Napraattopic deel 86

24-06-2017 13:02 3296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
GenieInABottle schreef:
28-06-2017 12:21
Jij vindt er niks mee, dat is prima. Ik vind er wel iets mis mee. Het feit dat iemand bepaald gedrag vertoont waar ik het niet mee eens ben, houdt niet in dat ik dan maar hetzelfde gedrag ga vertonen. Ik ben niet zo van oog-om-oog.
Lijkt mij ook erg vermoeiend.
GenieInABottle schreef:
28-06-2017 12:08
Ik vind een verschil zitten tussen "Missie, ik negeer je vanaf nu want voor mij is het als discussiëren met een blinde over kleuren" iets heel anders dan iemand te beoordelen / veroordelen en anderen te adviseren iemand te negeren.
In het eerste geval, niks mis mee. Het tweede geval, naaistreek.

Precies, vind jij :)

Een ander vindt iets anders.
Nouschi schreef:
28-06-2017 12:13
Hou op schei uit zeg. Het is snering en inslag met Missie,
:biggrin:
Nouschi schreef:
28-06-2017 12:15
Wat Dana zegt dus.
100 % team Dana in deze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
-Puss-in-Bootz- schreef:
28-06-2017 12:23
Precies, vind jij :)

Een ander vindt iets anders.
Gelukkig :P
Nouschi schreef:
28-06-2017 12:13
Hou op schei uit zeg. Het is snering en inslag met Missie, een tip om haar of iemand anders onder de negeer te zetten gebeurt hier aan de lopende band, niks mis mee. Wat ik hierboven zei: als je niet kunt incasseren moet je ook niet uitdelen.
:cheer2:

Het is ook snerig om steeds uit te delen, doen alsof je neus bloedt en zelf om alles huilie huilie te gaan doen.
blijfgewoonbianca schreef:
28-06-2017 12:25
100 % team Dana in deze.
En dat bedoel ik, die "kampen" altijd.
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 12:27
Nee joh. Teams :)
yasmijn schreef:
28-06-2017 12:08
En de negeer werkt niet.

Bij mij wel. Klik op de naam van betrokkene en dan krijg je 'blokkeer' in beeld.
Aanklikken en klaar.
Ja, dat zou prima werken als de rest dat ook deed. Ben het gezeur over missie ook beetje zat, dus niet alleen wat ze post, maar ook het gedoe er omheen.

Maar dat is idd erg persoonlijk. Daar hoeft de rest natuulijk gene last van te hebben.
Ana_Isabel_ schreef:
28-06-2017 12:27
He ja, laten we het daar eens over hebben. Dat was al zo lang geleden.
Ik had ook kunnen zeggen " eens met Dana " of " plus zoveel " of er een smiley onder kunnen plakken. Waarom mij dat dan in een kamp plaatst? Ik pas wel in 100 kampen. Elk kamp heeft overlap. .
GenieInABottle schreef:
28-06-2017 12:05
Ik lees nog steeds niks oprechts.
Ik lees vooral een gemene streek. In mijn optiek gebruik je 'ik noem dingen graag bij hun naam' alleen maar om goed te praten dat je iemand een schop geeft, anderen vertelt hoe ze dat ook kunnen doen onder het mom van 'oprechte tip, want anders overleeft de rest het forum met Missie niet'.

En ja, ik weet dat dit meer zegt over mij dan over jou.
Ik kumbaya altijd gezellig overal mee, maar ben dit gezeur wel zo zat. Er zijn ook grenzen hoor voor hoe irritant iemand kan zijn. Daar zeg ik dan wat van. En dat doe ik open, en niet 'sommige forummers, bladiebla' , dat is lekker straight.
Maar je hebt gelijk dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet bepalen hoe irritant ze Missie vinden. Daar heb ik me inderdaad helemaal niet mee te bemoeien. Dat zal ik dan voortaan anders formuleren.
28-06-2017 12:31
He ja, laten we het daar eens over hebben. Dat was al zo lang geleden.
Ik had ook kunnen zeggen " eens met Dana " of " plus zoveel " of er een smiley onder kunnen plakken. Waarom mij dat dan in een kamp plaatst? Ik pas wel in 100 kampen. Elk kamp heeft overlap. .
Precies. Ik ben kamp humus. Nou, dat gaat 'm qua "mag ik dan bij jou" echt niet bij BGB worden, hoor. Met haar speklapjes.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
missie_m schreef:
28-06-2017 11:47
Ik vind dat ook een misselijke opmerking

Jouw quote van mijn opmerking aan BGB of ze haar alarm aan had staan was niet misselijk bedoeld?
Baudolino schreef:
28-06-2017 12:31
Ja, dat zou prima werken als de rest dat ook deed. Ben het gezeur over missie ook beetje zat, dus niet alleen wat ze post, maar ook het gedoe er omheen.

Maar dat is idd erg persoonlijk. Daar hoeft de rest natuulijk gene last van te hebben.
Ik had anders enorme last van dat constante - uit zijn verband getrokken - gequote van mij met die misselijke smiley eronder. Dat voelde toch wel als treiteren en dat er op je gejaagd wordt om je uit de tent te lokken. Dat zal anderen vast veel minder opgevallen zijn en ook veel minder irritant zijn geweest als dat het voor mij was. En wellicht zal het aan mijn eigen slechte inborst liggen dat ik het niet zie en ook niet wil zien als naïef en toevallig en onschuldig.
Dana schreef:
28-06-2017 12:36
Precies. Ik ben kamp humus. Nou, dat gaat 'm qua "mag ik dan bij jou" echt niet bij BGB worden, hoor. Met haar speklapjes.
Hahahahaha.
Baudolino schreef:
28-06-2017 12:35
Ik kumbaya altijd gezellig overal mee, maar ben dit gezeur wel zo zat. Er zijn ook grenzen hoor voor hoe irritant iemand kan zijn. Daar zeg ik dan wat van. En dat doe ik open, en niet 'sommige forummers, bladiebla' , dat is lekker straight.
Maar je hebt gelijk dat iedereen dat lekker voor zichzelf moet bepalen hoe irritant ze Missie vinden. Daar heb ik me inderdaad helemaal niet mee te bemoeien. Dat zal ik dan voortaan anders formuleren.
Wat lekker straight is, is - voor degene die daar op uit zijn - ook lekker op de man en een stafje waard . Daar laat ik me niet toe verleiden. Dus ja, zo omslachtig post ik dan wel. Ik laat me geen bannen meer aannnaaien.
GenieInABottle schreef:
28-06-2017 11:15
Omdat ze meteen van een oordeel uitgaan. Ik gun mensen eens wat oprechte nieuwsgierigheid voordat ze oordelen. Zo lees ik iemand die klem lijkt te zitten en dit als enige oplossing ziet. En ik ben ervan overtuigd dat als je vragen stelt en iemand het verhaal laat doen, dat je dan een ingang hebt om met iemand mee te denken en iemand te bewegen naar oplossingen die veel handiger / gewenster of weet ik wat kunnen zijn.

Ze geeft helemaal niet aan haar kinderen achter te willen laten. Ze geeft aan de door haar beschreven situatie nu als een oplossing te zien. Het enige dat ik dan denk: flut zeg, je moet wel enorm vastzitten als je overweegt om zoveel afstand van je kinderen te nemen.

Het tweede waarom ik de reacties zo 'vreemd' vind is de hypocrisie erachter. Hier de mond vol hebben van 'normaal' met elkaar omgaan ipv de grond in trappen, maar het zelf net zo hard doen.

Dus vindt mij maar koekoek, ik ben blij dat ik niet iemand ben die direct in de veroordeling schiet, maar liever eerst nagaat of het beeld dat ik heb wel klopt.
Mooi motto!

Probeer eens via de trap een banaan te pakken, misschien worden de andere apen niet -meer- natgespoten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Snering en inslag :rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
28-06-2017 12:37
Ik had anders enorme last van dat constante - uit zijn verband getrokken - gequote van mij met die misselijke smiley eronder. Dat voelde toch wel als treiteren en dat er op je gejaagd wordt om je uit de tent te lokken. Dat zal anderen vast veel minder opgevallen zijn en ook veel minder irritant zijn geweest als dat het voor mij was. En wellicht zal het aan mijn eigen slechte inborst liggen dat ik het niet zie en ook niet wil zien als naïef en toevallig en onschuldig.
Alles wordt uit zijn verband getrokken. daar kun je niet tegen op lullen. Laat lekker gaan. Laat haar lekker posten, quoten, vindt ze blijkbaar leuk. Allemaal prima, maar misschien moeten we het er gewoon eens niet over hebben elke keer.
missie_m schreef:
28-06-2017 11:48
Voor mijn gevoel geef ik wel 'kleur'.
:-D mooi blauw is niet lelijk
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
charlottew88 schreef:
28-06-2017 12:43
Snering en inslag :rofl:

Ja goed was die :proud:
De naaistreek echter zwaar overdreven.
28-06-2017 12:39
Wat lekker straight is, is - voor degene die daar op uit zijn - ook lekker op de man en een stafje waard . Daar laat ik me niet toe verleiden. Dus ja, zo omslachtig post ik dan wel. Ik laat me geen bannen meer aannnaaien.
Dan zal ik binnenkort ook wel post hebben. Ik zie het wel.
shifty schreef:
28-06-2017 11:43
Ik begeef me vrijwel niet meer in het bugtopic omdat dat geen zin heeft en ik roer me vrijwel niet meer in het moderatortopic om dito reden. Verwacht alleen niet dat ik ze ook nog een keer serieus ga nemen, laat staan dat ik positief ga zitten doen over een bak stront. Dat is niet mierenneuken, dat is gewoon twee bruggen te ver.

En dat ze er wat aan hebben is al helemaal onzin. Ze worden niet warm of koud van suggesties/commentaar/input dus ik verwacht ook niet dat ze nou opfleuren als ik me positief uit laat over de hele zooi. Ik zou ook echt geen reden zien waarom ik niet op z'n minst zo nu en dan mijn frustraties van me af mag schrijven. Ten eerste is daar dit forum ook voor, ten tweede is het heel therapeutisch en ten derde is er echt geen moderator die zich nou ene hol aan trekt van wat ik er van vind. Dus het niet serieus-nemen werkt volgens mij naar beide kanten toe prima zo, en daarmee is er toch ook nog een positieve noot.
Ik denk dat je mijn sacrasmemodus over het hoofd zag ;-)
Baudolino schreef:
28-06-2017 12:43
Alles wordt uit zijn verband getrokken. daar kun je niet tegen op lullen. Laat lekker gaan. Laat haar lekker posten, quoten, vindt ze blijkbaar leuk. Allemaal prima, maar misschien moeten we het er gewoon eens niet over hebben elke keer.
Nou, ik moet zeggen.... Het is net DEET. Het schept toch enige afstand.
Knuffelheks schreef:
28-06-2017 12:50
Ik denk dat je mijn sacrasmemodus over het hoofd zag ;-)

Ja inderdaad :facepalm: ..excusez moi :smooch:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven