wachtrijen schiphol

12-06-2017 13:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!
Wij gaan bijna op vliegvakantie en reizen via schiphol.. nu vliegen we in de nacht.. Weet iemand hoe de wachtrijen in de nacht zijn? is 3 uur van tevoren er zijn lang zat? We reizen met onze dochter van 1.5 jaar.

groetjesss
Wij gaan zondag op vakantie en we vliegen om 2 uur 's middags. Wij zorgen dat we er 2,5 uur van te voren zijn.
Ga je in het hoogseizoen? (School vakantie's)
Zo nee dan zou ik me er niet zo druk om maken en 3 uur van te voren is vroeg zat.
we gaan morgen nacht!
schiphol zegt 3 uur, dus zou me daar gewoon aan houden, dan kan het alleen maar meevallen.
Ik had vorige week een nachtvlucht en een dikke vette rij voor de balies en de bagage-check.... 3 uur van tevoren is geen overbodige luxe.
Gewoon 3 uur aanhouden, de tijd die over is ga je lekker winkelen of koffie drinken.
Ik was 2 weken terug op Schiphol (hemelvaart) en was in 20minuten van het station naar de vertrekhel (typfoutje maar ik laat hem maar staan, Freudiaanse verspreking :proud:).
Vorige zomer op een vroege-ochtend-vlucht heeft mij zus dik een uur moeten wachten voor de bagage-afgifte en ik, die 3 kwartier later kwam voor dezelfde vlucht, was er in 20min doorheen.
Er is dus geen peil op te trekken.
Wij hebben vorige week maandag gevlogen via Schiphol met onze 3 kids. We waren binnen tien minuten door de douane heen. Het was wel een vlucht binnen Europa overigens.
Hangt er vanaf.
Ga je binnen schengen? Dan zou ik drie uur aanhouden.
Buiten schengen zou ik langer nemen.

Recentelijk binnen schengen gevlogen en het was niet super druk (ochtendvlucht) maar toch duurde de security al 30 minuten.
Hier was pas ook een topic over. Werkelijk er is geen peil op te trekken. Neem het ruim en denk niet dat je privileges hebt omdat je met een jong kind reist. Heel misschien bij het boarden maar dat ligt ook aan de maatschappij.
Ik zou zeker de geadviseerde tijd aanhouden.
Ik maak mij ook wel een beetje zorgen wij gaan midden in de zomer vakantie en hebben een middag vlucht. Er gaan het zien. Voor de kinderen neem ik maar genoeg entertainment mee
Wie heeft recente ervaring met de bagage drop-off? Laatste keer dat ik dat gedaan heb was het systeem net operationeel en liep het nog niet helemaal soepel. SIndsdien alleen nog maar met handbagage op pad geweest.
blauwuiltje schreef:
12-06-2017 16:54
Hier was pas ook een topic over. Werkelijk er is geen peil op te trekken. Neem het ruim en denk niet dat je privileges hebt omdat je met een jong kind reist. Heel misschien bij het boarden maar dat ligt ook aan de maatschappij.
Dat topic was van mij. Uiteindelijk bleken de langste rijen bij de bagage drop off te zijn. Wij hadden alleen handbaggage en waren binnen een half uur door de veiligheidscontroles.
viva1966 schreef:
12-06-2017 19:16
Wie heeft recente ervaring met de bagage drop-off? Laatste keer dat ik dat gedaan heb was het systeem net operationeel en liep het nog niet helemaal soepel. SIndsdien alleen nog maar met handbagage op pad geweest.
geen enkel probleem mee gehad vorig jaar.
wij slapen nooit.
Las ook nog in de krant dat de marechaussee stiptheidacties gaat houden deze zomer......sjucht
In de meivakantie was het vreselijk. Vlucht van 10.30 uur, om 7.30 in vertrekhal.
Uiteindelijk om 9.50 pas door de douane heen....hadden nog 15 minuten voordat we moesten boarden.
viva1966 schreef:
12-06-2017 19:16
Afgelopen april was het een drama. Maar misschien had het systeem gewoon z'n dag niet. Ik heb ternauwernood m'n vlucht gehaald, terwijl er 2 uur op de website stond (was nog ruim vóór de meivakantiedrukte) en ik 2,5 uur van te voren aanwezig was.
Kom ruim op tijd...wij hadden drie weken geleden echt alle tijd nodig....
MinkeDeWit schreef:
12-06-2017 19:18
Dat topic was van mij. Uiteindelijk bleken de langste rijen bij de bagage drop off te zijn. Wij hadden alleen handbaggage en waren binnen een half uur door de veiligheidscontroles.
Hoi minke, ging het goed met jongste dochter? Leuk gehad in Engeland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven