Advies nodig!

16-06-2017 15:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden geleden heb ik een leuke jongen ontmoet. Er was redelijk veel app contact en we hadden afgesproken (drie keer). Hij zou het weekend naar mij toekomen omdat hij die week niet in Nederland zou zijn. Hij liet merken dat hij mij leuk vindt en zei ook dingen waaraan je kon afleiden dat het misschien wel wat kon gaan worden.
De donderdag voor het weekend dat hij naar mij toe zou komen heeft hij te horen gekregen dat hij erg ziek is en hij voor een maand naar het ziekenhuis moet. Dit is heel erg voor hem, maar gelukkig niet levensbedreigend. (Dit is geen gelogen verhaal 100% zeker)
Sinds hij in het ziekenhuis is appt hij niet alleen af en toe een Snapchat. Hij vraagt niet hoe het met mij is en toont geen interesse meer.
Ik vraag mij af wat ik moet doen. Moet ik het laten (en het dus laten dood bloeden) of moet ik juist wel contact proberen te houden en hem gewoon appe om te vragen hoe het gaat etc.
Ik vind het echt een leuke jongen en ik zou het zonde vinden als het nu zomaar voorbij gaat, maar ik wil ook niet overkomen als een wanhopig iemand.
Als hij erg ziek is is hij misschien niet in staat om te appen?
Waarom zoek je hem niet op in het ziekenhuis?
Hij kan wel gewoon appe. Het is niet dat hij in coma ligt of oid.
Ga eens een paar keer bij hem op bezoek in het ziekenhuis.

Ik kan me indenken dat hij nu wel iets anders aan zijn hoofd heeft dan jou steeds te vragen hoe het met je gaat. Als je zolang in het ziekenhuis moet verblijven, dan is er wel degelijk iets ernstigs aan de hand, want ze houden je daar het liefst zo kort mogelijk.

Ik zou het laag vinden om hem nu, in slechte tijden, zomaar te laten vallen. Wees een vriendin!!!
Daarvoor is het nu te laat, denk ik.
Niet zo vreemd dat hij nu even niet bezig is met de liefde... Ik zou voorlopig via WA of Snapchat aan hem vragen hoe het met hem gaat en dan wel zien hoe dat verloopt. Misschien vindt hij het fijn dat jij interesse in hem toont, misschien heeft hij liever z'n familie om zich heen. Het kan allemaal. Geen idee waar hij behoefte aan heeft.
Dan zie je wel hoe het na een paar weken, of na zijn verblijf in het ziekenhuis gaat. Hoe zijn gezondheid is, waar zijn hoofd naar staat, hoe jouw gevoel voor hem nog is. Kijk het gewoon even aan, zou ik zeggen.
Sharon-28 schreef:
16-06-2017 15:01
ik wil ook niet overkomen als een wanhopig iemand.
Dit.
Is al bekend of hij na die maand ziekenhuis volledig zal herstellen?
Hoeveel kilometer wonen jullie van elkaar af?
Ik zou het een maandje aankijken. Als hij zich beter voelt en dan wel aandacht voor jou heeft, dan kune je verder doorzetten. Mocht hij steeds minder aandacht hebben, dan kun je tenminste zeggen dat je het geprobeerd hebt.

Je hebt een speciaal gevoel bij hem, anders zou je er allang mee gestopt zijn. Ziek zijn, al dan niet levensbedreigend, kost heel veel energie. En net als geld kun je energie ook maar 1 keer uitgeven.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Ik begrijp dus dat je hem ooit vanzelf appt en hem ook nog niet eens hebt gevraagd hoe het met hem gaat?
Het lijkt mij dat hij wel wat anders aan zijn hoofd heeft, dan met jou te appen. Geef hem even de tijd.
Je moet al heel wat onder de leden hebben tegenwoordig om een maand lang opgenomen te worden, dus hij zal waarschijnlijk heel wat aan zijn hoofd hebben/door zijn hoofd gaan. Waarom niet gewoon vragen of hij het leuk zou vinden als je op bezoek zou komen?
Een lang ziekbed laat mensen ook heel veel tijd om over van alles na te denken. De paar keer dat hij naar jou vroeg, hoe vaak heb jij hem toen ongeveer hetzelfde antwoord gegeven over hoe het met jou gaat?

En hoe gaat het echt met hem? Een maand is lang, Chemokuur? Operaties? wachten op een transplantatie? Heel reëel gezien heeft hij best wel wat heftigs aan zijn hoofd, dus in hoeverre moet hij dat dan delen met iemand waarmee hij slechts 3 keer een date mee gehad heeft en die hij verder totaal nog niet kent? Hij zit nog in de "verkoop" fase, oftewel, hij probeert zich nog steeds van zijn beste kant te presenteren richting jou en zoveel mogelijk goede indrukken achter te laten, dan is een ziekbed met alles erop en eraan niet het meest flatteuze beeld dat je kan achterlaten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Jullie zijn je er van bewust dat je in een ziekenhuis geen mobiele telefoon mag gebruiken?

Ik denk dat ie op het moment wel wat anders aan zijn hoofd heeft..
jaw schreef:
16-06-2017 15:55
Een lang ziekbed laat mensen ook heel veel tijd om over van alles na te denken. De paar keer dat hij naar jou vroeg, hoe vaak heb jij hem toen ongeveer hetzelfde antwoord gegeven over hoe het met jou gaat?

En hoe gaat het echt met hem? Een maand is lang, Chemokuur? Operaties? wachten op een transplantatie? Heel reëel gezien heeft hij best wel wat heftigs aan zijn hoofd, dus in hoeverre moet hij dat dan delen met iemand waarmee hij slechts 3 keer een date mee gehad heeft en die hij verder totaal nog niet kent? Hij zit nog in de "verkoop" fase, oftewel, hij probeert zich nog steeds van zijn beste kant te presenteren richting jou en zoveel mogelijk goede indrukken achter te laten, dan is een ziekbed met alles erop en eraan niet het meest flatteuze beeld dat je kan achterlaten.
Dat vind ik zo idioot...

De realiteit is wat ze is en uiteindelijk is het naar mijn inziens allesbehalve slim om de situatie beter voor te stellen dan ze is...
Als potentiële partner moet je die realiteit vroeg of laat toch onder ogen zien en als het dan een afknapper is, is het des te pijnlijker want de gevoelens hebben langer kans gehad zich te ontwikkelen.
De kans dat iemand je later toch accepteert door een periode van acclimatisatie lijkt me ook niet zo groot...
Topics genoeg die dat bevestigen.
Dates/partners die bepaalde zaken verzwijgen onder het mom 'Ik mag niets negatiefs zeggen want dan doorbreek ik de good news show' en de tegenpartij die hier dan komt te klagen dat hij/zij gevoelens heeft ontwikkeld en het plots gedaan is omdat de minder leuke kantjes bovenkwamen.
Ik kan begrijpen dat het overweldigend kan overkomen door open kaart te spelen maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Dat kan dan een afknapper zijn, er kan geprobeerd worden om te kijken hoe het verloopt of in het beste geval is het allemaal zelfs totaal geen probleem.

In functie van dit topic: kan je niet op bezoek gaan? Dat zou ik wel kunnen appreciëren denk ik... Het gaat dan om het gebaar, de steun,...
Potplant schreef:
16-06-2017 16:06
Jullie zijn je er van bewust dat je in een ziekenhuis geen mobiele telefoon mag gebruiken?

Wat een onzin zeg. Natuurlijk kan dat. Alleen op bepaalde afdelingen niet i.v.m. apparatuur.
Potplant schreef:

Hier in België zie ik nergens meer zulke verbodsbordjes hangen... (bepaalde afdeling uitgezonderd - radiologie bijvoorbeeld)
En als het personeel visueel vaststelt dat er mobiel gebeld wordt en er niets op zegt lijkt mij dat te bevestigen.
Sharon-28 schreef:
16-06-2017 15:05
Hij kan wel gewoon appe. Het is niet dat hij in coma ligt of oid.
Dit klinkt aardig hard. Hij zal wat anders aan zijn hoofd hebben als hij in het ziekenhuis ligt.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Het zou je sieren als je nadenkt over en vraagt aan hem wat je voor hem zou kunnen doen/betekenen, in plaats van je kwaad en druk te maken dat hij je niet appt.
The fact is i just saw a blizzard hunt a lizard in the muted light — Flea
Ga naar een winkel en zoek een leuke kaart uit. Niet te overdreven, niet te positief en schrijf er wat persoonlijks in.

Gewoon dat je het naar voor hem vind en dat je hem zonder enige bijbedoelingen een hart onder de riem wil steken.

Als hij dat leuk vind dan hoor je het wel. Ja dat hij niet aan je vraagt hoe het met je gaat is wel duidelijk, als je een maand in het ziekenhuis moet liggen dan is er iets serieus en de onderzoeken, de medicijnen en misschien nog wat therapie daar gaat het voorlopig om.
Potplant schreef:

Dat is niet meer zo, je mag tegenwoordig gewoon je mobieltje gebruiken in het ziekenhuis en bvb Netflix kijken en Facebook en zo.
Je krijgt de wifi code van het ziekenhuis.
Misschien is het allemaal nogal overweldigend en staat zijn hoofd er niet zo naar? Stuur een leuke kaart en laat weten dat je aan hem denkt. Het mag nu wel even over hem gaan, lijkt me...
Potplant schreef:

Welnee. Ik lag laatst op de IC gewoon lekker te Skypen toen ik mij beter voelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven