Hekel aan bbq

22-06-2017 22:37 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Be carefull What you wish for :hamer:
anoniem_349385 wijzigde dit bericht op 14-07-2017 14:43
96.28% gewijzigd
Enn schreef:
23-06-2017 00:38
Ik eet nooit vlees tijdens een bbq. Ik vind het smerig gebakken. Maar de salades, stokbrood en rauwkost die veelal geserveerd wordt maakt voor mij een hoop goed. Bbq-en vind ik wel heel gezellig, lekker kneuteren rondom een pot met eten.
Het gaat toch , vind ik, vooral om de gezelligheid. En het lekker buiten eten. Ik ga niet zo snel met een spinazieprak aan de tuintafel zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind BBQ bij schoonmoeders ook helemaal niks. Inderdaad armoedig. Zit je dan weer met een plastic bordje met hamburger op je schoot. Ze heeft nooit eens ander vlees dan standaard saté, hamburger en speklapje. Bleeeeh. Probeer zo vaak mogelijk te vermijden.
sleeping_sun schreef:
23-06-2017 00:40
Ik vind BBQ bij schoonmoeders ook helemaal niks. Inderdaad armoedig. Zit je dan weer met een plastic bordje met hamburger op je schoot. Ze heeft nooit eens ander vlees dan standaard saté, hamburger en speklapje. Bleeeeh. Probeer zo vaak mogelijk te vermijden.
En het is ook niet gezellig ?
Bied je de volgende keer aan dat jij voor zalm, hertenreet, gevuld zwijn of fazant zorgt om eea culinair op te leuken.
Ik heb nog nooit een bbq meegemaakt waar er van plastic bordjes werd gegeten. Of dat mijn bord op mijn schoot moest omdat er geen tafel was. Ik zal wel in andere kringen verkeren. :mrgreen:
'Hertenreet'

:proud:
Ik vind het grillen op houtskool wel toevoegen qua smaak. Maar dat is een persoonlijke mening.
Maar ik ben dan ook een liefhebber van ongemarineerde stukken vlees, en een tegenstander van gas barbeques.
blijfgewoonbianca schreef:
23-06-2017 00:29
Nu zijn op zondag hier de meeste winkels open, maar vroeger kon je niet zoveel anders dan afbak.
Als ik bbq dan nodig ik meestal de opa's en oma's uit en goeie vrienden. zelfs als ik sate's , hamburgers en speklap haal ben ik al een godsvermogen kwijt. Ik steek hem liever wat vaker aan en dan wat minder exclusief, dan dat ik elitair, culinair en michelinsterwaardig ga zitten knoeien.

Wat is er elitair, culinair, en michelinsterwaardig aan zelfgemarineerde en huisgemaakte saté?! Zelfgemaakte hamburgers? Zelfgemaakte gevulde champignons?

Ik zie het niet, en het werk is het ook niet, noch de kosten.

Maar blijkbaar ontvlamt er gelijk een allergie als mensen het anders doen.
En stokbrood van de bakker is de volgende dag altijd nog veel lekkerder dan afbakbrood. Soms is het nodig het even vochtig te maken en de oven in, maar vaak hoeft dat nieteens.
Hetvrijewoord schreef:
23-06-2017 00:36
.
Goed vlees is synoniem voor biologisch?

Ok, weet ik dat ook weer, volgens mij bedoelde ik dat niet. Het ging erom dat hamburgers of worstjes te min werden gevonden.
Ja voor mij is goed vlees van verantwoorde oorsprong. en dat maakt dat het gros aan bbq-vlees, laat staan diepvriesvlees voor mij echt niet door de beugel kan. Maar dat heeft niets te maken met elitair zijn.
BBQ'en moet je met verstand doen. De meeste mensen hebben geen geduld en dan wordt het vlees idd of zwart of niet gaar. Dekseltje erop en wachten maar.

Mij maak je overigens ook niet blij met een vette speklap of een braadworst. Er zijn genoeg dingen die wel lekker zijn van de BBQ.
Perzina schreef:
23-06-2017 00:52
En stokbrood van de bakker is de volgende dag altijd nog veel lekkerder dan afbakbrood. Soms is het nodig het even vochtig te maken en de oven in, maar vaak hoeft dat nieteens.
NIet " is " , maar " vind ik " .
Het gaat bij mij niet van de armoe, maar er zullen best mensen zijn voor wie een bbq een opgave is qua uitgave. Dan is een afbakstokbrood gewoon een heel goed idee. De meeste mensen bbq'en toch vaak met meerdere mensen dan alleen het eigen gezin en rekenen meerdere stukken vlees de man. Dan is het vaak een kwestie van " komt het niet uit de lengte , dan maar uit de breedte " . Dan is het geen humus maar kruidenboter, speklap ipv zalmmoot, afbakbrood ipv vers.
En wie het groter doet heeft misschien simpelweg niet zo veel borden.
Uncharted schreef:
23-06-2017 00:54
BBQ'en moet je met verstand doen. De meeste mensen hebben geen geduld en dan wordt het vlees idd of zwart of niet gaar. Dekseltje erop en wachten maar.

Mij maak je overigens ook niet blij met een vette speklap of een braadworst. Er zijn genoeg dingen die wel lekker zijn van de BBQ.
Ik lust dan weer geen forel of zalm. En ik heb een hekel aan vlees met botjes.
Hetvrijewoord schreef:
23-06-2017 00:36
.
Goed vlees is synoniem voor biologisch?

Ok, weet ik dat ook weer, volgens mij bedoelde ik dat niet. Het ging erom dat hamburgers of worstjes te min werden gevonden.
Dan doel je waarschijnlijk op mijn post. En ja dat vind ik 'te min'. Misschien is dat dan snobistisch. Ik vind van niet. Ik eet dat soort vlees gewoon niet. Ik ben geen vegetariër maar ga wel prat op een beter leven voor de dieren die tot 'ons' vlees gemaakt worden. Dus ik wil graag weten waar mijn vlees vandaan komt en eet niet graag een supermarkt braadworst/hamburger.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
23-06-2017 01:10
Dan doel je waarschijnlijk op mijn post. En ja dat vind ik 'te min'. Misschien is dat dan snobistisch. Ik vind van niet. Ik eet dat soort vlees gewoon niet. Ik ben geen vegetariër maar ga wel prat op een beter leven voor de dieren die tot 'ons' vlees gemaakt worden. Dus ik wil graag weten waar mijn vlees vandaan komt en eet niet graag een supermarkt braadworst/hamburger.
.
.
Dus een biologische braadworst of hamburger is wel goed genoeg?
Wij houden juist van barbecueën.
Echter is het voor ons easy en relaxed.
Er zijn zo klaar, niks geen moeilijk gedoe.
We dien het een paar x per week
Vleesjes zijn zo gekruid in 5 min, dan even laten intrekken.
De barbecue maak ik of man in 2 minuten aan.
Kleedje op het gras of zo en dan mag er wel wat op als t vuurtje klaar is.
Eventueel groente of wat ik in huis erop zoals pepers erop, salade, brood en klaar.
Turkse koftes worden ook vaak erop gedaan, lekker makkelijk.

Heb echt leren barbecueën in Turkije.
Alles werd in tassen gedaan, plek kiezen en je behelpen en dat alles maken ook salades enzo.

Vind het echt relax, lekker buiten met blote voeten muziekje, vuur, gitaar:-)
Hetvrijewoord schreef:
23-06-2017 01:16
.
.
Dus een biologische braadworst of hamburger is wel goed genoeg?
Nee want dat vind ik niet lekker genoeg, zelfs als het biologisch is.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
blijfgewoonbianca schreef:
23-06-2017 00:39
Het gaat toch , vind ik, vooral om de gezelligheid. En het lekker buiten eten. Ik ga niet zo snel met een spinazieprak aan de tuintafel zitten.
Eens. Het gaat om de gezelligheid en daarom ga ik ook graag naar een BBQ als ik word uitgenodigd.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het vaak niet echt heel lekker vind wat er wordt geserveerd.

Mensen putten zich niet zelden heel lief uit in hoeveelheden van van alles maar ik heb liever twee (of één) soorten vlees/vis en een goed sausje (en ja sorry maar sauzen uit van die flesjes vind ik niet te vreten) dan vijf of zes verschillende soorten vlees en vis kant en klaar uit de supermarkt en zo'n heel assortiment Calvé herrie.

Ik eet gezellig mee, voor het gezelschap dus, meestal niet voor de kookkunst. Ik ken maar weinig mensen die ook werkelijk iets echt lekkers maken op de BBQ. Het is veelal vooral veel van alles en ja, dat is dan inderdaad prijzig.
Wij zijn gek op bbq. De laatste keer was zo heerlijk. Tafel mooi gedekt, (met mooie borden, bestek en glazen) en tuin mooi aangekleed. We hadden een zalmfilet gerookt, zelf broden gebakken, gevulde paprika's, vers fruit, zelfgemaakte salades, grote garnalen en het lekkerst was het sinaasappelcakeje. Sinaasappel uithollen, in de ene helft beslag doen, andere helft er bovenop en ik alufolie tussen de kolen. Kun je na een half uurtje heerlijk serveren met een bolletje ijs. De gasten waren echt verrast en ik vond het zo leuk om alles aan te kleden en de recepten te zoeken.
De standaart bbq's met alleen maar heel veel vlees daar heb ik niet zoveel mee. Ga er altijd wel naartoe voor de gezelligheid, maar ik eet liever één stukje vlees en heel veel groenten en fruit.
Uncharted schreef:
23-06-2017 00:54

Zo jammer dit he.
Voor mij is bbq klooien met kolen. Op een rooster. Zonder deksel. Beetje verbrand misschien. Maar dat krab ik er wel af. :-D Noem mijn maar ouderwets

Sommigen bbq's zijn van die complete kookunits. Dat kan ik het ook binnen klaarmaken en buiten opeten.

Maar ik hoef niet wekelijks te bbqen. 1 of 2x per jaar is zat
Oh ik vind barbecuen wel leuk, maar inderdaad maak je mij ook niet zo blij met speklappen en kippendijen. Of met 1 stokbrood en 1 schaaltje tomaatjes voor 6 man. Maar met gegrilde groentespiezen, een paar stukjes lekker en goed gebakken vlees, vers stokbrood en verse salades... Lekker hoor! :D
Dat van bijvoorbeeld die 'verse salades'.
Hoeveel salades eet men helemaal?

Wat mij dus verbaasd is de hoeveelheid eten die blijkbaar op tafel moeten staan om leuk te bbq-en.

Ik doe alles low budget en heb dus een of twee soorten vlees (meestal kip en rundergehakt), dat vlees marineer ik in porties op verschillende manieren, ik maak hooguit twee sauzen en kruidenboter, en serveer verder afbakstokbrood (jawel) en bijvoorbeeld 1 salade of stukjes watermeloen.
En dan heb je echt genoeg gegeten.
Ook met z'n achten.

Mijn ervaring is dat er zo vaak veel te veel te eten is en dingen als salade blijven staan. Zeker als er meerdere bijgerechten staan blijft er veel over.
De realiteit is doorgaans dat er vooral veel vlees gegeten wordt en van al die bijzaken hoef je maar weinig op tafel te zetten.
Ja, stokbrood wil nog wel eens rap gaan.
-Bladora- schreef:
23-06-2017 02:01
Nee want dat vind ik niet lekker genoeg, zelfs als het biologisch is.
.
.
Ja daar bedankte je voor zoals je al schreef. Je kunt trouwens ook zeggen: dat vind ik niet lekker.

Doet me denken aan iemand die vegetariër is. Hij lust gewoon geen vlees maar het klinkt wat minder als je overal moet zeggen: 'lusiknie' dus hij noemt zichzelf vegetariër.
Enn schreef:
23-06-2017 00:38
Ik eet nooit vlees tijdens een bbq. Ik vind het smerig gebakken. Maar de salades, stokbrood en rauwkost die veelal geserveerd wordt maakt voor mij een hoop goed. Bbq-en vind ik wel heel gezellig, lekker kneuteren rondom een pot met eten.
Smerig gebakken vlees van de bbq is geen eigenschap van de bbq maar van een slechts kok....
viva1966 schreef:
23-06-2017 07:47
Smerig gebakken vlees van de bbq is geen eigenschap van de bbq maar van een slechts kok....
hear hear!

Ik snap niet waarom mensen vinden dat barbeque synoniem is aan veel, slecht vlees, zwart geblakerd of half rauw... Van dát soort barbeque hou ik ook niet nee. Je kan ook gewoon 1 gemarineerd (iberico)varkenskoteletje p.p. bbq-en, zalig toch met die rooksmaak, daar kan weinig tegenop! Of lamskoteletjes of merquezworstjes... Niet én én én. Het is wat moeite, maar dat is geen straf toch, lekker in het zonnetje een vuurtje stoken?
Heerlijk.
Over een half jaar zit je je te ergeren dat je een kerstmenu moet bedenken en de kerstboodschappen nog moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven