Oktober 2009

26-01-2009 17:45 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie is er ook zwanger en uitgerekend in oktober 2009.

Zelf ben ik er sinds vanmorgen achter dat ik zwanger ben van mijn derde kindje. Ik heb al een meisje van 5 jaar en een meisje dat met 10 maanden is overleden aan longproblemen.

Vind deze zwangerschap dus heel erg spannend en had eigenlijk volgende week pas een afspraak bij de gyn. Dit omdat mijn laatste zwangerschap door (zwangerschaps)diabetes vrij turbulent verliep en mijn dochtertje heel veel ernstige skeletafwijkingen had. We hadden daarom afgesproken dat we bij een zwangerschapswens eerst bij haar langs zouden komen om het een en ander te bespreken, maar nu al zwanger, dus wie weet kan ze volgende week wel even met een echo kijken.

Ik hoop dat er meer meiden komen schrijven!

Liefs een vlindermama

www.yasminemeijvogel.vlindersite.nl

(Ps post nog effe niet onder eigen naam, wie weet wie er uit mijn familie/kennissenkring allemaal rondneust hier!)

op F5 drukken om tabel te vernieuwen!

Welkom snico! Gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je mee komt schrijven!

Ik heb net geprobeerd een tabel te maken, maar helaas, het lukt me niet. Iemand wel zo handig?

Wat heerlijk dat het weekend is, beetje jammer van het weer, maar ja, niets aan te doen. Vanavond heb ik een feestje, heb de smoes blaasontsteking = antibiotica klaar staan. Geen idee of ze erin trappen, ben benieuwd. Iemand informatie over antibiotica? "Heb ik nog nooit gehad namelijk" Zijn dat pillen? Elke dag 2 ofzo? Klinkt dat logisch, voor als er wat meiden wat dieper doorvragen?
Ik heb ook geprobeerd een tabel te maken, maar ik ben nog niet eerder op dit forum geweest. Het lukt dus niet erg.

Wat vlindermama schreef herken ik wel. Ik heb ook het idee dat er zwanger op mijn hoofd staat en dat mensen het al kunnen zien. Gisteren ben ik wezen sporten. En mijn sportkleding zit best strak. Ik durfde mijn jasje niet uit te doen, omdat ik dan dacht dat iedereen het zou zien.

Ik kan niet wachten om het aan mjin zoon te vertellen. Die heeft zo vaak gevraagd waarom hij geen broertje of zusje heeft.

Ik denk dat hij het helemaal geweldig zou vinden. Maar zodra hij het weet, weet iedereen het hier in de buurt en omstreken. Dus toch maar even wachten.

Ik wilde nooit een groot leeftijdsvershil tussen de 1e en de 2e. Maar nu ik toch zwanger ben maakt het mij niet zo veel meer uit. En heeft ook zo zijn voordelen. We kunnen hem er nu iedergeval bij betrekken.

Het is mooi weer ik zo eens even lekker een uurtje lopen met de hond. Fijn weekend!
hallo dames,

even een ego-berichtje. Vanmorgen na t plassen en afvegen had ik ook wat bloedverlies. Schrok me helemaal te pletter. We zijn al bijna 1,5 jaar bezig voor nummer twee en ik had de hoop al een beetje opgegeven (al dacht ik daar na cookies bericht anders over...)

Manlief zegt dat t heus wel meevalt, maar ik denk dat t niet goed zit. Ben wel nuchter genoeg om te beseffen dat als t niet goed is, t beter is als t mmis gaat, maar toch. Heb net ook ff leker zitten janken.

Afwachten nu maar!

x snico
Hallo dames;

Mag ik ook meeschrijven? Heb vanochtend een test gedaan die positief was! Joepie!!! Kan het nog niet geloven.

Heb eigenlijk morgen mijn nod maar ik denk ach laten we het proberen, eerst een heel vaag streepje die binnen 10 minuten duidelijker werdt.

Mijn zus gebeld die ook zwanger is; ben dan toch wel wat onzeker met een klein streepje haha zij zei een streep is een streep!

Ik doe er morgen nog 1 en dan ga ik de huisarts maar eens bellen.

Ik ben trouwens 28 jaar en dit is ons eerste kindje....volgens mijn eigen berekening ben ik rond 20 oktober uitgerekend.

Veel liefs van Puck
He dames,

Snico, jij ook al bloedverlies.... ik had het maanden (wist toen nog niet dat ik zwanger was) en vrijdag, maar heel lichtroze en alleen bij het afvegen. Ik schoot vrijdag ook meteen in de stress, om daarna maar geduldig af te wachten (wat zowaar redelijk lukte) en het gelukkig weg. Ik weet niet hoe jouw bloedverlies is? Zeker na vrijen of ontlasting is het niet zo raar om wat bloedverlies te hebben. Maar ik kan me goed voorstellen dat je in de stress schiet, had ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook, waren toen net als jij nu 1,5 jaar bezig geweest. Ik hoop echt voor je dat het niets betekent en dat alles goed blijft gaan!

Watertje, heb net jouw verhaal gelezen en dat is ook heftig! Verschrikkelijk om je kindje te moeten verliezen. Ik hoop echt dat alles dit keer helemaal goed gaat!

Loeske, jij hebt al snel een echo zeg! Ik ben erg benieuwd wanneer ik een echo krijg, want ik had een onregelmatige cyclus, maar door temperaturen denk ik te weten wanneer mijn eisprong was. Maar ik denk dat ik misschien een paar dagen langer zwanger dan ik nu denk (hm, klinkt niet echt logisch deze zin ) Misschien krijg ik dan wel iets eerder een echo, maar ik ga uit van 9 a 10 weken.

Anastacia, hoe is het met jou??? Ik hoop zo dat het toch goed zit...

Cookie, dat is ook wat, nu zomaar opeens zwanger! Wat geweldig!

Heb net het hele topic nog eens goed doorgelezen en wat dingen in excel gezet, ga zo aan de slag met een tabel. Heb gezocht op het forum en gevonden hoe het zou moeten. De tabel kan bovenin, maar dan moet Vlindermama haar bericht wijzigen en de tabel plaatsen (en tussendoor wijzigen), maar als het mij lukt zal ik wel uitleggen hoe het moet.

Hier gaat het verder prima, wel al een week het gevoel dat ik ongesteld moet worden met vlagen, soms ook last van mijn onderrug. Klinkt dat bekend bij jullie? Zo lang het geen heftige krampen zijn zal het wel goed zjn toch? Gelukkig maak ik me niet al te druk, maar ik vind het wel heel eng . Je bent zo blij dat je zwanger bent en wordt met de dag blijer, maar het is nog maar afwachten of het goed zit... Wat dat betreft blijven bij mij die zorgen altijd wel... we hopen gewoon het beste!

Verder niet zoveel trek en met vlagen een beetje misselijk, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn!

Liefs,

Snoopy
Puck, gefeliciteerd!

Je hoeft de huisarts op zich nog niet te bellen, maar het mag natuurlijk wel . Ik ga de huisarts over 2 weken bellen (om te informeren) en dan ook de verloskundige om een afspraak te maken (rond de 8 weken denk ik).
quote:SnoopySnoopy schreef op 08 februari 2009 @ 14:40:

Puck, gefeliciteerd!

Je hoeft de huisarts op zich nog niet te bellen, maar het mag natuurlijk wel . Ik ga de huisarts over 2 weken bellen (om te informeren) en dan ook de verloskundige om een afspraak te maken (rond de 8 weken denk ik).

Bedankt voor de tip! Voor mij is het allemaal nieuw natuurlijk.

Wanneer is een goede tijd om de huisarts te bellen? Mijn zus heeft het gelijk gedaan maar ja die heeft dan ook epilepsie.

Vrijdag ga ik weer met haar mee voor de echo, was de vorige keren altijd zo jaloers.....op een gezonde manier dan..

Een tabel zou inderdaad wel handig zijn, vooral als je net als ik nieuw bent haha.
Puck: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je zus en jij tegelijk zwanger zijn. Ik ben tegelijk zwanger met 2 goede vriendinnen, ze weten het alleen nog niet.

Snico: spannend zeg, maar kan het ook nestelbloeding zijn? Niet gelijk in de stress schieten hoor, maar dat is natuurlijk makkelijker 'getypt' dan gedaan. Ik duim voor je

Snoopy: wat goed dat jij een tabel kan maken, haha, dat kunnen wij niet!

De rest: hoe gaat het met jullie? Nog nieuws? Ik heb wat meer last van mijn onderrug, maar verder valt het allemaal reuze mee. Ik hoop maar dat het zo blijft en dat ik niet ineens heel misselijk ga worden ofzo. Vriendlief en ik zijn heel blij dat we al zo snel een echo krijgen en waarschijnlijk dan al het hartje mogen horen, als alles goed is tenminste. Nog 1,5 week wachten spannend. Wat een saai weertje vandaag he? Echt weer om lekker chill op de bank te hangen, dat ga ik nu dus mooi weer doen.

Fijne zondag allemaal!
Hey daar,

hier een misselijk Watertje... Poeh hee, af en toe hele misselijke vlagen. Dat had ik de vorige zwangerschap helemaal niet.

Wat dat bloedverlies van sommigen betreft: hoeft echt niets te betekenen hoor. Dat komt veel vaker voor. Kan innesteling zijn of een gesprongen adertje. Ik had het bij Liv ook en ben daar helemaal over gerustgesteld door de VK. Dat het later alsnog niet goed was met Liv had niets daar mee te maken. Met de zwangerschap an sich was niets mis... Echt Snico,

maak je niet te veel zorgen. Behalve dan als je echt veel bloed verliest en veel pijn hebt. Dan moet je wel eve n je huisarts bellen.

Snoopy: wat fijn dat je je op die tabel hebt gestort, thanx!

En Puck: gefeliciteerd!!!
Puck, op zich is het wel handig als je huisarts weet dat je zwanger bent, ivm medicijnen enzo, maar dat kan je natuurlijk ook vertellen zodra je een keer iets nodig hebt. Ik bel de huisarts vooral omdat ik weet dat de assistente en zijn vrouw het super zullen vinden dat ik weer zwanger ben . Heb tijdens mijn zwangerschap van mijn dochtertje (vooral op het laatst) nauw contact met ze gehad en zie en spreek ze regelmatig.

En j'aloers' zijn omdat je zelf nog niet zwanger bent maar iemand in je omgeving wel is heel normaal. Echt fijn als je dan zelf ook zwanger bent!

Loeske, hier ook een hangdagje, helaas kon dochter niet echt slapen vanmiddag, is een beetje ziekjes. Maar ze kan wel lekker overal een rotzooi van maken en ondeugend doen, dus zo ziek is ze niet . Ik laat 'r maar een beetje, kan ik ook lekker m'n eigen gang gaan .

Watertje, 'lekker' misselijk dus! Ik hoop dat het niet te erg wordt, achteraf maakt dat allemaal niet uit, als alles maar goed gaat met je kindje, maar als je je echt ziek voelt is genieten toch ook heel moeilijk...

Verder helemaal eens wat je zegt over bloedverlies... maar ik vond het bij de zwangerschap van mijn dochter en nu van de week niet echt leuk. Het zegt allemaal niets, maar je maakt je toch iets minder zorgen als je geen bloedverlies hebt.

Wat betreft de tabel, nog wensen wat daarin moet komen te staan? Ik dacht aan naam, leeftijd, uitgerekende datum, jongen/meisje (voor degenen die dat straks willen weten), hoeveelste kind en bijzonderheden (zoals de volgende afspraak vk, kloppend hartje gezien, bloedverlies enzo...)

Vlindermama en Watertje, bij jullie zet ik dan 3e en 2e kindje, we weten hier toch allemaal hoe het zit. Als jullie het anders willen hoor ik het wel.

En ik hoop dat de tabel gaat lukken hoor, maar dat zal vast wel. Ga er vanavond weer mee aan de slag.

Gaan jullie trouwens meedoen met Moeders voor Moeders? Ik ga me volgende week opgeven, heb het bij mijn dochtertje ook gedaan. Ben van haar met hulp van het ziekenhuis zwanger geworden, dus weet ook hoe dat is... en ik vind het fijn dat ik dan kan helpen door mijn plasjes op te vangen ipv weg te spoelen .

Liefs,

Snoopy
Ik heb gelijk de verloskundige gebeld ipv de huisarts. Ze vertelde me dat de huisarts je alleen maar feliciteert en dan doorverwijst naar de verloskundige en ik slik geen medicijnen. De tabel 'klinkt' prima zo snoopy. Wil je nog iets van ons weten of heb je dat inmiddels al opgespeurd in dit topic?

Hoe gaat Moeders voor Moeders precies? Ik zit nu in mijn 6e week, volgens mij. Noem je dat zo als je as. woensdag 6 weken zwanger bent?
Tabel klinkt goed Snoopy. Misschien is t aardig nog om er een kolom bij te voegen met volgende afspraak bij de verloskundige of arts. Hadden we bij het mei-forum ook en is wel handig. Ik zou het fijn vinden als je idd schrijft dat het om mijn 2e kindje gaat. Liv voelt namelijk heel erg als mijn eerste kind en dat blijft zo :-)
Hoi Meiden,

Natuurlijk gaat dit je 2e kindje worden net als de 3e voor Vlinder. Allemaal heel veel succes en voorspoedige stressloze zwangerschap gewenst.

Ik heb gisteren heftige krampen en veel helderbloed verloren.

Dit was het dat weet ik zeker, ik ben nooit zo erg ongesteld. Het steld bij mij ook nooit zoveel voor en meestal met 1,5 dag echt over.

Vandaag megaspierpijn en ik ben bang dat ik weer blaasonteking heb. Ik bel morgen de huisarts wel om even te vragen of het daadwerkelijk blaasonsteking is.

Iedereen lieve groetjes Ana
Alles gaat nog steeds goed. Af en toe heb ik wel het gevoel dat ik droom. De misselijkheid is minder, maar de gevoelige borsten blijven. Komende week ga ik eerst maar eens de verloskundige bellen voor een afspraak. Bij ons is de 1e afspraak met 8 weken en met 12 weken krijg je een echo. Ik kan niet wachten!

Zo zachtjes aan begint de groep uit te breiden. Leuk!

Ik vind het leuk om te volgen hoe het met de andere gaat.

Anastacia wil ik veel sterkte wensen.

Groetjes.

Hoe vinden jullie 'm zo? Ik heb 'm wel bij onze eigen webspace opgeslagen, photobucket maakte 'm heel klein...

Als jullie nog jullie leeftijd door willen geven en kijken of de uitgerekende datum klopt? Bij sommigen moest ik even terugrekenen en het kan zomaar dat ik dat niet goed heb gedaan

En als jullie nog meer info hebben (afspraken enzo), moeten jullie dat ook even melden.

Als alle info compleet is, ga ik Vlindermama vragen of ze het plaatje (de tabel) in haar openingspost bovenaan wil zetten. Als er dan wijzingen zijn, pas ik het bestandje op mijn pc aan en upload die weer, als jullie dan op F5 drukken zie je de nieuwe tabel. Maar zo hoeft Vlindermama dus niet telkens haar openingspost te wijzigen...

En willen jullie de wijzingen vetgedrukt typen? Dan zie ik het niet zo snel over het hoofd . Vetgedrukt doe je door [ b] dan de tekst die je vetgedrukt wil hebben en dan sluit je de tekst af met [ /b] (spaties even weghalen, maar anders komt mijn uitleg er vetgedrukt te staan ).

Watertje, ik laat het dus zo staan. Alleen zullen sommige meelezers niet weten dat jouw eerste kindje is overleden. Maar goed, mocht iemand er vanuit gaan dat je eerste kindje nog leeft, dan kan je het alsnog uitleggen (mocht het voorkomen, maar dit was dus iets waar ik aan dacht. Ik snap heel goed dat Liv voelt als jouw eerste kindje, want dat is ze ook)

Ik heb bij bijzonderheden dus de bijzonderheden en afspraken staan. Er kan altijd een regel onder als het niet past.

Anastacia, jeetje, het is dus echt mis.... heel veel sterkte!

Puck80, morgen is jouw nod hè, dan ben je dus 3 dagen korter zwanger dan ik, dan moet het toch de 19e zijn dat je bent uitgerekend? Ik heb net bij mezelf op een zo'n calculator gekeken en mijn datum klopt toch echt volgens mij...

Cookie, fijn dat alles goed gaat. Maar jij weet niet precies hoe lang je zwanger bent, moet je dan niet eerder komen voor een echo denk je? Ik ga het zelf in ieder geval wel proberen . En daarna doen we rond de 15 weken een pretecho, met 20 weken de 20 weken echo en dan rond 28 weken nog een pretecho (3D). Ik ben nogal echoverslaafd .

Liefs,

Snoopy
Snoopy, gefeliciteerd! Ik zag je naam hier staan en kwam je even feliciteren, heb een paar keer bij het BV topic gelezen over je wens weer zwanger te worden. Maar nu ik hier toch ben: via de tabel is jullie persoonlijke webspace wel heel makkelijk toegankelijk. Wil je dat echt zo?
He Miffy!

Dank je wel! Ik geef nog steeds borstvoeding trouwens, 1 keer per dag, wilde eigenlijk gaan stoppen om zwanger te worden met hulp van het ziekenhuis, maar dat hoeft dus niet!

Ik weet dat onze webspace wel heel toegankelijk is zo, heb net wel wat foto's verwijderd en nu staan er geen dingen meer op waarvan ik liever niet heb dat anderen die zien. Maar via photobucket lukt het dus niet...
Mag ik me hier ook aanmelden?

Schoorvoetend, want ik kan het nog nauwelijks geloven dat ik weer in verwachting ben. Maar de test was toch heel duidelijk vanochtend...!

Als het allemaal goed blijft gaan, wordt dit onze tweede baby. We hebben al een dochter die nu 8,5 maand is (ook nog een baby dus!), dus dat zal wel lekker druk worden hier in oktober!

Ik lees hier veel bijzondere verhalen over de zwangerschappen. Dat van mij is zo op het oog heel normaal: de eerste keer proberen en direct raak! Maar daar had ik totaal geen rekening mee gehouden: we hebben er jaren over gedaan om onze eerste te krijgen. Door verschillende redenen was de kans dat ik zwanger zou worden minimaal. Uiteindelijk dan toch vorig jaar mei een baby gekregen. En nu dan zo snel al zwanger van de tweede! Terwijl ik al 35 ben. Het is gewoon nauwelijks te geloven. We hadden er echt totaal niet op gerekend.

Ik ben 35 jaar en de uitgerekende datum is (voor zover ik het goed uitgerekend heb) 17 oktober.
Snoopy: t is een prachtig schema! Voor de aanvulling: ik ben 33 jaar en dinsdag heb ik een afspraak met mijn gynaecoloog. Die afspraak stond al, was voor een uitstrijkje, maar ik ga meteen proberen daar zsm een echo te regelen. Zou moeten kunnen met mijn voorgeschiedenis lijkt me.

Ana, heel heel veel sterkte.

Knuffel

Watertje
Hallo allemaal,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik had vanmorgen een licht positieve test, dus zwanger! Ik denk dat ik dan uitgerekend ben op 18 oktober. Het is ons 2e kindje, onze dochter Lynn wordt in april 3 jaar. Ik ben zelf 33 jaar.

Anastacia, veel sterkte!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
*breekt hier even in*

Stuitert en feliciteerd je hier ook even Juultje!! Super!!

*breekt weer uit*
He Snoopy,

De tabel ziet er prima uit.

Volgens babybytes en predictor.nl ben ik wel 20 oktober uitgeteld, ik heb een cyclus van 26 dagen, dat scheelt 2 dagen natuurlijk.

3 maart as afspraak bij de verloskundige, spannend!!

Verder alles goed met jullie?

Bij mij wel redelijk, wel wat last van gerommel in de onderbuik en steken in de liezen.

Wordt een gezellig clubbie zo!

Liefs Puck
Juultje en Milagro Welkom!!!
ff copy-paste uit een ander topic..........

hi, even wederom even ego....sorry. Heb een beetje haast, heb zo vergadering van de oudervereniging van t kdv van flirty....

Vanmorgen de huisarts gebeld en t verhaal even aan de assistente uitgelegd. Ik kon vanmiddag om 16.40 uur even komen, met wat urine. Ging ze ook even kijken voor evt blaasonsteking.

De huisarts heeft mijn verhaal aangehoord, en inwendig gevoeld en gekeken. Hij zag wel een klein spoortje bloed, maar ik voelde wel zwanger (dwz "weke"baarmoeder zei hij). Het bloed zat in n soort wateriggedeelte. Vooralsnog zag hij geen reden tot ongerustheid maar kon me (uiteraard) geen garantie geven. Hij heeft me een brief mee gegeven voor de gyn. Morgen kan ik even bellen voor een echo-aqfspraak. Die kan op zijn vroegst eind van de week. Dussssss......vooralsnog een redelijk opgeluchte, doch uiterst alerte snico.

Ga dr een op bed slingeren!

Toedeloe

--------------------------------------------------------------------------------
Fijn dat je wat gerustgesteld bent, Snico, snap wel dat je toch alert blijft.

Ik vind het nog erg onwezenlijk om weer zwanger te zijn. Van mijn dochter was ik direct de 1e maand zwanger en nu de 2e maand. Terwijl ik er vorig jaar niet eens op had gerekend ooit nog zwanger te worden, omdat mijn man het wel mooi vond zo. Gelukkig is hij in november van gedachten veranderd!

Ik zal in mijn vorige bericht mijn gegevens nog even vet maken voor Snoopy.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven