To shred or not to shred

maandag 8 mei 2017 om 22:24
Hallo ladies,
Vandaag ben ik begonnen met de 30 day shred(redelijk pittig).
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar deze zijn helaas niet meer actief.
De laatste twee jaar ben ik helaas flink aangekomen en nu wil ik graag het roer omgooien(en hoop ik op wat medestanders ).
Wie wil er samen met mij tegen aan?
Wat ik vaak hoor is dat mensen voor of na de eerste tien dagen opgeven, dus lijkt het mij fijn als we elkaar kunnen steunen en blijven motiveren!
Info sharky:
1.72 cm
82 kg
30 day shred
10 dagen level 1
10 dagen level 2
10 dagen level 3
30 minuten per dag
Nodig:
Fitness/yogamat
Dumbbells(2-4 kilo)
Ik hoop dat het een actief topic mag worden .
Groetjes,
Sharky
Vandaag ben ik begonnen met de 30 day shred(redelijk pittig).
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar deze zijn helaas niet meer actief.
De laatste twee jaar ben ik helaas flink aangekomen en nu wil ik graag het roer omgooien(en hoop ik op wat medestanders ).
Wie wil er samen met mij tegen aan?
Wat ik vaak hoor is dat mensen voor of na de eerste tien dagen opgeven, dus lijkt het mij fijn als we elkaar kunnen steunen en blijven motiveren!
Info sharky:
1.72 cm
82 kg
30 day shred
10 dagen level 1
10 dagen level 2
10 dagen level 3
30 minuten per dag
Nodig:
Fitness/yogamat
Dumbbells(2-4 kilo)
Ik hoop dat het een actief topic mag worden .
Groetjes,
Sharky
dinsdag 30 mei 2017 om 14:02
Zijn jullie nog bezig of zelfs al klaar? Hoe zijn de resultaten? Ik ben vandaag begonnen, ben benieuwd!
Ik moest dit topic trouwens vinden via Google, ik kon het via de forum zoekfunctie niet openen... En bladeren door de pagina's in lijf en lijn lukte ook niet, ik kwam op alle pagina's behalve pagina 2.. superirritant dat dit soort fouten nog niet zijn opgelost.
Ik moest dit topic trouwens vinden via Google, ik kon het via de forum zoekfunctie niet openen... En bladeren door de pagina's in lijf en lijn lukte ook niet, ik kwam op alle pagina's behalve pagina 2.. superirritant dat dit soort fouten nog niet zijn opgelost.

dinsdag 30 mei 2017 om 15:10
Ik ga vandaag dag 9 doen. Ik vind het helemaal niet leuk, ik heb sport nooit leuk gevonden. Dat lekkere gevoel waar sporters het altijd over hebben herken ik totaal niet. Maar goed, ik merk wel resultaat (langzaam meer conditie, strakker en een kilo kwijt) en het is maar een halfuurtje per dag, dus we gaan gewoon door. Nog 21 dagen, keep pushing

woensdag 31 mei 2017 om 10:28
Op de Turkse/Marokkaanse/whatever YouTube staat ie godzijdank nog wel, ik was hem een tijd terug ook opeens kwijt!janna-sophie schreef: ↑31-05-2017 08:49Aaaarghh dag 2 en hij staat al niet meer op youtubezit ik hier in mn sportoutfit
![]()
![]()

https://www.izlesene.com/video/jillian- ... -2/7259970
Heb het eerlijk gezegd een week geskipt, kon mezelf met die warmte niet motiveren. Vanochtend wel weer level 2 gedaan, voor de 3de keer. Z-W-E-T-E-N!

I think I have a problem - I think I think too much.
donderdag 1 juni 2017 om 11:52
Hoi allemaal,
Mag ik mij bij jullie aanmelden?
Ik heb in het verleden al vaker 30ds gedaan.
En ik vind het een zware maar ook weer een heerlijke work-out (omdat je zo snel resultaat ziet
)
Een aantal maandjes geleden heb ik de dvd gekocht,want op you tube stond level 3 er niet meer op.
Af en toe een paar daagjes gedaan,maar steeds haakte ik af.
Nu begin ik mijn buik echt zat te worden.
En vanaf maandag ga ik er weer helemaal voor.
Niet alleen met 30ds maar ook met gezonder eten/drinken.
Dit weekend eerst nog maar de verjaardag van onze zoontje vieren
Ik lees wel alvast met jullie mee
Oja ik ben 1,63 en weeg nu rond 73
Mag ik mij bij jullie aanmelden?
Ik heb in het verleden al vaker 30ds gedaan.
En ik vind het een zware maar ook weer een heerlijke work-out (omdat je zo snel resultaat ziet

Een aantal maandjes geleden heb ik de dvd gekocht,want op you tube stond level 3 er niet meer op.
Af en toe een paar daagjes gedaan,maar steeds haakte ik af.
Nu begin ik mijn buik echt zat te worden.
En vanaf maandag ga ik er weer helemaal voor.
Niet alleen met 30ds maar ook met gezonder eten/drinken.
Dit weekend eerst nog maar de verjaardag van onze zoontje vieren

Ik lees wel alvast met jullie mee

Oja ik ben 1,63 en weeg nu rond 73

donderdag 8 juni 2017 om 12:56
Zo vandaag inmiddels dag 4 erop zitten.
Tot nu toe gaat het best lekker,heb nog geen spierpijn gehad.
Alleen de tweede ronde kracht oefening, die na de rug oefening komt waarbij je door je knieën gaat (hopelijk snappen jullie welke ik bedoel), blijf ik lastig vinden.
Verlies steeds mijn evenwicht en kan ook niet ver door mijn knieën bij die oefening.
Hoe gaat het met jullie?
Tot nu toe gaat het best lekker,heb nog geen spierpijn gehad.
Alleen de tweede ronde kracht oefening, die na de rug oefening komt waarbij je door je knieën gaat (hopelijk snappen jullie welke ik bedoel), blijf ik lastig vinden.
Verlies steeds mijn evenwicht en kan ook niet ver door mijn knieën bij die oefening.
Hoe gaat het met jullie?
donderdag 8 juni 2017 om 13:02
Ik heb gisteren net dag 2 gedaan. Nou ja, eigenlijk dag 1 want de eerste dag had ik de verkeerde video and een heftigere versie gedaan. Heb nu spierpijn!! Moet ook zeggen dat ik het onderschat had, verwachtte van zo'n video op het internet niet dat ik zou gaan zweten en het echt zou voelen.
Doen jullie het zonder rustdag tussendoor?
Hoop dat het inderdaad het resultaat geeft dat ze claimen het gaat hebben.
donderdag 8 juni 2017 om 13:06
Ik herken de spierpijn van de vorige keren dat ik 30ds heb gedaan.Ennogwat schreef: ↑08-06-2017 13:02Ik heb gisteren net dag 2 gedaan. Nou ja, eigenlijk dag 1 want de eerste dag had ik de verkeerde video and een heftigere versie gedaan. Heb nu spierpijn!! Moet ook zeggen dat ik het onderschat had, verwachtte van zo'n video op het internet niet dat ik zou gaan zweten en het echt zou voelen.
Persoonlijk zie ik altijd vrij snel al resultaat.
Maar ik merk wel dat mijn gewicht haast niet daalt.
Voor mij is het dus belangrijk om te meten ipv te wegen.
Ik probeer het altijd zonder rustdag te doen,merk vaak als ik toch een rustdag neem dat ik het daarna nog moeilijker vind om het weer op te pakken.
donderdag 8 juni 2017 om 13:31
Het gaat mij ook nog niet eens zo zeer om het gewicht verlies. Ik heb geen weegschaal, kan het ook niet meten dus. Maar het snoepen en snacken zonder ook maar iets van beweging liep uit de hand.
Voel vanalles meetrillen als ik mij beweeg en dat ben ik zat. (denk aan iemand uitzwaaien en de bovenarm is nog aan het ' zwaaien' als de mensen al lang uit beeld zijn.)
Tijd om het roer om te gooien, gezonder te eten en beweging. Nu weet ik van mezelf dat ik als ik resultaat (blijf) zie(n) ik gemotiveerde blijf. Heb nogal de neiging om heel enthousiast te beginnen maar zonder zichtbaar resultaat al snel te denken ' laat maar' om vervolgens met een grote reep chocolade op de bank te gaan zitten.
Heb je door de spierpijn heen geshred trikkie? Ik dacht dat een rustdag dan juist goed was voor spieren en verder resultaat?
Voel vanalles meetrillen als ik mij beweeg en dat ben ik zat. (denk aan iemand uitzwaaien en de bovenarm is nog aan het ' zwaaien' als de mensen al lang uit beeld zijn.)
Tijd om het roer om te gooien, gezonder te eten en beweging. Nu weet ik van mezelf dat ik als ik resultaat (blijf) zie(n) ik gemotiveerde blijf. Heb nogal de neiging om heel enthousiast te beginnen maar zonder zichtbaar resultaat al snel te denken ' laat maar' om vervolgens met een grote reep chocolade op de bank te gaan zitten.
Heb je door de spierpijn heen geshred trikkie? Ik dacht dat een rustdag dan juist goed was voor spieren en verder resultaat?
donderdag 8 juni 2017 om 13:37
Heel herkenbaar wat je schrijft.
Ik blijf ook alleen gemotiveerd als ik resultaat zie.
De eerste keer dat ik ging shredded heb ik een rustdag genomen toen ik spierpijn kreeg,maar toen ik weer oppakte had ik de dag erop weer opnieuw spierpijn.
Daarna heb ik telkens gewoon door de spierpijn heen geshred.
Het gekke is dat het in het begin van een oefening pijn doet en daarna voel ik de spierpijn wegtrekken.
Ook heb ik dan vaak maar 1a2 dagen spierpijn en daarna blijft het weg.
Ik blijf ook alleen gemotiveerd als ik resultaat zie.
De eerste keer dat ik ging shredded heb ik een rustdag genomen toen ik spierpijn kreeg,maar toen ik weer oppakte had ik de dag erop weer opnieuw spierpijn.
Daarna heb ik telkens gewoon door de spierpijn heen geshred.
Het gekke is dat het in het begin van een oefening pijn doet en daarna voel ik de spierpijn wegtrekken.
Ook heb ik dan vaak maar 1a2 dagen spierpijn en daarna blijft het weg.
donderdag 8 juni 2017 om 14:11
Wat leuk dat er weer gereageerd wordt in het topic!
Ik ben eergisteren begonnen met level 3. Zwaar! En nog heel onwennig. Maar ik zie echt al resultaat, dus dat is fijn!
Gisteren kon ik er de motivatie niet voor vinden, want in verkeerde deel van de maand beland. Dan heb ik meer zin in chocola dan in Jillian. Maar vanavond ga ik er weer tegenaan.
Ik ben eergisteren begonnen met level 3. Zwaar! En nog heel onwennig. Maar ik zie echt al resultaat, dus dat is fijn!
Gisteren kon ik er de motivatie niet voor vinden, want in verkeerde deel van de maand beland. Dan heb ik meer zin in chocola dan in Jillian. Maar vanavond ga ik er weer tegenaan.

Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
maandag 12 juni 2017 om 12:52
Nog steeds spierpijn in mijn bovenbenen. Maar wel een stuk minder gelukkig. Vandaag dag 6. Ik beeld me in dat je het -echt- al kan zien.
Van de buik oefeningen (abs) voel ik niet veel. Misschien doe ik het verkeerd? Of onder mijn vetlaag zitten al ongelofelijk abs.
Het opdrukken gaat minimaal, maar de cardio hou ik nu tenminste wel vol. Ook erg, 2 minuten springen en blij zijn dat je het volhoudt.
Van de buik oefeningen (abs) voel ik niet veel. Misschien doe ik het verkeerd? Of onder mijn vetlaag zitten al ongelofelijk abs.

Het opdrukken gaat minimaal, maar de cardio hou ik nu tenminste wel vol. Ook erg, 2 minuten springen en blij zijn dat je het volhoudt.
zondag 18 juni 2017 om 09:28
Hoi dame's hoe gaat het bij jullie,nog steeds aan het shreden?
Ik heb helaas de afgelopen dagen moeten stoppen met 30ds.
Ik had al een hele week last van mijn darmen en maag,maar dacht eerst dat mijn lichaam weer overal aan moest wennen.
Tot ik woensdag echt enorme pijn kreeg.
Gelukkig kon ik die dag meteen terecht bij de ha,en eenmaal daar werd ik meteen doorverwezen naar de Seh.
Men dacht eerst aan een galblaasonsteking of galstenen.
Gelukkig bleek na een echo dit niet het geval te zijn.
Toen vermoede men een maagontsteking.
Ik kreeg een maagdrankje en mocht naar huis.
De volgende dag moest ik terug komen om te kijken hoe het ging.
Omdat de hevige pijn weg was wisten de artsen dat het idd om een maagontsteking ging.
Dat is gelukkig goed te genezen met pijnstillers en maagbeschermers.
En nu merk ik nog vrij weinig van mijn maag.
(Alleen nu weer ongesteld geworden
)
Maar dit alles had dus wel het gevolg dat sporten er even niet in zat.
Gelukkig heb ik level 1 wel nog helemaal voltooid.
En morgen wil ik toch weer gaan kijken of ik alweer kan beginnen met kevel 2.
Ik heb helaas de afgelopen dagen moeten stoppen met 30ds.
Ik had al een hele week last van mijn darmen en maag,maar dacht eerst dat mijn lichaam weer overal aan moest wennen.
Tot ik woensdag echt enorme pijn kreeg.
Gelukkig kon ik die dag meteen terecht bij de ha,en eenmaal daar werd ik meteen doorverwezen naar de Seh.
Men dacht eerst aan een galblaasonsteking of galstenen.
Gelukkig bleek na een echo dit niet het geval te zijn.
Toen vermoede men een maagontsteking.
Ik kreeg een maagdrankje en mocht naar huis.
De volgende dag moest ik terug komen om te kijken hoe het ging.
Omdat de hevige pijn weg was wisten de artsen dat het idd om een maagontsteking ging.
Dat is gelukkig goed te genezen met pijnstillers en maagbeschermers.
En nu merk ik nog vrij weinig van mijn maag.
(Alleen nu weer ongesteld geworden

Maar dit alles had dus wel het gevolg dat sporten er even niet in zat.
Gelukkig heb ik level 1 wel nog helemaal voltooid.
En morgen wil ik toch weer gaan kijken of ik alweer kan beginnen met kevel 2.
dinsdag 20 juni 2017 om 06:28
Zo gisteren de draad weer opgepakt en begonnen met level 2.
En vandaag heb ik dan eindelijk spierpijn,aan mijn kont
Gisteren avond ook maar eens een flinke wandeling gehad.
Gelukkig geen last meer van mijn maag.
Dus vandaag weer fijn verder.
Welke variant doen jullie met de oefeningen,de makkelijke of moeilijke?
Level 1 lukt het mij nog wel de moeilijke te doen,maar level 2 vind ik toch lastiger.
Dus hier maar eerst de makkelijke en misschien tegen het weekend langzaam aan de moeilijkere variant proberen.
En vandaag heb ik dan eindelijk spierpijn,aan mijn kont

Gisteren avond ook maar eens een flinke wandeling gehad.
Gelukkig geen last meer van mijn maag.
Dus vandaag weer fijn verder.
Welke variant doen jullie met de oefeningen,de makkelijke of moeilijke?
Level 1 lukt het mij nog wel de moeilijke te doen,maar level 2 vind ik toch lastiger.
Dus hier maar eerst de makkelijke en misschien tegen het weekend langzaam aan de moeilijkere variant proberen.
woensdag 28 juni 2017 om 10:16
Ik was voor het werk in het buitenland dus had een 5 dagen stop. Nu weer 3 dagen bezig. Nog 2 dagen level 2.
Ik vind level 2 niet leuk. Dat planken gaat me niet goed af. Dus daar doe ik de makkelijke variant. Bij de lunges de moeilijke voor zolang ik het volhoud.
Het goede nieuws is dat ik het nu wel begin te zien!! Kleding veel losser, armen steviger en buik minder.
Fijn dat je geen last meer hebt van je maag Trikkie.
Ik vind level 2 niet leuk. Dat planken gaat me niet goed af. Dus daar doe ik de makkelijke variant. Bij de lunges de moeilijke voor zolang ik het volhoud.
Het goede nieuws is dat ik het nu wel begin te zien!! Kleding veel losser, armen steviger en buik minder.
Fijn dat je geen last meer hebt van je maag Trikkie.
woensdag 28 juni 2017 om 14:26
woensdag 26 juli 2017 om 10:20
Net terug van vakantie en opnieuw begonnen met level 1. Ga alle levels nog maar eens door en probeer zoveel mogelijk de 'zwaardere' versie te doen.
Ook weer op aan het letten met wat ik eet, de combinatie van bewegen en bewuster eten geeft bij mij het beste resultaat.
Ik doe de oefening 's avonds en merk dat ik daarna niet de behoefte voel om ' even een uurtje te slapen' en dat ik niet de neiging heb om te gaan snaaien. Twee positieve bijwerkingen.
Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar hoeveel ik nu weeg, of mijn BMI nu niet meer overgewicht is. Misschien toch maar eens ergens op een weegschaal gaan staan?
Ben wel aan het rondkijken naar wat andere oefening als ik klaar ben met deze ronde. Iemand goede suggesties?
Ook weer op aan het letten met wat ik eet, de combinatie van bewegen en bewuster eten geeft bij mij het beste resultaat.
Ik doe de oefening 's avonds en merk dat ik daarna niet de behoefte voel om ' even een uurtje te slapen' en dat ik niet de neiging heb om te gaan snaaien. Twee positieve bijwerkingen.
Begin nu wel nieuwsgierig te worden naar hoeveel ik nu weeg, of mijn BMI nu niet meer overgewicht is. Misschien toch maar eens ergens op een weegschaal gaan staan?
Ben wel aan het rondkijken naar wat andere oefening als ik klaar ben met deze ronde. Iemand goede suggesties?