Werk & Studie alle pijlers

Salaris helpende thuiszorg

28-06-2017 09:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik ben aangenomen bij een thuiszorgorganisatie, en ga daar als helpende aan de slag voor 8 uurtjes per week. Ik heb mijn diploma niveau 2, wel werkervaring in de zorg maar niet als helpende. Mijn taak word mensen helpen met wassen aankleden enz in de thuissituatie. Ik ben 29 jaar. Nu ga ik mijn contract over 2 weken tekenen en zal mijn salaris vastgesteld worden. Graag zou ik wat ervaringen willen weten wat ik kan verwachten, zodat ik weet waar ik sta en wat ik mag onderhandelen.
Ik heb al gegoogeld maar kom er niet uit.
de salarisschalen:
http://ambtenarensalaris.nl/wp-content/ ... 6-2018.pdf

Helpende niv 2 valt onder schaal 25.

Je hebt nog geen ervaring in de zorg zeg je, dus waarschijnlijk begin je in het aanloopperiodiek 0 (uurloon 10, 56)

Oh schrap dat, wel in de zorg, niet als helpende. Als wat dan wel als ik vragen mag? Gastvrouw, vrijwilliger in de dagbesteding?
Ik zou de ervaring die je hebt zoveel mogelijk uitbuiten, zodat je in periodiek 0 of 1 kunt starten. Scheelt toch zowat een euro per uur.
:facepalm: ik ben wel lekker bezig. Ik heb de salarissen uit 2016 overgenomen, je moet even iets naar beneden scrollen voor de salarissen per juli 2017.
Als kraamverzorgster bij mensen thuis
jill-kate schreef:
28-06-2017 10:24
Als kraamverzorgster bij mensen thuis
Met niveau 2 diploma???? Lijkt me sterk
If you can dream it, you can do it.
Diploma niveau 2, certificaat niveau 3. Dat was een verkorte kraamopleiding van werken en leren tegelijk. De vakken uit niveau 3 die nodig waren worden daarbij ook gedaan, maar niet alles vandaar certificaat.
Oh okay, nou dan heb je dus gewoon ervaring in de thuiszorg.
Laat je dus niet afschepen met een aanloopschaal.
Ik heb bv 5 jaar gehandicaptenzorg gedaan en daarna 2 jaar verpleeghuis. Ik kon toen ik weer terugging naar de gehandicaptenzorg, mijn jaren gewoon doortellen en ging direct naar trede 8.
jill-kate schreef:
28-06-2017 10:45
Diploma niveau 2, certificaat niveau 3. Dat was een verkorte kraamopleiding van werken en leren tegelijk. De vakken uit niveau 3 die nodig waren worden daarbij ook gedaan, maar niet alles vandaar certificaat.
Dat klinkt al een stuk logischer. Maar ik ga er vanuit dat je met niveau 2 in schaal 25 of 30 zit. Weet niet of er ervaringsjaren bij zitten, maar ik gok onder €10 bruto per uur.

Ik denk dat je beter kunt afwachten wat ze bieden, dan weet je het tenminste zeker
If you can dream it, you can do it.
ik heb een tijdje als helpende gewerkt. Het is schaal 25. Als je even naar mijn link kijkt zie je dat je op trede 2 11,92 per uur verdient.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga mijn ervaring mee laten spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven