Kennis verschrikkelijk boos

11-06-2017 17:00 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2017 20:48
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
99.71% gewijzigd
luchtballonnetjep schreef: ↑
11-06-2017 17:33
Ik was bezig om met hem naar oplossingen te zoeken maar hij toch door het lint gaat wat dan? Hij wilt ook perse weten wat er is. Volgens hem is het gewoon een naaistreek en moet je een verdomd goede reden hebben om af te zeggen nadat hij belde. Ik wilde nog zeggen dat ik hem wilde bellen maar hij mij net voor was. Maar toen kreeg ik een kiestoon.
Meid maak je niet druk. Niet echt netjes van jou, maar je kan er weinig aan doen neem ik aan? Hij had beter met z'n emoties om moeten gaan en jou laten uitpraten inlaats van door het lint gaan!

BTW, ik zou echt nooit m'n hond afgeven bij een vage kennis van het uitlaten!
Soms overkomen je dingen en spelen er grootse dingen, waardoor je dit soort dingen vergeet. Helaas gebeurt dat en dat was ongetwijfeld geen opzet van jouw kant.Tegelijkertijd begrijp ik zijn boosheid heel goed. Als ik mijn vakantie misschien zelfs af zou moeten zeggen omdat mijn oppas last minute afzegt, zelfs pas na navragen, en niet eens wil vertellen waarom, heb je mij ook goed pissig. Vanuit beide kanten dus verklaarbaar en begrijpelijk wat mij betreft. Ik vind wel dat omdat jij degene bent die nu het probleem heeft veroorzaakt, jij ook een groot aandeel mag hebben in het oplossen ervan. Heb jij geen kennissen of vrienden die tijdelijk voor een hond kunnen en willen zorgen?
Hugh-Jazz schreef: ↑
11-06-2017 17:34
Nou dit. Je hebt privé-omstandigheden die je niet wilt delen met deze man, omdat je hem daarvoor niet goed genoeg kent. Als ik iemand zo slecht ken, pas ik ook niet op zijn hond.
Ik vang meer hondjes op en anderen in de buurt hebben denk ik reclame gemaakt. Nee inderdaad daar ken ik hem niet goed genoeg voor. Zelfs goede vrienden weten het niet.
Ik zou ook niet blij zijn. Als jij aangeeft op zijn hond te passen en vervolgens niet eens de moeite neemt om af te bellen. En dan belt hij zelf en dan kom je met zo'n vaag antwoord. :thunder:

Neem aan dat hij zn hond niet voor de lol bij je wil laten en dat hij belangrijke afspraak had.

Niet iedere hond kan zomaar naar het pension! Je hebt sowieso speciale vaccinaties nodig! En elke hond is anders en kan niet zomaar overal gedumpt worden. Zeker niet de wat dominantere rassen.
Bellss schreef: ↑
11-06-2017 17:36
Naar een kennis toe vind ik de uitleg zwaar privé meer dan zat. Dat hij baalt is begrijpelijk, maar ik stel me zo voor dat hij misschien wat geld kwijt is aan een andere oplossing of dat zijn vakantie in het water valt en dat bij TO er ergere dingen spelen. Alleen TO weet dat en ik ga er vanuit dat ze niet liegt. Als haar hoofd niet staat naar een kennis bellen dan al helemaal niet naar het verzorgen van een huisdier.

Zelf heb ik in een soortgelijke situatie gezeten en ik heb wél uitgelegd wat er speelde en kreeg alsnog een bak stront over me heen. Begrip is het verst te zoeken wanneer je het juist het meest nodig hebt.
Ja maar zwaar prive zei ze dus niet. Ze zei "ik weet het even niet". En de beste man had al berichtjes gestuurd om bevestiging te vragen, maar omdat TO daar niet op reageerde (waarom?) belde hij. En toen kreeg hij te horen dat het niet doorgaat met een hele vage reden. Het gaat er niet perse om dat ze niet kan oppassen, maar de manier waarop ze dat heeft afgezegd. het feit dat hij met spoed opzoek moet naar wat anders zegt mij dat hij al bijna weg gaat, en de pensions zijn vol. Ik probeer niet te zeggen dat TO alsnog moet oppassen, maar alleen dat ik het echt wel snap dat die vent pissig is. Want dat was volgensmij ook de vraag, of zijn reactie normaal was. Flippen is overdreven, maar pissig zijn vind ik wel terecht.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
pejeka schreef: ↑
11-06-2017 17:31
Afspraak is afspraak, en of het dan om een kennis, een collega of een buurman gaat, maakt geen donder uit. Maar je gaat niet iemand tot op het laatste moment in de veronderstelling laten dat je de afspraak nakomt om dan opeens met vage smoesjes te komen. En als er daadwerkelijk zich iets voordoet waardoor je de afspraak niet na kunt komen, bel je zélf op het moment dat je dat weet, en dan ga je niet tot op het laatste moment wachten tot die ánder belt...

Jij ook weer lekker vrolijk zoals gewoonlijk......

Ik vind het onzin. We weten helemaal niet wat er aan de hand is en als ik het zo lees dan is het niet iets waar je blij van wordt. Zet even je empathie knop aan als je die nog kunt vinden pejeka..
Ik zei wel dat het privé is maar hij vond dat ik wel even met een verklaring moest komen maar dat wilde ik niet. Ik snap dat hij baalt maar verlangen dat ik mijn probleem aan hem voorleg. Ik weet dat ik eerder hem moest bellen maar nogmaals mijn hoofd stond er totaal niet naar. Ik wil met hem naar een oplossing zoeken en misschien toch proberen als hij echt geen andere opvang vindt zijn hond op te vangen. Maar dat was ook niet goed genoeg.
Ikje86 schreef: ↑
11-06-2017 17:39
Meid maak je niet druk. Niet echt netjes van jou, maar je kan er weinig aan doen neem ik aan? Hij had beter met z'n emoties om moeten gaan en jou laten uitpraten inlaats van door het lint gaan!

BTW, ik zou echt nooit m'n hond afgeven bij een vage kennis van het uitlaten!
Bedankt! Nee is inderdaad niet netjes maar ik vraag ook niet om deze omstandigheden.
Walvis schreef: ↑
11-06-2017 17:47
Jij ook weer lekker vrolijk zoals gewoonlijk......

Ik vind het onzin. We weten helemaal niet wat er aan de hand is en als ik het zo lees dan is het niet iets waar je blij van wordt. Zet even je empathie knop aan als je die nog kunt vinden pejeka..
Ik snap wel dat het verdomd moeilijk is om empathie op te brengen voor iemand die zelf geen enkel initiatief neemt om de gemaakte afspraak af te zeggen (stel dat die kennis niet zelf gebeld had, had TO het dan pas op de dag zelf laten weten? lekker lullig) en dan ook nog weigert uit te leggen waarom het niet doorgaat.
Komt ontzettend lapzwanserig over, om eerlijk te zijn zou ik ook totaal klaar zijn met iemand die zich zo gedraagt.
Helemaal door het lint gaan is wat overdreven, maar dat die kennis pissig is is niet echt gek.
Muurhanger schreef: ↑
11-06-2017 17:46
Ja maar zwaar prive zei ze dus niet. Ze zei "ik weet het even niet". En de beste man had al berichtjes gestuurd om bevestiging te vragen, maar omdat TO daar niet op reageerde (waarom?) belde hij. En toen kreeg hij te horen dat het niet doorgaat met een hele vage reden. Het gaat er niet perse om dat ze niet kan oppassen, maar de manier waarop ze dat heeft afgezegd. het feit dat hij met spoed opzoek moet naar wat anders zegt mij dat hij al bijna weg gaat, en de pensions zijn vol. Ik probeer niet te zeggen dat TO alsnog moet oppassen, maar alleen dat ik het echt wel snap dat die vent pissig is. Want dat was volgensmij ook de vraag, of zijn reactie normaal was. Flippen is overdreven, maar pissig zijn vind ik wel terecht.

Ik begrijp beide maar TO iets meer omdat zij haar verhaal hier doet.
Ik zou ik niet meer willen dat je alsnog mijn hond opving. Denk dat je een kennis bent verloren.
11-06-2017 17:51
Ik zei wel dat het privé is maar hij vond dat ik wel even met een verklaring moest komen maar dat wilde ik niet. Ik snap dat hij baalt maar verlangen dat ik mijn probleem aan hem voorleg. Ik weet dat ik eerder hem moest bellen maar nogmaals mijn hoofd stond er totaal niet naar. Ik wil met hem naar een oplossing zoeken en misschien toch proberen als hij echt geen andere opvang vindt zijn hond op te vangen. Maar dat was ook niet goed genoeg.
Je hebt jezelf nou niet direct als een betrouwbaar persoon opgesteld, dat hij jou nu niet meer genoeg vertrouwt om met een oplossing te komen lijkt mij logisch. (het gaat om een dier hè, wat ga je doen als er weer iets tussenkomt als de kennis weg is, de hond gewoon maar klakkeloos in het asiel stoppen?)
anoniem_205211 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 17:57
9.58% gewijzigd
11-06-2017 17:51
Pardon? Je bent bereid alsnog op te vangen en je in allerlei bochten te wringen en hij vindt dat niet goed genoeg?
Nou probleem opgelost. Richt je op jezelf TO. Niet netjes gegaan allemaal maar we leven nu eenmaal niet een perfecte wereld. Verre van zelfs.
Niet alle reacties gelezen... ik zou ook not amused zijn. Natuurlijk ligt het aan de omstandigheden, maar dan nog, zelf even bellen was beter geweest.
Schoonmoeder flikte dit vorig jaar ook vlak voor onze vakantie. Ik vroeg hoe laat ik de hond kon brengen. O ja, kwam toch niet zo goed uit.
Gelukkig kon de hond bij m'n zusje anders hadden we ook echt een probleem
paleviolet schreef: ↑
11-06-2017 17:52
Ik snap wel dat het verdomd moeilijk is om empathie op te brengen voor iemand die zelf geen enkel initiatief neemt om de gemaakte afspraak af te zeggen (stel dat die kennis niet zelf gebeld had, had TO het dan pas op de dag zelf laten weten? lekker lullig) en dan ook nog weigert uit te leggen waarom het niet doorgaat.
Komt ontzettend lapzwanserig over, om eerlijk te zijn zou ik ook totaal klaar zijn met iemand die zich zo gedraagt.
Helemaal door het lint gaan is wat overdreven, maar dat die kennis pissig is is niet echt gek.
Ik neem geen initiatief? Hij was mij net voor met bellen. Mijn excuus dat ik niet gelijk aan hem en zijn hond dacht. Ik denk vervolgens mee met het vinden van een oplossing op korte termijn. Ze kunnen zelfs nog bij mij terecht als het echt niet anders kan.
11-06-2017 17:56
Ik neem geen initiatief? Hij was mij net voor met bellen. Mijn excuus dat ik niet gelijk aan hem en zijn hond dacht. Ik denk vervolgens mee met het vinden van een oplossing op korte termijn. Ze kunnen zelfs nog bij mij terecht als het echt niet anders kan.
Je hebt dus niet gebeld, en je hebt ook geen fatsoenlijk excuus.
Sorry hoor, maar je komt niet betrouwbaar genoeg over om een hond bij achter te laten.
Die kennis moet nu dus halsoverkop iets anders bedenken, en ik snap dat hij daar boos en gefrustreerd over was.
anoniem_205211 wijzigde dit bericht op 11-06-2017 18:01
10.32% gewijzigd
11-06-2017 17:18
Ik heb gezegd toen hij belde dat ik het even niet wist. Ik wilde even geen gesprek want mijn hoofd stond er niet naar. Hij bleef maar vragen van kan je nog oppassen omdat je niet meer reageert op mijn berichten.
Waarom reageerde je niet op zijn berichten dan? Daar ligt natuurlijk al de basis van zijn begrijpelijke frustratie.
Bellss schreef: ↑
11-06-2017 17:55
Pardon? Je bent bereid alsnog op te vangen en je in allerlei bochten te wringen en hij vindt dat niet goed genoeg?
Nou probleem opgelost. Richt je op jezelf TO. Niet netjes gegaan allemaal maar we leven nu eenmaal niet een perfecte wereld. Verre van zelfs.
Nee was inderdaad niet goed genoeg. Misschien koelt ie nog af maar waarschijnlijk niet. Hij gaat pas volgende maand weg dus op hele korte termijn is het niet.
kerol schreef: ↑
11-06-2017 18:00
Waarom reageerde je niet op zijn berichten dan? Daar ligt natuurlijk al de basis van zijn begrijpelijke frustratie.
En dit, je reageert al een tijdje niet op berichten, en dan moet de kennis geloven dat je net toen hij belde op het punt stond hem te bellen?
Hahahaha, het zou kunnen dat het echt zo is, maar ik zou er geen risico's mee nemen en iemand anders zoeken.
Net zei je dat je hoofd er niet naar stond om hem te bellen en een gesprek te voeren, en nu zeg je dat hij je nét voor was.. hm. Dat hij liever niet meer heeft dat je oppast snap ik goed, je komt nu erg onbetrouwbaar over. Dat betekent niet dat dat "ook weer niet goed genoeg" is, meer dat hij liever iemand heeft die met zorg op zijn hond wil passen. Wat logisch is. Maar er valt nu niks meer aan te doen.
kerol schreef: ↑
11-06-2017 18:00
Nogmaals mijn hoofd stond er niet naar. Dat begreep ik ook uit zijn reactie`s. Maar vervolgens wilt hij zijn hond niet meer brengen, ook als er geen andere opvang is. Ja dan weet ik het ook niet meer.
11-06-2017 17:59
Je hebt dus niet gebeld, en je hebt ook geen fatsoenlijk excuus.
Sorry hoor, maar je komt niet betrouwbaar genoeg over om een hond bij achter te laten.
Die kennis moet nu dus halsoverkop iets anders bedenken, en ik snap dat hij daar boos en gefrustreerd over was.
Hij was mij net voor...
11-06-2017 18:04
Nogmaals mijn hoofd stond er niet naar. Dat begreep ik ook uit zijn reactie`s. Maar vervolgens wilt hij zijn hond niet meer brengen, ook als er geen andere opvang is. Ja dan weet ik het ook niet meer.
Maar wat had je dan verwacht?
Je beloofd iets, trekt de belofte weer in zonder uit te willen leggen waarom, en vervolgens ben je enigszins gepikeerd dat die kennis het probleem liever zelf oplost.
Ik snap dat wel, het is een beetje laat om jezelf veren in je achterste te steken omdat je toch ineens nog de reddende engel uit wil hangen.
11-06-2017 18:08
Je beloofd iets, trekt de belofte weer in zonder uit te willen leggen waarom, en vervolgens ben je enigszins gepikeerd dat die kennis het probleem liever zelf oplost.
Ik snap dat wel, het is een beetje laat om jezelf veren in je achterste te steken omdat je toch ineens nog de reddende engel uit wil hangen.
Ja dit inderdaad. En hij was je niet nét voor, want je hebt bewust niet op zijn berichten gereageerd. Hij was je misschien net voor met een belletje, maar die berichten waren toch echt al eerder verzonden.
11-06-2017 18:08
Ik beloof inderdaad iets maar door plotselinge omstandigheden kan ik gewoon even niet op zijn hond passen. Dat is overmacht maar dat bestaat waarschijnlijk niet meer. Moet ik aan een vreemde die ik alleen van uitlaten ken uitleggen wat nu de problemen zijn? Nee ik vind van niet maar snap wel zijn frustratie. Ik zoek vervolgens alsnog naar een oplossing voor hem en dan krijg ik alleen maar modder over mij heen. Dan doe ik het toch nooit goed? Hij gaat pas volgende maand weg trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven