Verwarring over relatie
maandag 12 juni 2017 om 13:12
Ik heb de laatste weken twijfels over mijn relatie, en dan vooral over de inzet van mijn vriend.
Ik heb de indruk dat het met elkaar sturen heel wat minder is geworden. Natuurlijk vermindert dit des te langer je samen bent, maar ik heb er wel moeite mee dat hij uren en uren niets van zich laat horen. Dat weet hij ook, toch verandert er niet al te veel. Merken dat hij op actief staat op facebook maar je sms negeren, dat is niet zo'n tof gevoel.
Verder zijn de spontane liefdesuitingen ook heel wat minder. Eigenlijk niets meer, enkel reactie wanneer ik deze als eerste uit.
Bij het confronteren met zijn gedrag zegt hij dat dit niet de bedoeling was.
Laatst gaf ik hem ook een cadeautje. Heb nog al in onze relatie geïnvesteerd. Zelf nog nooit een cadeautje gekregen. Niet dat ik geef om te krijgen, maar iedere vrouw zou dit leuk vinden toch?
Door dit gedrag krijg ik het gevoel niet belangrijk meer te zijn voor hem..
Ik weet niet wat ervan te denken..
Ik heb de indruk dat het met elkaar sturen heel wat minder is geworden. Natuurlijk vermindert dit des te langer je samen bent, maar ik heb er wel moeite mee dat hij uren en uren niets van zich laat horen. Dat weet hij ook, toch verandert er niet al te veel. Merken dat hij op actief staat op facebook maar je sms negeren, dat is niet zo'n tof gevoel.
Verder zijn de spontane liefdesuitingen ook heel wat minder. Eigenlijk niets meer, enkel reactie wanneer ik deze als eerste uit.
Bij het confronteren met zijn gedrag zegt hij dat dit niet de bedoeling was.
Laatst gaf ik hem ook een cadeautje. Heb nog al in onze relatie geïnvesteerd. Zelf nog nooit een cadeautje gekregen. Niet dat ik geef om te krijgen, maar iedere vrouw zou dit leuk vinden toch?
Door dit gedrag krijg ik het gevoel niet belangrijk meer te zijn voor hem..
Ik weet niet wat ervan te denken..
maandag 12 juni 2017 om 13:50
Eigenlijk denk ik dat het niet in hem, maar in jou zit.Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:23Wanneer we samen zijn heb ik wel het gevoel dat hij me graag ziet. Enkel het gedrag wanneer we niet samen zijn doet me twijfelen over zijn gevoelens.. Hij weet dat ik gekwetst ben geweest in vorige relaties en weet hoe ik me kan voelen, toch het blijven doen.. Zit het inderdaad gewoon in hem en moet ik er niet te veel over nadenken of zit er toch iets achter?
Ik heb hem gezegd dat ik zeker wil zijn dat er niets mis is tussen ons en dat hij moet weten hoe ik me erbij voel
Als je zekerheid bevestigd moet krijgen door dagelijkse reacties via www etc. heb je volgens mij best een groot probleem.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 12 juni 2017 om 13:51
Joh, een partner die zo aan me trekt en van me verwacht dat ik haar onzekerheid moet oplossen door constant te bevestigen dat ik nog om haar geef zou heel snel mijn ex zijn. Wat ontzettend benauwend, vermoeiend en onvolwassen is dat.
Je klinkt echt als een jengelend kind en als je zo ook richting hem doet kan het maar zo zijn dat je precies datgene bereikt wat je zo krampachtig probeert te vermijden: dat hij zijn gevoelens voor je verliest.
Je klinkt echt als een jengelend kind en als je zo ook richting hem doet kan het maar zo zijn dat je precies datgene bereikt wat je zo krampachtig probeert te vermijden: dat hij zijn gevoelens voor je verliest.
maandag 12 juni 2017 om 13:57
Want hij moet met jou en alleen met jou bezig zijn? Niet een post van een vriend of vriendin, familielid, organisatie of wat dan ook bekijken en de euvele moed hebben om jou dan niets te sturen?Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:46Niet elk uur, lees het bericht. Het gaat hem om een paar uur niets sturen maar wel online komen op facebook wat voor een onzeker gevoel zorgt, iets wat vroeger wel kon. Hoe zou je zelf zijn? Ik heb liever eerlijkheid in mijn relatie en dat ik zeg hoe ik me voel dan alles op te kroppen
Echt meid, zet jezelf niet zo voor schut.
maandag 12 juni 2017 om 13:58
maandag 12 juni 2017 om 14:03
Ah, hij moet het goed maken dat jij van die eikels als vriendjes had. Doe normaal, het is jouw verantwoording om daar wat mee te doen, niet de zijne.Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:23Wanneer we samen zijn heb ik wel het gevoel dat hij me graag ziet. Enkel het gedrag wanneer we niet samen zijn doet me twijfelen over zijn gevoelens.. Hij weet dat ik gekwetst ben geweest in vorige relaties en weet hoe ik me kan voelen, toch het blijven doen.. Zit het inderdaad gewoon in hem en moet ik er niet te veel over nadenken of zit er toch iets achter?
Ik heb hem gezegd dat ik zeker wil zijn dat er niets mis is tussen ons en dat hij moet weten hoe ik me erbij voel
maandag 12 juni 2017 om 14:12
maandag 12 juni 2017 om 14:16
Hij hoeft natuurlijk niet het feit goed te maken dat al jouw exen een bosje lullen bij elkaar waren.
En appen om elkaar gerust te stellen is natuurlijk ook een beetje suf.
Hoeveel bevestiging heb jij nodig per dag dan?
Als hij 5x per dag war stuurt is het ok?
Jouw onzekerheid is van jou, en daar moet jij aan werken, hij niet!
Ik hoor de hele dag niets van mijn vriend
Wij werken namelijk alletwee, en dan ben ik (meestal ) ook gewoon aan het werk.
Toen we nog niet samenwoonden was dat niet anders, bellen deden we dan wel wat vaker. Maar ook niet elke dag
En appen om elkaar gerust te stellen is natuurlijk ook een beetje suf.
Hoeveel bevestiging heb jij nodig per dag dan?
Als hij 5x per dag war stuurt is het ok?
Jouw onzekerheid is van jou, en daar moet jij aan werken, hij niet!
Ik hoor de hele dag niets van mijn vriend
Wij werken namelijk alletwee, en dan ben ik (meestal ) ook gewoon aan het werk.
Toen we nog niet samenwoonden was dat niet anders, bellen deden we dan wel wat vaker. Maar ook niet elke dag
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 12 juni 2017 om 14:19
Ik heb sinds kort weer een relatie. En hoe lief ik hem ook vind, ik hoef niet de hele dag door te appen enzo. En dat deed hij wel. En als ik even op Facebook zat, kreeg ik een berichtje door, als hij toevallig ook net op Facebook keek. Verschrikkelijk vond ik dat, voelde bijna stalkerig. Ik heb hem dus voorzichtig uitgelegd dat ik dat gedrag heel benauwend vind. En gelukkig is hij nu rustiger geworden wat dat betreft. En merkt hij dat we het heel leuk kunnen hebben zonder dat claimerig gedrag.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
maandag 12 juni 2017 om 14:23
je bent onzeker dat is het echte probleemBorduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:26Ik verjaar binnen een maandje, dus ben eens benieuwd.
Ik heb hem nu gezegd dat ik het begrijp dat dat sturen minder wordt en dat ook niet erg vind, maar echt uren niets heb ik het moeilijk mee. En dat ik enkel zekerheid wil over zijn gevoelens, want op de duur kan je daaraan beginnen twijfelen..
maandag 12 juni 2017 om 14:34
want jij denkt dat zijn gevoel voor jou binnen enkele uren kan omslaan?Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:26Ik verjaar binnen een maandje, dus ben eens benieuwd.
Ik heb hem nu gezegd dat ik het begrijp dat dat sturen minder wordt en dat ook niet erg vind, maar echt uren niets heb ik het moeilijk mee. En dat ik enkel zekerheid wil over zijn gevoelens, want op de duur kan je daaraan beginnen twijfelen..
maandag 12 juni 2017 om 14:45
Hij kan niet bezig blijven jou berichtjes te sturen, om zijn gevoelens voor jou te bevestigen. Je gelooft hem of je gelooft hem niet.Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:23Wanneer we samen zijn heb ik wel het gevoel dat hij me graag ziet. Enkel het gedrag wanneer we niet samen zijn doet me twijfelen over zijn gevoelens.. Hij weet dat ik gekwetst ben geweest in vorige relaties en weet hoe ik me kan voelen, toch het blijven doen.. Zit het inderdaad gewoon in hem en moet ik er niet te veel over nadenken of zit er toch iets achter?
Toen mijn man en ik nog niet samenwoonden, hoorden we soms een paar dagen niet van elkaar. Erg he? Was voor de mobiele telefoon en internet, en zo ging het. En als ik hem dan eens belde, kreeg ik korte, éénlettergrepige antwoorden, want hij is geen beller. Tenminste, niet met mij. Cadeautjes kreeg ik ook niet echt. Maar als we samen waren, dan was het goed. En gelukkig heb ik daarop vertrouwd, want we zijn toch al 24 jaar samen
Later is nu
maandag 12 juni 2017 om 14:48
Oh.. en hij negeert jou niet, hij reageert op anderen op dat moment wel. Dat is een andere insteek.Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:26Ik verjaar binnen een maandje, dus ben eens benieuwd.
Later is nu
maandag 12 juni 2017 om 15:18
Ik herken het gevoel wel.. Het idee dat je "niet belangrijk genoeg bent" om op je gereageerd te worden..
Zelf had ik het een tijdje met als mijn partner zei dat hij ging slapen om 12 uur, rustig nog tot 2 uur op facebook zat en ik dacht: hé maar dan kan je toch ook met mij appen?
Verder kan je hier niks aan doen.. Want als je het constant aan hem vermeld zal hij minder zin hebben om met je te appen, want hij heeft het gevoel dat hij niks goed doet tegenover jou..
Je kan het er beter niet met hem over hebben, scheelt je weer een hoop onzekerheden / ruzies / schuldgevoel.
Zelf had ik het een tijdje met als mijn partner zei dat hij ging slapen om 12 uur, rustig nog tot 2 uur op facebook zat en ik dacht: hé maar dan kan je toch ook met mij appen?
Verder kan je hier niks aan doen.. Want als je het constant aan hem vermeld zal hij minder zin hebben om met je te appen, want hij heeft het gevoel dat hij niks goed doet tegenover jou..
Je kan het er beter niet met hem over hebben, scheelt je weer een hoop onzekerheden / ruzies / schuldgevoel.
Je leeft maar één keer, neem al je kansen aan
maandag 12 juni 2017 om 15:38
Dat dus!!!nessemeisje schreef: ↑12-06-2017 13:31Oh mén, uren niks van hem horen en het daar moeilijk mee hebben.... doe even gezond. Hij heeft een leven dat uit meer bestaat dan appjes sturen naar zijn onzekere vriendin. Doe iets aan die onzekerheid want het is erg onaantrekkelijk. En gooi het alsjeblieft niet op gekwetstheid uit het verleden want wat moet hij daar nou mee? Dat is geen vrijbrief om maar van alles te eisen van je nieuwe partner. Echt, give it a rest en laat die jongen een beetje ademen.
maandag 12 juni 2017 om 16:58
dat onzekere gevoel is van jou. En niet iets voor hem om op te lossen. Zet uit dat je zijn gangen na kan gaan. Of ie op fb zit, de blauwe vinkjes en al die dingen meer. Wat niet weet wat niet deert. Dan kun je stoppen met gluren en sippen en gewoon weer een normale meid zijn.Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:46Niet elk uur, lees het bericht. Het gaat hem om een paar uur niets sturen maar wel online komen op facebook wat voor een onzeker gevoel zorgt, iets wat vroeger wel kon. Hoe zou je zelf zijn? Ik heb liever eerlijkheid in mijn relatie en dat ik zeg hoe ik me voel dan alles op te kroppen
anoniem_183335 wijzigde dit bericht op 12-06-2017 17:26
0.31% gewijzigd
maandag 12 juni 2017 om 17:22
Sms, facebook, whatsapp.....
Het maakt meer kapot dan je lief is.
Probeer het eens af te schaffen, dus dat je echt alleen contact hebt aan de telefoon of als je elkaar ziet. Moet je eens zien hoeveel meer je elkaar dan te vertellen hebt. En hoe leuk het dan is omdat je elkaar tussendoor hebt gemist.
Probeer het eens af te schaffen, dus dat je echt alleen contact hebt aan de telefoon of als je elkaar ziet. Moet je eens zien hoeveel meer je elkaar dan te vertellen hebt. En hoe leuk het dan is omdat je elkaar tussendoor hebt gemist.
maandag 12 juni 2017 om 18:26
maandag 12 juni 2017 om 18:34
SinDudas schreef: ↑12-06-2017 17:22Sms, facebook, whatsapp.....
Eens hoor, maar dat is niet de oorzaak van het probleem van TO.
Al zou ze nu haar telefoon stuk slaan, dan vindt ze wel iets anders om onzeker over lopen te doen.
'mijn vriend gaf bij thuiskomst maar 1 zoen in plaats van 2'
'mijn vriend was gister 1,5 minuut te laat thuis'
'mijn vriend gaf me gerbera's, zijn ex hield ook van gerbera's.'
Zoiets. Ze gaat zoeken, zeker weten.
To moet aan haar eigen shit werken en niet al haar gevoel af laten hangen van gedragingen van haar vriend.
maandag 12 juni 2017 om 18:44
Ik zou daar werkelijk helemaal niks over voelen. Mijn vriend heeft ook nog een leven buiten mij, het zal me werkelijk aan m'n reet roesten of ie online is op FB en dan iets tegen mij zegt of niet. Het zou niet eens in me opkomen te checken of ie online is of niet. Een relatie betekent niet dat iemand al zn tijd en aandacht aan jou moet geven. Jouw vriend is niet verantwoordelijk voor jouw eerdere relaties en onzekerheid. Hoe jij je hierover voelt ligt aan jou, dat heeft niks met hem te maken. Daarover zeuren is geen "eerlijkheid in je relatie", dat is gewoon daarover zeuren. Je hoeft het verder niet op te kroppen hoor, je moet het zelf oplossen. Niet hij.Borduurdertje schreef: ↑12-06-2017 13:46Niet elk uur, lees het bericht. Het gaat hem om een paar uur niets sturen maar wel online komen op facebook wat voor een onzeker gevoel zorgt, iets wat vroeger wel kon. Hoe zou je zelf zijn? Ik heb liever eerlijkheid in mijn relatie en dat ik zeg hoe ik me voel dan alles op te kroppen
maandag 12 juni 2017 om 18:52
Één woord: PRATEN. Ik heb een tijdje heel diep gezeten en had ook last van dit nare gevoel, wel bij langere afwezigheden, als ik een paar dagen niks hoorde terwijl hij voor werk in het buitenland zat bijvoorbeeld. Dan sloegen bij mijn mindere momenten de twijfels toe. Wat je denk ik goed moet beseffen is dat de oorzaak van wat je ervaart niet bij hem maar bij jou ligt. En daarmee wil ik niet aanvallend zijn, maar de kern van het verhaal ligt in jouw onzekerheid bij zijn afwezigheid. Je geeft aan dat hij wel bevestiging geeft als jullie bij elkaar zijn, en dat hij dan wel lief is en affectie geeft. Praat erover met hem! Als het goed zit tussen jullie, dan is dit bespreekbaar. Leg hem uit dat je je onzeker voelt door het mindere contact, en zoek samen een oplossing. Vraag hem hoe hij het ziet, en zoek een compromis. Stop met speuren naar 'slechte' signalen.