Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mee?
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
catharina1000 schreef:
18-06-2017 14:23
Mag ik mee?

Haha ja hoor, anders gaan we gewoon met z'n allen. Een zomermoppers vakantie, gezellig! :D
ik heb nu een serieus plan gemaakt voor de komende tijd. Ik raak in paniek als ik aan de komende weken denk dus nu is het:

drie weken tot de zomervakantie
dan drie weken totdat we op vakantie gaan
dan drie weken op vakantie
dan is het half augustus als we terugkomen en
dan is het nog een paar weken totdat de herfst weer begint...

ik kan weer even adem halen.

ik haat de zomer!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Er was een tijd dat ik fluitend dit topic negeerde. Het kon me niet warm genoeg zijn. Heb een tijdje gewoond en gewerkt in een warm gebied.

Maat de laatste twee jaar heb ik chronische pijn. Wat steeds erger wordt. En ik kan niet meer tegen de warmte.
Zit alleen maar thuis en kan niks. Het vooruitzicht van de komende weken maakt me heel erg down.

Verder heb ik niet veel zinnigs toe te voegen.
Ironisch genoeg zit ik nu in Zuid-Italie waar het bloedverziekend heet kan zijn. Vandaag: 23 graden, zonnetje, wind. Hemels! Volgende week weer terug naar NL. BAH!
't Is al met al een heel gedoe
Hoi!

Ik ben nieuw, mag ik meedoen? :-D Ik heb niet alles gelezen, maar herken me nu al in veel dingen. Wat een gruwelijk irritant seizoen is de zomer geworden; althans, kan me niet herinneren dat het vroegah zo erg was met de temperaturen als nu. Wellicht is het de klimaatverandering, of misschien kon ik er toen beter tegen. Hoe dan ook, ik ben inmiddels geëvolueerd tot diehard zomerhater. Hysterische zon, walgelijke hitte, insecten overal, plaknachten, hooikoorts, uitslag, zweet en andere stank, lawaai op straat tot diep in de nacht... Dolle pret ja :bonk: En wat mijn toch al snel oververhitte toestand nog erger maakt is de onophoudelijke kletspraat bij het weerbericht (radio, tv, online). Waarom wordt onophoudelijke bloedhete zon als "prachtig weer" bestempeld? Waarom wordt opgedrongen dat tropische temperaturen "heerlijk" zijn? Waarom mogen we dat niet zelf bepalen?

Hebben jullie ook het gevoel dat het ieder jaar iets moeilijker wordt om er mee om te gaan? Ik heb vanmiddag een paniekaanval gehad bij het vooruitzicht van de hele week hoge tot tropische temperaturen. Het maakt me bijna wanhopig. Gelukkig is mijn appartement koel (nog wel), dus ik kom zo min mogelijk buiten deze dagen en houd alles donker. Leuk is anders, maar ik probeer me maar steeds te bedenken dat het hoe dan ook over een tijdje weer herfst wordt. Gewoon good old Nederlands weer zoals het in dit land hoort te zijn: wind, koelte, stormachtig, heel af en toe een BESCHEIDEN zonnetje maar vooral bewolkte luchten en regelmatig een frisse bui, frisse geur buiten, weer lekker onder een dekbed slapen, pannenkoeken eten in knusse restaurantjes. Genieten!

Ik wens jullie veel sterkte de komende week om deze gekte uit te zitten, en veel ijsjes! Ik zal niet zo heel veel online zijn maar leuk dat we elkaar hier kunnen steunen als we het even niet meer trekken.
Over slaapmaskers: ik heb ze van de Action. Goedkoop, leuk en zijn fijn!
Ik mis mijn herfst kleding :'(
Voel me daar zo veel beter in!

Herkenbaar kapitein haak, bij mij is het de laatste jaren ook erger geworden.
Ik doe van alles en doe wel vrolijk, ik probeer het leuke er zeker wel van te zien, maar het is gewoon echt mijn tijd niet.... Daarnaast ben ik een fanatieke sporter en dat is in de Herfst/Winter zoveel lekkerder.
Ik kan nu vaak niet goed door ademen door het warme weer.

Het typische is dat juist veel mensen tot leven komen in de Herfst/Winter, ik heb het andersom. Ik vind bijvoorbeeld fietsen veel fijner als het fris weer is, daarna lekker naar binnen en een warme kop thee :shame:
Vreselijk weer deze week heel veel sterkte allemaal :hug:
Welkom Kapitein Haak! Fijn dat er weer een medestander is! Je hebt het goed verwoord.

Ik heb vannacht weer slecht geslapen. Te warm en te lawaaierig. Kids waren ook al weer erg vroeg wakker. Ik ben moe en ik heb koppijn.

Sterkte iedereen.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Wat een rotnacht zeg. Ramen dicht omdat mensen tot laat op het balkon zitten, dus dan krijg ik het sowieso al benauwd. Later dan de ramen weer open en tegen de tijd dat ik eindelijk echt slaap gaat die kloteduif te keer. Dus raam maar weer dicht.

Nog 4 dagen :"-(
Morning!

@yesss Ja, ik ben zelf dan geen sporter, maar kan me goed voorstellen dat je daar in de herfst/winter veel meer van geniet. Krijg je tenminste lucht.

@catharina1000 Thanks :) Zelf goed geslapen, maar als ik de knalblauwe lucht zonder wolken zie (en natuurlijk ALWEER die knetterzon, en dat terwijl het pas 7:15 is) dan word ik ook acuut moe. Zo meteen maar weer hermetisch alles afsluiten.

Sterkte allen.
Me too Catharina... Duurde al een eeuwigheid voordat ik in slaap viel. Heel benauwd in mijn slaapkamer omdat ik geen raam open kan zetten (rumoerig buiten) ben ook met hoofdpijn opgestaan en moet zo gaan werken :wtf:
Ook sterkte iedereen! Dat het maar gauw weer frisser mag worden.
Ha, medestanders!
Wat een ellende he, die hitte....
Altijd een hekel aan gehad.
Als het zo warm is voelt het voor mij alsof er niet voldoende zuurstof in de lucht zit. Ik krijg het benauwd en mijn neus gaat dicht zitten.
Het zal allemaal best psychisch zijn maar toch heb ik er last van

'Lekker buiten zitten' vind ik ook vreselijk met dit weer.
Voor je het weet plak je vast aan je stoel, de achterburen hebben paarden dus de horzels steken je lek en met geen zuchtje wind zit ik binnen no time zowat te hyperen van de benauwdheid.

De auto is net een oven, ook zo afschuwelijk, het stuur brandt in mijn handen en de airco is kapot.

Het is not done om te klagen over het weer als de zon schijnt maar voor mij is twintig graden heet zat.
Vannacht geen oog dichtgedaan. Om vijf uur was ik nóg wakker.

Kan niet wachten tot het lekker flink afkoelt.
En dan heb ik nu alles openstaan terwijl ik aan het werk ben en dan gaat er eentje om kwart voor 8 al met een hogedrukspuit aan de gang. Dus alles maar weer dicht.
Wat een warmte zeg! Helaas heb ik spontaan een zonneallergie gekregen. Volgens de dokter kan dat zomaar ineens ontstaan. Heel mijn armen onder de rode branderige vlekken:(

De kinderen vinden dit weer heerlijk en zijn constant buiten in het zwembad dus moet ik wel buiten gaan zitten(jongste is 2)

Herfst kom aub snel! Ik mis het zo om lekker warm onder de dekens te kruipen en fatsoenlijk te slapen :-|
Op werk hier is het ook echt te heet. Ik ben docent en ik moet straks anderhalf uur in een warme gymzaal zitten bij de herkansingen.

Ik vind in de zomer de geluiden van andere mensen ook altijd erg lastig. Dat is in de herfst en winter veel minder.
Ik denk dat dit het juiste topic voor mij is.

Wat een warme klap in mijn gezicht zeg pfff. Vannacht toen ik naar mijn werk ging 03:30 was het nog niet niet zo warm ik heb de hele werkdag op een plek gewerkt waar de airco aan is. En dan ga je naar buiten, meteen een benauwde klap. Pffff. Ik ga proberen te slapen.
Ik word niet goed van airco gekoelde ruimtes nu.
Zoals supermarkten.
Hebben jullie dat niet?
Vooral als je vanuit de supermarkt buiten komt. Baf!
Ik sta te trillen op mijn benen als ik bij de auto ben.
Absoluut. De overgang is te heftig. Iedereen gaat vandaag naar buiten want er moet worden genoten van het mooie weer en wij zitten binnen. Ik heb pas net geaccepteerd dat dat ook mag. Gewoon lekker binnen blijven zitten. Stom hé?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Eleonora-1 schreef:
19-06-2017 12:32
Zoals supermarkten.
Hebben jullie dat niet?
Ik heb er ook last van. Behoorlijk klap. Je moet gewoon naar lucht happen. Zo benauwd is het.
In de supermarkten is het inderdaad te koud nu in verhouding, is volgens mij ook echt niet gezond.

Op vakantie kan ik trouwens nog best genieten (heb bijna een hekel gekregen aan dat woord maargoed) van warmer weer, maar dan lig je aan het zwembad of zee, dan leef je heel anders. Maar als ik moet werken enz dan vind ik het gewoon niks. En op één of andere manier wordt de zomer altijd zo neergezet, ook in reclames, alsof het een aaneenschakeling is van zomerse activiteiten.

Nu moet ik zeggen dat koudere landen mij meer trekken qua vakantie de laatste jaren. Hebben jullie dat ook?
Ik wil heel graag een keer naar IJsland.
Ik heb het ook redelijk geaccepteerd TanteSlankie​, maar toch voelt het anders in de zomer. Ik voel me er nog steeds onrustig bij... Ik heb zo'n zin in een regenachtige dag, lekker op de bank series of films kijken.
Ik heb wel met mezelf afgesproken dat ik zoveel mogelijk doe waar ik zelf zin in heb. Dus ik ontvlucht de zomer zoveel mogelijk ;-D

Vinden jullie het trouwens ook helemaal niet leuk om zomerkleding te kopen?
Ik vind het veel leuker om te shoppen voor herfst en winter kleding.
Daar ben ik ook altijd heel blij mee, kan dan helemaal blij worden van een nieuw jasje of laarsje.
Met zomerkleding heb ik meer zoiets van, dit kan wel.. Qua schoenen weet ik het ook nooit, ik voel me er gewoon nooit 100% lekker in.
Eleonora-1 schreef:
19-06-2017 12:32
Zoals supermarkten.
Hebben jullie dat niet?
Gelukkig doet mijn vriend meestal de boodschappen, want ik haat de supermarkt. Maar vandaag had hij echt geen tijd, dus heb ik het vanmorgen gedaan. Om 10 uur, was het gelukkig niet zo heel erg warm en is de klap minder groot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven