Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen - start 29 mei a.s. Wie doet mee?

24-05-2017 11:53 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, weer een afval-topic. Ik open een nieuw, omdat de andere topics al een poos bestaan en het dan toch lastig aansluiten is.

Mijn verhaal in een notendop: ik ben 49 jaar en wil zo'n 20 kg afvallen. Sinds mijn puberteit ben ik stevig, heel langzaam is dat overgegaan in toch wel echt te dik (ondanks dat ik nota bene ben opgeleid tot onder andere diëtist en psychosociaal therapeut, haha, boerin-met-kiespijn-lach). Vier jaar geleden is me dat gelukt met behulp van, in eerste instantie, Cambridge 500 en daarna nog een behoorlijke periode zeer matig, koolhydraatbeperkt eten. Ik wist zeker dat ik nooit meer aan zou komen. Helaas heb ik ondanks mijn voornemen dat wél te doen, verzuimd mezelf regelmatig te wegen. Natuurlijk kwamen er zeer drukke periodes, met volle dagen waarin de maaltijden voor mij de rustpunten zijn en waarin ik er niet aan toekom te bewegen. In die periodes zijn de kilo's er langzaam maar zeker weer bij gekomen en ik wil het niet meer. Ik ben weer op het punt dat ik schrik van mijn silhouet als ik langs een raam loop, dat ik met een hand voor mijn ogen langs de grote spiegel in mijn kast loop als ik geen kleding aan heb, om maar te voorkomen dat ik mezelf zie en daar de rest van de dag dan gedeprimeerd door ben.
Ik heb voor maandag de 29e mei een afspraak staan bij een Cambridge consulente. Ik wil de producten gebruiken zo lang ik het volhoud, tot maximaal zes weken. Van mijn vorige keer weet ik dat ik dan al heel veel gewicht kwijt kan zijn. Het is vanuit die positie voor mij een stuk gemakkelijker om dan op een gezonde manier verder te gaan. Overigens is gezond eten voor mij heel belangrijk en doe ik dat ook; ik kom aan in de genoemde periodes van lichamelijke inactiviteit in combinatie met heel veel werk. De komende maanden heb ik het qua werk wat rustiger; mijn man gaat drie maanden naar het buitenland en ik neem in die tijd minder opdrachten aan (ik heb een tekstbedrijf), omdat we twee zoons hebben waar ik in die maanden dan natuurlijk in mijn eentje de zorg voor heb.
Ik heb de afgelopen vier jaar gedacht dat ik het afvallen echt wel alleen kon, maar ik ben nu dus toch weer op dit punt beland... Vandaar dat ik de steun zoek van een consulente, hoewel ik daar niet zo veel van verwacht. En dan dit topic natuurlijk: wie wil meepraten ? Elkaar steunen, motiveren, ons aan elkaar optrekken?
Ik word over een klein jaar 50 en dan wil ik "fifty and fitter than ever before" zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ben bijna een week offline geweest. Te veel aan mijn hoofd. Ik heb een aanbod gehad tot overplaatsing naar het buitenland voor mijn werk. Heel veel met vriend gesproken. En we zijn er nog niet uit. Ook ivm onze twee kinderen.
Door al het gedoe toch niet beschaamd. Ook geen wijntje aangeraakt. Daar ben ik wel trots op!
Jippiejo, supergoed. En wat spannend met het voorstel van je werk. Om welk buitenland gaat het?

Ik heb de borrel en barbecue vanmiddag ook goed doorstaan. Rivella en nog zo'n soort drankje gedronken en wel twee stokjes kipsaté gegeten, maar zonder saus of zoiets. Toch een beetje gezondigd dus, want ik mocht er van mezelf eigenlijk maar één. En daarna moest ik ook nog wat van het dieet eten, bedacht dat ik dan als compromis een halve Cambridge-reep zou doen. Maar ik heb 'm helemaal opgegeten. En de lunch was ook een reep, terwijl eigenlijk maar een per dag is toegestaan. Nou, daar geef ik mooi niks om. Ik ben zeer tevreden. Daarnet wilde mijn zoon zo graag nog even in het opzetzwembad met mij en trok ik mijn badpak aan, dat zat echt losser dan de vorige keer dat ik het aantrok, yes! Maar het water vond ik te koud en ik had het zelf ook niet meer warm, dus ben er alleen met mijn voeten even in geweest.
Weltrusten allemaal, morgen weer maandag ;-)
Hoi!

Gemengde berichten hier, zie ik! Yella, wat superknap hoe je het doet! En twee weken bezig alweer. Wanneer mag je weer naar de consulente?

Jippiejo, dat klinkt heel spannend? Is het een erg ver weg buitenland?

Ik heb mezelf aardig herpakt na alle festiviteiten. Rustig aan gedaan met eten, en lekker gesport. Zal me morgen wegen, maar ik weet zeker dat ik de paar slechte dagen nog niet heb 'weggewerkt' en ergens tussen de 70 en 71 zal zitten. Geeft niks, heb de spirit te pakken en ik ga knallen.
De komende weken heb ik geen bijzondere dingen. Geen feestjes, geen etentjes. Dus moet goedkomen!

Leuk dat je meeschrijft Elleke!
Klinkt enthousiast Blauwe Framboos!
En kip zonder saus is toch gewoon koolhydraatarm Yella?

Het buitenland is EU, meer durf ik niet te zeggen ;)
Aan de ene kant zo een prachtige kans en aan de andere kant zie ik veel beren op de weg.
Zojuist toch maar een wijntje open getrokken :P Alsof dat helpt in de besluitvorming, laat staan qua gewicht.
En de Port Salut lonkt ook zo verschrikkelijk.
Wordt vervolgd!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2017 09:19
Reden: spam
99.45% gewijzigd
Wat is dat nou weer voor raar bericht hierboven? Nou ja.

O jee Jippiejo, is bij een wijntje gebleven...

Ja, kip zonder saus is natuurlijk zeer koolhydraatarm, daarom mocht ik het ook van mezelf, maar het valt natuurlijk toch buiten fase 1 van Cambridge.
Mijn consulente is op vakantie en pas over twee weken terug. Maar zoals het nu gaat heb ik geen steun van haar nodig, dus dat is geen punt.

Go for it deze week allemaal!
Bovenstaande bericht gemeld als spam.

Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Het gaat wel niet zo hard maar er is weer 0,5 kilo vanaf​.

Jippiejo spannende allemaal. Kan me voorstellen dat er een hoop over na te denken valt.

Yella, kip is toch mager vlees, snap dat het niet in het CB plan past opdit moment. Maar ik denk wel dat het een goede keuze was, en ook dat je de saus liet staan.
Jippiejo, dat zijn spannende ontwikkelingen. Daar zou ik ook wijn bij nodig hebben. Stom hè, allemaal aangeleerd gedrag en toch kan je dat dan niet weerstaan. Wanneer moeten jullie de knoop doorhakken?

Travelgirl, een pond is nog best veel als je het in je hand houdt hoor! Meet je ook centimeters? Ik was vrijdag niets kwijt op de weegschaal maar wel een cm op mijn buik. Toch lekker!

Ik heb toch een spierpijn... Ben gisterochtend voor het eerst naar de sportschool geweest (naast twee keer in de week bootcamp wil ik ook twee keer per week krachttraining gaan doen). Kon gister amper mijn zoontje optillen en vanmorgen was er helemaal geen land meer mee te bezeilen :lol:. Armen, borst maar vooral mijn bovenbenen en billen doen zéér. En het stomme is, ik denk dan meteen dat ik eruit zie als een soort G.I. Jane. De spiegel houdt me gelukkig met beide benen op de grond ;-D

Nog even mijn lijstje van gisteren
O; halve proteïnte reep en twee sterke koppen koffie voor het trainen
T; Bak kwark
L; Drie wraps, eentje met geitenkaas honing en rucola, andere met smeerkaas sambal en gerookte kip, derde met hummus
T: proteïne reep, de lekkerste die ik ooit gehad heb :kwijl:
D: barbecue: stukje zalm, kipdrumstick, groene salade, paar olijfjes. En de kwart cheeseburger die mijn zoon liet liggen, ineens had ik hem doorgeslikt :bonk:
T: kwark
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Wat is iedereen hier ongelofelijk goed bezig! Gisteren weer eens bij moeders aangeschoven, pannenkoeken it is. Me keurig gedragen; viel 100% mee.

Straks krijg ik (voor het eerst..) een Mirena. Ik ben benieuwd hoe dit gaat qua pijn etc. En of ik daarna van de chocola af kan blijven :')
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
kleineschnitzel schreef:
12-06-2017 09:54
Wat is iedereen hier ongelofelijk goed bezig! Gisteren weer eens bij moeders aangeschoven, pannenkoeken it is. Me keurig gedragen; viel 100% mee.

Straks krijg ik (voor het eerst..) een Mirena. Ik ben benieuwd hoe dit gaat qua pijn etc. En of ik daarna van de chocola af kan blijven :')
Ik heb al mijn tweede, vond het heel goed te doen. Heb je kinderen? Dat schijnt nogal een verschil te maken.
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Kleineschnitzel, ik ben ook in het bezit van een mirena, en al diverse wissels gehad. Mijn tip ontspan en neem van te voren 2 paracetamol in. Ik vind het altijd een vervelend iets.

Grob, ik meet nog niet, misschien wel handig om het te doen. Ik eet gewoon nog hoor!! Alleen wat minder en snoep nauwelijks. Dat scheelt.
Ik denk bij alles wat ik mijn mond stop , wil ik dit echt?

Wat betreft die spierpijn, waarschijnlijk is het morgen nog erger en dan neemt het af.
Grrr.. die halve kilo die ik was afgevallen...........zit er weer aan :bonk:

En helemaal mijn eigen schuld, te weinig beweging en teveel gezelligheid.
Dus vandaag er weer keihard tegenaan. Vanmorgen les 1 gelopen van de 5 kilometer, 8 x 1 minuut hardlopen met
daar tussenin 2 minuten wandelen. Ging prima.
Vanavond 3 kwartier aqua bootcamp, morgen een flinke wandeling en woensdag les 2 van de 5 km.

Lets do it :rrr:
Oooh ja, bewegen... Dat schiet er bij mij dus weer volledig bij in. Zal mezelf vandaag dwingen minimaal een halfuurtje te lopen.

Mirena heb ik nooit gehad, mijn man is inmiddels al jaren gesteriliseerd dus ik hoef nergens naar te kijken wat dat betreft. Ben door de overgang zeer onregelmatig ongesteld, maar voel op dit moment bijvoorbeeld wel aan mijn huid dat er hormonen schommelen. Nog een reden waarom ik echt veel af wil vallen, als dat eraf moet als de overgang helemaal achter de rug is, schijnt het nog veel moeilijker te zijn.
Heb nu een shirt aan waar ik de laatste keer dat ik het eens droeg als een worst in zat en nu... zit zelfs ruim! Hoera!
Nog geen kinderen hier, dat maakte 't wat lastiger begreep k al. Om 10u wat ibuprofen gehad en vanochtend 11u was k aan de beurt, het opmeten van de baarmoeder vond k het vervelendste, daarna was 't gewoon een flinke-menstruatiekramp-gevoel. Al met al ging 't wel :). Nu fijn op de bank met thee en schaaltje fruit, de kramp stelpen met een warm kruikje :). Chocolade ligt nog veilig in de la :')
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Oehh schnitzel sterkte!
Ik had na mijn bevalling een afspraak gemaakt voor een spiraal......en weer afgezegd want ik durfde toch niet!
Je hoort vaak enge verhalen, en ben blijkbaar een watje.

Hier ging het weekend wat minder goed, maar vandaag des te beter.
Gewoon geen koolhydraten vandaag op!

O: scrambled eggs met tomaat

L: salade ceasar 300 kcal
Oké zaten wel croutons in maar ach...

D: gele paprikasoep met pesto en geraspte kaas.

Tussendoor twee keer een appel.

Heerlijk gegeten en miste het brood niet eens zo.

Op naar een goede week!
Wat zijn jullie allemaal inspirerend om te volgen! Ik worstel mee, herken me in de dips en vind het fijn om jullie aanmoedigingen mee te lezen. Succes allemaal!
That's the spirit!

Ik heb vandaag gelijk alle drank die van gisteren over was en nog ongeopend, teruggebracht naar de winkel. Dat is beter dan dat hier voorlopig de koelkasten nog uitpuilen van de frisdrank (ben ik geen liefhebber van maar de kinderen wel) en wijn en sap en zo. Ook een volle krat bier teruggebracht, in de koelkast liggen nog veel flesjes en aangezien mijn man de enige is die dat drinkt maar dus over drie dagen vertrekt kan ik daar nog heel lang mee vooruit... Sjonge, het komt nu echt snel dichterbij, vrijdagochtend zwaaien we hem uit... Ik heb wel leuke dingen gepland voor in de zomervakantie, met en zonder de kinderen, en dat voelt wel goed. Wat me er wel aan stoort, als ik dan aan vakantie en dagjes weg en zo denk, is het eerste dat in mij opkomt: aha, dan kunnen zij lekker in attracties (want ik word daar snel ziek in en durf ook bijna nergens in) en dan ga ik fijn op een terrasje zitten. Of: dan heb ik lekker veel tijd om uitgebreid te koken. Of: aan zee, lekker zeevruchten eten daar en daar! Enzovoort en zo verder. Mijn leven draait echt grotendeels om eten.
Vandaag vond ik het best lastig, heb nu ook trek. Daarom ruim een half pakje suikervrij kauwgom met mintsmaak gekauwd, door die smaak is het makkelijker trek in hartigheid of zoetigheid te weerstaan, vind ik. En ik ga zo meteen vroeg naar bed.
'n Hoop positieve berichten, mooi!

Wat was dat voor eiwitreep Grob, de lekkerste ooit?

Vandaag een goede dag gehad! 10000 stappen gemaakt.
Eetlijstje:

Ontbijt: kokosyoghurt met granola
Lunch: kersen en pistachenootjes
Tussendoor: paar blokjes 85% chocolade en een Nakd reepje
Diner: rijst, kip, sajoer boontjes
Tussendoor: paar mariabiscuits

Verder veel water en thee. Oh ja, en gewogen: 70,4 kg. Prima na een relatief slechte week!
blauwe_framboos schreef:
12-06-2017 23:20
'n Hoop positieve berichten, mooi!

Wat was dat voor eiwitreep Grob, de lekkerste ooit?

Deze (kan nog steeds niet normaal linken, iemand een idee hoe dat opgelost wordt?)https://www.bodyenfit-shop.nl/muscletec ... in-bar.htm
Wow, ik heb niet altijd tijd om mee te schrijven, maar net even bijgelezen. Veel positieve berichten zeg. Ik begin nu ook in de juiste modus te komen, daar heb ik wat tijd voor nodig. De eerste dagen toch nog wat gezondigd maar nu al een paar dagen echt goed bezig. De weegschaal is ook al voorzichtig positief, dus dat geeft wat extra motivatie. Ik ben nu een beetje zoekende naar een balans. Ik wil zeker afvallen, maar het mag langzaam gaan als ik maar lang genoeg vol kan houden, dus eigenlijk een wijziging van eetpatroon (met af en toe eens lekker zondigen) in combinatie met sport en beweging. Voor mezelf voelt het een beetje als vallen, opstaan en weer doorgaan. Kleine stapjes tegelijk.
Gisteren had ik echt heel veel trek, toen heb ik mezelf twee gekookte eitjes gepermitteerd. Zoooo lekker, haha. Mijn huid is helaas weer slecht. Ik had gehoopt dat die goed zou blijven, nadat hij de eerste week zo opgeknapt was. Zal toch gewoon wel hormonaal zijn. Of zou het door de repen komen? Daar zit toch chocola omheen, maar niet heel veel natuurlijk. Ik heb eigenlijk ook niet zo'n zin om de repen weer te schrappen, juist zo lekker om iets met een bite te mogen gebruiken...

Zo, ik heb de rest van de dag vrij. De afgelopen dagen heel hard gewerkt, had bijna weer een spoedopdracht voor vandaag en morgen aangenomen, maar toch niet gedaan. Ik kan wel aan de gang blijven, en morgenavond moet ik al op pad voor werk en morgen is de laatste dag dat mijn man thuis is. Dus best trots op mezelf, want ik kan maar moeilijk nee zeggen als het om werk gaat. Denk dat ik dan vanmiddag eens een flink stuk ga wandelen, of naar de sportschool.
Hoi meiden, even een snelle update: ik ben in Nederland bijna 2 kg afgevallen en nu aan het rondreizen in Marokko. Weegschaal thuis gelaten, wel koolhydraatarme crackers meegenomen en ik houd het goed vol.

Wat een positieve berichten ook bij jullie. Las dat er weer een zomers weekend aankomt, geniet ervan!
Nadat ik de batterijen van mijn weegschaal heb verwisseld. Ben ik nu dikke vriendjes met hem. Vandaag was er weer 0,5 kilo af. Niet snoepen en de avondvierdaagse lopen doen toch wonderen.

Elleke, de balans vind ik ook moeilijk. Voor mij hoeft het ook niet heel hard te gaan. Merk wel door dat ik mijn sportfrequentie heb opgehoogd dat en minder tussen door snoep dat dat voor mij goed werkt. En een mooie bijkomstigheid ik voel me beter, minder lichamelijke klachten.

Wie loopt er nog meer hard?

Roze olifant, leuk rondreizen door Marokko. Geniet ervan.
Gaaf, veel plezier Roze Olifant!

@Travelgirl33, ik ben onlangs begonnen, door rugklachten heeft 't even stil gelegen, maar hoop 't snel weer op te pakken! :)

Vandaag 'n fijn dagje, wat rijstwafeltjes, lekkere verse ananas en boterhammetjes voor de lunch. Heerlijk. Hoop spoedig te beginnen met de 50 days of green happiness, maar moet nog steeds de oven naar binnen zetten. Zoveel te doen en zo weinig tijd, gets.
Rug klachten door het hardlopen,Kleine Schnitzel? Dat is erg vervelend, is de demping wel goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven