Lijf & Lijn alle pijlers

Borsten dilemma

19-06-2017 18:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik ben 1.65 klein en ik mijn cupmaat is 70G. ze zijn zeker behoorlijk groot voor mijn lijf en lengte, maar ik vind ze prachtig!
Echter heb ik er ook ontzettend veel problemen mee.. Ik heb onwijs veel pijn. Niet zo zeer mijn rug maar vooral mijn borsten zelf aan de zijkant en dit trekt door naar mijn oksel en armen. Soms is het zo erg dat ik mijn armen niet eens op kan tillen. Zonder bh kan ik al helemaal niet en tijdens het douchen moet ik ze vast houden. De pijn kan zo ondraaglijk zijn dat iedere aanraking in de buurt van mn oksels en borsten vreselijk is. Meerdere malen al bij de huisarts geweest en ja mijn borsten zijn erg zwaar. bijna 2 kg per stuk, vandaar ook de pijn. Ik overweeg serieus een borstverkleining maar ik wil ook niet van mijn borsten af omdat ze wel mooi zijn. Ik ben bang voor de littekens, voor de pijn en nooit meer gevoel in mijn tepels. Ook wil ik nu nog niet beslissen over het wel of niet geven van borstvoeding later.
Zijn er vrouwen die ervaring hier mee hebben? zijn de littekens heel erg? of vrouwen die deze klachten ook hebben en verlichting weten?

Groetjes
En als je eerst eens gesprek met de arts aangaat die borstverkleining doet en daar deze vragen stelt?
Bespreek dit idd met de arts
Mijn vriendin heeft het 30 jaar terug laten doen en dat ziet er niet uit kort gezegd.
Mega littekens, tepel er zichtbaar uit gesneden en weer opgenaaid en een heel rare vorm.
Maar een kennis liet hare laatst zien en die waren prachtig. Je zag amper wat.
Kortom het is heel erg veranderd en je kunt niet afgaan op mensen hun ervaringen.
Want zometeen komt iemand met een slechte ervaring en denk je dat dat de waarheid is.
Terwijl het voor jou juist heel goed kan uitpakken.
Ikzelf zou ook veel.moeite hebben met snijden in een 'gezond' lichaam.
Aan de andere kant heb ik jouw lengte, en had rond mijn twintigste maat b en nu e.
Borsten worden meestal niet kleiner, helemaal niet als je jouw omtrek (zo te lezen ben je petite) hebt.
En je fysieke klachten vind ik wel ernstig klinken.
Wat een ellende. Als ik dit zo lees zou ik in jouw geval niets liever willen dan een borstverkleining. Een cup C is nog steeds prachtig en sexy!
anoniem_150601 wijzigde dit bericht op 20-06-2017 02:02
1.05% gewijzigd
Je kan ze wel mooi vinden, maar dat weegt toch niet op tegen de pijn? Mijn moeder had dat vroeger ook, heeft ze 40 jaar geleden al laten verkleinen en er geen moment spijt van gehad. Bovendien zullen zulke grote borsten over niet al te lange tijd gaan hangen, dus dan vind je ze waarschijnlijk niet meer zo mooi.
Als je zoveel pijn hebt zou ik het wel doen.

Zelf heb ik ook een grote maat (85H), maar geen pijnklachten. Ik zou liever een C cup hebben maar zonder klachten wordt het niet vergoed en een verkleining is nogal een uitgave.
Ik heb ook een borstverkleining gehad. Ook 165cm klein en ik had een H cup en constant rugklachten. Nu heb ik een C cup en wat een verlichting. Je ziet er ook weinig van. Ik heb alleen een klein litteken overgehouden onder mijn oksel, maar de rest zie je niet.

Maar laat je wel eerst goed voorlichten door een arts voordat je de keuze maakt. Het herstel was best pijnlijk.
Laat je goed adviseren. Doorsturen door je huisarts, niet afgaan op mooie beloftes van klinieken op het internet. Een borstverkleining is een veel zwaardere operatie dan een borstvergroting.
In mijn omgeving helaas twee minder goede ervaringen. Bij beide dames ging het mis bij de tepel. Die werd afgestoten door het weefsel er om heen. En bij een kwamen er rare deuken in de borst. Om een lang verhaal kort te maken, het genezingsproces duurde erg lang en was niet zoals gehoopt. Let wel, het hoeft niet altijd zo te gaan, maar houd er rekening mee dat het tepelweefsel op de nieuwe plek afgestoten kan worden. Er kwamen bij beide vrouwen hersteloperaties aan te pas en eentje heeft nu echt misvormde tepelhoven. Maar.... eerlijk is eerlijk, zij vinden het belangrijker dat ze de constante pijn en het ongemak dat ze hadden kwijt zijn.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
Hier ook een bvk. Ik had cup H, nu cup C/D, en dat was de beste beslissing van m'n leven. Littekens zijn nauwelijks zichtbaar (>10 jaar na dato), maar ik heb 1 tepel waar weinig tot geen gevoel meer in zit. Dat is jammer, maar dat is het zeker (zeker!) wel waard voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven