Hekel aan bbq
vrijdag 23 juni 2017 om 11:06
blijfgewoonbianca schreef: ↑23-06-2017 01:00NIet " is " , maar " vind ik " .
Het gaat bij mij niet van de armoe, maar er zullen best mensen zijn voor wie een bbq een opgave is qua uitgave. Dan is een afbakstokbrood gewoon een heel goed idee. De meeste mensen bbq'en toch vaak met meerdere mensen dan alleen het eigen gezin en rekenen meerdere stukken vlees de man. Dan is het vaak een kwestie van " komt het niet uit de lengte , dan maar uit de breedte " . Dan is het geen humus maar kruidenboter, speklap ipv zalmmoot, afbakbrood ipv vers.
En wie het groter doet heeft misschien simpelweg niet zo veel borden.
Precies dit inderdaad. Als het zou kunnen gooide ik inderdaad hertenreet op de bbq, maar a las, ik ben een pauper en bbq een luxe die ik niet vaak heb. *knaagt op afbak stokbrood*
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
vrijdag 23 juni 2017 om 11:42
Wat een raar topic is dit geworden. De fabriekshamburger/sjasliek/speklap/plofkip/Calvé/afbakstokbrood-paupers en de hertenreet/bio zalmmoot/humus/zelfgemaakte marinades -kapsoneslijers gillen om het hardst tegen elkaar dat ze gelijk hebben,
Hoewel ik het idee heb dat de eerste groep zich het meest in het kruis getast voelt.
Hoewel ik het idee heb dat de eerste groep zich het meest in het kruis getast voelt.
Nothing happens for a reason
vrijdag 23 juni 2017 om 12:04
Ik vind het ook gezellig maar ik hou ook niet van speklappen, hamburgers etc. Daar hoeft heus geen duur vlees voor in de plaats, kipspiesjes met groente vind ik dan wel weer heerlijk. We doen het niet vaak maar ik vind het wel leuk.Eleonora-1 schreef: ↑23-06-2017 03:11Eens. Het gaat om de gezelligheid en daarom ga ik ook graag naar een BBQ als ik word uitgenodigd.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het vaak niet echt heel lekker vind wat er wordt geserveerd.
Mensen putten zich niet zelden heel lief uit in hoeveelheden van van alles maar ik heb liever twee (of één) soorten vlees/vis en een goed sausje (en ja sorry maar sauzen uit van die flesjes vind ik niet te vreten) dan vijf of zes verschillende soorten vlees en vis kant en klaar uit de supermarkt en zo'n heel assortiment Calvé herrie.
Ik eet gezellig mee, voor het gezelschap dus, meestal niet voor de kookkunst. Ik ken maar weinig mensen die ook werkelijk iets echt lekkers maken op de BBQ. Het is veelal vooral veel van alles en ja, dat is dan inderdaad prijzig.
Natte tosti..
vrijdag 23 juni 2017 om 12:15
Inderdaad.juliet64 schreef: ↑23-06-2017 11:42Wat een raar topic is dit geworden. De fabriekshamburger/sjasliek/speklap/plofkip/Calvé/afbakstokbrood-paupers en de hertenreet/bio zalmmoot/humus/zelfgemaakte marinades -kapsoneslijers gillen om het hardst tegen elkaar dat ze gelijk hebben,
Als je de speklap bij wijze van spreken niet waardeert heb je kapsones.
Tuurlijk.
Dan zijn de kant en klaar bbq-ers tokkies.
Hop, twee kampen en klaar.
Zondag ga ik weer bbq-en met een paar kapsoneslijers van Irakezen. Gezellig hoor, nu al zin in.
vrijdag 23 juni 2017 om 14:17
Mooi gezegd.Mopje74 schreef: ↑23-06-2017 11:52En waarvoor zou dat dan? Als ik wil koop ik stokbrood bij de bakker i.p.v. afbakbrood.
Maar ik vind zo'n turks brood afgebakken uit de oven nou eenmaal lekker.
Wij houden niet van rood vlees en ook niet van vis. Dus wij genieten allemaal van een spare rib o.i.d.
De sausjes van Calvé vinden wij heerlijk dus zie het nut niet om dat zelf te gaan maken.
En uiteindelijk kak je het allemaal weer uit. Dan liever wat goedkoper kakken dan duur kakken.![]()
vrijdag 23 juni 2017 om 14:42
Wij hadden een buitenkeuken.
Het heeft wel z'n charme.
De laatste tijd doen we er niets meer in. Gewoonweg omdat we een hekel hebben aan vliegen/wespen. Die heb je er eenmaal gratis bij als je buiten kookt/grilt.
We hadden een keer een wesp meegebakken omdat die op de plaat lande.
Onze eetlust is wel vergaan zo.
Buiten eten doen we niet meer.
De laatste tijd doen we er niets meer in. Gewoonweg omdat we een hekel hebben aan vliegen/wespen. Die heb je er eenmaal gratis bij als je buiten kookt/grilt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
vrijdag 23 juni 2017 om 15:36
Cremeren? Dat is wat er incidenteel gebeurt tijdens het barbecuen. Niemand cremeert in een eetgezelschap z'n vlees. Cremeren is opruimen via verassing.Sprookjesbos schreef: ↑22-06-2017 23:45Het hele idee van het ter consumptie cremeren van dode dieren staat me ontzettend tegen.
Verder vind ik het dan wel weer gezellig om met wat mensen op een mooie zomeravond in de tuin te zitten en te genieten van salades, broden, sauzen, groentes, fruit en drankjes. Maar daar hoeft de barbecue niet per se voor uit de schuur getrokken te worden.
Salades uit bakjes vind ik gewoon vies. Chemische smaakjes vind ik vies, vooral als ik er ook nog van ga boeren. Bovendien moeten er conserveringsmiddelen door, terwijl dat bij verse salade niet nodig is. Hamburger en worst vind ik om dezelfde redenen viesMopje74 schreef: ↑23-06-2017 10:52Whahaha, hertenreet!
Sommigen hebben het er al eens over gehad hier op viva... wat zitten er toch een kapsoneslijers bij.
Braadworst te min, hamburger te min, salade uit een bakje te min, afbakstokbrood te min... Gut o gut.
Zijn zeker dezelfde mensen die nooit naar de Zeeman gaan, of naar de huishoudbeurs, of naar een Roompot-park?
Wij bbq-en 2 of 3 keer per jaar en hebben daar 2 of 3 flesjes saus bij. Spare ribs, hamburger, worstjes e.d. vinden wij heerlijk maar geen kilo's!
Daarbij een afbak Turks brood van de Aldi. Sla aangemaakt en soms doen we nog een aardappel poffen of gebakken krieltjes erbij.
Om me dood te schamen toch?![]()
Barbecuen vond ik vreselijk. Ken het alleen als die groeps-grill en schalen met vlees, bakken met groentesalade, in slasaus verdronken aardappelsla, wijn. Geen warme dranken. Grillen kan ik niet, dus dat onderdeel sla ik over. Stokbrood bevat gluten en glutenvrij brood is een zetmeelbom, die verder nauwelijks vult of voedt. Blijft er ijskoude sla en koude dranken over. Bij mij is dat een garantie voor langdurige buikpijn.
.
Jaja007 schreef: ↑23-06-2017 14:42Wij hadden een buitenkeuken.
Van een wesp op de bakplaat zou ik niet wakker liggen. Onhygiënisch is het niet, tenzij je lauw "bakt". Van de vliegen/wespen denk ik eerder dat ze aan warm buiteneetweer gelieerd zijn dan aan koken in de buitenkeuken.
Buitenkeukens blief ik om een andere reden niet. Als je de woonbladen geloven moet, moet je je hele tuin volproppen met wat er al in je huis staat: loungehoek, eethoek, buitenkeuken, dagbed, speeltafeltjes voor de kleine kinderen. Bij voorkeur meerder zit/loungehoeken, want eentje bij huis en eentje verderop onder de veranda aan de achterkant van de tuin. Daarnaast de vijver en tegenwoordig ook de al of niet verhoogde moestuinbakken.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:19
Je moet gewoon doen wat je lekker vindt (en wat je kunt betalen) 
Ik hou van luxere dingen als een zalmmoot en biefstuk, maar kan ook genieten van een speklapje. Hamburgers ben ik dan weer kieskeurig in, je hebt hele lekkere en hele vieze.
Ieder zijn meug toch?
Maar wat ik dus echt niet leuk en sfeervol vind, is barbecuen met vrienden van ons. Die gooien standaard alleen frikadellen op de barbecue, en patat in de frituur. Bak huzarensalade erbij en klaaaaar. Niks mis met een keer frituurvoedsel, maar dit vinden zij dus gezellig barbecuen en ik vind dat dit niet de naam barbecuen mag hebben.
Ik hou van luxere dingen als een zalmmoot en biefstuk, maar kan ook genieten van een speklapje. Hamburgers ben ik dan weer kieskeurig in, je hebt hele lekkere en hele vieze.
Ieder zijn meug toch?
Maar wat ik dus echt niet leuk en sfeervol vind, is barbecuen met vrienden van ons. Die gooien standaard alleen frikadellen op de barbecue, en patat in de frituur. Bak huzarensalade erbij en klaaaaar. Niks mis met een keer frituurvoedsel, maar dit vinden zij dus gezellig barbecuen en ik vind dat dit niet de naam barbecuen mag hebben.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:34
Pfoe, dan is die biefstuk wel extreem slecht klaar gemaakt.Mopje74 schreef: ↑23-06-2017 16:27Waarom dan die frikandellen dan ook niet in de frituur?
Daar zou ik dan geen bbq voor aanmaken.
Zalmmoten, ik vind dat echt zo niet lekker. Wel plakjes zalm op toast, mmm.
En biefstuk. Ik krijg het niet weg. Ik blijf maar kauwen en kauwen en uiteindelijk zit ik met een stukje droog vlees wat ik niet doorgeslikt krijg.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:35
Idd, hoe langer hoe kauwer meestal he
(gelukkig heb ik daar nooit last van, ik hou niet van biefstuk)
vrijdag 23 juni 2017 om 16:39
Dan heb je nog nooit goeie biefstuk gegeten.Mopje74 schreef: ↑23-06-2017 16:27Waarom dan die frikandellen dan ook niet in de frituur?
Daar zou ik dan geen bbq voor aanmaken.
Zalmmoten, ik vind dat echt zo niet lekker. Wel plakjes zalm op toast, mmm.
En biefstuk. Ik krijg het niet weg. Ik blijf maar kauwen en kauwen en uiteindelijk zit ik met een stukje droog vlees wat ik niet doorgeslikt krijg.
Die kun je namelijk met een bot mes nog goed snijden en daar blijf je niet op kauwen.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:41
Nou, zo ist!Eleonora-1 schreef: ↑23-06-2017 16:39Dan heb je nog nooit goeie biefstuk gegeten.
Die kun je namelijk met een bot mes nog goed snijden en daar blijf je niet op kauwen.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:48
Wat een gezeur. Als je niet van barbecuen houdt, dan doe je het niet. Zo simpel.
Als je toch een uitnodiging krijgt, waar toevallig ook een barbecue aanstaat, dan eet je toch niet? Dan zorg je dat je 's middags al goed hebt gegeten en eet je enkel wat kleins, of je eet alleen mee van de hapjes. Of je eet 1 stukje vlees/vis en wat groente en laat de rest zitten.
Mocht het toch niet zo lekker zijn, dan eet je de dag erna weer je favoriete biefstuk. Ik vind het echt wat verwend overkomen
Als je toch een uitnodiging krijgt, waar toevallig ook een barbecue aanstaat, dan eet je toch niet? Dan zorg je dat je 's middags al goed hebt gegeten en eet je enkel wat kleins, of je eet alleen mee van de hapjes. Of je eet 1 stukje vlees/vis en wat groente en laat de rest zitten.
Mocht het toch niet zo lekker zijn, dan eet je de dag erna weer je favoriete biefstuk. Ik vind het echt wat verwend overkomen