To shred or not to shred

maandag 8 mei 2017 om 22:24
Hallo ladies,
Vandaag ben ik begonnen met de 30 day shred(redelijk pittig).
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar deze zijn helaas niet meer actief.
De laatste twee jaar ben ik helaas flink aangekomen en nu wil ik graag het roer omgooien(en hoop ik op wat medestanders ).
Wie wil er samen met mij tegen aan?
Wat ik vaak hoor is dat mensen voor of na de eerste tien dagen opgeven, dus lijkt het mij fijn als we elkaar kunnen steunen en blijven motiveren!
Info sharky:
1.72 cm
82 kg
30 day shred
10 dagen level 1
10 dagen level 2
10 dagen level 3
30 minuten per dag
Nodig:
Fitness/yogamat
Dumbbells(2-4 kilo)
Ik hoop dat het een actief topic mag worden .
Groetjes,
Sharky
Vandaag ben ik begonnen met de 30 day shred(redelijk pittig).
Ik weet dat er al meerdere topics over zijn maar deze zijn helaas niet meer actief.
De laatste twee jaar ben ik helaas flink aangekomen en nu wil ik graag het roer omgooien(en hoop ik op wat medestanders ).
Wie wil er samen met mij tegen aan?
Wat ik vaak hoor is dat mensen voor of na de eerste tien dagen opgeven, dus lijkt het mij fijn als we elkaar kunnen steunen en blijven motiveren!
Info sharky:
1.72 cm
82 kg
30 day shred
10 dagen level 1
10 dagen level 2
10 dagen level 3
30 minuten per dag
Nodig:
Fitness/yogamat
Dumbbells(2-4 kilo)
Ik hoop dat het een actief topic mag worden .
Groetjes,
Sharky
maandag 8 mei 2017 om 22:57
Ik moest even opzoeken van de '30 day shred' precies was, maar I'm in!
Info:
171cm
70 kg
Reden om mee te doen: die laatste paar zwangerschapskilo's kwijt raken. Is nu 4 maanden geleden, dus ik mag wel weer eens beginnen Excuses klaar, let's do this!
Ik ga morgen beginnen
Info:
171cm
70 kg
Reden om mee te doen: die laatste paar zwangerschapskilo's kwijt raken. Is nu 4 maanden geleden, dus ik mag wel weer eens beginnen Excuses klaar, let's do this!
Ik ga morgen beginnen
Life is simple, it's just not easy
maandag 8 mei 2017 om 23:51

dinsdag 9 mei 2017 om 00:10
quote:House-of-Joy schreef op 08 mei 2017 @ 22:57:
Info:
171cm
70 kg
Ik ga morgen beginnen
Leuk dat je aansluit!
Nog gefeliciteerd met de baby!
En idd let's do this!
Info:
171cm
70 kg
Ik ga morgen beginnen
Leuk dat je aansluit!
Nog gefeliciteerd met de baby!
En idd let's do this!

dinsdag 9 mei 2017 om 00:18
quote:mamavanf schreef op 08 mei 2017 @ 23:51:
Ik moest het ook even opzoeken en heb meteen de 1e gedaan. Geen dumbells maar kettlebells van 4 kg. Niet alle oefeningen gingen goed, maar wel een lekker gevoel nu.
Mamavanf,
That's the spirit!
Echt tof dat je het gelijk gedaan hebt!
Oeh, twee van vier kilo
?
( ik heb er één van zes kilo maar dat vind ik op het moment ff too much, nu dumbells van twee kilo per stuk).
Dat de oefeningen niet gelijk allemaal goed gaan is geen crime, repeat, repeat, repeat en alles komt goed.
Ik kan helaas geen push ups dus doe deze op de knietjes(slappeling ), en ik vind de squat en press pittig.
Ik zal morgen ook mijn maten opnemen en hier neer plempen.
Haha ik realiseer mij nu dat ik er echt niet onder uit kan komen, hier elke dag zal kijken en posten.
There's no quitting now!
Ik moest het ook even opzoeken en heb meteen de 1e gedaan. Geen dumbells maar kettlebells van 4 kg. Niet alle oefeningen gingen goed, maar wel een lekker gevoel nu.
Mamavanf,
That's the spirit!
Echt tof dat je het gelijk gedaan hebt!
Oeh, twee van vier kilo

( ik heb er één van zes kilo maar dat vind ik op het moment ff too much, nu dumbells van twee kilo per stuk).
Dat de oefeningen niet gelijk allemaal goed gaan is geen crime, repeat, repeat, repeat en alles komt goed.
Ik kan helaas geen push ups dus doe deze op de knietjes(slappeling ), en ik vind de squat en press pittig.
Ik zal morgen ook mijn maten opnemen en hier neer plempen.
Haha ik realiseer mij nu dat ik er echt niet onder uit kan komen, hier elke dag zal kijken en posten.
There's no quitting now!
dinsdag 9 mei 2017 om 07:53
Ik doe mee! Was eerder begonnen maar idd na een week afgehaakt en waarom? Geen idee.
Alleen opdrukken is voor mij echt een probleem! Ik kom niet eens naar beneden, laat staan omhoog. Doet enorme pijn bij mijn oksels ongeveer. Kwestie van trainen denk ik. Maar wel even een puntje!
Lengte: 178
Gewicht: van 80 naar 65, maar nu weer 69,2. Moet dus weer terug naar 65!
Ik heb twee haltergewichtjes van elk een kilo. En een mooi roze yogamatje ;-p
Ik wil ook elk level 10 dagen doen, maar niet achter elkaar door want tussendoor wil ik ook af en toe een rondje gaan hardlopen. Op de dagen dat ik hardloop ga ik waarschijnlijk niet shredden...
Alleen opdrukken is voor mij echt een probleem! Ik kom niet eens naar beneden, laat staan omhoog. Doet enorme pijn bij mijn oksels ongeveer. Kwestie van trainen denk ik. Maar wel even een puntje!
Lengte: 178
Gewicht: van 80 naar 65, maar nu weer 69,2. Moet dus weer terug naar 65!
Ik heb twee haltergewichtjes van elk een kilo. En een mooi roze yogamatje ;-p
Ik wil ook elk level 10 dagen doen, maar niet achter elkaar door want tussendoor wil ik ook af en toe een rondje gaan hardlopen. Op de dagen dat ik hardloop ga ik waarschijnlijk niet shredden...
You like icecream? We have icecream.
dinsdag 9 mei 2017 om 08:53
quote:Mysterymoustache schreef op 09 mei 2017 @ 07:53:
Je kan (om te beginnen) op je knieën steunen ipv je voeten
Life is simple, it's just not easy
dinsdag 9 mei 2017 om 09:06
quote:House-of-Joy schreef op 09 mei 2017 @ 08:53:
[...]
Dan nog kom ik niet omlaag of omhoog! Ik ga oefenen op de trap denk ik.
Ik heb de eerste achter de rug! And i am well on my way to being... Shredded!
[...]
You like icecream? We have icecream.
dinsdag 9 mei 2017 om 09:08
Even een praktische vraag, maar hoe doen jullie dit? Hebben jullie de dvd en dan voor de tv? Of via youtube?
Als ik het thuis zo moeten doen kan ik het alleen op de telefoon afspelen dan lijkt het schermpje me wat te klein.
Of ik zou het filmpje eerst een keer zo moeten bekijken zodat ik niet de hele tijd op het scherm hoef te kijken.
En wat gebeurt er na die 30 dagen? Begin je dan weer bij level 1 of ga je dan weer zwaarder?
Als ik het thuis zo moeten doen kan ik het alleen op de telefoon afspelen dan lijkt het schermpje me wat te klein.
Of ik zou het filmpje eerst een keer zo moeten bekijken zodat ik niet de hele tijd op het scherm hoef te kijken.
En wat gebeurt er na die 30 dagen? Begin je dan weer bij level 1 of ga je dan weer zwaarder?
dinsdag 9 mei 2017 om 09:16
Ik doe niet de 30 Days Shred, maar oefeningen via de app van Jillian Michaels. Ik vind het fijn dat het dan echt alleen de oefeningen zijn en veel minder gepraat eromheen, dat je elke dag andere oefeningen krijgt, dat je gericht kunt kiezen voor een bepaald deel van je lichaam of juist voor alleen cardio, ik kan daardoor beter afwisselen welke spieren ik train. Net als bij de Shred heb je drie levels, ik zit inmiddels op Hard. Heb een fitnessmatje erbij, een balance ball, een vitamin ball en dumbells.
Ook handig: als je een bepaalde oefening niet goed onder de knie hebt kun je kiezen uit een rijtje alternatieven.
Ik doe de gratis versie, maar je kunt abonnee worden en dan heb je nog meer mogelijkheden.
Ook handig: als je een bepaalde oefening niet goed onder de knie hebt kun je kiezen uit een rijtje alternatieven.
Ik doe de gratis versie, maar je kunt abonnee worden en dan heb je nog meer mogelijkheden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 9 mei 2017 om 19:26
Oke, klaar voor dag 2.... heb bij het kruidvat 2 gewichtjes van 1 kg gekocht vandaag.
Opbrengst na dag 1: matige spierpijn... vooral in mn quadriceps, biceps en triceps.
Ik zal mezelf zo ook eens gaan opmeten.
Opbrengst na dag 1: matige spierpijn... vooral in mn quadriceps, biceps en triceps.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
dinsdag 9 mei 2017 om 20:40
quote:himalaya schreef op 09 mei 2017 @ 06:20:
Misschien kun je wat meer uitleggen wat het is (voor de mensen die zelfs nog te lui zijn om te googlen ), misschien raken er dan meer mensen enthousiast.Als je te lui bent om te googlen, zou ik hier zeker niet aan beginnen. Je wordt er moe van en krijgt spierpijn....
Misschien kun je wat meer uitleggen wat het is (voor de mensen die zelfs nog te lui zijn om te googlen ), misschien raken er dan meer mensen enthousiast.Als je te lui bent om te googlen, zou ik hier zeker niet aan beginnen. Je wordt er moe van en krijgt spierpijn....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

dinsdag 9 mei 2017 om 21:29
Meisjes!
Ik wil ook meedoen. Ben onderhand voor mijn gevoel een wandelende bol punt com dus er mag wel qat vanaf. Een kilootje of 10 eerst maar en wellicht die laatste 5 ook nog.
Ik ben momenteel enorm druk met werken en 2 kleine kinderen dus ik moet even schipperen wanneer het wel en niet lukt.
Ben er eerder wel eens aan begonnen maar voor de 10 dagen gestopt. Ik deed meestal om de dag omdat ik anders omviel van de spierpijn vooral in mijn schenen
Ennuh.... haaai mamavanf
Ik wil ook meedoen. Ben onderhand voor mijn gevoel een wandelende bol punt com dus er mag wel qat vanaf. Een kilootje of 10 eerst maar en wellicht die laatste 5 ook nog.
Ik ben momenteel enorm druk met werken en 2 kleine kinderen dus ik moet even schipperen wanneer het wel en niet lukt.
Ben er eerder wel eens aan begonnen maar voor de 10 dagen gestopt. Ik deed meestal om de dag omdat ik anders omviel van de spierpijn vooral in mijn schenen
Ennuh.... haaai mamavanf

dinsdag 9 mei 2017 om 21:30
quote:mamavanf schreef op 09 mei 2017 @ 19:26:
Oke, klaar voor dag 2.... heb bij het kruidvat 2 gewichtjes van 1 kg gekocht vandaag.
Ik zal mezelf zo ook eens gaan opmeten.Kwam die spierpij niet door het tasje tillen met de twee gewichtjes erin?
Ik zal mezelf zo ook eens gaan opmeten.Kwam die spierpij niet door het tasje tillen met de twee gewichtjes erin?

dinsdag 9 mei 2017 om 21:48
Hi Pip!! Gezellig!
Ik val na 2 dagen al om van de spierpijn.
Ik heb geen weegschaal, maar had vorig jaar een totale omtrek van 268.5 cm.en nu 286 cm. Nu zijn mn biceps iets groter door de zwemtraining, maar dat rechtvaardigt de andere 17 cm niet
Ik val na 2 dagen al om van de spierpijn.
Ik heb geen weegschaal, maar had vorig jaar een totale omtrek van 268.5 cm.en nu 286 cm. Nu zijn mn biceps iets groter door de zwemtraining, maar dat rechtvaardigt de andere 17 cm niet

dinsdag 9 mei 2017 om 22:39
quote:Mysterymoustache schreef op 09 mei 2017 @ 09:06:
[...]
Leuk dat je een poging met ons samen gaat wagen Moustache!
Ik kan ook geen push-ups, dus doe het op de manier die house of joy aangeeft.
[...]
Leuk dat je een poging met ons samen gaat wagen Moustache!
Ik kan ook geen push-ups, dus doe het op de manier die house of joy aangeeft.

dinsdag 9 mei 2017 om 22:43
quote:rosepudding schreef op 09 mei 2017 @ 09:08:
Even een praktische vraag, maar hoe doen jullie dit? Hebben jullie de dvd en dan voor de tv? Of via youtube?
Hi rosepudding,
Via youtube maar ik denk dat je het ook kan downloaden en dan op een dvd kan zetten(of misschien op marktplaats kijken?).
Na dertig dagen zou er al wat resultaten te zien moeten zijn en dan kun je volgens mij ripped in 30 days/ six week sixpack volgen, of twee tegelijk en als je tevreden bent bijhouden.
Hi rosepudding,
Via youtube maar ik denk dat je het ook kan downloaden en dan op een dvd kan zetten(of misschien op marktplaats kijken?).
Na dertig dagen zou er al wat resultaten te zien moeten zijn en dan kun je volgens mij ripped in 30 days/ six week sixpack volgen, of twee tegelijk en als je tevreden bent bijhouden.

dinsdag 9 mei 2017 om 22:46
quote:mamavanf schreef op 09 mei 2017 @ 19:26:
Ik heb ook lichte spierpijn, en ik zie dat je dag twee ook doorgekomen bent!
Ik ben net een kwartiertje thuis, drink mijn kop thee op( zit al startklaar in sport outfit) en dan ga ik er tegen aan!
Ik heb ook lichte spierpijn, en ik zie dat je dag twee ook doorgekomen bent!
Ik ben net een kwartiertje thuis, drink mijn kop thee op( zit al startklaar in sport outfit) en dan ga ik er tegen aan!

dinsdag 9 mei 2017 om 22:55
quote:Pippin schreef op 09 mei 2017 @ 21:29:
Meisjes!
Ennuh.... haaai mamavanf
Leuk dat je meedoet Pippin!
Ik snap als je in de kleine kinderen zit dat het dan erg druk is, misschien als ze op bed liggen(je hoort het ik heb geen verstand van een leven met kinderen ) half uurtje pakken?
De dealio is idd elke dag dertig dagen lang, ik heb begrepen dat het tot dag 5 k*t is en afzien maar het daarna beter gaat.
Ik denk er over na als ik in het ritme zit er dan ook six week sixpack er bij te pakken(zei ze hoopvol ) .
Meisjes!
Ennuh.... haaai mamavanf
Leuk dat je meedoet Pippin!
Ik snap als je in de kleine kinderen zit dat het dan erg druk is, misschien als ze op bed liggen(je hoort het ik heb geen verstand van een leven met kinderen ) half uurtje pakken?
De dealio is idd elke dag dertig dagen lang, ik heb begrepen dat het tot dag 5 k*t is en afzien maar het daarna beter gaat.
Ik denk er over na als ik in het ritme zit er dan ook six week sixpack er bij te pakken(zei ze hoopvol ) .