Napraattopic deel 85
zaterdag 17 juni 2017 om 21:40
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 22 juni 2017 om 12:49
Oh en heeft iedereen al een lakje van Tijn?
https://lakdoortijn.nl/
Ze hebben nog meer geld nodig. Kinderen als Tijn gaan anders gewoon dood.
Hoe bizar ik het ook vindt dat er geld ingezameld moet worden voor dat apparaat, ik vind dat een ziekenhuis dat ding gewoon moet aanschaffen.. maar dat is dus niet zo en daarom heb ik lak gekocht.
Hoe bizar ik het ook vindt dat er geld ingezameld moet worden voor dat apparaat, ik vind dat een ziekenhuis dat ding gewoon moet aanschaffen.. maar dat is dus niet zo en daarom heb ik lak gekocht.
donderdag 22 juni 2017 om 12:51
.Serpensortia schreef: ↑22-06-2017 12:47Ja in grote lijnen..
Laten we hopen dat ze nu wel de kennis hebben om van ene software naar de andere software te gaan.
Nu gebruiken ze phpBB, geen idee welke software ze hiervoor gebruikten.
Die kennis hebben ze in elk geval niet.
Als je via Google zoekt (hoe anders) en oude topics vindt, dan werken veel links helemaal niet meer. Omdat ze het nodig vonden die te hernoemen en de helft vergeten zijn.
Wat ze in 15 jaar hebben opgebouwd, en wat aan de basis ligt van het huidige succes, is in één keer naar de klote geholpen.
Dan is jouw doemscenario opeens ook niet zo ondenkbaar.
impala wijzigde dit bericht op 22-06-2017 12:53
11.68% gewijzigd
.
donderdag 22 juni 2017 om 12:53
Ik kan het filmpje ook niet zien (want zit op mn werk dus dat ik even forum is al erg genoeg), dat even als disclaimer vooraf.-Kia-Ora- schreef: ↑22-06-2017 11:53Aan het einde van het filmpje heb je de aftiteling, daar worden namen genoemd. Maar ik kan hem nu niet meer kijken, dus je geen naam geven, want ik hang aan de telefoon.
Ik snap niet zo goed waarom je hier zo'n probleem van maakt. Het is net zoiets als kijken naar een tv programma waarin een arts iets vertelt, iemand die aan tafel zit bij 'late night' bijvoorbeeld, trek je de kennis en kunde van deze persoon ook zo in twijfel?
Oh ja, hij is trouwens huisarts.
Maar in principe ben ik het volledig eens met Impala.
En ik snap niet hoe je iemand die aan tafel zit bij een talkshow kunt vergelijken met iemand die in een reclamespot zit.
Ja, ik trek (op zich niet de kennis en kunde maar zeker wel) de motieven van een dokter die in een talkshow zit ook in twijfel. Te vaak hebben ze ergens commerciële belangen die hun verhaal op tv toch minder objectief maken dan je zou denken. Denk aan artsen die werkzaam zijn bij een zorgverzekeraar, als beleidsambtenaar, of in de farma-industrie (remember Coutinho, met zijn belangenverstrengeling bijvoorbeeld).
Maar goed, een gewone huisarts in zo'n talkshow zit daar doorgaans denk ik wel onbezoldigd en vertrouw ik daarom wel weer meer.
Een huisarts in een commercial daarentegen... door wie wordt hij betaald om in die commercial te zitten? Welke belangen heeft degene die hem betaalt? Heeft Sanoma adverteerders uit de farma-industrie die er baat bij hebben om dit onderwerp op deze manier onder de aandacht te brengen? Of een andere constructie dan via adverteerders; ergens heeft iemand er belang bij, anders zou er geen geld in worden gestoken.
Dat maakt mij wantrouwend. Zeker als Sanoma/Viva dan ook nog zegt geen verantwoordelijkheid te nemen voor 's mans adviezen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
donderdag 22 juni 2017 om 12:55
.Dana schreef: ↑22-06-2017 12:53\
Een huisarts in een commercial daarentegen... door wie wordt hij betaald om in die commercial te zitten? Welke belangen heeft degene die hem betaalt? Heeft Sanoma adverteerders uit de farma-industrie die er baat bij hebben om dit onderwerp op deze manier onder de aandacht te brengen? Of een andere constructie dan via adverteerders; ergens heeft iemand er belang bij, anders zou er geen geld in worden gestoken.
Dat maakt mij wantrouwend. Zeker als Sanoma/Viva dan ook nog zegt geen verantwoordelijkheid te nemen voor 's mans adviezen.
Ook dat ja. Bedankt voor de aanvulling.
.
donderdag 22 juni 2017 om 12:56
Kan hem wel quoten als je wil.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑22-06-2017 12:54TAM doet zeker weer zogenaamd grappig. Nou gelukkig lees ik dat niet meer hoor.
donderdag 22 juni 2017 om 12:57
Zit je nu gewoon te spammen-Puss-in-Bootz- schreef: ↑22-06-2017 12:49Oh en heeft iedereen al een lakje van Tijn?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
donderdag 22 juni 2017 om 13:00
Weet ik, had ook al gedoneerd.
donderdag 22 juni 2017 om 13:00
Laten we hopen dat het nu anders/beter gaat.impala schreef: ↑22-06-2017 12:51.
Die kennis hebben ze in elk geval niet.
Als je via Google zoekt (hoe anders) en oude topics vindt, dan werken veel links helemaal niet meer. Omdat ze het nodig vonden die te hernoemen en de helft vergeten zijn.
Wat ze in 15 jaar hebben opgebouwd, en wat aan de basis ligt van het huidige succes, is in één keer naar de klote geholpen.
Dan is jouw doemscenario opeens ook niet zo ondenkbaar.
Ik heb onderstaande tekst gekopieerd van de wikipedia-pagina.
Lees en huiver:
Stel je voor: Al die mensen die vanaf het prille begin (2003) een blog hadden, waren dus alles kwijt...Web-log
Web-log.nl was een Nederlandse blogdienst die bestond van 2003 tot 2013 en vanaf 2011 weblog.nl heette en onderdeel was van Sanoma.
Oprichting, overname en groei[bewerken]
Op 5 april 2003 verscheen de eerste blog op web-log.nl van de hand van de vriendin van ontwikkelaar en oprichter Joris Leermakers. De dienst groeide snel en werd in het begin met RSS geholpen door Adam Curry. Eind 2003 had de dienst 10.000 blogs. Per 1 juli 2004 werd de dienst overgenomen door Ilse Media en had toen ruim 35.000 blogs. De sociale dienst Wie Online werd overgenomen maar werd geen succes. Voor tijdschriften van Sanoma (moederbedrijf van Ilse Media) werden officiële blogs gemaakt.[1][2]
In mei 2005 werd de grens van 100.000 blogs bereikt en in 2006 ging web-log over van de software van Leermakers op Typepad.[3][4] In 2008 waren er meer dan 200.000 blogs bij web-log.nl maar de hype van het bloggen leek over haar hoogtepunt.[5]
Migratie en naamswijziging[bewerken]
Medio 2011 liep het contract van Sanoma met Typepad af. Er werd een migratie naar Wordpress als beheerstool aangekondigd per 23 augustus van dat jaar samen met een naamswijziging naar weblog.nl (zonder streepje) om de vindbaarheid te vergroten. In juni stopte de blogdienst van de Volkskrant en de data van deze VKblogs werd aan web-log overgedragen om te importeren.[6] De migratie naar Wordpress liep uit op een mislukking. Een deel van de blogs was weken onbereikbaar en veel inhoud bleek niet (volledig) overgezet te kunnen worden.[7]. Typepad en weblog.nl wezen naar elkaar over de oorzaak hiervan. De dienst had in september 2011 inmiddels 390.000 blogs, waarvan wel een flink deel niet meer actief bijgehouden werd.
Opheffing[bewerken]
Per 1 december 2012 verwijderde Sanoma ongeveer de helft van de ruim 400.000 blogs omdat die meer dan een jaar niet werden bijgehouden.[8] In januari 2013 kondigde Sanoma aan de diensten van weblog.nl helemaal te stoppen per 1 maart 2013. Gebruikers konden handmatig hun blog exporteren naar Wordpress zelf.[9] Dit geldt niet voor de VKblogs. Die gingen definitief verloren omdat ze op Limbo gebaseerd zijn en door de problemen met de migratie nooit door weblog.nl geïmporteerd waren.[10]
Linkje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Web-log
anoniem_349236 wijzigde dit bericht op 22-06-2017 13:01
0.38% gewijzigd
I can speak to snakes, too. They find me... whisper things. ~ Tom M. Riddle
donderdag 22 juni 2017 om 13:01
donderdag 22 juni 2017 om 13:03
donderdag 22 juni 2017 om 13:04
Uiteraard, je moet wel weten waar de prioriteiten liggen poesje.-Puss-in-Bootz- schreef: ↑22-06-2017 13:01Nouja je kunt je ook beter druk maken over een domme ad op Viva dan over doodgaande kinderen tenslotte
donderdag 22 juni 2017 om 13:04
.
Nee hoor. Thee, limonade en tomatensap met ijs. Als je het wil weten.
De azijn heb ik over mijn terras uitgestort, dat werkt erg goed tegen onkruid.
Als je geld wil inzamelen voor Tijn, zegt dat dan gewoon. En kom niet met een lulverhaal over 'zijn' lakjes. Daar knap ik op af.
impala wijzigde dit bericht op 22-06-2017 13:07
33.33% gewijzigd
.
donderdag 22 juni 2017 om 13:05
Ben benieuwd. Klinkt leuk voor kat (en jezelf om naar te kijken).-Puss-in-Bootz- schreef: ↑22-06-2017 12:59Nou ik ga maar eens even naar de Action om een robotvisje te scoren voor mijn kat. Kijken of ze wil vissen vanmiddag in een afwasteiltje![]()
Ik ga eens kijken bij de lakjes van Tijn.
donderdag 22 juni 2017 om 13:06
donderdag 22 juni 2017 om 13:08
Haha!