Gele slaapkamer deur
donderdag 22 juni 2017 om 11:26
Is het geel vanwege roken, dan kun je dasty (wibra, de gele) of ammonia proberen. Is het geel van vervuiling, dan cif/jif (schuurmiddel dus). Is het geel van ouderdom, dan ga je naar de action, koopt voor pakweg een tientje een pot verf en een roller en lakt hem over. Krant eronder, dun laagje, dag later nog een dun laagje. Kost je twee keer een half uurtje. Bijkomend voordeel; je kunt ook voor een andere kleur kiezen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 22 juni 2017 om 11:42
Ceylon schreef: ↑22-06-2017 11:26Is het geel vanwege roken, dan kun je dasty (wibra, de gele) of ammonia proberen. Is het geel van vervuiling, dan cif/jif (schuurmiddel dus). Is het geel van ouderdom, dan ga je naar de action, koopt voor pakweg een tientje een pot verf en een roller en lakt hem over. Krant eronder, dun laagje, dag later nog een dun laagje. Kost je twee keer een half uurtje. Bijkomend voordeel; je kunt ook voor een andere kleur kiezen.
Als het zo'n lelijke kunstof Svedex deur is (zoals ik heb
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
donderdag 22 juni 2017 om 13:03
Ik heb het in mijn vorige huis wel gedaan en het is jaren goed gebleven. Goed ontvetten, goede basis (primer) en dan twee keer dun aflakken. Wel was het zo dat er stukjes verf er iets sneller vanaf kwamen bij bijvoorbeeld stoten tegen deur/kozijn.lunaleeflang schreef: ↑22-06-2017 11:44Kan dat ook bij kunststof deuren en metalen of kunststof kozijnen?
donderdag 22 juni 2017 om 19:13
Houtwerk dat geschilderd is met verf op terpentinebasis vergeelt als er geen/onvoldoende licht bij komt. Verf op waterbasis vergeelt niet tot nauwelijks. Schilders mogen binnen geen terpentine-basis verf meer gebruiken, had die huisschilder moeten weten, maar misschien wil hij gewoon elke paar jaar bij z'n klanten terugkomen om te verven en geld te verdienen