Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87

naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Zo Lagbeek, wat een 'nieuws' soort.
Fijn dat je het deelt. Succes met de voorbereidingen met jullie huwelijk en oo de verdere medische molen!
Yinthe, wat stom voor je. Hoe gaat het nu?

Pinguinlove, zo'n onregelmatige cyclus is vervelend, zeker als je niet kan vertrouwen op hoe lang het gaat duren (alsof 4 dagen bloeden al niet genoeg is)

Labgeek, wel heerlijk dat je leuke dingen voor de boeg hebt en misschien ook wel prettig om te weten wat de volgende stappen gaan worden? En gefeliciteerd met je ongesteldheid!

Rosalie87, lukt dat loslaten in zo'n maand ook echt? Dat je niet stiekem toch nog zat te denken "ja maar, ik ovuleer wel nu…" of zoiets?

Dank trouwens allemaal voor het lieve welkom!
Labgeek, fijn dat je wel meteen doorkunt. Heel veel succes met het organiseren en plannen van het huwelijk en veel plezier op reis.

Eigenlijk is het heel simpel: trouwen is leuk! (zo het zo nog eens doen, maar tja, dan zou ik natuurlijk eerst moeten scheiden en dat is dan weer niet leuk)
Yinthe wat een nachtmerrie zeg, echt verschrikkelijk. Ik leef met je mee.

Labgeek, fijn dat er nu dus wel een goed stappenplan is. Ik hoop voor je dat het traject niet al te zwaar wordt.

Welkom Konijntje.

Pinguïn, ik vind de stap naar de huisarts inderdaad groot, volgens mij zei ik ook al 3 ronden geleden dat ik naar de huisarts ging en nog steeds niet gedaan. Nu dat we officieel een jaar bezig zijn (wel al in ronde 15). Ga we nu wel echt bellen, zodra we terug zijn van vakantie!

Hier dus nu op vakantie, hoop dat ik het daarmee ook gelijk een beetje los kan laten. Nu moet ik zeggen dat dat de laatste tijd, buiten de laatste week voor menstruatie om best goed lukt. Heb nu alle fases wel gehad, droevig, bezorgd, boos etc.
Fijne vakantie zonnebloem! Ik herken wel wat je zegt: het loslaten lukt bij mij ook steeds beter (nu ronde 11 en elke emotie is inderdaad al een keer langs gekomen), maar zit nu een paar dagen voor m'n NOD en werken ging vandaag niet zo goed. Ik zit tussen de zwangeren en de baby's en mijn borsten zijn zwaar en gevoelig, dus ik ben er steeds mee bezig in m'n hoofd. Dat is wel irritant, hopelijk snel duidelijkheid.

Ik las ooit iemand die taarten bakte in de week voor NOD, dat is ook een goede afleiding denk ik :-]
LAbgeek wat fijn dat je nu toch eindelijk ongesteld bent! Succes met jullie verdere stappen!

AV ik duim nog steeds voor je hoor!

Zonnebloem wij hebben de huisarts toen eerst ook wel vooruitgeschoven, maar toch blij dat we die stap toen gezet hebben. En nu gewoon door in het ziekenhuis ritme :)

Ik zat net te bedenken, dit topic heet langer dan 6 maanden bezig zonder mmm. Ik zit nu natuurlijk wel al erin, mag ik hier dan nog wel met jullie mee blijven schrijven?
Ahhh nee Yinthe! Wat een verdrietig nieuws.

Het klinkt ook heftig Labgeek, maar fijn dat jullie een plan van aanpak hebben en natuurlijk dat jullie eerst nog lekker gaan trouwen en op vakantie gaan! Lekker van gaan genieten.

Mbt fasen: ik moest laatst de verschillende fasen van rouw uitleggen aan mijn studenten en ineens bedacht ik me dat die fasen toch ook wel overeenkomsten hebben met het proces waar ik/wij in zitten. Niet alles en niet even sterk, maar toch was er een gevoel van herkenning (ontkenning, woede/boosheid, marchanderen, verdriet/depressie, aanvaarding).
Heftig Labgeek maar eerst genieten en daarna als jullie er klaar voor zijn proberen zwanger te worden.

Twilight ik denk dat ik binnenkort ook een nieuwe topic aanmaak voor ons. En dan gewoon de langer dan 6 maanden groep want de meeste van ons hebben nu wel de eerste stappen gezet in de mm.

Hier gaat het goed. Ben me echt nog wel bewust van die vruchtbare periode en dat ik nu in de 'wachtweken' zou zitten maar we hebben ons aan de afspraken gehouden en dat geeft ook wel een gevoel van rust. Even geen zorgen of het wel of niet gelukt is en de angst ongesteld te worden. En ik was nogal streng voor mezelf in de wachtweken wat betreft eten en drinken en nu kan ik lekker alles. Morgen uit eten en mag lekker alles wat ik wil haha. Wat we volgende maand doen gaan we bedenken als ik ongesteld ben.
Dat lijkt me leuk rosalie. Niet vervelend bedoeld, maar ik zit al best ver in de mm, en ik lees hier graag mee om jullie te volgen. Maar ik voel me hier niet meer thuis. Het gaat vaak over ovulatietesten en dat soort zaken en dat is voor mij al een halfjaar geleden.

Dus een mm groep, ik ben voor!!
Wij 'mogen' over 3 weken aan onze laatste iui poging beginnen. Heel spannend, want we zijn er nog niet over uit of we ivf willen. Zo niet, dan houdt het hier voor ons op.....
Emceetje schreef:
14-06-2017 20:20
Dat lijkt me leuk rosalie. Niet vervelend bedoeld, maar ik zit al best ver in de mm, en ik lees hier graag mee om jullie te volgen. Maar ik voel me hier niet meer thuis. Het gaat vaak over ovulatietesten en dat soort zaken en dat is voor mij al een halfjaar geleden.

Dus een mm groep, ik ben voor!!
Wij 'mogen' over 3 weken aan onze laatste iui poging beginnen. Heel spannend, want we zijn er nog niet over uit of we ivf willen. Zo niet, dan houdt het hier voor ons op.....

Jee emceetje, de laatste iui al. Het voelt nog zo kortgeleden dat je daarmee begon. Heftig zeg. Ik wens het zo voor je!!!
Zo rot om te zien dat ook dat topic 'nodig' is... het had zo fijn geweest als we gewoon met z'n allen naar het 'zwanger' topic konden doorstromen vanaf hier.

Ik vind het trouwens zelf prima dat hier meiden meeschrijven die al in een traject zitten, maar ik kan me voorstellen dat het andersom vervelend is. Emceetje, ik hoop en duim heel hard dat het nu gaat lukken!! Wat een achtbaan voor jullie. Heel veel sterkte :hug:
Is er nog iemand met een naderende NOD of zit ik in mn eentje op het bankje?
AV1992 schreef:
14-06-2017 21:06
Is er nog iemand met een naderende NOD of zit ik in mn eentje op het bankje?
qua cyclus loop ik gelijk met je op, maar ik weet zeker dat ik een WOD tegemoet ga, heb geen sex gehad...
Ach Emceetje, wat heftig, jullie laatste poging al weer.
Ik zit niet op het bankje, over een weekje weer.
Foodsandbeats schreef:
14-06-2017 21:03
Jee emceetje, de laatste iui al. Het voelt nog zo kortgeleden dat je daarmee begon. Heftig zeg. Ik wens het zo voor je!!!
Dank je. Het is ook Echt Niet Leuk.
Het voelt voor mij ook als de dag van gisteren dat ik huilend weg liep bij de prikinstructie vanwege mijn angst voor naalden. En nu is prikken dagelijkse routine geworden.
Aangezien wij onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn, was ik ervan overtuigd dat iui het wondermiddel zou zijn. Nadat de eerste iui mislukte stortte mijn wereld meer dan ooit in.
Nu krijg ik een dikke laag eelt op mijn ziel. Het is elke keer weer hartverscheurend verdrietig, maar gek genoeg went het ook.
Deze maand was manlief weg op het moment van de inseminatie dus hebben we overgeslagen. Wel seks gehad, maar ik heb echt geen illusie dat ik daar zwanger van kan worden. Bizar hoor. Hoe naïef en gelukkig we 2,5 jaar geleden waren bij het verwijderen van mijn spiraal. En hoe normaal het nu is dat ik hormonen prik en om de haverklap in het zh zit. Heel verdrietig. En ik voel me bijzonder machteloos.
Maar wie weet. Ik weet iemand die na de 6e iui een tweeling kreeg. Daar focus ik me nu maar op.

Hoe is het nu met jou? Is er al zicht op hoe jullie verder gaan? In het fertiliteits proces, maar ook in het leven?
Ik schrijf weinig maar leef wel mee.
Spannend Emceetje de laatste IUI. Mag je er 'maar' 6? Want mijn ziekenhuis doet geen HSG als er geen aanleiding voor is maar als je dan 6 pogingen hebt zou ik toch eerst wel willen uitsluiten of er niet meer aan de hand is. Ook omdat je hormonen krijgt en wie weet ik er wel een heel andere aanleiding dat het niet lukt. Maar het kan natuurlijk ook dat het onverklaarbaar is. Lastig is het allemaal en vreselijk verdrietig ook.

Snap dat het lastig is aansluiting te vinden. Ik schreef eerst mee met de ronde 12+ groep maar vond daar toen juist weinig aansluiting omdat iedereen al in de mm zat en al veel langer bezig. Ik zal van het weekend een nieuwe groep maken.
IVF is ook iets waar ik tegenop zie. Hier officieel nog 3 maanden tot we IUI mogen maar doordat we nu een pauze hebben denken we eraan ook later terug te gaan naar de gyneacoloog.
Ik lees ook nog mee, maar wat Emceetje schrijft voel ik ook: het is voor mij heel erg medisch geworden en het station van aankloten met ovulatietesten is allang voorbij. korte update: Uit bloedtesten is duidelijk geworden dat ik het Anti-fosfolipide syndroom heb: een auto-immuun aandoening waardoor je bloed teveel stolt en er kleine bloedpropjes ontstaan. Ik slik nu dagelijks aspirine, als ik zwanger word komt daar nog een bloedverdunner bij gedurende de hele zwangerschap. Deze zomer gaan we verder geen mm doen, of zoals de gyn het zei: "je kan wel zwanger worden", in de herfst gaan we ook richting IUI vooral omdat mijn geduld en energie echt op is en ik ook hoop dat dat het wondermiddel is.
Ik zou iedereen aanraden om je gevoel te volgen, laat je niet afschepen als je zelf het gevoel hebt dat er iets mis is. Als ik naar iedereen had geluisterd die riep "maar je kan toch zwanger worden dus waarom doe je dan onderzoek" dan zou me nog een rij miskramen te wachten staan. Echt, luister naar je gevoel!! Weten is beter dan niet weten (voor mij iig).
Ja dat is ook zo Bjorg. Mijn gevoel zegt dat het allemaal wel Ok is maar aan de andere kant denk ik ook, waarom ben ik dan nog niet zwanger. En ik vind hormonen spuiten wel iets serieus en wil dat eigenlijk alleen maar doen als het echt nodig is.
Vind het wel een eng idee dat er een stop zit op de pogingen om zwanger te worden. Zoals bij ivf maar 3 pogingen. Maargoed ik weet er verder nog niks van dus misschien is het in de meeste gevallen wel voldoende........

Fijn dat ze bij jou wat gevonden hebben Bjorg. Niet fijn dat het zo is maar wel fijn dat er iets aan gedaan kan worden zodat de volgende zwangerschap hopelijk wel goed mag blijven gaan.
Ha bjorg, goed om van je te horen
Ik.sluit me aan bij rosalie: goed dat je weet wat er mis is, maar rottig dat er iets mis is....
Rosalie je kunt eindeloos iui doen, maar je krijgt 6 pogingen vergoed.
Hormonen prikken valt erg mee. De bijwerkingen zijn voor iedereen anders. Bij iui prik je kleine eenheden. Ik begon met 75, daarna 100, laatste keer 112,5:en komende keer wordt het weer opgehoogd omdat het niet het gewenste effect heeft. Ik ben bijzonder emotioneel in die 10 dagen. Heel prikkelbaar of zeg maar gewoon een monster.
Ik heb net als twilight hsg voor de iui gehad. Er zijn ook zh waar je na de derde iui een operatie krijgt. Die krijg ik dus niet.
En je gaat niet zomaar over op ivf. Voor mij was, net als voor jou, de stap naar iui erg groot. Wij hadden het ook een halfjaar uitgesteld. Maar grenzen verleg je. Nu is iui normaal en deze maand die we overslaan voelt gek.
Ik wil je gerust stellen, maar niet overhalen. Je moet het alleen doen als je er achter staat.

Bjorg jee wat heftig zeg. Je stoot dus eigenlijk je eigen kind standaard af. Wat goed dat dit ontdekt is! Succes met zwanger worden. Het is je al eerder gelukt, dus ik hoop voor je dat het op de spontane manier mag gebeuren.
pfff, er klopt hier ook gewoon toch helemaal niets meer van, net toen ik dacht weer een normale cyclus te hebben heb ik nu een eisprong (6 dagen na mijn menstruatie).
Dit wordt een verloren maand, want ik zit in het buitenland (zonder manlief dus). Wil zo graag dat mijn cyclus weer klopt, het gaat me op dit moment niet eens over dat zwanger worden, ik wil dat mijn lijf het gewoon normaal doet.

* frustratie modus weer uit...*
Wat een goed idee Rosalie, ook een groep die al wel de MM inzit. Zo hebben wij op dit forum toch maar mooi voor iedereen een plekje gecreëerd waar iemand zich ook echt thuis voelt. Al blijft de oorzaak stom!

Emceetje, wat hebben jullie al een lange weg afgelegd zeg, hopelijk is de laatste poging ook echt de laatste poging en volgt er daarna een goede zwangerschap. Pff, lijkt me dat je voor z'n traject wel echt stevig in je schoenen moet staan?

Bjorg, bij jou hebben ze dus iets in je bloed gevonden, dus de oorzaak voor je miskramen. Fijn, lijkt me .. al is het niet fijn om iets te mankeren natuurlijk. Jullie hebben nu gewoon groen licht om weer zwager te raken? Jij hebt dan denk ik de onderzoeken gehad die ik mogelijk ga krijgen...

Ohw ik snap je frustratie florence! Die cyclus die dan overhoop ligt en die onzekerheid. Ik bloed nu ook ineens weer, al 4 dagen, geen idee hoe dit kan, wacht het maar even af, maar ben er wel onrustig door.

Ik had gisteren mijn afspraak & werd buiten verwachting fijn geholpen. Waar ik dacht dat ik alleen een controle kreeg, vertelde de gynaecoloog mij dat ze onderzoek willen doen naar de miskramen. Al wordt er in 85% niks gevonden & blijft het voor dat percentage 'gewoon pech' ik vind het op zicht best fijn dat er dingen uitgesloten worden.
Echo was mooi, bloed geprikt op diverse dingen, schilklier en stollingswaarde is me bijgebleven, de overige 4 buisjes niet.
Over 2 weken moet ik terug om de uitslagen en eventueel vervolgonderzoeken uit te leggen.
Jullie kunnen stoppen met duimen, ben ongesteld geworden.. deze keer was mn cyclus 23 dagen. Nu op naar poging 12 alweer. Komt toch wel hard aan :-(
Knuffel voor jou AV!

Dat jaar lijkt me ook vreselijk... zit er voor ons ook aan te komen.

Ben lief voor jezelf!! Dat verdien je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven