Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Weedbee schreef:
19-06-2017 18:33
Hier nog een zomerhater. Los van alle fysieke dingetjes waarmee mijn lijf protesteert en het slechtere slapen natuurlijk heb ik ook nooit zin in behoorlijk eten. Alleen maar zin in koude dingen. Hoe lossen jullie dat 'eetprobleem' op?

Had ik dat probleem maar, mijn eetlust trekt zich nergens iets van aan :'-(
Alle reacties Link kopieren
jellybelly schreef:
19-06-2017 18:56
Had ik dat probleem maar, mijn eetlust trekt zich nergens iets van aan ;-)

Uuuhh .. het gaat alleen om warm eten. Verder helaas wél constant trek in zoete of koude dingen, dus in deze hitteperiodes vliegen de Ben&Jerry bekers hier naar binnen :whistle:
Lady_Voldemort schreef:
19-06-2017 18:33
Stof happen? Je kunt ook overdrijven zeg, het is geen oorlog. En dat al die mensen zo vreselijk lopen te genieten is ook al overdreven. Eerlijk gezegd zie ik nu helemaal niemand genieten, wel hoor ik veel gemopper. En terecht trouwens, want het is ook gewoon smerig k@tweer.

Huh ik ben team zommermopper hoor. Ik sta aan jouw kant.
Pingpong schreef:
19-06-2017 18:29
Ik woon trouwens in Brussel, dus nóg zuidelijker en nóg warmer, dus ik mag extra hard klagen ;-D
Holy Moly, ja dat mag je zeker ;-D
Potterhead schreef:
19-06-2017 19:01
Huh ik ben team zommermopper hoor. Ik sta aan jouw kant.
Ik sta niet aan een kant. Gematigd zomerweer kan ik best waarderen. Maar dit is overdreven. Hopelijk gaat het heel juli aan één stuk door stortregenen.
Weedbee schreef:
19-06-2017 18:59
Uuuhh .. het gaat alleen om warm eten. Verder helaas wél constant trek in zoete of koude dingen, dus in deze hitteperiodes vliegen de Ben&Jerry bekers hier naar binnen :whistle:
Daarom heb ik een watermeloen geslacht.
IJskoud uit de koelkast.
We moeten 'm echt zowat slurpen.

Verder drink ik water met ijsblokjes of hele slappe citroenlimonade met ijs.
Ik heb van die halve liter pilsglazen, nog van mijn ex man. Die komen fijn van pas nu.
Eleonora-1 schreef:
19-06-2017 19:10
Daarom heb ik een watermeloen geslacht.
IJskoud uit de koelkast.
We moeten 'm echt zowat slurpen.

Verder drink ik water met ijsblokjes of hele slappe citroenlimonade met ijs.
Ik heb van die halve liter pilsglazen, nog van mijn ex man. Die komen fijn van pas nu.

Kennelijk had iederéén datzelfde plan met die meloenen, want bij Appie was het schap compleet leeg vanochtend. En toen moést ik wel B&J nemen .. je moet wát hè? Drinken is geen probleem. Heb het hele jaar door een 3/4 liter waterfles bij de hand en daar gaan er 2 van op. Heb nu dubbelfriss bronwater met fruitsap ontdekt (met munt, appel en kiwi).
Nee precies, dan word je gedwongen om een paar bakken B&J aan te schaffen en te verorberen.
Alle begrip.
:D

Naast mijn Jumbo zit een Turkse supermarkt en die hebben van die joekels van watermeloenen, van die ovale. En die hebben op de een of andere manier altijd megavoorraden.
Lady_Voldemort schreef:
19-06-2017 19:06
Ik sta niet aan een kant. Gematigd zomerweer kan ik best waarderen. Maar dit is overdreven. Hopelijk gaat het heel juli aan één stuk door stortregenen.
Dat hoop ik ook! 5 juli ben ik jarig en dan is het meestal regenachtig en/of koel. In mijn 35 jarig bestaan, slechts een enkele keer warm weer gehad, dus hopelijk nu ook.
Hier ook nog een Jumbo en groentenjuwelier pal bij de Appie, maar na de warmtedreun toen ik buiten kwam had ik de puf niet meer om met dit k*tweer nog verder te lopen. Je kon me uitwringen. Snap echt niet wat mensen nu fijn vinden aan dit weer. Zelfs op het strand lijkt het me 10x niks nu. Had zó gehoopt dat we de hele zomer het heerlijke weer van afgelopen week zouden houden. Lekker bewolkt .. graadje of 18 en een heerlijk verfrissend windje. Je kon prima zonder jas naar buiten, dus waarom dan ineens weer zo heet? Tis altijd hollen of stilstaan in dit land en meteen ook die smerige vochtigheid :furious: Ben compleet lamgeslagen!
Potterhead schreef:
19-06-2017 19:44
Dat hoop ik ook! 5 juli ben ik jarig en dan is het meestal regenachtig en/of koel. In mijn 35 jarig bestaan, slechts een enkele keer warm weer gehad, dus hopelijk nu ook.

Hahaaa .. tóch eens in de gaten houden of dat dit jaar ook zo is :hyper:
Wel leuk dat dit topic zo goed loopt :proud:

Ik ben na het werk even op bed gaan liggen, een uur liggen slapen.
Vannacht zo slecht geslapen en op het werk was het heel warm.
Was echt een zombie toen ik thuis kwam :nut:

Lady Voldemort, je reageert soms ook wel wat dubbel moet ik zeggen...
Laat mensen hier lekker zeggen wat ze willen zeggen, daar is dit forum ook voor, zodat we ons ei kwijt kunnen.
Niks overdreven aan, juist fijn dat het hier kan!
Eleonora-1 schreef:
19-06-2017 19:34
Nee precies, dan word je gedwongen om een paar bakken B&J aan te schaffen en te verorberen.
Alle begrip.
:D

Naast mijn Jumbo zit een Turkse supermarkt en die hebben van die joekels van watermeloenen, van die ovale. En die hebben op de een of andere manier altijd megavoorraden.
Ik was net bij mijn buurtsuper op watermeloenenjacht, maar die was straal uitverkocht. En ijs kopen durf ik niet aan met dit weer. Niks zo naar als bij thuiskomst twaalf losse stokjes terugvinden in een klevende tas.
Weedbee, strand vind ik ook niks met deze warmte. Vind het juist heerlijk in de herfst, lekker uitwaaien, heerlijk rustig. Dan kom ik tot rust :) , mij zie je niet op een overvol strand in de warmte.
Weedbee schreef:
19-06-2017 19:48
Hier ook nog een Jumbo en groentenjuwelier pal bij de Appie, maar na de warmtedreun toen ik buiten kwam had ik de puf niet meer om met dit k*tweer nog verder te lopen. Je kon me uitwringen. Snap echt niet wat mensen nu fijn vinden aan dit weer. Zelfs op het strand lijkt het me 10x niks nu. Had zó gehoopt dat we de hele zomer het heerlijke weer van afgelopen week zouden houden. Lekker bewolkt .. graadje of 18 en een heerlijk verfrissend windje. Je kon prima zonder jas naar buiten, dus waarom dan ineens weer zo heet? Tis altijd hollen of stilstaan in dit land en meteen ook die smerige vochtigheid :furious: Ben compleet lamgeslagen!
Het hoeft voor mij niet eens bewolkt te zijn. Gewoon 21 graden, windje, zonnetje zodat je wel lekker in je shirtje buiten kunt zitten, af en toe kabbelt er een vriendelijk stapelwolkje langs, dat vind ik nou lekker zomerweer. Maar nee hoor, het moet meteen weer 32 graden worden met zonder wind en een luchtvochtigheid van 354%. En normaal gaat het na zo'n dag gewoon onwederen en hoosregenen, maar die functionaliteit is blijkbaar ook al afgeschaft. Oh ja, en er vliegt hier een energieke bromvlieg rond. Ik zou hem moeten doodslaan, maar de energie ontbreekt me ten enen male.
En dan kijk je maar weer eens naar buiten, in de hoop dat er ineens enorme zwarte wolken hangen , voortgejaagd door een storm onder welke de bomen zich kreunend ter aarde buigen, maar niets van dat al.
Lady_Voldemort schreef:
19-06-2017 19:53
Het hoeft voor mij niet eens bewolkt te zijn. Gewoon 21 graden, windje, zonnetje zodat je wel lekker in je shirtje buiten kunt zitten, af en toe kabbelt er een vriendelijk stapelwolkje langs, dat vind ik nou lekker zomerweer. Maar nee hoor, het moet meteen weer 32 graden worden met zonder wind en een luchtvochtigheid van 354%. En normaal gaat het na zo'n dag gewoon onwederen en hoosregenen, maar die functionaliteit is blijkbaar ook al afgeschaft. Oh ja, en er vliegt hier een energieke bromvlieg rond. Ik zou hem moeten doodslaan, maar de energie ontbreekt me ten enen male.
Pak toverstaf, Avada Kedavra, dag vlieg
Mijn stok is gesmolten :cry:
Weedbee schreef:
19-06-2017 18:59
Het zou best wel eens kunnen dat die grote hoeveelheid suiker het effect versterken dat je niet normaal wilt eten. Suiker verstoord de hele interne huishouding van je lichaam.
Potterhead schreef:
19-06-2017 19:59
Pak toverstaf, Avada Kedavra, dag vlieg

:HA:

Dacht nog .. Lady V. heeft toch helemaal geen vliegenmeppert nodig? Die knettert hem met haar toverstok wel neer. Maar nee .. de toverstokken van tegenwoordig zijn niet meer wat ze waren :-[
viva1966 schreef:
19-06-2017 20:05
Het zou best wel eens kunnen dat die grote hoeveelheid suiker het effect versterken dat je niet normaal wilt eten. Suiker verstoord de hele interne huishouding van je lichaam.

Daar weet ik alles van helaas. Maar een KH-arm eetpatroon maakt dat ik constant 'honger' heb en een dietiste vertelde mij in al haar wijsheid vorig jaar dat ze het 'vet' in mijn eetpatroon miste. Ik moest meer vet eten. Jawel .. na 20+ jaar altijd maar op de calo's en vet enz. gelet te hebben moest ik nu aan de slagroom (ongezoet natuurlijk), klonten roomboter, lepels walnotenolie, Zaanse mayo, volvette kaas/yoghurt enz. en dat zou voor verzadigingsgevoel zorgen. Maar guess what? Nog steeds een permanent hongergevoel en 8 kilo aangekomen :@ Vandaar dat ik het nu heb opgegeven. Mijn lijf doet wat het wil. Dus eet ik - als het zo uitkomt - ook maar waar ik trek in heb. Mijn praktijkondersteunster dringt er al jaren op aan dat ik vooral LOL in mijn leven moet hebben .. dat scheelt stress. Uhuh. Lol?? Met dit weer??? Dat lukt alleen maar met ijs :-?
Lady_Voldemort schreef:
19-06-2017 19:53

10000% mee eens. En niks geen onweer hè? Gewoon nog steeds die takkenzon. Zie verdorie idioten die nu in hun tuin zitten. Tis 30+ graden. En maar volhouden dat het hééérlijk is buiten. En dan om een uur of 10 ook nog de terraskachel aansteken, zodat jij - als je EINDELIJK je raampjes kunt opendoen voor wat frisse lucht - vergeven wordt door de stank :hamer: :hamer: :hamer:
Ik lig, op mijn zij, op de bank, met op anderhalve meter afstand een woest ventilerende ventilator.
Ik heb een flodderjurk aan van hele dunne katoen en dit is te doen.

Maar dan moet ik niet honden uit hoeven laten of, zoals vanmiddag, de tuinmeubelen en de trampoline van het gras hoeven slepen omdat het gras gemaaid moet worden.
Pfff...half 9 en het is hier buiten nog 31 graden! Dat wordt echt weer een rotnacht.

Ik lig op bed. De slaapkamer is het koelste en donkerste plekje, dus dan maar op bed liggen. Morgen gaat de wekker weer om half 5 dus ik ga wel bijtijds slapen. Tenminste een poging doen om te slapen.

Wens jullie sterkte deze nacht.
Vreselijk weer dit. Ik kom net uit de douche en ik plak weer. Pfffffff. Douche was wel lekker, ijskoud gedoucht. Ik denk dat ik een buitendouche laat maken. In dit weer kun je beter buiten douchen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven