Wat gaat voor?

23-06-2017 16:29 59 berichten
Hey ladies, ik heb een vraagstuk te horen gekregen in mijn omgeving.

Een vriendin gaat verhuizen komende augustus. Haar vriend doet elk jaar in de zomer (toevallig dit jaar dus precies in de week dat zij gaat verhuizen) een week vrijwilligerswerk/vakantie. Zij verwacht eigenlijk wel dat hij daar in ieder geval een deel van afzegt om haar te helpen met alles. Hij vindt dat niet eerlijk van haar.

Toen kwam die vraag dus bij mij terecht, en ik weet oprecht niet wat ik ervan vind. Ik kan eigenlijk niet eens bedenken wat ik er van zou vinden als het mijn vriend zou zijn.

Dus we pleuren het maar eens op Viva! Wat vinden jullie? Wat zouden jullie tegen je vriend/man zeggen als jullie in deze situatie kwamen, van beide kanten?
MinkeDeWit schreef: ↑
23-06-2017 16:59
Ik verhuisde uit mijn huis, hij uit het zijne.
Ja, maar jullie gingen samenwonen, dus dan is het een gezamelijk project. Ik vind dat echt heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Geloof me, met een week kindervakantiewerk kun je echt niet 's avonds nog gaan helpen verhuizen. Die dagen beginnen om 7:00 uur en eindigen ergens in de avond.
Lullig dat het samen valt, maar hij kan echt niet nu ineens afzeggen, want er wordt op hem gerekend. Daarnaast, als hij dit al jaren doet, kun je ook niet zomaar verwachten dat hij ineens stopt.
ziterdoorheen schreef: ↑
23-06-2017 16:54
een leuke werkvakantie met zn maten lekker zuipen en aan niemand verantwoording hoeven afleggen.
Op een kamp waar zij verantwoordelijk zijn voor het welzijn en begeleiding van minderjarigen?!
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik geef vriend groot gelijk!
Ik snapte dat stuk ook niet maar misschien begreep ik het verkeerd :P
Vriend heeft gelijk.
Die week staat al een jaar vast!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als hij een week de verantwoordelijkheid draagt voor kinderen dan zal dat heus wel serieus zijn, en niet alleen 'zuipen met maten'. Ze zullen ook wel eens een biertje drinken, maar echt niet straalbezopen raken en 'aan niemand verantwoording hoeven afleggen' is natuurlijk ook onzin. Maar het doet er ook niet toe, al had hij een week Kreta gepland met zijn vrienden. Hij heeft die plannen gewoon, en hij hoeft niet alles te laten vallen om haar te helpen. Helemaal niet als het er alleen maar om gaat wat anderen wel niet denken. Dan had ze het zelf maar anders moeten plannen. Ik ben dus kamp vriend. En ik vind haar niet zo aardig overkomen, in haar veeleisendheid en hoe ze over zijn vrijwilligerswerk doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O, en als mensen vragen stellen (áls ze al vragen stellen) kan ze gewoon zeggen: 'Nee, Jan kan deze week niet, want hij doet vrijwilligerswerk en dat stond al een jaar vast.'

Ja, het is anders als ze die mensen ook gaat vertellen dat zijn vrijwilligerswerk eigenlijk niks voorstelt en dat het maar een verkapte vakantie is. Dan komt het verhaal heel anders over, maar dat doet ze dan geheel zelf.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ze heeft gewoon pech, dit staat al.een lange tijd vast en ze kan niet van hem verwachten dat die voor haar verhuizing die week opzij zet..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
MoirenPhae schreef: ↑
23-06-2017 16:31
Hij is een verplichting aangegaan en vanzelfsprekend zegt hij dat niet af.
idd. zijn hulp zou fijn zijn,maar ik vind dit toch geen crusiaal geval van "mijn vriendin heeft me nodig." het is gewoon pech dat hij niet kan.
een reeds afgesproken werkafspraak,al is het vrijwillig,is niet vrijblijvend.en zijn hulp bij de verhuizing is niet noodzakelijk.

en hij kan ergens toch wel een steentje bijdragen?

toen ik bij mn man introk zat hij in het buitenland voor zn werk. zondags heeft hij helpen inpakken en meubels afbreken.de week erna heb ik met mn vader de spullen overgebracht en zaterdags heeft manlief het grofvuil naar de stort gebracht. op die manier heeft hij zich toch aardig voor me uitgesloofd,naast zijn verplichtingen.
er een week vrij voor nemen had ik overdreven gevonden.zelfs zonde van zn vakantiedagen.of zoals in geval van deze vriend;zonde van zn jaarlijkse leuke week.
Hij kan dat echt niet meer afzeggen, ze rekenen op hem. Respect dat iemand in zn vrije tijd een week meehelpt op een kinderkamp. Jammer voor je vriendin, ze zal de verhuizing moeten verplaatsen en anders zal ze het zonder haar vriend moeten doen.
23-06-2017 16:54
Zij neemt dat vrijwilligerswerk denk ik niet zo serieus. En ik snap dat opzich wel, zoals hij t vertelt klinkt t als een leuke werkvakantie met zn maten lekker zuipen en aan niemand verantwoording hoeven afleggen.

Zelfs als het een week zuipen met z'n maten was stond die afspraak al eerder en had zij daar rekening mee kunnen houden.
Vrijwillig is niet vrijblijvend, er wordt op vriend gerekend door een heleboel mensen. Vervelend dat het samenvalt, maar hij is aan het werk.
Tuurlijk help je je vriendin mee als ze gaat verhuizen!!

Meestal heb je met verhuizen niet echt een keus wanneer je het precies doet.
Ik zou mijn vrijwilligerswerk in ieder geval afzeggen.

Ik zou het mijn vriend iig ook niet in dank afnemen als hij dat niet zou doen.
Bij ons gaan de dingen ook niet zo.
Mensen hier doen nu net of die vriendin van jou een bazig prinsesje is...

Heeft ze gezegd dat ze wil dat hij er bij is en zijn vakantie maar moet verzetten OF heeft ze gezegd dat ze wou dat hij er bij was omdat het gewoon heel leuk is om een leuke verandering in je leven te delen met degene waarvan je houdt?

Want dat maakt wel verschil qua veeleisende poepdrol zijn.
Flower2017 schreef: ↑
23-06-2017 17:19
Tuurlijk help je je vriendin mee als ze gaat verhuizen!!

Meestal heb je met verhuizen niet echt een keus wanneer je het precies doet.
Ik zou mijn vrijwilligerswerk in ieder geval afzeggen.

Ik zou het mijn vriend iig ook niet in dank afnemen als hij dat niet zou doen.
Bij ons gaan de dingen ook niet zo.
Met die instelling hou je wel een baan vast... of vrienden... of dus vrijwilligerswerk...
'Sorry, jullie hebben allemaal op me gerekend! Ik kom vandaag ff niet want mijn vriendin gaat verhuizen/auto kopen/fiets laten maken/nieuwe schoenen kopen/frietje halen!'
23-06-2017 16:34
Alleen zij verhuist. Ze wonen niet samen. Nee hoor, ze heeft wel andere mensen die haar helpen. Maar het is vooral in haar omgeving toch wel vanzelfsprekend dat je als partner alles laat vallen als de ander je nodig heeft. Ze is bang dat ze er van anderen rare vragen of lompe opmerkingen over krijgt. Ze is een beetje beinvloedbaar :p
Ik denk dat je vriendin niet meer naar haar omgeving moet luisteren. Alles uit je handen laten vallen omdat je partner dat wil/verwacht/eist vind ik niet normaal (wel egoïstisch). Rare vragen of lompe opmerkingen dat hij dit niet doet, vind ik ook niet normaal. Haar omgeving is raar, niet haar vriend.

Hij doet ieder jaar een week vrijwilligerswerk/vakantie. Ik ga er vanuit dat het een kindervakantieweek of zoiets is, iets dat ook al geruime tijd vast staat. Dat het vrijwilligerswerk is maakt het nog niet vrijblijvend. Zijn collega-vrijwilligers en de mensen voor wie hij zich in zet rekenen op hem.

Als je vriendin wil dat hij mee helpt met haar verhuizing, dan had ze dit van tevoren met hem kunnen bespreken en daar haar verhuisplanning op aan kunnen passen. Van hem verwachten dat hij zijn vrijwilligerswerk (deels) afzegt zonder een echt goede reden of omdat de omgeving anders iets te vinden heeft is idioot. Bovendien heeft je vriendin gewoon mensen die haar helpen met verhuizen (en vriend kan bijvoorbeeld voor de verhuisweek helpen inpakken, hoewel ik me kan voorstellen dat hij daar door de belachelijke eisen geen zin meer in heeft).

Ik geef hem groot gelijk dat hij zich aan zijn afspraken houdt en zijn vrijwilligerswerk serieus neemt. Dat is een goede eigenschap. Ze mag trots zijn op haar vriend.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Snoekbaars schreef: ↑
23-06-2017 17:25
Met die instelling hou je wel een baan vast... of vrienden... of dus vrijwilligerswerk...
'Sorry, jullie hebben allemaal op me gerekend! Ik kom vandaag ff niet want mijn vriendin gaat verhuizen/auto kopen/fiets laten maken/nieuwe schoenen kopen/frietje halen!'
Verhuizen is iets heel anders als een auto kopen/fiets laten maken/nieuwe schoenen kopen of een frietje halen.
Totaal niet met elkaar te vergelijken.
Als ik de vriend was, zou ik van tevoren veel meehelpen met inpakken et cetera, en in de verhuisweek zelf aanwezig zijn op dé (belangrijkste) verhuisdag waarop de meubels allemaal 'over' gaan. Ik ben zelf ook lang vrijwilliger geweest bij dergelijke kinderkampen, en dat soort onvoorziene dingen kwamen elk jaar wel voor, en konden altijd ingepast worden. Zo'n kampweek is wel een soort eigen wereldje met een sterk groepsgevoel, dus ik kan me voorstellen dat hij er graag de hele week bij is. Maar een verhuisdag is ook altijd gezellig vind ik, lekker knallen met zijn allen. Ik zou als vriend toch deel uit willen maken van een belangrijke stap in het leven van mijn vriendin.
blue as ice
MoirenPhae schreef: ↑
23-06-2017 16:31
Hij is een verplichting aangegaan en vanzelfsprekend zegt hij dat niet af.

Dit.
ijsblauw schreef: ↑
23-06-2017 17:27
Als ik de vriend was, zou ik van tevoren veel meehelpen met inpakken et cetera, en in de verhuisweek zelf aanwezig zijn op dé (belangrijkste) verhuisdag waarop de meubels allemaal 'over' gaan. Ik ben zelf ook lang vrijwilliger geweest bij dergelijke kinderkampen, en dat soort onvoorziene dingen kwamen elk jaar wel voor, en konden altijd ingepast worden. Zo'n kampweek is wel een soort eigen wereldje met een sterk groepsgevoel, dus ik kan me voorstellen dat hij er graag de hele week bij is. Maar een verhuisdag is ook altijd gezellig vind ik, lekker knallen met zijn allen. Ik zou als vriend toch deel uit willen maken van een belangrijke stap in het leven van mijn vriendin.

Dit dus.
Als mijn vriend elk jaar in ongeveer dezelfde week een week vrijwilligerswerk zou doen en ik zou dan verhuizen, dan is het jammer maar helaas. Vrijwilligerswerk van vriend gaat dan voor en hij kan me de week erop vast heel goed helpen.
Vriend heeft gelijk, verhuizend prinsesje niet, ook niet als er meer prinsesjes zijn met een braaf kwispelende vriend.
Ik weet niet wat ik ervan vind. Ik bemoei me niet met zulke dingen.
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 17:31
36.73% gewijzigd
Snoekbaars schreef: ↑
23-06-2017 17:25
Yup, want verhuizen en een frietje halen, dat zit vol-le-dig op hetzelfde niveau.
blue as ice

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven