Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
ik gooi de mijne ook niet weg hoor maar ik wil gewoon ook een amerikaanse nationaliteit.... ik ben en blijf buitenlander..... als je iets overkomt ben je toch de lul, de man in het consulaat vertelde me dat een nederalndse vrouw het land wordt uitgezet omdat ze doodelijk ongeluk veroorzaakt heeft, en omdat ze nietamerikaans is wordt ze het land uit gezet,...partner wil niet mee en krijgt automatisch het gezag over de kids...moet er niet aan denken...
Inderdaad Dutchie daar moet je niet aandenken..ik zou er ook werk van maken als ik jouw was.

Wij zijn hier allemaal aan het snotteren, dochter heeft ons mooi aangestoken..mogen niet klagen..de zon schijnt weer prachtig..
Dutchie je hebt inderdaad gelijk, zodra je staatsburger bent kunnen ze je het land niet uitzetten.

Het zonnetje stond overigens strak aan de blauwe hemel vandaag en dus kon ik het niet laten om Dutchie even te bellen. Heerlijk op het dak lunchen in San Francisco met een strakke 70Fahrenheit.

Op het moment dat jij terug belde kon ik gewoon niet opnemen, het was een Kodak moment waard. Sfo op een steile ladder ruim 9 meter hoog en het rechtervoetje achterwaards tegen het pand van de buren om mijn balans te bewaren.

Hoop dat het kwik in Ohio voor 1 mei weer een beetje hoger wordt want anders kan ik mijn winterkleding wel meenemen.

By the way Dutchie, de nieuwe attractie van Kings Island lijkt mij te gek. Here we come.
welke cell phone heb je trouwens? ik heb verizon......

nou ik heb je een text met een foto van mijn uit zicht terug gestuurd hahahahah man wat is het toch koud ik heb nog steeds mijn jas aan en ik zit al 1 uur op het werk hahahaha

nou nieuwe dag... nieuwe klusjes... tot zo!
Helaas kan ik jouw foto even niet bekijken Dutchie, had mijn goede telefoon laatst een wasje mee laten draaien. Loop nu met zo kleine go-phone rond.

Heb overigens AT&T aangezien de personen met het grootste network een deadspot precies op ons huis hebben.

Heb in iedergeval wel het camera klaar liggen dus die gaat zo mee, men zegt dat het vandaag nog een trapje warmer wordt.

Niet goed voor het tijd van het jaar want we hebben hard regen nodig.

Zo het is tijd om de auto eens te starten en van mij koffie te genieten.
Voor mijn gevoel begint dit topic een beetje in te dutten..weet ook niet meer wat te vertellen hier..
Zal ik dan maar even de nodige hollandse glorie teweeg brengen met het volkslied? :D
wakker worden bloem!!!!!!!!

gistern 3.5 uur vast gezeten... grrrrrr waarom kunnen ze in ohio niet VOOR de sneeuw strooien

overdag is het wel prachtig

maar is het al lente....

Kodak .... niet te veel werken he!

Dani kom maar op!!!!
Wat nou indutten?

Moet niet gekker worden!

Sorry, dames en heer! Ben nogal druk. Veel en hard werken en weinig verdienen.Alhoewel, Essent heeft me een leuk cadeautje gegev en! Krijg ruim duizend euro terug, dus dat wordt de nieuwe vaatwasser aanschaffen, waar ik voor aan het sparen was, en de boekenkast en de bureaux voor de kinderen!
Als je inderdaad lange dagen maakt om de paycheck weer een beetje positief uit te komen tja dan kan het zo zijn dat het erg rustig is op de topic.

's morgens voor zeven uur weg en 's avonds na acht uur thuis. Nee dan heb ik even geen zin in een pc.

Maar zoals je ziet zitten wij niet in de sneeuw.
SFO,,,dan is het bij jullie vroeg acht uur..hahaha...

NOu Bloessie, kan me voorstellen dat je daar blij mee bent..vooral als het onverwachts komt..

Strooien doen ze hier ook niet dutchie..
Bloem je bent een grapjas, inderdaad gisteren was ik eerder thuis en was maar goed ook anders kon ik vandaag geen boe of bah zeggen.

Vanavond heb ik een avondje uit met sfo-vrouw dus het wordt weer erg rustig vanaf deze kant.

Kodak zit volgens mij nog steeds tot over haar oren om in haar werk.

Dutchie heeft vanmorgen vast weer zitten krabben.

Bloesie is volgens mij al aan het shoppen.

En Dani is vast het volkslied al aan het oefenen voor als ze straks in NY de evenementen bij woont.
ja lekker ben jij wrijf het er maar nog eens in -5 farenheit vanmorgen.....heb het echt helemaal gehad.....

trouwens ik zit op 22 miles per week met rennen, das 35 km.... slik en dat moeten er nog 42 worden...en dan in een keer....
Ik hoop dat je tijdens het trainen spikes onder je schoenen hebt Dutchie. Een voordeel heb je, je gaat met dit weer niet zo snel zweten.
Dutchie, ik vind het best knap hoor..ik hoop toch ook binnenkort langzaam te beginnen.

SFO, is het bij jullie nog steeds zulk mooi weer als op de foto?

Gisteren hadden wij een prachtige dag maar vandaag was het echt weer rillen..

We zijn ook allemaal snotverkouden trouwens..nou ja wie niet.
Wij hebben hier momenteel ook bagger weer wat t/m het weekeinde zal duren.

Vanavond had ik even een uitje, wij hadden namelijk twee kaartjes voor het Oz Circus gekregen.
ik zag van morgen dat het regende in SF

vandaag 10 jaar geleden dat ik mijn online liefe voor het eerst onmoet had...

dus vanavond met de kiddo's naar de film of zo iets (ze willen hotel for dogs zien) Morgen gaan we uit met wat mensen in de buurt.... kennelijk heb ik een reputatie hoog te houden dit is een emailtje van een van de buufs"

"Hey, are you going to be dancing on the tables this Saturday? Yeager Bombs!!!!"

hahaha nou dat word wat...
Nou, veel plezier Dutch! Nice avatar btw!

Nee, SFO, Bluesy is niet an de shop, Bluesy is druk, druk, druk met werken. Geshopt wordt er pas als er het geld ook op de rekening staat!

En volgens mij heb jij weer een reteleuke avond gehad!
nou iedereen prettig weekend!..... hopelijk ben ik maandag weer aanwezig hahahah
Yah right, hoop dat je maandag ook weer boven water bent anders wordt het weer een duffe bedoeling hier.

Het kwam inderdaad met bakken uit de lucht grrrrrrr en we hebben dan ook besloten om vanmorgen het weekend in te luiden door even lekker bij te komen in een coffee shop.

Dus dacht ik laat ik sfo-vrouw eens verrassen en het huis op de kop zetten. Nu nog even zo zien wat haar reactie is nu het huis weer lekker schoon is.
Wat ben jij een schatje, SFO!

Zou ook wel zo'n lieverd willen! Als ik thuis kom hebben de kinderen met een beetje mazzel de afwas half gedaan!

De was wandelt vanzelf wel de wasmachine in, wordt hier vaak gedacht en ach, hebben we geen automatische robotstofzuigert? Nah, dan moet mams maar in de benen.....

Hier was het gisteren zowat lente, heerlijk zonnetje en temperatuur en vanmorgen trok de boel moi dicht, dikke mist, bl~egh!
Dutchie by the way gefeliciteerd met jullie jubileum. Had het wel gelezen maar vergeten te vermelden. En 10 jaar is in deze jaren toch niet niks.

Hier in huize Sfo gaat het goed, heb vanmiddag sfo-vrouw zo gek gekregen om een Economic Recovery House Meeting te bezoeken via My.BarackObama.com. In onze nabije omgeving van 5 mijl was er niets, Berkeley en andere waren al vol of hadden een bijeenkomst morgenavond.

Dus hups opgegeven en hups richting Napa Town, ik wilde dit wel eens met mijn eigen ogen zien en moet zeggen het is helemaal zoals ik het verwacht had.

Sfo-vrouw was zeer sceptisch maar is blij dat ze gegaan is.

Voor meer informatie kan ik jullie alleen aanraden om ook eens bij jullie in de buurt te kijken.

En nu is het gewoon lekker genieten van de openhaard en de TV.
Nou Bloem, jij bent ook vandaag erg afwezig. Geen wonder dat het een duffe zooi wordt.
Of ben je helemaal in de Grammy mood!!!!!!!!!!!!
Nou, SFO, je wordt bedankt!

Met mij een duffe zooi, lekker is dat hoor!

Hoop dat iedereen een fijn weekend heeft gehad? Ik wel, ondanks werken, heb het erg leuk gehad! Mag van mij wel vaker gebeuren, doet een mens goed.

Ik wens iedereen dan ook er maar een goede werkweek erachteraan.

Ik ga weer aan de bak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven