

zondag 11 juni 2017 om 13:06
Anna, ook ik lees dit topic al een paar dagen en ben vol ongeloof.
Luister naar je onderbuik gevoel en je verstand. Laat de bruiloft vooral niet doorgaan omdat je het gevoel hebt dat je het niet meer kan uitstellen. Liever voorkomen dat je daarna in de SHIT zit (en dat zul je zitten) dan het door laten gaan op kosten van weet ik veel wie, iedereen op laten draven en er geld en tijd in laten stoppen om vervolgens daarna uit elkaar te gaan. Met hem trouwens is echt het domste wat je kan doen. Niet alleen om de financiële gevolgen voor jou, maar vooral omdat je hem niet vertrouwd. En terecht. Je gaat toch niet zo een verbintenis aan met iemand die je niet volledig kan vertrouwen. Blijkbaar voelt het ook niet goed Andes had je dit topic niet geopend.
Lees je topic terug en bedenk wat je tegen een vriendin zou zeggen in jouw situatie. Ik zou het ook zeker met iemand bespreken. Je ouders of een goede vriendin.
Of ben je juist bang als je dit met iemand deelt zij je ook voor gek zullen verklaren dat je met hem wilt trouwen...:? Dat zegt dan ook al genoeg.
Luister naar je onderbuik gevoel en je verstand. Laat de bruiloft vooral niet doorgaan omdat je het gevoel hebt dat je het niet meer kan uitstellen. Liever voorkomen dat je daarna in de SHIT zit (en dat zul je zitten) dan het door laten gaan op kosten van weet ik veel wie, iedereen op laten draven en er geld en tijd in laten stoppen om vervolgens daarna uit elkaar te gaan. Met hem trouwens is echt het domste wat je kan doen. Niet alleen om de financiële gevolgen voor jou, maar vooral omdat je hem niet vertrouwd. En terecht. Je gaat toch niet zo een verbintenis aan met iemand die je niet volledig kan vertrouwen. Blijkbaar voelt het ook niet goed Andes had je dit topic niet geopend.
Lees je topic terug en bedenk wat je tegen een vriendin zou zeggen in jouw situatie. Ik zou het ook zeker met iemand bespreken. Je ouders of een goede vriendin.
Of ben je juist bang als je dit met iemand deelt zij je ook voor gek zullen verklaren dat je met hem wilt trouwen...:? Dat zegt dan ook al genoeg.

zondag 11 juni 2017 om 13:42
Prima samenvattingRoos_85 schreef: ↑10-06-2017 22:45To, ik wil het al een paar dagen zeggen en nu zeg ik het, je bent echt een stomme koe als je met hem trouwt. Als ie dan nog alles aan elkaar lijkt te liegen hoef je vanaf dit adres geen medelijden te verwachten. Je ziet zelf toch ook wel in dat je enorm stom bezig bent? Vriend de deur uit, weekje liefdesverdriet, om daarna te trouwen met een man die wél goed voor je is.

anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 13:58
Reden: trouwen is trouwens geen levensmissie
Reden: trouwen is trouwens geen levensmissie
0.00% gewijzigd
zondag 11 juni 2017 om 13:45

zondag 11 juni 2017 om 16:43
Inderdaad, de brieven die zijn gevonden zijn nog de dingen waar ze nu achter is gekomen. Maar nieuwe lijken uit de kast zullen nog wel onder het oude regime vallen en niet onder 'nog 1 leugen en ik trouw niet meer met je'.orleander schreef: ↑11-06-2017 13:45Nogmaals To, denk er aan dat je nu alleen van de schulden op papier weet.
En daarvan zeg je al zoveel is het niet.
Weet jij veel wat hij nog bij personen in plaats van instanties heeft open staan.
Met die instanties kan je nog een regel treffen met individuen niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 11 juni 2017 om 16:46
Helemaal eens met Pocas,
Luister goed naar je gevoel! Had ik dat destijds gedaan, dan had ik de boel afgeblazen. En dat had niets met schulden te maken.
Had me een even ellende gekost, maar vervolgens heel veel ellende (en geld) gescheeld.
Luister goed naar je gevoel! Had ik dat destijds gedaan, dan had ik de boel afgeblazen. En dat had niets met schulden te maken.
Had me een even ellende gekost, maar vervolgens heel veel ellende (en geld) gescheeld.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

zondag 11 juni 2017 om 19:08

zondag 11 juni 2017 om 19:12
Dat is een hele goede vraag, misschien vind ik mezelf niet genoeg waard? Als ik de reacties lees kan ik mezelf wel voor de kop slaan dat ik niet gelijk de trouwerij cancel, verstandelijk gezien weet ik dat heel goed, maar gevoelsmatig...JustcallmeTuT schreef: ↑11-06-2017 15:14Helaas. Ziende blind, heel blind.
To wat is meer waard? Jij of jouw huwelijk?![]()
zondag 11 juni 2017 om 19:16
Ga voor dat je gaat trouwen in relatietherapie! En neem een financiële coach in handen die alles door kan nemen voor jullie beide.
Hij moet echt met zijn billen bloot over van alles en nogwat.
zondag 11 juni 2017 om 19:20
Uitstellen! Is iets anders dan cancellen.
Trouwen lijkt allemaal zo mooi en romantisch ("t is toch de mooiste dag van je leven", mag ik ff een teiltje?) maar uiteindelijk is het (ook) gewoon een (tromgeroffel) zakelijke overeenkomst! En je tekent nu een contract waarvan je niet weet wat er precies instaat.
Teken je een arbeidsovereenkomst zonder deze te lezen? Een koopovereenkomst voor een huis?
Lijkt me niet.
Teken hier dan ook niet blind. Want je staat wel op het punt om dat te gaan doen
PS. Eigenlijk zou deze post in hele grote letters moeten, dikgedrukt. Met licht- en geluidssignalen erbij
hightower wijzigde dit bericht op 11-06-2017 19:35
7.63% gewijzigd
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!