Werk & Studie alle pijlers

Frustratie

26-06-2017 14:22 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede forummers,

Ik weet nog niet wat ik hiermee wil bereiken, maar wil gewoon even mijn verhaal kwijt.

Sinds Januari werk ik bij mijn schoonouders in het bedrijf.
Dit gaat erg goed want ik kan goed met ze overweg.
Echter heb ik nog nooit in deze genre gewerkt dus ik moet letterlijk alles leren.
Ik zit op het kantoor en doe administratief werk en maak offertes.

In principe pak ik het snel op.
Alleen één onderdeel niet, dit zijn montage prijzen.
Omdat ik nog niet kan inschatten hoelang ze ergens op locatie bezig zijn, laat ik mijn schoonvader altijd controleren.

Dit ging goed tot aan 1 maand geleden.
Mijn schoonvader heeft een Burn-out.
Helaas moet hij gewoon doorwerken want zonder hem gaat het in de fabriek helemaal fout.
Dit betekent echter ook dat hij mij niet meer controleert en zelf vergeetachtig is.

Nu is het dus zo dat enkele projecten qua planning helemaal niet meer kloppen i.v.m. problemen met grondstoffen.
Ik ga niet over de planning.
Nu krijg ik wel die klanten aan de telefoon met de vraag wanneer projecten klaar zijn.
Ik vertel ze netjes dat ik een notitie maak en dat ik het ga overleggen.
Echter laat hij dit liggen. Ik attendeer mijn baas er dan op en ik probeer te overleggen maar dan krijg ik te horen dat hij geen tijd heeft.
Tot grote ergernis van mij en de klant.

Probleem 2:
Een klant heeft een speciale wens.
Echter heb ik hiervoor nog nooit een offerte uitgebracht. Dus ik riep hulp in bij mijn baas.
Deze gaf mij prijzen door en de klant was akkoord.
Krijg ik een week erna de schuld dat er veel te weinig is geoffreerd.
Nou prima, tot daaraan toe. Baas besteld de onderdelen en regelt hiervoor alles.
Echter gaan er dingen mis. Onze leverancier moest vandaag leveren en de leverancier gaat pas volgende week leveren.
Nu zegt mijn schoonmoeder dus dat ik alles beter moet controleren. Echter als aan mij niks word verteld... dan weet ik ook niks.
Dit heb ik haar ook zo gezegd.

Krijg elke keer van die k*t opmerkingen naar me toe dat zij het wel regelt anders word er niks geregeld.
Ik was al verschillende telefoontjes aan het plegen om een oplossing te zoeken.
Blijkbaar doe je dan niks.

Normaal kan ik hier wel tegen maar voor nu te veel.
Schoonvader Burn-out
Schoonvader en Schoonmoeder al weken ruzie . ( die het overigens ook op ons afreageren )
Vriend overspannen

Normaal ben ik geen binnenvetter maar heb nu geen keus...
Zo voelt het. Iedereen heeft zijn eigen shit zeg maar.

Weet niet of dit het juiste topic is omdat het een gecombineerd onderwerp is.

Bedankt voor het lezen. Misschien enkele tips of enige positiviteit?
Snel een andere baan zoeken.
Ergens anders gaan werken. Dit is heel onverstandig.

Je risico's zijn niet gespreid. Wanneer het in dat bedrijf mis gaat heeft niemand een inkomen.

Er staat te veel op het spel en het is slecht voor je huwelijk. Zoek iets anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Een gesprek plannen met z'n vieren.
En het bovenstaande bespreken, anders ben jij zo ook overspannen.
Dat is dus het probleem. Ik en mijn vriend gaan het bedrijf overnemen en dan ga ik de administratie doen.
Maar zoals dat nu gaat....

Sorry voor mijn lange verhaal trouwens
Ik ben sowieso wel van het "met familie en vrienden moet je wandelen, niet handelen ".

Heel snel een andere baan zoeken. Zou zonde zijn als dit jullie band verkloot.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
zinkend schip
Lorem Ipsum
Yongpeople schreef:
26-06-2017 14:28
Dat is dus het probleem. Ik en mijn vriend gaan het bedrijf overnemen en dan ga ik de administratie doen.
Maar zoals dat nu gaat....

Sorry voor mijn lange verhaal trouwens

Dan ga je dat later maar leren.

Of je trekt sámen met je vriend nú aan de bel dat dit echt niet langer gaat zo. Het is niet alleen jouw probleem hè, zorg er dan ook voor dat iedereen meewerkt aan de oplossing en laat je niet afschepen.
met je familie moet je wandelen en niet handelen. Dus ook niet bij je schoonouders in het bedrijf gaan werken. Dat is vragen om problemen en gezeur.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Zo te lezen doe jij niks fout, maar loopt iedereen op zijn tandvlees. En voel jij je verantwoordelijker dan nodig. Dat is het nare van werken voor je familie, je kunt de deur niet achter je dichttrekken.

Als vriend en jij het bedrijf zouden overnemen, wat zou je dan anders doen?

En ik ben het wel met de anderen eens: je zet te veel alles op één kaart. Als het bedrijf omvalt, valt alles om. Ik denk dat je vriend nu meer aan je heeft als jij elders een stabiel inkomen verdient, en dan ook nog tamelijk vrolijk bent als jullie allebei thuis komen.
En een mogelijke oplossing: een vriendin van mij had een groot bedrijf en kreeg een burnout. Zij heeft toen een zaakwaarnemer ingehuurd. Dan moest ze natuurlijk wel met die zaakwaarnemer overleggen, maar hoefde ze niet meer fulltime te werken.

Iets voor schoonvader? Ligt er natuurlijk aan hoe hij verzekerd is, maar wie weet is er iets te regelen.
Iedereen bedankt voor jullie reacties. Maar inderdaad zomaar deur dicht trekken is moeilijk.
Gelukkig heeft mijn vriend zelf ook nog een bedrijf. Dus mocht dit omvallen voordat wij het overnemen, ga ik of daar werken of terug naar mijn oude werk. Dus daar ben ik niet zo bang voor.

Verder kan ik geen gesprek aan met mijn schoonvader op het moment. heb het al geprobeerd maar die sluit zich volledig af en zegt gewoon niks .

Orkenflow
ik ga dat eens opzoeken ! bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven