Lijf & Lijn alle pijlers

Schurende bovenbenen

13-06-2017 13:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het mooie warme weer is het natuurlijk ideaal om rokjes en jurkjes te dragen. Nu doe ik dat toch liever niet omdat ik erge last krijg van schurende bovenbenen (binnenkant) met vervelende rode bultjes als gevolg. Nu ben ik niet te dik, maar ook in wat slankere periodes blijven mijn bovenbenen deze "vorm" houden. Zijn er meer mensen die deze schurende bovenbenen hebben? En wat doen jullie er tegen?
Vevina, soort creme. Helpt super goed!
Talkpoeder! Iedere paar uur, wondermiddel :)
strak broekje met pijpjes onder je jurkje. Hunkemoller heeft deze.
Er is op dit forum heel wat te vinden over dit onderwerp en je bent echt niet de enige! Het heeft ook niks met gewicht te maken, maar met de bouw van je lijf. Ook mensen met een gezonde BMI kunnen er last van hebben.

Oplossingen die voorbij zijn gekomen de laatste jaren:

- Venina creme idd, koop je o.a. bij Bol.com
- Bij het kruidvat verkopen ze ondergoed en daartussen zit ook 'corrigerend'ondergoed, waaronder een soort wielrenbroekje. koop een grotere maat (dan knelt het niet) en draag dit onder je jurkje
- Sloggie heeft ook broekjes met pijpjes en kantje erlangs.
- Sarah's sweeties verkoopt ook tricot wielrenbroekjes
- Bandalettes (alleen online). Koop de echte - die hebben boven en onder plakelastiek. Er is ook een namaakvariant, maar die heeft maar alleen aan de bovenkant plakelastiek. IK vind het niks (mijn persoonlijke mening. Is niet algemeen ;-))
- Je kunt ook een panty vlak boven de knie afknippen, maar dat is wel broeierig.
Ik heb de originele bandalettes en die bevallen me prima.
Vevina crème.
Na de broeierige afgeknipte panty's ben ik ook overstag.
Geen kapotte benen meer.
Bandelettes, volgens mij ook bij MS Mode verkrijgbaar, anders via Enchantedlovesbandelettes
Smoovall voor mij het wondermiddel van de eeuw. Eindelijk weer lekker jurkjes en rokjes aan op vakantie. Het is een spray waar je niks van ziet of voelt maar het schuurt niet meer. Wel 14 euro per flesje maar dat is het mij zeker waard. Het is alleen verkrijgbaar via internet.
Vevina creme of Smoovall spray. Beide gemaakt voor dit probleem. Werkt erg goed. Zelf vind ik een lang broekje niet altijd leuk onder een jurkje, zie je toch net iets van.
Ik heb de kruidvat broekjes, en die vind ik erg fijn. Wordt hierboven al genoemd, maar vind ik echt een aanrader, zeker ook voor die prijs het proberen waard.
Top! Ik ga vanavond gelijk op zoek naar de crème/spray. Lijkt me ideaal. Heb pokt wel eens een broekje geprobeerd (van Nivea geloof ik), maar die pijpjes krulden steeds op of het trok omhoog. Is dat bij die van Kruidvat niet het geval?
lijf-lijn/schurende-boven-benen/list_me ... #p27154950

Ik dacht al dat er pas nog een topic hierover geopend was... TO zie hier meer tips.
Bij mij krullen de pijpjes van de kruidvat broekjes niet omhoog. Bij gewone boxershorts (bijvoorbeeld naadloos ondergoed van Hema) was het probleem dat de pijpjes te kort zijn en inderdaad ook nog oprollen. Bij de Kruidvat broekjes niet het geval. Ik heb een witte en zwarte en verslijt ze echt; hele zomer rokjes aan zonder problemen na jaren van schuurplekken! Alleen mijn man weet dat ik zo'n broekje eronder heb en dat vindt ie nou niet bepaald sexy haha maar ja jammer dan :-p
Mo_xxx schreef:
13-06-2017 14:19
Top! Ik ga vanavond gelijk op zoek naar de crème/spray. Lijkt me ideaal. Heb pokt wel eens een broekje geprobeerd (van Nivea geloof ik), maar die pijpjes krulden steeds op of het trok omhoog. Is dat bij die van Kruidvat niet het geval?
Nee, ze gaan niet omhoog.

Ik ga ook es achter die spray aan.
Hoe zien die broekjes eruit van de Kruidvat? Ik zie boxershorts (voor vrouwen) en een soort wielrenbroekjes (figuurcorrigerend).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven