Buren als gastouder.
maandag 19 juni 2017 om 11:00
thuis/buren-sinds-kort-gastouder/list_messages/192169
Naar aanleiding van dit topic open ik een nieuw topic.
Op zoek naar een ander huis kwamen we een leuke huurwoning tegen, toen we een rondje door de wijk liepen zagen we dat de buren geregistreerd gastouder waren.
We zitten niet op de schopstoel om te verhuizen.
Wij zoeken in de sociale huursector. Waar we vorig jaar hadden gekeken hadden de buren een koopwoning.
Wij hebben sowieso geen kinderen.
De huurwoning hadden we niet gekregen nr 1 had een urgentie verklaring en wij stonden op 2 zonder urgentie.
Wat zouden jullie doen? Een huurhuis accepteren naast een gastouders (koopwoning) wetend dat de wachtlijst voor een ander huis ruim 10 jaar is of langer wachten?
Naar aanleiding van dit topic open ik een nieuw topic.
Op zoek naar een ander huis kwamen we een leuke huurwoning tegen, toen we een rondje door de wijk liepen zagen we dat de buren geregistreerd gastouder waren.
We zitten niet op de schopstoel om te verhuizen.
Wij zoeken in de sociale huursector. Waar we vorig jaar hadden gekeken hadden de buren een koopwoning.
Wij hebben sowieso geen kinderen.
De huurwoning hadden we niet gekregen nr 1 had een urgentie verklaring en wij stonden op 2 zonder urgentie.
Wat zouden jullie doen? Een huurhuis accepteren naast een gastouders (koopwoning) wetend dat de wachtlijst voor een ander huis ruim 10 jaar is of langer wachten?
maandag 19 juni 2017 om 12:22
Dank je voor de uitleg!
maandag 19 juni 2017 om 15:54
Tja, je weet van tevoren niet waar je naast komt te wonen. Een gastouder zou mijn voorkeur ook niet hebben. Maar als je dan een andere woning kiest, kan het zijn dat je naast iemand komt te wonen die operazangeres is of iemand die meubels maakt in de garage en dus een zaagmachine gebruikt of iemand die de hele dag met zijn bladblazer in de weer is of ruziënde, schreeuwende mensen etc. Je weet het gewoonweg niet.
maandag 19 juni 2017 om 16:07
Lizzy75 schreef: ↑19-06-2017 15:54Tja, je weet van tevoren niet waar je naast komt te wonen. Een gastouder zou mijn voorkeur ook niet hebben. Maar als je dan een andere woning kiest, kan het zijn dat je naast iemand komt te wonen die operazangeres is of iemand die meubels maakt in de garage en dus een zaagmachine gebruikt of iemand die de hele dag met zijn bladblazer in de weer is of ruziënde, schreeuwende mensen etc. Je weet het gewoonweg niet.
Je weet het inderdaad niet, maar ik zou het ook niet opzoeken. Overigens mag je ook overdag geen overlast veroorzaken. Dit is anders voor scholen en kinderdagverblijven, maar onbeperkt harde muziek of drumlessen mag dus niet.
maandag 19 juni 2017 om 16:12
Ik woon tussen twee scholen in: een lagere en een middelbare. Plus in een wijk vol jonge kinderen (ik heb ze zelf niet). De enigen waar ik ooit last van heb, zijn de directe buren aan 1 kant. Die hebben twee kids van 18+. En een teringherrie dat die maken qua "gewone leefgeluiden"....Anna Karenina schreef: ↑19-06-2017 11:29Ik zou nooit naast een gastouder gaan wonen. Net als dat ik nooit in de buurt van een school zou willen wonen.
Buren met kinderen vind ik echt wat anders. Die kinderen worden groter, gaan naar school en ooit uit huis. Muziekinstrumenten of een trampoline interesseren me niet veel, dat zijn gewone leefgeluiden. Maar jaar in jaar uit gillende kleintjes naast je lijkt me echt vreselijk.
Dus een gastouder zou mij dan weer niks uitmaken, ook omdat je toch nooit weet waar nou de overlast vandaan zal gaan komen.
woensdag 21 juni 2017 om 19:33
Of het storend is hangt af van je werktijden en hoe belangrijk de tuin voor je is. Ook als het 24-uurs opvang is zal de drukte 's avonds en in de weekenden wel meevallen, de meeste kinderen zijn er tijdens kantoortijden. In de portiekflat waar ik woon heeft een buurvrouw jarenlang als gastouder gewerkt en daar had ik helemaal geen last van. Het duurde zelfs een hele tijd voordat ik doorhad dat zij kinderen thuis opving...... De kinderen werden bijna altijd lopend of per fiets gehaald en gebracht, dus geen verkeersoverlast. De ouders stonden ook niet overdreven lang of hard te praten. Geen enkele overlast dus.
Van de studentenhuisvesting in de buurt had (en heb) ik veel meer last dan van de kinderopvang.
Wanneer je op een doordeweekse snipperdag graag lekker rustig in de tuin een boek wilt zitten lezen kan het wel lastig zijn, maar verder zal het wel meevallen. Misschien is het een idee om eens in de straat te kijken rond de tijd waarop je zelf uit het werk komt? Dan heb je een idee van hoe het er in de spits aan toe gaat, of mensen met de auto komen en of ze een beetje rekening houden met de bewoners van de straat. Je keuze hangt af van hoe leuk je het huis vindt en hoe graag je ongestoord in de tuin zit, denk ik.
Van de studentenhuisvesting in de buurt had (en heb) ik veel meer last dan van de kinderopvang.
Wanneer je op een doordeweekse snipperdag graag lekker rustig in de tuin een boek wilt zitten lezen kan het wel lastig zijn, maar verder zal het wel meevallen. Misschien is het een idee om eens in de straat te kijken rond de tijd waarop je zelf uit het werk komt? Dan heb je een idee van hoe het er in de spits aan toe gaat, of mensen met de auto komen en of ze een beetje rekening houden met de bewoners van de straat. Je keuze hangt af van hoe leuk je het huis vindt en hoe graag je ongestoord in de tuin zit, denk ik.