Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Vind dat een heel goed idee!

Want ik vind het hier niet de plek.om het erover te hebben, maar vind het wel leuk om te weten hoe het mensen vergaat, zeker omdat we toch al een tijd met elkaar babbelen.

Dan kan yinthe daarheen met getting even en misschien dat stella en marg daar ook wat willen laten horen.
Prima qua doorstroom!

Ik vrees dat ik behoorlijke kans is dat ik blijf plakken, heb nl bloedverlies! Voelt ook niet goed wat er allemaal rommelt.
Volgens vk hoort het erbij, of kan duiden op miskraam. Dus hier afwachten maar..
Dat is lastig Yinthe. Genoeg vrouwen die bloedverlies hebben in hun zwangerschap met een positieve afloop maar helaas ook genoeg waarvan niet. Ga vanavond wel even een open topic maken waar iedereen z'n eigen gegevens in bij kan houden, want als niet zwangere heb ik ook niet altijd de behoefte van zwangeren wat te horen. Maar wel leuk als we dan misschien toch samen ons doel kunnen behalen en het uiteindelijke resultaat :monkey: (geen plaatje van een baby dan maar een aapje haha)
Sterkte Yinthe! Ik hoop dat het helemaal prima is en nu gewoon voor onnodige onrust zorgt.
Nee, het is echt niet prima. Ben nu gewoon soort ongesteld.
Oh nee Yinthe :hug: wat verschrikkelijk naar voor je. Ik wens je veel sterkte, ga je morgen de verloskundige bellen?
Had ik vanmorgen al gebeld. Ja, heel erg naar.. heb veel gehuild al, maar ben ook ergens opgelucht dat ik in elk geval weet dat ik vruchtbaar ben of beter gezegd we.
Heb besloten met mijn man om het af te wachten en dan onze geplande 8 weken echo te gebruiken of alles schoon is.

Nu hopelijk komende maand hier iemand met positief en blijvend nieuws! Genoeg over mij! :)
Ai yinthe, precies als ik twee maanden geleden.

Als ik.je mag adviseren, schrijf even per dag op hoeveel en welke kleur bloed je had, dat wil de verloskundige weten. Doe ook over 7 dagen weer een test, als die negatief is mag je aannemen dat alles schoon is.

Ik zou eerder gaan, ik had mijn echo om.te kijken.of alles schoon was na 5 weken en vond het echt fijn.om te weten

In elk geval sterkte
Sterkte Yinthe :hug:
De vervolgtopic is aangemaakt zwanger/langer-dan-6-maanden-groep-is-z ... ges/384158
Een extra motivatie om snel zwanger te worden. Helaas hebben we het niet voor het zeggen maar mochten oude leden zich willen aanmelden en zich in de tabel willen zetten, stuur me een pb dan geef ik het wachtwoord en de gebruikersnaam.
langerdan6maanden ben ik dus ;)
Ge-tvp-t
Heb het andere forum gevonden :-] heel veel sterkte Yinthe, wat ontzettend naar :-( :hug: ik hoop heel erg dat het bloeden stopt en dat alles toch goed gaat..

Zijn er nog meer aankomende NOD's? Mijne is vrijdag (16 juni). Ik reken nergens op (want eisprong tijdens festival dus veeeeel bier haha), maar het is toch wel een beetje spannend. En als ik ongesteld word ga ik al naar ronde 12. Rosalie mijn vriend is inmiddels 27. Niet zo belangrijk om aan te passen, maar mocht je binnenkort toch bezig zijn met de tabel ;-)
Hoe zou het met Labgeek zijn?
Hee lieve meiden,

Hier gaat het in m’n hoofd niet erg lekker dus vandaar een beetje mijn afwezigheid.

Extra knuffel voor jou Yinthe! Ik duim voor jullie, dat alles goed mag blijven gaan.

Foods, hoe is het bij jou, bij jullie? Ik hoop dat jullie er samen uit komen, als de wil er bij beide is moet dit haast lukken. Je bent ooit verliefd geworden op elkaar, haal de mooie dingen in elkaar naar boven.

Florence, jou cyclus dus ook overhoop door die vroege miskraam, waardeloos eh?

Mijn cyclus is ook weer van slag. Weer een lange, en heb ik nog nooit gehad, ook niet getest gelukkig, dus wellicht weer een vroege mk. Nu was het bloeden vrijdag middag eindelijk gestopt na 6! Dagen (normaal 4) en gisteren en vandaag ineens weer bloedverlies. Lijkt of er toch iets niet goed zit? Of dit denk ik dan gelijk. Gelukkig a.s. woensdag mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog en ik kijk er echt naar uit. Hoop zo hard dat alles gewoon goed is, maar ben tegelijkertijd ook zo bang dat er iets mis is, niks aan!

Rosalie, werkt dit echt rustgevend? Geen gebruik maken van de eisprong? Want ik denk er ook zwaar over na om dit toch ook eens te doen, al voelt t waarschijnlijk wel als verloren ronde..

Fijn dat vervolgtopic, goed idee! Ik vind het oprecht heel fijn dat hierdoor in dit topic geen zwangerschap’s berichtjes in komen, kan er slecht tegen op het moment.

Jammer zonnebloem dat ook jij gewoon ongesteld bent geworden. En het is misschien een grote stap naar de huisarts, maar ik ben blij dat ik hem gemaakt heb, alles kun je op jullie eigen tempo doen. Zo hebben wij echt nog wel een paar weken gewacht met dat potje, maar het is gewoon fijn dat de weg naar onderzoeken op een gegeven moment open ligt. Dat je je gehoord voelt en het aan jullie is of je verder wilt.

Twilight, ben je zenuwachtig voor het onderzoek? Schijnt alleen op het moment pijnlijk te zijn toch, het is voor een goed doel. Wat hebben ze bij jou het eerste onderzoek gedaan? Ik poep een beetje in m’n broek nl! En was je met je vriend gegaan? Ik ga met mijn moeder, omdat ik het ‘daaronder’ wel romantisch wil houden ipv een kijkdoos. En krijg je gelijk ‘iets’ te horen? Of gaat dit naar je huisarts?
AV spannend. Duim voor je. Denk niet dat bier iets te maken heeft met een innesteling dus volgens mij heb je net zoveel kans als iedere maand.

Pinquin mij geeft het wel rust even een maandje niet proberen zwanger te worden. Ik was steeds meer bezig met zwanger worden en het was me allemaal teveel geworden. Ik merk nu langzaam dat ik weer wat meer mezelf wordt. Heb wel het gevoel dat m'n cyclus zich nu ook hersteld want die werd steeds korter bij mij. Ben wat rustiger en minder druk in m'n hoofd. Ik weet nog niet of we volgende maand alweer gaan proberen....... vind het eigenlijk wel even lekker zo dus we zitten te denken misschien de zomerperiode even over te slaan. Ook handig met een eventuele vakantie van de zomer.

Die onderzoeken in het ziekenhuis stellen niet zoveel voor. Ik kreeg tijdens de eerste onderzoeken een inwendige echo en ze keek even met een eendenbek naar de baarmoederhals. Dat was alles. Ik had mijn man wel meegenomen maar het klopt wel wat je zegt want ik had op dat moment net de eisprong en dat was voor mijn man lastig schakelen erna. Een HSG is in elk ziekenhuis verschillend of ze dat doen, in mijn ziekenhuis alleen als er een aanleiding voor is.
Pinguinlove schreef:
12-06-2017 09:35
.....
Twilight, ben je zenuwachtig voor het onderzoek? Schijnt alleen op het moment pijnlijk te zijn toch, het is voor een goed doel. Wat hebben ze bij jou het eerste onderzoek gedaan? Ik poep een beetje in m’n broek nl! En was je met je vriend gegaan? Ik ga met mijn moeder, omdat ik het ‘daaronder’ wel romantisch wil houden ipv een kijkdoos. En krijg je gelijk ‘iets’ te horen? Of gaat dit naar je huisarts?
Bij zo'n eerste afspraak gewoon zeggen dat je nerveus bent. Bij mij had ik al een uitgebreid vragenformulier ingevuld, dat nam de gynaecoloog door en vroeg over een aantal dingen door. Ze gaf uitleg hoe het standaardonderzoek bij uitblijven van zwangerschap bij hen verloopt. Bij mij was dat bloedonderzoeken op verschillende tijden in de cyclus gedaan zouden worden en een hsg. Verder werd de uitslag van het spermaonderzoek besproken. Daarna in een kamertje naast het bureau een kort inwendig onderzoek: eendenbek en even heel kort voelen in je vagina naar je baarmoeder en eierstokken. Daarna een vaginale echo waar gekeken wordt naar baarmoeder en eierstokken. Dan weer aankleden en de volgende afspraken plannen en de deur uit. Als er bijzondere dingen er bij lichamelijk of echo onderzoek of bij het gesprek uitkomen dan hoor je dat meestal meteen. Maar het doel is om een aantal dingen qua informatie te verzamelen, dus je verhaal, echo, vaginaal onderzoek, spermaonderzoek, bloedtesten en bijvoorbeeld een hsg en met al die dingen een berekening te maken van je zwangerschapskans. Als de kans erg klein is dan kan er extra hulp via de gynaecoloog nodig zijn.

Ik zou je zeker aanraden je partner mee te nemen ipv je moeder. Je wilt toch niet zwanger worden van je moeder? Als je niet wil dat hij er met zijn neus bovenop staat, dan kan dat prima. Vrijwel overal hebben ze een scheiding tussen gesprekplek en de onderzoeksstoel en bank. Ik vroeg mijn man om mee te komen, kon hij meekijken met de echo enzo. Hij keek niet mee tussen mijn benen uit zichzelf.
Hi allemaal,

Wij zijn inmiddels ook meer dan 6 maanden bezig en ik vroeg me af of ik me bij jullie mag voegen? Schrijf ook mee in een groepje dat rond dezelfde tijd begonnen is, maar daar is inmiddels 80% zwanger en ik merk dat ik een beetje buikpijn krijg van alle verhalen over echo's en kinderwagens (hoe erg ik het ze allemaal ook gun).

Ik ben 28 en mijn vriend is 33, zijn sinds december 2016 aan het proberen. Hebben tussendoor een huis gekocht, waar we nog steeds lekker in aan het klussen zijn. Verder geen lichamelijke problemen bekend, alleen schommelt mijn cyclus soms wat. Volgende NOD (ronde 7) is 16 juli.
Thnx voor de info, bij mij is het denk ik, net als bij jou Rosalie, puur het checken of alles er 'normaal' uitziet. Dit heb ik ook gevraagd. Heb wel een gynaecoloog die ons ook bij een eventueel verder traject kan helpen en behandelen :)

Hoi konijntje, jammer dat jij je hier wil aansluiten, maar wees welkom.
Hopelijk vind je het fijn om met gelijkgestemden te praten over dit onderwerp.

Ik heb inmiddels met 3 topics meegeschreven, waar meerendeel weer zwanger is ook en dat steekt toch elke keer bij het openen.
Welkom konijn
Wat rot dat het even niet zo lekker gaat pinguin, sterkte! :hug: ik zou zelf ook absoluut liever mn vriend meenemen dan mn moeder, maar dat is denk ik ook iets persoonlijks. Mijn vriend was ook mee toen mn spiraaltje verwijderd moest worden bij de gynaecoloog (huisarts kon hem niet vinden dus ik dacht, misschien moet ik een roesje en dan is het handig als er iemand mee is). Hij bleef gewoon wat verder weg staan en had er geen last van daarna :-)

Dat maandje niet proberen is alsnog niet gelukt bij ons, maar ik voel me nog steeds happy. Ben benieuwd of ik dat ook blijf als ik vrijdag ongesteld word.. de buikpijn is nu al begonnen :-/

Welkom konijn (helaas), ik herken wat je zegt, wij allemaal denk ik. Hopelijk mag je gauw weer weg hier :-)
Pinguinlove schreef:
12-06-2017 09:35

De HSG was behoorlijk pijnlijk, maar wel goed te doen. Daarna thuis wel echt last van mijn buik en darmen gehad. Tig keer naar de wc geweest. Dat viel even flink tegen. Nu gaat het wel weer. Net nog een keer wat duizelig.
Ehhh eerste onderzoek, pff ik moet al echt even denken.
-Eerst sperma onderzoek
-Daarna inwendige echo, en eendenbek iets kijken en voel aan de baarmoeder wand. Aansluitend gesprek met gyn.
-Bloed laten prikken testen op chlamydia
-Bloed laten prikken op cyclusdag 3 en 21
-gesprek om alles te bespreken.
-HSG

Binnenkort prikles voor uitleg over de iui behandeling. Dan moet ik mezelf gaan prikken met iets.
En eind juni weer gesprek met gyn om te kijken wanneer we starten met iui

Vriends sperma is ook opnieuw ingeleverd. vorige keer was er iets te veel viscositeit (te stevig/ plakkerig) En we hopen dat dat nu minder is. Anders moet hij ook nog naar de uroloog. Maar dat horen we dan eind juni.
Zo nu even proberen om op iedereen verder te reageren.

En Yinthe hoe is het nu???

Bij mij ging het traject eigenlijk zoals Foods omschrijft.

Pinguin wat naar dat je even niet fijn voelt! En hopen dat je cyclus weer snel op de rit is.

AV ik duim heel hard voor je!!!

Konijn welkom hier! Jammer dat je ook moet meeschrijven.

Bij de inwendige echo bleef mijn vriend trouwens gewoon in het kamertje aan het bureau zitten, en de gyn en ik in het kamertje daarnaast.
Ik vind het zelf wel heel fijn als hij gewoon mee gaat. Hij hoeft er niet met zijn neus boven opstaan. Maar fijn dat hij ook meteen alles mee kan horen.

Rosalie hoe is het met jou?

Ja hoe zou het met Labgeek zijn?
Ahh wat super lief dat jullie benieuwd zijn hoe het met me gaat! Nou heel veel nieuws hier.

Afgelopen Vrijdag zijn we dus voor de uitslag naar de gynaecoloog geweest. Mijn vriend (bijna man) heeft <100000 zaadcellen. Daarom is alleen ICSI nog mogelijk. We gaan na de huwelijksreis en zomerstop Erasmus beginnen. Dat is rond 9 juli.

Blij dat er nog iets mogelijk is natuurlijk! En ik kan het nu wel even loslaten zo rond het trouwen. Goede afleiding!!

Wonder boven wonder ben ik ook Zondag voor het eerst na 7 maanden ongesteld geworden. Heel vreemd want eigenlijk wil je dit niet maar ik heb toch even een vreugde dansje gedaan omdat in ieder geval nog functioneer.

Willen jullie dat ik jullie op de hoogte houd over mijn ICSI proces en zwanger worden? De gynaecoloog vertelde ons wel dat het een zwaar en moeilijk proces gaat worden maar hij wel denkt dat wij der echt klaar voor zijn. Zelf ben ik een beetje bang voor het hele hormoon en punctie proces.
Wat rot twilight, en zo oneerlijk ook.. waarom lukt het nou niet gewoon zonder al die stomme onderzoeken en dat prikken.

Hetzelfde geldt voor labgeek. Fijn dat je het een beetje los kunt laten en dat je zulke mooie dingen op de planning hebt staan. Ik blijf graag op de hoogte van hoe het met je gaat, het lijkt me ontzettend zwaar. Super fijn dat je ongesteld bent geworden!! Dat helpt alweer. Sterkte en ook veel succes en plezier bij jullie huwelijksvoorbereidingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven