Kennis verschrikkelijk boos
zondag 11 juni 2017 om 19:17
Je zegt in een eerdere post dat hij maar bleef vragen of het kon. Niet met allerlei info.
Als deze kennis zijn ervaring met jou dekt heb je grote kans dat mensen jou ook niet meer vragen voor hun hond. Ik neem aan dat je dit niet gratis doet. Dus geen goede bedrijfsvoering ...
Mijn honden kunnen niet in een pension die zouden daar doodongelukkig worden. Daarom zoek ik ook altijd opvang bij mensen thuis (en dat is echt niet goedkoper dan een pension). Voor mij zou een pension dan ook geen alternatief zijn.
Als deze kennis zijn ervaring met jou dekt heb je grote kans dat mensen jou ook niet meer vragen voor hun hond. Ik neem aan dat je dit niet gratis doet. Dus geen goede bedrijfsvoering ...
Mijn honden kunnen niet in een pension die zouden daar doodongelukkig worden. Daarom zoek ik ook altijd opvang bij mensen thuis (en dat is echt niet goedkoper dan een pension). Voor mij zou een pension dan ook geen alternatief zijn.
zondag 11 juni 2017 om 19:24
Ik denk dat dat een stuk beter is voor die honden ja.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 11 juni 2017 om 19:24
Nou geweldig maar hij loopt mij nu al zwart te maken in de buurt. Van daar zou ik maar niet je hond brengen want ze kan nog weleens zeer wisselend zijn. En ineens besluiten niet meer je hond op te vangen. Nu ben ik een particuliere oppas en werk gewoon naast het oppassen dus als mensen ineens hun honden niet meer bij mij willen brengen dan doen ze dat maar niet.
Ik hoop maar dat hun niets onverwachts overkomt want dan krijg je dezelfde verhalen. Heel zielig. Zelfs als je naast dit ook helpt naar passende oplossingen te zoeken. Maar ik stop ermee.
De pensions hier zijn ook nog niet vol. Ik heb zelf ook gebeld, dus dat is een smoes.
Ik hoop maar dat hun niets onverwachts overkomt want dan krijg je dezelfde verhalen. Heel zielig. Zelfs als je naast dit ook helpt naar passende oplossingen te zoeken. Maar ik stop ermee.
De pensions hier zijn ook nog niet vol. Ik heb zelf ook gebeld, dus dat is een smoes.
zondag 11 juni 2017 om 19:31
zondag 11 juni 2017 om 19:42
Maar dat is toch zijn eerlijke oprechte ervaring? Dat is niet zwart maken, dat is zijn ervaring delen.luchtballonnetjep schreef: ↑11-06-2017 19:24Nou geweldig maar hij loopt mij nu al zwart te maken in de buurt. Van daar zou ik maar niet je hond brengen want ze kan nog weleens zeer wisselend zijn. En ineens besluiten niet meer je hond op te vangen. Nu ben ik een particuliere oppas en werk gewoon naast het oppassen dus als mensen ineens hun honden niet meer bij mij willen brengen dan doen ze dat maar niet.
...
Net zoals eerdere mensen op wiens hond je wel paste hun ervaring deelden en daarmee reclame voor je maakten.
zondag 11 juni 2017 om 19:49
Niemand in je familie die de hond wil opvangen?
Sorry dat ik het vraag. Het enige jaar dat wij zonder hond op vakantie gingen (Amerika, leek me met hond niet te doen) stonden familieleden te springen om onze hond in huis te nemen.
Ik had eerlijk gezegd nog nooit over betaalde thuisopvang voor honden gehoord.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
zondag 11 juni 2017 om 19:50
Niet zo zielig gaan lopen doen hoor. Het zelfmedelijden druipt eraf.luchtballonnetjep schreef: ↑11-06-2017 19:24Nou geweldig maar hij loopt mij nu al zwart te maken in de buurt. Van daar zou ik maar niet je hond brengen want ze kan nog weleens zeer wisselend zijn. En ineens besluiten niet meer je hond op te vangen. Nu ben ik een particuliere oppas en werk gewoon naast het oppassen dus als mensen ineens hun honden niet meer bij mij willen brengen dan doen ze dat maar niet.
Het is logisch dat hij dit zegt. Bekijk het eens van zijn kant. Je gaat op vakantie, regelt iemand die op je hond wil passen (past op meerdere honden dus ik ga ervan uit dat je dit niet gratis doet), je moet er zelf nog achteraan een paar keer want je krijgt geen gehoor en dan bam krijg je te horen dat het niet door gaat. De reden mag je niet weten.
Niet gek dat er dan gedacht wordt dat je onbetrouwbaar bent en om vage redenen afzegt.
Dat je iets erg hebt/overkomen is/goede reden om echt af te zeggen dat kan de beste man niet ruiken.
Was dan eerlijk geweest. Nu is dit gewoon een logisch gevolg.
Echt mensen kunnen geen gedachten lezen.
zondag 11 juni 2017 om 19:51
Het gaat niet om TO's hond dus waarom zouden haar familieleden gaan staan springen?DorothyParker schreef: ↑11-06-2017 19:49Niemand in je familie die de hond wil opvangen?
Sorry dat ik het vraag. Het enige jaar dat wij zonder hond op vakantie gingen (Amerika, leek me met hond niet te doen) stonden familieleden te springen om onze hond in huis te nemen.
En betaalde opvang bestaat echt al heel lang.
zondag 11 juni 2017 om 19:56
Ik zou dat misschien ook wel doen, want je laat hoe dan ook iemand zitten. Je roept wel dat je hem wilde informeren, maar het blijft een feit , dat hij jou heeft moeten bellen om het te horen. Overigens zitten de goede pensions vaak al wel vol ruim van te voren. Valt me op dat je ineens wel heel proactief kan reageren nu jij ineens op je handelen wordt aangesproken. Dat had je eerder moeten doen.luchtballonnetjep schreef: ↑11-06-2017 19:24Nou geweldig maar hij loopt mij nu al zwart te maken in de buurt. Van daar zou ik maar niet je hond brengen want ze kan nog weleens zeer wisselend zijn. En ineens besluiten niet meer je hond op te vangen. Nu ben ik een particuliere oppas en werk gewoon naast het oppassen dus als mensen ineens hun honden niet meer bij mij willen brengen dan doen ze dat maar niet.
Het lijkt me heel verstandig dat je er mee stopt.
zondag 11 juni 2017 om 19:59
Het gaat zelfs niet eens om TO in deze postFee-de-Goede schreef: ↑11-06-2017 19:51Het gaat niet om TO's hond dus waarom zouden haar familieleden gaan staan springen?
zondag 11 juni 2017 om 20:02
Dat was een vraag aan Minnie, over haar hond.Fee-de-Goede schreef: ↑11-06-2017 19:51Het gaat niet om TO's hond dus waarom zouden haar familieleden gaan staan springen?
Ik had er nog niet over gehoord, thuisopvang. Wij gingen altijd met onze hond op vakantie, en hebben ook vaak op de hond van vrienden of familieleden gepast toen zij op vakantie gingen. Nog nooit thuisopvang nodig gehad dus nog nooit over nagedacht.
zondag 11 juni 2017 om 20:18
Ik heb 2 honden. 1tje gaat altijd naar mijn moeder zij is 15 en heeft niet zoveel nodig. De ander gaat naar de fokker of naar een betrouwbare thuisopvang (beide tegen betaling). Mijn schoonfamilie heeft een ongelofelijke hekel aan dieren en mijn broer heeft een hond die niet hondsociaal is (en eerlijk gezegd ook een kind die dat is) Mee op vakantie is niet mogelijk. Ik vind thuisopvang daarom een goed alternatief.DorothyParker schreef: ↑11-06-2017 19:49Niemand in je familie die de hond wil opvangen?
zondag 11 juni 2017 om 20:20
ik snap best dat er omstandigheden zijn waardoor je hoofd er niet meer naar staat, heb ik alle begrip voor. Probeer het alleen eens van zijn kant te bekijken en hoe jouw acties of het ontbreken ervan er uit zien. Hij weet niet beter dan dat jij op zijn hond zal passen, hij appt je van alles en geeft aan dat je even moet laten weten als er iets verandert. Dat is het geval, maar dat je laat je hem niet zelf weten, hij komt er pas achter als hij jou belt. Het zal vanuit jou vast heel logisch zijn allemaal, maar hij heeft geen idee wat er aan de hand is, dus verzachtende omstandigheden ziet hij niet he. Snap je dan echt niet dat hij er pissig over is en dat jij niet bepaald betrouwbaar over komt op hem?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 11 juni 2017 om 20:24
zondag 11 juni 2017 om 20:39
Lijkt me ook een goed alternatief, hoor.Minimuiss schreef: ↑11-06-2017 20:18Ik heb 2 honden. 1tje gaat altijd naar mijn moeder zij is 15 en heeft niet zoveel nodig. De ander gaat naar de fokker of naar een betrouwbare thuisopvang (beide tegen betaling). Mijn schoonfamilie heeft een ongelofelijke hekel aan dieren en mijn broer heeft een hond die niet hondsociaal is (en eerlijk gezegd ook een kind die dat is) Mee op vakantie is niet mogelijk. Ik vind thuisopvang daarom een goed alternatief.
Beetje gastouder voor je hond
Hier hebben we allemaal hondenliefhebbers die staan te springen om op te mogen passen (en ik nu als eerste, aangezien wij geen hond meer hebben).
zondag 11 juni 2017 om 20:57
Nee. Maar die had toch al niets aan haar. Ik geloof ook niet dat ze bedoelt dat het voor de kennis op is gelost, die mag het fijn zelf uitzoeken.
zondag 11 juni 2017 om 23:05
Tsja sorry maar ik geef hem groot gelijk ook. Jammer dat je geen zelfreflectie en inlevingsvermogen hebt, je ziet alleen je eigen kant. Hoop dat je er toch wat van leert.luchtballonnetjep schreef: ↑11-06-2017 19:24Nou geweldig maar hij loopt mij nu al zwart te maken in de buurt. Van daar zou ik maar niet je hond brengen want ze kan nog weleens zeer wisselend zijn. En ineens besluiten niet meer je hond op te vangen. Nu ben ik een particuliere oppas en werk gewoon naast het oppassen dus als mensen ineens hun honden niet meer bij mij willen brengen dan doen ze dat maar niet.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''