Huis uit op 18
zondag 11 juni 2017 om 15:29
Hallo, ik ben nu 18 jaar en wil graag het huis uit. Ik sta ingeschreven op woning net maar voordat ik daar iets aangeboden krijg moet ik 5/6 jaar wachten. Mijn thuis situatie is op het moment niet zo heel goed en jeugdzorg kan niks meer voor mij doen helaas. Dus wil ik het huis uit maar heb heel google al afgezogd en voor een apartement betaal je al snel 1200/1500 per maand en mijn inkomen is 650 euro per maand. Ik volg een volwassenen opleiding dus heb geen recht op studiefinancering en op kamers wonen is ook geen optie omdat ik dan in het weekend naar huis moet en huisdieren zijn niet toegestaan. Vaak zijn bij studio woningen huisdieren ook niet toegestaan en ik heb een hond. Waar heb ik recht op of wat kan ik in deze situatie het besten doen?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
zondag 11 juni 2017 om 15:58
Bij een hbo krijg je tegenwoordig geen studiefinanciering meer. Overigens vermoed ik dat het om een mbo niveau zal gaan. Dat is vaak wel weer meer uren, maar ik ken er zat die er 20 of meer uur bij werken. Dat zijn wel jongeren zonder beperking dan. Als TO een hulphond heeft zal dat niet voor niks zijn lijkt me.Perzina schreef: ↑11-06-2017 15:53Ik zou zeggen: je bent 18, ga naar een reguliere opleiding waar je wel studiefinanciering kunt krijgen, met daarnaast een bijbaan. Een hbo-opleiding zijn niet zoveel werkelijke contacturen op school hoor, dan kun je makkelijk bij werken.
En kijk anti-kraak. Ik denk dat dat je enige optie is vooralsnog.
zondag 11 juni 2017 om 15:59
Kijk of je voorrang kunt krijgen. In sommige steden zijn er woningbouwverenigingen die niet meedoen met het puntensysteem, maar oa aan de hand van je verhaal je een woning kunnen toewijzen. Ik zou inderdaad ook naar het maatschappelijk werk in je buurt gaan. Zij zijn opgeleid om bij die soort dingen te helpen. Voor hulphonden zouden uitzonderingen moeten zijn. Succes!
zondag 11 juni 2017 om 15:59
Je kan op bijvoorbeeld Kamernet aanvinken dat je alleen wil zoeken naar kamers waar huisdieren toegestaan zijn. In omgeving Amsterdam, bijvoorbeeld, vind ik er zo al 33, waarvan zelfs een paar rond de 300 euro. Gewoon goed zoeken, dus (en wellicht je eisen bijstellen? Je hebt een erg klein budget en klaarblijkelijk geen voorrang op sociale huur, dan betekent dat dat je waarschijnlijk met huisgenoten moet gaan wonen). En je hoeft echt niet ieder weekend naar huis, hoor, TO, als je een kamer huurt.
zondag 11 juni 2017 om 16:00
Toen ik bijna 18 werd was mij al gewaarschuwd dat ik er op mijn 18e eruit moest omdat het alleen voor minderjarige was. Toen ik 18 werd kreeg ik vervolgends het adres van het leger desheils in me handen gedrukt. Ik heb toen 2 weken bij een vriend kunnen wonen en vervolgends weer bij mijn moeder. Verder heb ik geen andere familie waarbij ik kan wonen omdat iedereen in het buitenland woont.lattemachiato schreef: ↑11-06-2017 15:51Ai dit vind ik wel heel triest zeg, er is duidelijk iets met jou en/of je ouders aan de hand. Je hebt niet voor niks een hulphond en woont in een tehuis. Wat heb je daar nou helemaal aan aan zo'n tehuis als je met 18 gewoon op straat geflikkerd wordt en zoek het maar uit, is er geen nazorg ofzo? Wat was/is de reden dat je niet bij je ouders kunt wonen? Blijkbaar woon je daar nu, maar je bent niet voor niks uit huis geplaatst ooit, dus dat je weg wilt/moet begrijp ik. Heb je geen andere familie die je kan helpen of waar je zelfs een tijdje kunt wonen? Opa's, oma's, ooms, tantes? Ik zou eens langs gaan bij Maatschappelijk Werk, misschien kunnen zij je op weg helpen.
zondag 11 juni 2017 om 16:00
Ik vind dit trouwens heel knap van je. Ondanks een beperking en een lastige thuissituatie met uithuisplaatsing etc, toch 30 uur werken en de vavo volgen. Petje af. Ik hoop dat er een oplossing is.Josephine232 schreef: ↑11-06-2017 15:55Ik volg nu de vavo omdat ik hierna een hbo opleiding wil gaan doen, verder heb ik nu niks anders dan een vmbo tl diploma en ik heb geen idee wat voor opleiding ik wil gaan volgen verder
zondag 11 juni 2017 om 16:02
Wat triest zeg, deze gang van zaken. Wat je misschien zou kunnen doen is je verhaal op facebook doen en vragen om te delen. Misschien strijkt iemand met de hand over zijn hart en biedt jou een kamer aan waar de hond mee mag.Josephine232 schreef: ↑11-06-2017 16:00Toen ik bijna 18 werd was mij al gewaarschuwd dat ik er op mijn 18e eruit moest omdat het alleen voor minderjarige was. Toen ik 18 werd kreeg ik vervolgends het adres van het leger desheils in me handen gedrukt. Ik heb toen 2 weken bij een vriend kunnen wonen en vervolgends weer bij mijn moeder. Verder heb ik geen andere familie waarbij ik kan wonen omdat iedereen in het buitenland woont.
zondag 11 juni 2017 om 16:03
Check die link van kamernet die ik eerder plakte, echt wel eea te vinden.
zondag 11 juni 2017 om 16:04
Overdrijven is een vak. Zie hier via funda 85 woningen onder de 1000 euro in Den Bosch.OpenHaardVuur schreef: ↑11-06-2017 15:39In Brabant ben je voor een niet-woningbouw appartement ook makkelijk 1200€ kwijt. Dat ligt natuurlijk ook aan of je in de stad of in een dorp wilt wonen.
Is begeleid wonen geen mogelijkheid?
http://www.funda.nl/huur/den-bosch/0-1000/
zondag 11 juni 2017 om 16:10
Bedankt, ik krijg gelukkig hele goeie begeleiding en hulp op mijn werk waardoor het werken stuk beter gaat!lattemachiato schreef: ↑11-06-2017 16:00Ik vind dit trouwens heel knap van je. Ondanks een beperking en een lastige thuissituatie met uithuisplaatsing etc, toch 30 uur werken en de vavo volgen. Petje af. Ik hoop dat er een oplossing is.
zondag 11 juni 2017 om 16:24
Lady_Vintage schreef: ↑11-06-2017 16:04Overdrijven is een vak. Zie hier via funda 85 woningen onder de 1000 euro in Den Bosch.
http://www.funda.nl/huur/den-bosch/0-1000/
Ze zijn er zeker, maar ook daar hangen inkomenseisen aan.
zondag 11 juni 2017 om 16:32
zondag 11 juni 2017 om 16:33
Tuurlijk, maar dat was niet het punt hier. TO en nog een aantal hier geven aan dat ze er niet zijn, appartementen goedkoper dan 1200 euro. Dat is dus pertinent niet waar.
zondag 11 juni 2017 om 16:33
zondag 11 juni 2017 om 16:34
Dit dus.
Hou nou eens op met altijd maar wat roepen File!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 11 juni 2017 om 16:44
Je hebt gelijk, ik las je verkeerd, excuus.Lady_Vintage schreef: ↑11-06-2017 16:33Tuurlijk, maar dat was niet het punt hier. TO en nog een aantal hier geven aan dat ze er niet zijn, appartementen goedkoper dan 1200 euro. Dat is dus pertinent niet waar.