Van bruin naar blond haar
woensdag 28 juni 2017 om 18:45
woensdag 28 juni 2017 om 18:59
Geen ervaring met zelf doen.
Ik heb zelf midden bruin haar en vroeger verfde ik het wel eens donkerbruin chocolade bruin etc en dat deed ik rustig thuis..maar met blond heb ik dat nooit durven doen.
Hoe blond wil je gaan? Ik ben begonnen met lowlights en highlights zodat het niet te blond is en best natuurlijk lijkt. Ivm het feit dat het dus niet 'egaal' is zou ik het sowieso niet thuis aandurven er mee aan te klooien maar ik ga maar 3x per jaar naar de kapper om het bij te werken/te verven. en die 3x 80euro heb ik er wel voor over.
Van giga uitgroei heb ik dus geen last omdat het high en low lights zijn
Ik heb zelf midden bruin haar en vroeger verfde ik het wel eens donkerbruin chocolade bruin etc en dat deed ik rustig thuis..maar met blond heb ik dat nooit durven doen.
Hoe blond wil je gaan? Ik ben begonnen met lowlights en highlights zodat het niet te blond is en best natuurlijk lijkt. Ivm het feit dat het dus niet 'egaal' is zou ik het sowieso niet thuis aandurven er mee aan te klooien maar ik ga maar 3x per jaar naar de kapper om het bij te werken/te verven. en die 3x 80euro heb ik er wel voor over.
Van giga uitgroei heb ik dus geen last omdat het high en low lights zijn
woensdag 28 juni 2017 om 20:15
Nee!!!
Dan zieke eruit als een bimbo met kapot geblondeerd haar dat er ook nog eens geel uitziet.
Laat de kapper het doen, de vrouwen die het zelf doen pik je er altijd zo uit. Dat ziet er nooit best uit.
woensdag 28 juni 2017 om 21:45
Garanties heb je nooit, maar een kapper weet er wel heel wat meer van af dan de gemiddelde consument.
Ik snap nooit waarom mensen met dit soort transformaties dan liever bereid zijn zelf wat aan te klooien dan naar iemand te gaan die er zowel verstand van heeft als ervaring mee heeft.
Wat dat aan gaat snap ik frustratie wel van kappers als iemand met geruineerd haar bij hun komt in paniek en dan opeens wonderen verwacht.
Overigens moet je ook niet verwachten dat je in 1 beurt heel rigorous van donker of bruin haar naar super blond gaat. Daar gaat wel wat tijd over heen. De blonde highlights die ik 1,5 jaar geleden kreeg waren wel een stuk donkerder dan hoe ik ze nu laat doen. Voordeel daarvan is ook dat je kunt kijken hoe het bij je staat /wennen, je haar niet kapot behandelt word etc.
Ik snap nooit waarom mensen met dit soort transformaties dan liever bereid zijn zelf wat aan te klooien dan naar iemand te gaan die er zowel verstand van heeft als ervaring mee heeft.
Wat dat aan gaat snap ik frustratie wel van kappers als iemand met geruineerd haar bij hun komt in paniek en dan opeens wonderen verwacht.
Overigens moet je ook niet verwachten dat je in 1 beurt heel rigorous van donker of bruin haar naar super blond gaat. Daar gaat wel wat tijd over heen. De blonde highlights die ik 1,5 jaar geleden kreeg waren wel een stuk donkerder dan hoe ik ze nu laat doen. Voordeel daarvan is ook dat je kunt kijken hoe het bij je staat /wennen, je haar niet kapot behandelt word etc.
donderdag 29 juni 2017 om 09:11
Toen ik nog blond was liet ik het doen door een (thuis) kapper, zelf wel eens gedaan maar t werd nooit zoals ik het echt wilde. Doe trouwens t haar van m'n vriendinnen soms wel, dat lukt me wel haha. Je ziet toch je eigen achterhoofd niet.
Nu donkerbruin doe ik wel zelf, al jaren en ben er heel handig in geworden.
Soms helpt iemand me ff om alles er helemaal in te zetten en dan doe ik weer een paar keer zelf alleen m'n uitgroei.
Soms helpt iemand me ff om alles er helemaal in te zetten en dan doe ik weer een paar keer zelf alleen m'n uitgroei.
Internagelaktisch
donderdag 29 juni 2017 om 12:19
Wil je helemaal blond of wil je highlights? Bij highlights zou ik altijd naar de kapper gaan, heb ik ook altijd gedaan. Op een gegeven moment wordt je daar natuurlijk ook behoorlijk blond van hoor. Laat je goed adviseren over de tint. Dat is heel belangrijk. Met thuis blonderen heb ik geen ervaring. Ik vind dat je altijd heel goed kunt zien wie zelf thuis blondeert. Ik ben van blond weer naar bruin gegaan omdat mijn haar teveel te verduren had van het blonderen. Ik zou eerst eens highlights proberen. Dan zie je of het bij je past en ben je al een stuk lichter. Dat staat vaak heel natuurlijk!
donderdag 29 juni 2017 om 12:20
Durf jij dat Maaique. Vind ik heel stoer, ik durf niet. Jij hebt ook krullen toch? Mag ik vragen welke haarverf je gebruikt?Maaique schreef: ↑29-06-2017 09:11Toen ik nog blond was liet ik het doen door een (thuis) kapper, zelf wel eens gedaan maar t werd nooit zoals ik het echt wilde. Doe trouwens t haar van m'n vriendinnen soms wel, dat lukt me wel haha. Je ziet toch je eigen achterhoofd niet.