Gele slaapkamer deur

22-06-2017 11:19 13 berichten
Hallo weet iemand een goede tip hoe kan ik mijn verkleurde deur weer witter krijgen?

Heb met een allesreiniger en ook met chloor geprobeerd maar de deur wordt niet witter.

Bedankt alvast voor de tips!
Verven
Alle reacties Link kopieren
St marc kopen en dan verven
Afbeelding
Houten deur of kunststof?
Is het geel vanwege roken, dan kun je dasty (wibra, de gele) of ammonia proberen. Is het geel van vervuiling, dan cif/jif (schuurmiddel dus). Is het geel van ouderdom, dan ga je naar de action, koopt voor pakweg een tientje een pot verf en een roller en lakt hem over. Krant eronder, dun laagje, dag later nog een dun laagje. Kost je twee keer een half uurtje. Bijkomend voordeel; je kunt ook voor een andere kleur kiezen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Vanaf €60 koop je bij Hornbach een nieuwe.
Afgelakt en al.
Ik had in een vorig huis ook zo'n deur. Niet overschilderbaar.
Je krijgt hem niet schoon. Gewoon vervangen.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
.pff daar was ik bang voor... Eerst ff nog cif proberen en dan maar schilderen :-(

Bedankt allemaal !
Ceylon schreef:
22-06-2017 11:26
Is het geel vanwege roken, dan kun je dasty (wibra, de gele) of ammonia proberen. Is het geel van vervuiling, dan cif/jif (schuurmiddel dus). Is het geel van ouderdom, dan ga je naar de action, koopt voor pakweg een tientje een pot verf en een roller en lakt hem over. Krant eronder, dun laagje, dag later nog een dun laagje. Kost je twee keer een half uurtje. Bijkomend voordeel; je kunt ook voor een andere kleur kiezen.

Als het zo'n lelijke kunstof Svedex deur is (zoals ik heb :| ) kan schilderen helaas niet.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Kan dat ook bij kunststof deuren en metalen of kunststof kozijnen?

Die van ons zijn ook vergeeld (wat nogal lelijk afsteekt tegen de witte geverfde muren). Wij hebben jif en dergelijke al geprobeerd.
lunaleeflang schreef:
22-06-2017 11:44
Kan dat ook bij kunststof deuren en metalen of kunststof kozijnen?
Ik heb het in mijn vorige huis wel gedaan en het is jaren goed gebleven. Goed ontvetten, goede basis (primer) en dan twee keer dun aflakken. Wel was het zo dat er stukjes verf er iets sneller vanaf kwamen bij bijvoorbeeld stoten tegen deur/kozijn.
Ik heb hetzelfde, ik zat er ook aan te denken om ze maar te schilderen inderdaad..
Meestal vergelen deuren omdat er te weinig licht op valt, is ons verteld door een huisschilder.
Je kunt ze dan wel weer wit verven maar het probleem komt terug. Een reactie in de verf, niks aan te doen behalve oververven.
Houtwerk dat geschilderd is met verf op terpentinebasis vergeelt als er geen/onvoldoende licht bij komt. Verf op waterbasis vergeelt niet tot nauwelijks. Schilders mogen binnen geen terpentine-basis verf meer gebruiken, had die huisschilder moeten weten, maar misschien wil hij gewoon elke paar jaar bij z'n klanten terugkomen om te verven en geld te verdienen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven