Extra premieverhoging autoverzekering van ruim 25%
dinsdag 20 juni 2017 om 11:46
Ik krijg zojuist bericht van mijn verzekeraar dat de premie voor mijn allrisk autoverzekering te laag is, in vergelijking tot de premie die nieuwe klanten zouden moeten gaan betalen.
De verzekeraar bericht mij dat de premie wordt aangepast en meldt het nieuwe maandbedrag. Ik heb 20 schadevrije jaren opgebouwd en zit in bonus-malus trede 24. Omgerekend komt dit neer op een extra premieverhoging van ruim 25%! Dit, bovenop de premieverhoging van afgelopen januari. Mag een verzekeraar dit zomaar doen?
Ik ben al jaren klant bij deze verzekeraar en heb al mijn verzekeringen hier lopen. Ik ben klant geworden vanwege de scherpe premies. De verzekeraar geeft korting naarmate je langer klant bent en meer verzekeringen hebt lopen. Als ik nu een vergelijkingsrondje doe, zijn er verschillende verzekeraars waar ik mijn verzekeringen goedkoper kan onderbrengen.
De verzekeraar bericht mij dat de premie wordt aangepast en meldt het nieuwe maandbedrag. Ik heb 20 schadevrije jaren opgebouwd en zit in bonus-malus trede 24. Omgerekend komt dit neer op een extra premieverhoging van ruim 25%! Dit, bovenop de premieverhoging van afgelopen januari. Mag een verzekeraar dit zomaar doen?
Ik ben al jaren klant bij deze verzekeraar en heb al mijn verzekeringen hier lopen. Ik ben klant geworden vanwege de scherpe premies. De verzekeraar geeft korting naarmate je langer klant bent en meer verzekeringen hebt lopen. Als ik nu een vergelijkingsrondje doe, zijn er verschillende verzekeraars waar ik mijn verzekeringen goedkoper kan onderbrengen.
dinsdag 20 juni 2017 om 11:54
dinsdag 20 juni 2017 om 12:46
Laat me raden: Achmea of één van hun verzekeringen? Ik heb namelijk een brief met dezelfde verhoging gekregen. Nu was in het nieuws dat de premie's omhoog zullen gaan maar dit vind ik wel erg fors. Navraag bij familie en vrienden leert me dat anderen niet zo'n forse verhoging hebben. Dus ik ga een rondje langs andere verzekeraars maken en dan eventueel overstappen. Hoor vooral veel goeds over Univé: schappelijke premie en toch goede dekking.
dinsdag 20 juni 2017 om 12:48
Kloptririanneke schreef: ↑20-06-2017 12:46Laat me raden: Achmea of één van hun verzekeringen? Ik heb namelijk een brief met dezelfde verhoging gekregen. Nu was in het nieuws dat de premie's omhoog zullen gaan maar dit vind ik wel erg fors. Navraag bij familie en vrienden leert me dat anderen niet zo'n forse verhoging hebben. Dus ik ga een rondje langs andere verzekeraars maken en dan eventueel overstappen. Hoor vooral veel goeds over Univé: schappelijke premie en toch goede dekking.
Deze verhoging is bovenop de verhoging van januari, dus de 2e verhoging dit jaar.
Univé heb ik vanuit het verleden slechte ervaringen mee, dus die sla ik in mijn rondje even over.
dinsdag 20 juni 2017 om 12:59
Mag ik vragen wat voor slechte ervaring? Ben over het algemeen wel tevreden over Achmea dus in principe blijf ik daar het liefst, maar als het verschil in de papieren loop stap ik wel over.
woensdag 21 juni 2017 om 07:52
In het contract staat ongetwijfeld dat ze de premie mogen verhogen. En waarschijnlijk dat de klant in zo'n geval de overeenkomst mag stoppen. Wel even een goedkopere offerte regelen van een andere verzekeraar regelen voordat je er mee gaat dreigen. Bluffen werkt meestal niet.MwTheelepel schreef: ↑20-06-2017 11:54Wat staat er in het contract? Ik zou ze sowieso eens bellen en melden dat het elders goedkoper kan en je al je verzekeringen wil omzetten naar een ander. Vaak is er dan ineens wel iets mogelijk. Zo niet stap je over.
maandag 26 juni 2017 om 21:40
En TO wat heb je gedaan?
Geen ervaring met Achmea. Maar wel hele goede met ZLM. Duidelijke communicatie, nette afhandeling, uitstekende service voor een goede prijs. (In mijn geval de goedkoopste.) Geen aandelen overigens! Echt niet.
Pakketkorting kennen ze bij ZLM ook en regelmatig krijgen we nog een extraatje erbovenop. Vorig jaar 65 euro omdat ze 65 jaar bestonden. En ze hebben echt scherpe premies.
Enige nadeel is: autoverzekering (andere verzekeringen mogelijk ook) alleen voor inwoners van de provincies Zeeland en Brabant. (Wellicht inmiddels niet meer?)
Geen ervaring met Achmea. Maar wel hele goede met ZLM. Duidelijke communicatie, nette afhandeling, uitstekende service voor een goede prijs. (In mijn geval de goedkoopste.) Geen aandelen overigens! Echt niet.
Pakketkorting kennen ze bij ZLM ook en regelmatig krijgen we nog een extraatje erbovenop. Vorig jaar 65 euro omdat ze 65 jaar bestonden. En ze hebben echt scherpe premies.
Enige nadeel is: autoverzekering (andere verzekeringen mogelijk ook) alleen voor inwoners van de provincies Zeeland en Brabant. (Wellicht inmiddels niet meer?)